![]() |
Porsjonsomelett
http://img836.imageshack.us/img836/2664/img4316.jpg
Du trenger: 10 store muffinsformer 10 egg 1 brokkoli 100 g skinke i strimler 100-130 g revet ost 1 dl fløte Krydder Legg 10 store muffinsformer på et stekebrett. Legg en bukett brokkoli i hver form, samt fordel ost og skinke i formene. Visp sammen eggene, fløten og krydderet, og fordel i formene. (Litt over halvfullt). Stek midt i ovnen på 200 grader i 25-30 minutter. La stå å hvile til de blir kalde. Jeg fryser de i poser a 2 stk. Tar kun ett minutt å tine i micro ;) Super frokost på travle morgener, eller som en liten snack eller mellommåltid :D Hender jeg legger med en i matboksen til jentungen også ;) Her kan man variere med kjøtt, ostetyper og grønnsaker. Bruk fantasien :D Ved kjapp hoderegning er kh innholdet rundt 1 g per omelett... 1 dl fløte = 2,9 10 egg = ca 5 100 g brokkoli = 1,9... Det blir 9,8 på 10 porsjonsomeletter det :D |
Sv: Porsjonsomelett
Smart!:D
Må prøves snarest! Lavkarbo-matpakketips er fint å få!:D |
*Anne løper ut på kjøkkenet og setter igang*
Takk for tips...:) |
Hadde ikke store muffins former igjen:(, men lagde omelett i form i steden. Av det jeg hadde; egg, bacon, brokkoli, vårløk, paprika, fløte og litt reven ost...og gressløk på toppen. Godt å ha til lunsj i morgen på jobb:ja:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
WAw...her hagler det med gode forslag.:D
Også noe å prøve, men for seint denne gangen. Det blir jo nesten som kanelsnurrer det da jo:p |
Sitat:
|
Sitat:
ALT med egg og ost i er nydeliggodt! :sikle: |
Sitat:
|
Namnam.. jeg har akkurat spist en med skinke, ost, purre og sjampinjong :D
|
Er det kun en dere spiser til frokost eller lunch??? eller er det to av gangen...
|
Ah, genialt matpakketips! Dette skal lages på søndag. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
De er jo helt geniale å ta med på jobb, på tur, på hytta, ha i kjøleskapet osv, osv. Jeg har store muffinsformer i skapet - og veldig mange egg.... :D *løper ut på kjøkkenet* |
Jeg har tenkt til å prøve ut i helga, som sagt. Lurer på om det funker å ha spansk pølse /pepperoni i?
|
Sitat:
|
Er i utgangspunktet ikke noen tilhenger av den eggekonsistensen som naturlig nok følger med i oppskrifter bestående av masse egg, men kan jo hende at jeg vil like disse *håpe, håpe*. Hadde gjort seg, da jeg trenger et raskt alternativ til mellommåltider når jeg ikke er hjemme:)
|
Nam, dette så veldig fristende ut :sikle:
Skal lages i kveld! |
Jeg skal lage ny porsjon i kveld.. dobbel porsjon denne gangen :D
|
Lurt! Skal præves!!
|
Sitat:
Er jo sååååå simpelt, og man kan jo ha hva som helst oppi, det er bare fantasien som stopper en her! :cool: |
jeg lagde noen med broccoli, bacon og skinke i. utrolig mettende. bare synd jeg ikke er så overvettes glad i egg, men det blir nok ny porsjon når denne er spist opp.. utrolig kjekt å ha liggende i frysen til den dagen man forsover seg og ikke har tid til å lage full frokost :p
|
Sitat:
|
Supergod ide!!
Noen som veit kor lenge dei holder seg i romtemperatur? Skal på danske båten til uka og skulle hatt noe enkelt å stappe i munnen når en er ute av huset! Evt andre gode forslag? |
Nam! :) Skal lage disse så fort jeg får tid, de så kjempegode ut!
Jeg skal prøve med "strandaskinke" i noen av de, det er så godt med egg! :) |
Supergenialt!!!!:klem:
Jeg har en ladning i ovnen nå!! Gleder meg til å prøve!! Med unger og matpakkelaging tidlig om morgenen er det veldig kjekkt å kunne bare hive innpå litt frokost som tar null tid å lage!! |
PS: jeg måtte jo fortelle en venninne om disse geniale "muffinsene" og har nå linket henne til oppskriften her. :) Takk for supert tips! :)
|
Jeg laget 12 stykker, brukte 12 egg og ca 2,5 dl fløte. Byttet ut broccoli med blomkål.
KNALLGODE, de falt i smak hos hele familien her, så alt forsvant. TUSEN takk for oppskriften! |
Hjelp...hvor i allverden får jeg tak i store muffins former???
De har dem ikke på Prix her jeg bor..... |
Sitat:
|
Europris :ja:
|
Sitat:
|
Jeg liker Rimi sine, av merket Euroshopper best :)
|
Dette har blitt ein slager her i huset! Tusen takk for tipset! Har 2 silikonformer, 2 stk brett med 6 former i kvar, genialt til dette. Prøvde med papirformer første gongen, det blei berre rot! ;)
|
:sikle: Genialt! Har en porsjon i ovnen nå - med cherrytomater og tacokjøttdeigrester. Gleder meg.. :)
|
Jeg har en porsjon med disse i ovnen nå. Laget av 10 egg, ca. 2,5 dl fløte, salt, pepper, pizzakrydder... Sopp, blomkål og bacon. Og ost på toppen :-) Gleder meg!
|
Jeg bruker små silikonformer blir bare flere av dem, og det gjør da ingen ting. Trenger ikke papiret rundt dem. Fryser de når de er kalde.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57. |