![]() |
Proteinbrød?
Jeg fikk denne oppskriften av en venninne som hun sa var kjempegodt, men vet ikke om jeg kan spise det på lavkarbo.
- Hvor mye karbo er det i dette brødet? |
Sv: Proteinbrød?
Denne oppskriften finner du også i en bok; "Bli frisk med lavkarbo", så jeg tror ikke det er noe problem...? Men da var det ikke så mye kesam i, bare 1 1/2 boks på 12 egg. Også bruktes det ekte kesam, ikke mager... Vet ikke om det ble mye til hjelp men...:)
|
Går fint til bruk i en lavkarbodiett, men er ikke steketiden litt vel lang med den temperaturen?
Har en annen oppskrift på lavkarbobrød som jeg fant i et ukeblad for en tid tilbake. SPESIALBRØD 300 g paranøtter 300 g linfrø 150 g hvetekli 9 egg 3 dl crème fraiche 1 ss bakepulver 1 ss fiberhusk (dette er loppefrøskall, som ikke er nødvendig i brødet, men som gjør at bakverk får bedre fuktighet og henger bedre sammen) Paranøtter og linfrø kjøres i food processor og blandes med hvetekli, bakepulver og fiberhusk. Egg og crème fraiche blandes. Deretter blandes det våte og tørre sammen og settes i en brødform (2 ltr.) Stekes på 175 grader i ca. 50 min. Anbefaler å kle formen med bakepapir. Denne oppskriften gir ca 49 karbohydrater på hele brødet, blir ikke mange pr.skive.:) Har også prøvd denne med mandler istedenfor paranøtter med like bra resultat Gir litt mer karbohydrater ca 60 på hele brødet |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46. |