|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Supera, her.
Jeg tror vi har tariffavtale. Jeg tror det er en misforståelse, fordi sjefen min er en flott mann og sjef. Det var mye forandringer på de dagene på grunn av kurs. Men jeg føler meg snurt fordi jeg ikke ble spurt eller informert i det hele tatt. Han vet jo at jeg pusser opp hus og at dagskift passer meg dårlig for tiden. Jeg har jo tatt fri de fleste dagskift jeg har jobbet siden 1. november og han vet jo grunnen.
Jeg er medlem av NITO. Jeg er usikker når det skiftet egentlig ble endret, men jeg er rimelig sikker på at det stod kveld da jeg sjekket på torsdag. Pleier ikke å sjekke hvordan JEG skal jobbe fordi sjefen aldri skifter vakter uten å spørre oss. Jeg åpner for å se hvordan de andre jobber, jeg. Jeg synkroniserer kalenderen mellom outlook og mobilen, og har kontroll på hvordan jeg jobber fra mobilen. Oppdaterer alltid kalenderen min med skiftforandringer og overtid som sjefen spør om.
Ved tariffavtale må endring i vaktplan varsles i veldig god tid i forveien Jeg synes du skal ta en prat med sjefen din jeg - og fortelle hvordan du opplevde dette, og at dere kanskje må ta en gjennomgang av hvordan slikt skal gjøres og ikke minst VARSLES i forveien. Han kan ikke endre vaktplanen uten og drøfte med tillitsvalgte hvis du er under tariffavtale og ikke minst fagorganisert det er jeg overbevist om!
Han KAN avtale spesifikt med deg om endring, men da må du si deg villig til å endre - noe du ikke MÅ gjøre Du skal ikke tape penger på denne endringen - mister du nå kveldstillegget forresten eller har du fastlønn?
Hadde han feks bedt deg jobbe en dag du vanligvis har fri - skal du ha overtidsbetalt for hele denne dagen om den kommer i tillegg til din vanlige vaktliste.
Hilsen også NITO-medlem 
Ps - er du usikker, ring NITO og snakk med en rådgiver. De er kjempegreie og snakke med og kan veilede deg enkelt og greit 
|