![]() |
Sv: KnutteLOFF!
Sitat:
|
Sitat:
Jeg prøvde denne oppskriften. God på smak, samt crispy og deilig skorpe. Det eneste "minuset" var konsistensen; den var litt "gummiaktig" og tørr kanskje? Antar det er glutenmelet som gjør dette? Finnes det noen gode alternativ som gjør det mulig å kutte ned på mengden glutenmel? Alt annet enn soyamel :p |
Da står mitt brød i ovnen, er veldig spent :) Gikk ut i fra den oppskriften som stod helt først. Håper det blir godt og vellykked!
|
Noe å lage til helgen. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Dette må prøves til påske :)
Flinkinger :D |
Hurra! Nå står KNUTTEloffen og hever - og den gjør det - hever altså - i motsetning til loffen i går som gikk rett i søpla. Flat sak som smakte pyh! Nå gleder jeg meg til å smake.:rolleyes:
|
Helt utrolig hvor godt detta brødet er.
Jeg lager hamburgerbrød med sesamfrø, pølsebrød også med litt sesamfrø, rundstykker og selvfølgelig loffen som jeg elsker.:) Jeg har også laget ett pannebrød der jeg tilsatte 3 fed hvitløk og litt fersk persille og masse olivenolje. Utrolig godt til suppe eller tzatziki.:) Tusen takk foe en amazing oppskrift.:D |
Hvordan lagde dere deigen? I maskin eller for hånd? Min står til heving, men plagdes litt med å få den til å holde helt sammen....
|
Takk for oppskrift.
Når bare helsekosten får glutenmel inn igjen, en eller annen gang... så skal jeg teste! :-) |
:pBakte loffen i sta, og den er jo helt nydelig!!
MEN den ble huge!! Helt koloenorm!!!!!! koloenorm maximus knutelofficus!! Får desverre ikke lastet opp bildet her, så jeg måtte legge det i albummet mitt. Sjekk hvis du tør.:D |
http://forum.lavkarbo.no/picture.php...680065&thumb=1
Utrolig. Klarte å kopiere og lime denna. Endelig kan jeg også litt data. Men okkesom. Sjekk denna kjempeloffen da!!! Koloenorm, men veldig god. Blir ikke siste gangen jeg baker denna.:p Tusen takk for fin oppskrift.;) |
Sitat:
|
Labomba, vil du skrive opp hvilken oppskrift du brukte og fremgangsmåte for idioter? :D
|
Sitat:
Jeg brukte oppskriften over, men bytta ut melka med vann og fløte 1/3 vann og 2/3 fløte, og hadde JBK i stedet for fiberhusk. Den ble som du seg svær da:p Brukte nok litt væl møe gjær kanskje... |
Nå er jeg ganske fortvilet her. *river meg i håret*
Skulle kose oss med loff og reker, men skjønner ikke hva jeg gjør galt med denne loffen! Forsøk nr.1: Fulgte oppskriften på forsiden. Blandet alt det tørre. Tørrgjæren rørte jeg ut i lunkent vann. Tilsatte temperert smør og vann m/gjær i det tørre. Rørte om litt og rullet deigen til en pølse og la i brødform. Satt til forheving i ovnen(ikke varmlufts ovn) på ca.40 grader i 40 min. Brødet hevet seg fint og resultatet så lovende ut. MEN, her starter nedturen... Jeg satte ovnen på 200 grader og lot brødet stå i ovnen. Stekte det i ca. 45min. Sluttresultatet ble at brødet klappet sammen(HVORFOR?) og ble knapt 2,5-3 cm tykt. Rett i søppla. Min bønn; Er det noen som kan være så snille å gi en forklaring på hva som går galt? Hva gjør dere med gjæren? Forhever dere i eller utenfor ovnene? Jeg har ikke maskin så bruker hendene, elter dere lenge for hånd? Vil så gjerne få til denne loffen, rekene venter... Forsøk nr.2 er i gang med hevinga allerede, men noen kloke ord om bakst og detaljert beskrivlese hadde hjulpet meg i hvertfall. |
Hvordan gikk forsøk nummer 2? JEg har enda ikke prøvd dette brødet, men skal til helgen tenker jeg.
|
abbonerer på denne til senere jeg ;)
|
Sitat:
Ser flere her inne skriver man trygt kan bruke 1/2 pk tørrgjær, men tilsvarer ikke 1pk tørrgjær, 12-12,5 gram slik oppskriften sier? Jeg bruker 1 pk tørrgjær på oppskriften på forsiden. Bruker jeg da for MYE ?? Prøver iGJEN i kveld, da blir det forhåpentligvis loff, kanelsnurrer og rundstykker. Reiser bort på hytta i helga serru, å hadde vært godt å ha noe å kose seg med :) Noen som har tips til annen søtning i slik bakst (som stekes) enn stevia? Vil ikke at det skal ha så voldsomt med bismak, har både natreen i flytende og pulverform, splenda, sukrin og sukrin melis i hus :) |
Sitat:
Jeg blander natreen og sukrin, funker bra for meg:p |
Deigen min ville ikke heve! Tok utgangspunkt i varianten under, men byttet ut soyamel med soyaprotein (leste et annet sted at det gikk fint?) Eller er det kanskje derfor den ikke ville heve?:confused: Syns heller ikke deigen ble så veldig "deigete", kanskje jeg burde hatt mer væske?
Sitat:
|
Sitat:
|
Tusen takk for en herlig oppskrift! :D Dette har jeg virkelig savnet!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39. |