![]() |
Omelett i langpanne!
OMELETT I LANGPANNE! Ingrediensar: NB! Dette er ei stor oppskrift, kan være greit å ha med som lunsj på jobben! 200 g frisk sjampinjong 2 ss smør 1 grøn squash 1 raud paprika 1 oransj paprika 1 gul paprika 1 pk picnicskinke 4 båtar kvitlauk 10 egg 1 pk fløyte. 3 dl vatn. Salt, pepar, kvitlaukspulver, grillkrydder. Ost. Fremgangsmåte: Skjær soppen i skive og steik den i panne med litt smør. Hakk dei andre grønnsakene samt skinka i terningar. Bland alle grønnsakene og finhakka kvitlauk i ei stor ildfast form! Pisk saman egg, fløyte, vatn, salt og pepar og anna krydder du måtte ønskje. Hell eggeblandinga over grønnsakene og dryss på revet ost. La eggepanna stivne i ovnen ved 200 grade. |
Sv: Omelett i langpanne!
Siden dette er et oppskriftsforum; post selve oppskriftene her.
Gjerne link i tillegg. :) Gerd Moderator |
Sitat:
|
Jeg pleier å lage omelett av 20 egg i ildfast form. :ja: Så slipper jeg å lage mat hele tiden hvis jeg har noen travle dager foran meg. Og så elsker jeg jo omelett.
|
Og jeg pleier lage tynn tynn omelett av 6-8 egg i langpanne. Når omeletten er omtrent ferdigstekt har jeg ost på. Lar omeletten stå i ovnen til osten har smeltet. Deretter tar jeg ut langpanna, løfter omeletten som ligger på bakepair ut av panna og ruller omeletten sammen som en rullekake. :sikle: Osten binder alt sammen. :ja:
|
Hvor lenge kan denne omeletten oppbevares i kjøleskap?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34. |