![]() |
Sv: Aprilstarternes veietråd!
Hei!
Jeg har ikke skrevet ned alle ukene mine men jeg startet på 73.5 og nå 6 uker etter veier jeg 63.9. 400 gram til så har jeg gått ned 10 kg:D |
Resultater så langt (veiedag i dag):
Uke 1: - 2,3 kg! :D Uke 2: - 1,9 kg! :) Uke 3: - 0,6 kg :rolleyes: Uke 4: + 0,7 kg :( Totalt: - 4,1 kg Kg igjen til jeg "får lov" til å gå til frisøren: 5,9 kg Kg igjen til hovedmålet: 8,9 kg Kg igjen til drømmemålet: 11,9 kg Mål totalt: Rundt midjen ved navlen: - 8cm Rundt brystet: - 5cm Under brystet: - 4cm Rundt hoftene: - 8cm Lår: - 3cm Legg: - 1,5cm Arm: - 2cm Argh!! Mensen denne uka + litt usikkerhet rundt karboinnholdet på 17. mai har tydeligvis ikke vært heldig for meg.. :( UTROLIG kjipt å legge til å vekta jeg har igjen asså.. Æsj! Men jeg skal ikke gi meg ennå da. Jeg hadde faktisk minket 2 cm rundt magen og 2 cm rundt hoftene denne uka, og det er jo egentlig viktigere. Så jeg får være glad for det og satse på stor vektnedgang neste uke. :) Nå skal jeg kjøre en uke med så lite søtning som mulig, og med så lite karbo som mulig. Så får vi se om det har noen betydning. Jeg håper egentlig ikke det, for å gå på denne kuren uten å kunne kose meg med litt lavkarbo bakverk, litt sukkerfri sjokolade, sukkerfri gelé osv blir stusselig.. :p Men jeg må prøve det, for jeg trenger at dette går litt kjappere nå. Planen var jo å ha gjort unna mesteparten av vekta til sommerferien, og det ser dårlig ut nå.. |
For 3 år siden startet jeg med Lindberg sitt kosthold og i løpet av 3/4 år gikk jeg ned 17 kilo.
Jeg sluttet ikke å gå ned, var sykelig tynn på 64,5 kilo og sluttet med Lindbwrgkostholdet - nå er jeg noen kilo for tung igjen og har startet med noe jeg selv kaller "Vedlikehold-Fedon". Har noen dager med overvekt av proteiner siden bikinisesongen nærmer seg - men ønsker mest av alt å finne et balansert kosthold hvor jeg kan holde meg stabil på under 70 kilo - helst rundt 68 kilo :D |
-1,1 denne uken, så totalt 12,3 nå på 7 uker. Nesten fremme nå. Regner med å være i mål i slutten av Juni.
|
Startvekt 14. april: 78,6 kg
1 uke: Onsdag 21. april: 76 kg (ned 2,6 kg) 2 uke: Fredag 30. april 74,2 kg (ned 1,8 kg) 3 uke: Fredag 7. mai 73,2 kg (ned 1 kg) 4 uke: Fredag 14. mai 73,2 kg (bom stille) 5 uke: Fredag 21. mai 72,5 kg (ned 700g) Totalt 6,1 kg Våkna i dag med supervondt i magen, skikkelig oppblåst og diare-deluxe, så droppa vekta og skriver ned onsdagens resultat :) Regner med at jeg hadde masse vann på morra'n, men nå er magen tom og jeg har i tillegg allerede tissa fire ganger i dag, så da får heller vekta være som den er..... Og i helga skal jeg nok slite litt med maten, i dag reiser vi på vogna og kommer hjem i morra efta, søndag er det Gatebil, og med så mange timer borte er det ikke lett å få spist de rette tingene...... Her er målene fra i dag også: Skuldrene - 95 cm (-2 cm siden fredag) - totalt hittil -13 cm Overarm - 30 cm (uforandret) - totalt hittil -4 cm Bryst - 90 cm (uforandret) - totalt hittil -10 cm Midjen - 74 cm (-1 cm siden fredag) - totalt hittil -11 cm Magen på det tykkeste - 75 (-2 cm siden fredag) - totalt hittil -18 cm Hofter - 95 cm (-1 cm siden fredag) - totalt hittil -13 cm Lår - 53 cm (-2 cm siden fredag) - totalt hittil -12 cm |
Startvekt 89
1. uke - 87.4 2. uke - 86.8 3. uke - 85.6 4. uke - 84.6 Det går jevnt å trutt neddover her :) Nesten litt rart at man slanker seg, i og med at man spiser så mye.. Det går veldig bra også. Har ikke hatt behov for noe utskeielse, men drikker en del pepsi ma for tiden, det klarte jeg meg uten de første ukene. |
Kjempebra vektnedgang, Mo9ca! :)
|
Enda en halv kilo til på meg.
Vet at jeg egentlig er lettere, har hatt lavestenotering før helga på enda en kilo ned. Meeeeeeeen jeg var på sykkeltur i går... Såre, stive muskler med mye vann. Får heller renne av til neste uke:p |
7. april vekt 132,0 kg
26.april vekt 125,5 kg 30 april vekt 122,0 kg 3. mai vekt 120,0 kg. 10. mai vekt 118,8 kg. 19. mai vekt 119,0 kg. 25. mai vekt 118,3 kg.:) Gemalen vil også begynne nå. (og det trenger han;)). |
Kjempe fine tall her ser jeg :) gratulerer til dere alle :) Dette er bare gøy!!!!
|
Sitat:
|
Uke 1: -3,2 kg!
Uke 2: -1,1 kg (Tilsammen 4,3kg på 2 uker) Uke 3: -0,7 kg Uke 4: -0,3kg (har mensen + tror jeg har samlet bittelitt vann i kroppen..) Tilsammen 5,3 kg |
uke 1: -2,3
uke 2: -0,6 uke 3: + 0,3 uke 4: - 1,1 uke 5: -1,7 uke 6: 0 uke 7: -2 |
|
Sitat:
Veiedag for meg igår. Etter en stillestående uke og en uke med bare 300 g ned, forsvant det plutselig 1,2 kg igjen. :) Nå er det stadig flere kolleger som henger seg på med gode reultater. Det beste med dette er jo at ingen av oss har følelsen av å være på noen slankekur. Der sitter vi i lunsjen med de lekreste retter, mens noen fortsatt tygger på de tørre brødskivene sine. Det rare er at noen av dem lurer på om vi ikke savner brød???? :D |
Etter 6 uker er total vektnedgang på meg 3,7 kg.
Gikk veldig fort de 3-4 første ukene, men så har det stagnert noe. Eller, ikke stagnert, men går sakte ned. Men jeg har bare 3 kg igjen til målet mitt. Kiloene etter det er bonus som jeg bare blir glad for :p |
Resultater så langt (veiedag i dag):
Uke 1: - 2,3 kg! :D Uke 2: - 1,9 kg! :) Uke 3: - 0,6 kg :rolleyes: Uke 4: + 0,7 kg :( Uke 5: - 0,6 kg :rolleyes: Totalt: - 4,7 kg Kg igjen til jeg "får lov" til å gå til frisøren: 5,3 kg Kg igjen til hovedmålet: 8,3 kg Kg igjen til drømmemålet: 11,3 kg Mål totalt: Rundt midjen ved navlen: - 8 cm Rundt brystet: - 5,5 cm Under brystet: - 5 cm Rundt hoftene: - 8 cm Lår: - 3,5 cm Legg: - 2 cm Arm: - 2 cm Jeg er ihvertfall tilbake der jeg var da. Hvis jeg bare får utslag på stixen snart så er jeg litt tryggere på at dette går. Skal prøve å drikke litt mindre i dag for å se om det hjelper på utslaget. Jeg ligger rundt 15 karber, spiser stort sett nok fett (noen dager litt mindre, men ikke mye) og nok proteiner. Og jeg holder meg unna sukkerfrie produkter i ukedagene, bortsett fra Fribol og store Ifa. De går det 4-5 av om dagen. |
Kjempebra!!:D
|
Kun ned 0,4 denne uka dessverre. Totalt 12,7.
|
Startvekt 14. april: 78,6 kg
1 uke: Onsdag 21. april: 76 kg (ned 2,6 kg) 2 uke: Fredag 30. april 74,2 kg (ned 1,8 kg) 3 uke: Fredag 7. mai 73,2 kg (ned 1 kg) 4 uke: Fredag 14. mai 73,2 kg (bom stille) 5 uke: Fredag 21. mai 72,5 kg (ned 700g) 6 uke: Fredag 28. mai 71,1 kg (ned 1,4 kg) Totalt 7,5 kg Endelig har vekta rørt litt på seg igjen, etter at den gikk ned midt i uka og opp igjen hver fredag...... Det som irriterer meg litt, er at jeg ikke merker forskjell på klærne - og ikke ser noen forskjell i speilet http://forum.snartgravid.com/images/smilies/deppa.gif Og neste uke skal vi på stor camping-fest, så da starter jeg oppkarbing på tirsdag/onsdag for å unngå ketosefylla.....så da regner jeg med noen kilo vann og ny start mandagen etter http://forum.snartgravid.com/images/smilies/blafre.gif Her er målene fra i dag også: Skuldrene - 95 cm (uforandret) - totalt hittil -13 cm Overarm - 29 cm (-1 cm siden fredag) - totalt hittil -5 cm Bryst - 90 cm (uforandret) - totalt hittil -10 cm Midjen - 73 cm (-1 cm siden fredag) - totalt hittil -12 cm Magen på det tykkeste - 74 (-1 cm siden fredag) - totalt hittil -19 cm Hofter - 91 cm (-4 cm siden fredag) - totalt hittil -17 cm Lår - 54 cm (+1 cm siden fredag) - totalt hittil -11 cm |
Sitat:
Tror vi må se lengere enn en uke av gangen ang. resultat nå! :confused: |
Min vektnedgang:
1. uke: - 2,5 kg 2. uke: - 0,1 kg 3. uke: - 0,6 kg 4. uke: + 0,8 kg 5. uke: - 0,5 kg 6. uke: + 0,1 kg 7. uke: - 0,2 kg 8. uke: + 0,1 kg Totalt: - 2,9 kg Lenge siden jeg har oppdatert her. Men vekta har stått så godt som stille de siste uke, bortsett fra +/- ett par hundre gram. Men jeg står på og satser på at nedturen fortsetter snart! |
Har holdt på i 5 hele uker med en planlagt utskeielse og har gått ned 7.1 kg.....tar nå pause i kuren over sommeren selv om jeg strengt tatt skulle fortsatt. Har fortsatt 20 kg +++ som skal av, men kuren lar seg ikke kombinere med jobben min. Har ikke energi til å gjøre jobben min fullt ut, den er for fysisk krevende.... er nå ca. 78.6 kg og målet mitt er å ikke kommer over 80 kg i sommer.
Kommer likevel til å være forsiktig og bevisst hva jeg putter i munnen; i alle fall midt i uka ;), og kommer fortsatt til å være innom her av og til:cool: |
Sitat:
Har gått ned i helga også, selvom jeg har vært sløv med spisingen - har blitt altfor lite mat, men pøste på med drikke i går så jeg ikke skulle samle vann, og vekta går fortsatt nedover......i morra begynner jeg oppkarbing, aner ikke hvor høyt jeg må for å komme ut av ketose, så starter med fiberrik og brunost til frokost, så får vi se hva stixen sier på kvelden :) Håper bare ikke vekta går altfor mye opp i løpet av uka :o Men, etter nesten 7 uker i ketose, så håper jeg at jeg ikke ødelegger for mye med denne planlagte sprekken - og går det bedre enn forventet, så kanskje jeg legger meg på generell lavkarbo for de siste kiloene, og dropper ketosen ;) |
Nå har jeg hatt to uker med flytting, og alt som hører med det. Har ikke klart å holde meg til riktig kosthold :o Dagene har gått med til andre ting enn å konsentrere seg om mat og bruke tid ved ovnen. Nå er lillesnupp og jeg installert hos mamma for 2 mnd til vi overtar den nye leiligheten, og da skal jeg jobbe for å komme på rett spor igjen. Regner med en del kommentarer på maten, men da kan jeg jo alltids lære de litt nytt :)
Startvekt 26.04.10: 86,3 kg 03.05.10: 84,6 kg (-1,7 kg) -- totalt -1,7 kg 10.05.10: 83,4 kg (-1,2 kg) -- totalt -2,9 kg 31.05.10: 82,6 kg (-0,8 kg) -- totalt -3,7 kg |
I uke 6 gikk jeg ned 1,5 kg!!!
Woosh bort med vannet:D Så da har jeg gått ned 8 kg siden 12.april. Her er min ferd nedover på vekta! Startvekt den 12.04.10: 95 kg:eek: Uke 1: -2,0 kg Totalt: -2,0 Uke 2: -2,0 kg Totalt: -4,0 Uke 3: -1,0 kg Totalt: -5,0 Uke 4: -0,5 kg Totalt: -5,5 Uke 5: -0,5 kg Totalt: -6,0 Uke 6: -0,5 kg Totalt: -6,5 Uke 7: -1,5 kg Totalt: -8,0 |
Min vektnedgang:
1. uke: - 2,5 kg 2. uke: - 0,1 kg 3. uke: - 0,6 kg 4. uke: + 0,8 kg 5. uke: - 0,5 kg 6. uke: + 0,1 kg 7. uke: - 0,2 kg 8. uke: + 0,1 kg 9. uke: - 0,3 kg Totalt: - 3,2 kg |
Startvekt april 2008: 125 kg
Legge om kosthold og startet med fysisk aktivitet. Startvekt ketose mars 2009: ca 110 kg Startet ikke å veie meg før i april, så jeg vet ikke hvor mye jeg gikk ned de første ukene. .Men fra april: Uke 1 (5. april): -3 kg (106 kg) Uke 2 (12 april): -3 kg (103 kg) Uke 3 (19 april): -800 g (102,2 kg) Uke 4 (26.april): 0 kg (102,2 kg) Uke 5 (3. mai): - 1,3 kg (100,9 kg) Uke 6 (10. mai): -2,5 kg (98,4 kg) UNDER 100!!! Uke 7 (17. mai): +1 (99,4 kg) Målte meg til feil tid pga nattevakt. Hadde også en liten oppkarbing Uke 8 (24. mai): -1,7 (97,7) Uke 9 (31. mai): -0,4 (97,3) Totalt av: -12,7 kg i ketosekur |
7. april vekt 132,0 kg.
26.april vekt 125,5 kg. 30 april vekt 122,0 kg. 3. mai vekt 120,0 kg. 10. mai vekt 118,8 kg. 19. mai vekt 119,0 kg. 25. mai vekt 118,3 kg. 1. juni vekt 115,0 kg.:) |
Er det lov å banne her, for jeg må si "fytti hælvete" sistegant. Du er jommen meg flink!! 17kg på under en låned er jo sinnsykt. Håper du legger ut før og etter bilder når du føler deg mot komfertabel! Kanskje jeg skal legge ut før og etterbilder. Hadde så dårlig selvtillit da jeg veide over 100 at jeg har ingen helfigurbildet fra da... Men jeg har 1 med datteren min da jeg veide 116 kg.
|
Signerer den, trodde ikke det var fysisk mulig jeg :_oy:..... Gratulerer med nedgangen!
|
Sitat:
Men, synes vi er flinke alle sammen, jeg :blomster: |
Fantastisk, Sistegang! :D
|
Så utrolig mya dere går ned! Er mektig imponert!! :)
Denne uka hadde jeg bare gått ned 0,4 kg. Men det var da noe :) Startvekt 89 1. uke - 87.4 2. uke - 86.8 3. uke - 85.6 4. uke - 84.6 5. uke - 84.2 |
Sitat:
Så mye i uke 7 dag gitt! Håper det er smitsomt! ;) |
Sitat:
Var en del vann som forsvant.. Men vannkilo som holder seg borte teller;) Håper jeg smitter dere alle. Herlig for motivasjonen med en sånn knalluke!!! |
Så flinke dere er alle sammen!
Jeg har gått ned 0,7kg denne uka! Så da er jeg oppe i en vektnedgang på 6 kg på 5 uker!! Er fornøyd med resultatet! :D Men jeg merker når jeg trener, at kroppen binder vann for å å slippe det etter et par dager. Er det flere som merker dette? Det er sikkert normalt.... Jeg må si at jeg merker at kroppen blir litt strammere for hver gang jeg har trent også, og det er en god følelse. |
uke 1: -2,3
uke 2: -0,6 uke 3: + 0,3 (mensen) uke 4: - 1,1 uke 5: -1,7 uke 6: 0 (planlagt sprekk) uke 7: -2 uke 8: + 0,2 (mensen) |
Heisan
Så var det meg igjen da. Ned en drøy halvkilo til. :) Helt greit. Merker det mer og mer på klærne nå. Det morsomme er at nå begynner jeg på de kiloene det er veeeeldig lenge siden jeg har klart å få bort. Ligger på 87,5 kg nå, og har et realistisk håp om kanskje å komme ned på 70-tallet i løpet av sommerferien. Har gått ned over 8 kg nå på 7 uker. Egentlig startet jeg dette raidet mot flesket mitt i januar ifjor, den gang stoppet vekta på 113 kg. Da var det 10 uker på shake og trening på Family Sportsclub. Egentlig flott opplegg med "Easylife"-kurs i 6 mnd. med veldig bra oppfølging. Perioden med bare shake var helt ok, det var verre når vi skulle begynne å spise igjen. Jeg synes det var vanskelig å balansere kosten sånn at jeg ble skikkelig mett uten at vekten sto stille eller økte. Etter en periode med litt opp og ned, fant jeg endelig tilbake til lavkarbo, og har nå skjønt at det er dette som passer for meg. Synes det er fantastisk deilig å ikke være særlig sulten selv om det skulle gå mange tilmer mellom måltidene. Kan komme hjem fra jobb og lage middag uten å holde på å gå fra vettet mens jeg venter på at den skal bli ferdig. Dette kan jeg ikke se noen grunn til å slutte med!!! :D Det er også veldig inspirerende å se alle de flotte resultatene dere andre har. Så stå på alle sammen, dette klarer vi!!! :p |
Totalt ned 4,5 kg siden jeg startet 12.april. Er fornøyd med det jeg :)
Imponert over sistegang som har tatt av sååå masse. Samtidig er det vel noe med at jo mer man har å ta av, jo fortere går man ned i begynnelsen? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18. |