Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-07-11, 00:04   #2326
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Natta

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 00:07   #2327
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Natta

Godnatt Pruttipia

Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 00:12   #2328
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Ja, nå er det på tide å krype til køys. Nattinatt alle sammen
stor

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 01:53   #2329
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Gi mæ krafta til å så over høsten
Den kjedelige tida e snart over
Få som tenkes kan
kan forstå kor tung lystida e

Våren kommer som en langsom voldtekt
Den trer sæ over hode på en,
du e forsvarslaus og vitende om at dette e uunngåelig
problemet e at det skjer år etter år etter år

Uendelig lange måna med liksom
Liksom-glad, liksom-smil, liksom-følelsa
Føl mæ falsk som et skeivt speilbilde
"smil til mæ en gang til og æ......"

Gi mæ bare vintern, vær så snill
Æ vil ei den, besett den og innånd den
Mørket, kulden og stjernan der oppe
Stearinlys inne, frostrøyken ute
Når det riv i nesa og lungan av minusgrader
Nordlyset dansa sin egen dans på himmeln
Lufta kjennes så reinere, fyll lungan med mine følelsa
Gleden av å kan skjul sæ i mørket
Og tenn et eneste stearinlys i mørket og bare vær til
uten påtvungne liksom-mæ-her-og-der.

Æ e vinterbarnet, da e æ ekte.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 03:50   #2330
Dollsine
Gjest

Oi oi oi. Det var heftige ord! Ingen tvil om hvilken årstid du trives best i. Men hvorfor må du gjemme deg?

Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 07:10   #2331
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Good morgen

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 08:52   #2332
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen. Håper alle får en fin dag
Greier bare ikke sove til langt frampå morgenen lenger jeg. Med dette kostholdet sovner jeg som en stein når jeg legger meg, og tror kanskje jeg også trenger litt mindre søvn. Deilig i grunnen

Vinterbarnet Pruttilutt Du hadde nok ikke trivdes her i Stavanger da, her har vi sjelden skikkelig vinter (to siste årene har vært ett unntak). Vel, vi har vel sjelden skikkelig sommer heller, 10 grader i januar og 13 grader i juli.....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 08:52   #2333
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Og her fikk vi pangstart på dagen med øvelse!=) Litt greit igrunn, så slipper vi ha den ikveld Fikk trimma litt med bæring av båre og sånn også, så blei god og varm i kroppen Nå er det kaffe=frokost... Kjære vene hvor lei jeg er av kokte egg! 2egg 2 ganger daglig i 2 uker, da blir det nok egg
Håper alle får en super dag! =)

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 09:05   #2334
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Vinterbarnet Pruttilutt Du hadde nok ikke trivdes her i Stavanger da, her har vi sjelden skikkelig vinter (to siste årene har vært ett unntak). Vel, vi har vel sjelden skikkelig sommer heller, 10 grader i januar og 13 grader i juli.....

Ikke her heller, hadde den tøtta trivdes.
I Hardanger er det 10 grader året rundt, bruker jeg å si.
I tillegg til regnet.....
Jeg bodde på Madla til -94 og jeg må si at jeg trodde vi hadde nok regn der. Men den gang ei, her er det flere hakk værre.

Gammel 31-07-11, 09:07   #2335
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Og her fikk vi pangstart på dagen med øvelse!=) Litt greit igrunn, så slipper vi ha den ikveld Fikk trimma litt med bæring av båre og sånn også, så blei god og varm i kroppen Nå er det kaffe=frokost... Kjære vene hvor lei jeg er av kokte egg! 2egg 2 ganger daglig i 2 uker, da blir det nok egg
Håper alle får en super dag! =)

Godmorgen vennenBegynner å gå mot slutten nå, forstår godt at du gleder deg Ja, man blir litt lei av å spise det samme hver dag, tom om man i utgangspunktet liker det godt. Da jeg var i Hellas spiste jeg en stor posjon egg og bacon til frokost hver dag. Er egentlig veldig glad i det, men å spise det hver dag uten å ha et alternativ førte til at jeg ble litt lei det, så har unngått egg og bacon siden jeg kom hjem. Du får prøve deg på det kokosbrødet når du kommer hjem - kjempegod brøderstatning altså. Har spart en liten bit til frokost i dag, og gleder meg til kroppen min er frokostklar

Gammel 31-07-11, 09:09   #2336
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Ikke her heller, hadde den tøtta trivdes.
I Hardanger er det 10 grader året rundt, bruker jeg å si.
I tillegg til regnet.....
Jeg bodde på Madla til -94 og jeg må si at jeg trodde vi hadde nok regn der. Men den gang ei, her er det flere hakk værre.

Hehehe. Jeg pleier si det regner en eneste regnskur her - fra oktober til april Slik er vel egentlig hele vestlandet

Gammel 31-07-11, 12:26   #2337
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

God morgen
Sol i Tromsø, blir innedag i dag.
Spent på om jeg får vekten tilbake i morgen......

Gammel 31-07-11, 12:54   #2338
bente1
Seniormedlem

God morgen
Sol i Tromsø, blir innedag i dag.
Spent på om jeg får vekten tilbake i morgen......

Kan du ikke sende den sola hit, da, siden du ikke liker den

Lykke til med vekten i morgen, vennen, håper det går bra! Hvis du ikke føler deg klar enda, kan du jo bare la den bli værende der den er en stund til Lett å bli opphengt i den vekta, jeg har blitt mye mer bevisst i det siste på å kun veie en gang i uken, blir mindre vektstress av det, syns jeg

Gammel 31-07-11, 13:00   #2339
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med vekta. Aner ikke om jeg får den hjem i dag eller i morgen, og om jeg får den vet jeg ikke hva jeg gjør da heller Står for meg som et mareritt å lese 96,7 igjen etter så mange måneder med kamp.
Det blir som det blir - skal ikke få vippe meg av pinnen i alle fall.

Temperaturen var ikke så ille i dag, måtte sove med ullpysjen under dundyna - mrrrrr Sol sendes!

Gammel 31-07-11, 13:04   #2340
bente1
Seniormedlem

[quote=Pruttilutt;1170869]Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med vekta. Aner ikke om jeg får den hjem i dag eller i morgen, og om jeg får den vet jeg ikke hva jeg gjør da heller Står for meg som et mareritt å lese 96,7 igjen etter så mange måneder med kamp.
Det blir som det blir - skal ikke få vippe meg av pinnen i alle fall.

quote]

Ring og si du ikke vil ha den tilbake da, vent til du har vært lenge nok i ketose til at du føler deg komfortabel med å gå på vekten igjen. Ingen grunn til å skape unødvendig stress

Gammel 31-07-11, 13:15   #2341
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Da var det gjort! Utsatt en måned til

Gammel 31-07-11, 13:17   #2342
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sitat:

Ring og si du ikke vil ha den tilbake da, vent til du har vært lenge nok i ketose til at du føler deg komfortabel med å gå på vekten igjen. Ingen grunn til å skape unødvendig stress.

Den vekten er snål....
Nå har jeg veid meg hver morgen (etter samme rutine hver gang), - bare for å se hva som skjer. En dag er vekten på 62,5, neste dag 61,2, deretter 62,5, så 61,9 osv.....
Vanligvis veier jeg meg bare på mandager, og det skal jeg fortsette med.
En leser bare om så mange som sier de legger på seg 3oo g om dagen...
Lurer på om det er så lurt å veie seg så ofte, man blir bare stresset av det.
Bedre å kjenne vekten på klær og målbånd.

Gammel 31-07-11, 13:24   #2343
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Heisann damer!!
Da er jeg tilbake fra 3 uker ferie. Gikk egentlig fort, på et vis..
Godt at dere er her fortsatt, - har hatt en god del situasjoner i løpet av de tre ukene hvor jeg skulle kunne ønske at "dere" var med. :-)
Men jeg tror det har gått greit jeg, dvs "greit nok" til at det var ferie og ikke tilgang til å kokkelere så mye på egenhånd. Har nok fått i meg for lite fett og for mye av mye annet - MEN: det var da - nå er det hverdag og skjerpings!

Må finne igjen tråden, dvs motivasjonen og disiplinen nå. Se til å få bakt noen knekkebrød og fylle opp kjøleskapet med riktig mat.

Godt at dere er her da!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 13:29   #2344
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Godt at DU er tilbake Velkommen hjem og velkommen tilbake på hesten

Gammel 31-07-11, 13:40   #2345
Nysgjerrig nok
Medlem

Godt at DU er tilbake Velkommen hjem og velkommen tilbake på hesten

Takk søteste Pruttilutt!!
Må liksom finne igjen hesten føler jeg - litt sånn: hmmm...hvordan var det jeg la opp hverdagene liksom? Men det ordner seg sikkert. Det må ordne seg det. Basta.

Jeg tror jeg må kjøpe sånn cocosa (eller hva det heter) har fått for meg at det er enkleste måten å få i seg nok fett på... Tenkte på det i ferien. Synes det har gått greit å unngå de fleste karbene, men å få i seg fettet var værre.
Nok om det egentlig - kan ikke bruke mere energi på å tenke på hva jeg har spist som jeg kanskje ikke skulle ha spist. Blir jo bare rar av det.

Nye dager og muligheter, iblandet en dæsj av hverdag og trygge / konstante rammer. Tror jeg trenger det en stund. . .

Gammel 31-07-11, 13:43   #2346
bente1
Seniormedlem

Da var det gjort! Utsatt en måned til

Klokt valg!!!

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Heisann damer!!
Da er jeg tilbake fra 3 uker ferie. Gikk egentlig fort, på et vis..
Godt at dere er her fortsatt, - har hatt en god del situasjoner i løpet av de tre ukene hvor jeg skulle kunne ønske at "dere" var med. :-)
Men jeg tror det har gått greit jeg, dvs "greit nok" til at det var ferie og ikke tilgang til å kokkelere så mye på egenhånd. Har nok fått i meg for lite fett og for mye av mye annet - MEN: det var da - nå er det hverdag og skjerpings!

Må finne igjen tråden, dvs motivasjonen og disiplinen nå. Se til å få bakt noen knekkebrød og fylle opp kjøleskapet med riktig mat.

Godt at dere er her da!

Velkommen tilbake, håper du har kost deg på ferie!! Kjekt å ha deg her igjen! Litt utskjeielser i ferien har vi alle hatt, det er hverdager det er flest av Du kommer nok kjapt inn i det igjen, tenker jeg, og vi er her alle sammen om du trenger motivasjon

Gammel 31-07-11, 14:07   #2347
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jeg tør ikke gå på do, Bente.

Gammel 31-07-11, 14:12   #2348
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Klokt valg!!!

Velkommen tilbake, håper du har kost deg på ferie!! Kjekt å ha deg her igjen! Litt utskjeielser i ferien har vi alle hatt, det er hverdager det er flest av Du kommer nok kjapt inn i det igjen, tenker jeg, og vi er her alle sammen om du trenger motivasjon

Takk for det!
Jeg tror motivasjonen er der, på et vis - bare det at hodet er litt i feriemodus enda tror jeg. Husker liksom ikke hvordan hverdagene var. Sikkert et godt tegn på at man har hatt ferie.
Men dette skal gå - jeg vil fortsette, har flere kilo å ta av - og flere klær i skapet som ikke sitter dirkete pent enda.
Var spent på om den (nå høres det ut som om jeg har EN olabukse, men jeg har altså flere. Men det er en som jeg har endelig fått på, og kunnet bruke - som på en måte har blitt min "målebukse" ala "Får jeg den på? Og hvordan sitter den i dag") var mulig å fortsatt få på etter ferien. Og det var den!! Tjobing!! Kankjse en smule trangere enn før jeg dro - men ikke mye. Da antar jeg at jeg har holdt meg sånn nogenlunde.
Men jeg er nok godt ute av ketosen - - så det blir noen super strenge dager framover en stund inntil den er tilbake. Håper ikke det går så alt for lang tid...

Tar det like lang tid som første gangen - eller er det slik at om man har vært ute av ketose i en ukes tid så smetter man fortere tilbake??

Gammel 31-07-11, 14:13   #2349
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sitat:

Jeg tør ikke gå på do, Bente.

Det der er ikke bra, Prutten.
Hvis du har så store problemer, MÅ du gå til innkjøp av småklyster.
Bare for å få ting på gli. Tøm deg skikkelig og deretter spiser du daglig noe som er smørende, avførende osv. Spis litt linfrø og yoghurt hver dag.
Du må være forsiktig med hemoroider...... Men det vet du, jo.

Gammel 31-07-11, 14:16   #2350
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Det der er ikke bra, Prutten.
Hvis du har så store problemer, MÅ du gå til innkjøp av småklyster.
Bare for å få ting på gli. Tøm deg skikkelig og deretter spiser du daglig noe som er smørende, avførende osv. Spis litt linfrø og yoghurt hver dag.
Du må være forsiktig med hemoroider...... Men det vet du, jo.

Jeg prøver og prøver, hvert 5. minutt sitter jeg et par minutter, men så blåser det seg opp. Kjøpte salve på fredag og det hjelper masse. Kanskje jeg bare må la det stå til, denge på med salve etterpå og vente til i morgen så jeg får kjøpt noe lurt... Laxoberal-dråper skal visst være greit? Noen erfaringer?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.