Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-11, 13:38   #801
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Bytausa er på en erverdig vei
Wink

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Bytausa: Det jeg gjorde med mine barn da de var små, for å få dem til å like grønnsaker, var å få dem til å smake, de måtte ikke trykke i seg store mengder, men smake i små mengder med jevne mellomrom. I dag spiser de begge to alt som er av grønnsaker! Kanskje en ide for deg også hvis du er litt vanskelig i matveien

For jeg tror det er viktig å spise et kosthold man trives med om man skal få til varige endringer. Hvis man bare ser på lavkarbo som en "quik-fix" for å gå ned i vekt og tenker at man skal tilbake til sitt tidligere kosthold igjen, tror jeg man vil oppleve det samme som på alle andre slankekurer: Over tid legger man igjen på seg alt man har tatt av...

Etter noen uker på lavkarbo kan jeg trygt si at jeg aldri skal tilbake på brød og poteter igjen, for dette er så behagelig for magen atte Så jeg betrakter ikke dette som noe som helst "quick-fix" eller slankekur.
Men jeg vil jo gjerne gå ned noen kilo, og tenker at det kan da ikke være et kriterie å like disse produktene?
Jeg kjenner godt til metoden din for å få unger til å spise grønnsaker, og jeg har virkelig prøvd- med jevne mellomrom å like alt dette 'gugget' uten å lykkes. I alle sammenhenger ville det jo forenklet tilværelsen betraktelig om jeg likte det.
Når det er sagt, og uten å starte en diskusjon her, så går det greit å ha det i varm mat, da blir smaken kamuflert. Jeg får holde meg til det tror jeg, til jeg evt. finner andre/ flere alternativer

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat