Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-07-11, 17:43   #2201
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg er bekymret for Rikkem0r, håper hun ikke er rammet som pårørende altså.

Her tar jeg hverdagen tilbake sakte, men sikkert. Tatt fram heklekurven min og skal hekle en tepose-kurv. Bare for å gjøre noe.
I dag har jeg lagd noe helt vanvittig godt til middag. Kokoslapper ala Sandra. Gjett om disse skal blogges!

Godt besøket var koselig og at du fant en løsning på loffenproblemet. Har liten tro på brøderstatninger foruten det jeg har lagd uten mel og nesten uten egg.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 18:07   #2202
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Heiheihei alle sammen =)
Jeg er her jeg altså, men det blir ganske mye løping å sånn her ute + overtid om kveldene så jeg rekker stort sett bare å lese meg opp å så må jeg avgårde å gjøre noe annet=) Det blir straks siste innspurt for kvelden nå, så er det middag.. Jeg har holdt meg i ketose hele tiden her så langt faktisk=) Fornøyd med det Her om dagen fikk vi ferske jordbær med fløte på til dessert DEEEET varma et lavkarbohjerte og metta en lavkarbo mage
I kveld er det overtid igjen... Jeg er sååå trøtt om dagene.. Blir veldig mange dager i strekk med 6-6,5timers søvn og jeg trenger mer enn det asså.. Men til lørdag tror jeg at jeg har fri på kvelden Kanskje... Heheh Har en del ting jeg må sette meg inn i og få gjort før jeg skal hjem også, så kan nok hende det blir overtid både lørdag og søndag også... Men ikke mandag asså... Det orker jeg ikke.. Da er det pakke-dag Nå må jeg avgårde igjen, men jeg er innom å leser meg opp asså... Klarer bare ikke huske stort når jeg endelig rekker å skrive litt selv =) Men Dollsine og Pruttilutt, GOOOOOD BEDRING til dere begge Håper hode og mage vil spille mer på lag de neste dagene

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 18:08   #2203
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Les om dagens middag her
Braksuksess!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 18:10   #2204
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Kjære vene så godt det var å høre fra deg igjen, Rikke!
Synd med stress og jag, håper det roer seg til helgen.
<3

Gammel 27-07-11, 18:25   #2205
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Les om dagens middag her
Braksuksess!

Hehe.... minnet litt om min frokostpannekake.
Jeg bare rasket sammen på måfå og hadde det ikke vært for baconsmaken, hadde sikkert vært godt !!

Gammel 27-07-11, 18:55   #2206
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Kjære vene så godt det var å høre fra deg igjen, Rikke!
Synd med stress og jag, håper det roer seg til helgen.
<3

Det er ikke rolige dager her ute Men det er noen dager det ikke er konstant løping da=) Men er litt av sjarmen det asså, dagene går fort og man lærer masse
Nå er det avløs og så medda Ha en fiiiin kveld alle

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 19:00   #2207
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Så godt å høre fra deg RikkemOr, kiipt at du har så mye stress da, du må passe på deg selv kjære du.

De lappene hørtes veldig gode ut Pruttilutt, mmmm, de skal definitivt prøves ut en dag. -Men nå har jeg akkurat spist middag, så jeg er strappmett, det ble noe så ordinært som koteletter, salat og rømmesaus på meg, men det smakte godt det også

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 19:35   #2208
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Beste med hele lappen var jo 0,77 karb!
Da kunne jeg unne meg litt syltetøy, men regner med det er like godt med hvitost på.

Kotelett hørtes godt ut. Må kjøpe rømme i morgen, så kan jeg lage soppstuing (eller no) og rømmedressing + liiiiitt brunsaus til mine koteletter. Bra med middagstips

Gammel 27-07-11, 19:36   #2209
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Hehe.... minnet litt om min frokostpannekake.
Jeg bare rasket sammen på måfå og hadde det ikke vært for baconsmaken, hadde sikkert vært godt !!

Sanna, der gav du meg en ide på neste lappe-oppskrift
Stekt smårettsbacon i lapperøra må jo være suksess!

Gammel 27-07-11, 19:44   #2210
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Beste med hele lappen var jo 0,77 karb!
Da kunne jeg unne meg litt syltetøy, men regner med det er like godt med hvitost på.

Kotelett hørtes godt ut. Må kjøpe rømme i morgen, så kan jeg lage soppstuing (eller no) og rømmedressing + liiiiitt brunsaus til mine koteletter. Bra med middagstips

Ååå, lapper med syltetøy.....i morgen tror jeg jeg vet hva jeg skal ha til middag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 20:22   #2211
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sanna, der gav du meg en ide på neste lappe-oppskrift
Stekt smårettsbacon i lapperøra må jo være suksess!

Blir som fleskepannekake da. Og det er steike godt.
Men min skulle helst vært bare litt søt i dag....

Gammel 27-07-11, 21:45   #2212
bente1
Seniormedlem

Da var jeg endelig i ketose igjen.... Har egentlig ikke kjent så mye forskjell på kroppen skal jeg være ærlig, men nå hadde jeg veldig lite ekstra karber i ferien egentlig da. Den dagen jeg spiste pizza ble jeg litt uvel i magen, ellers har jeg ikke merket noe.

I morgen skal jeg på jobb igjen Skal jobbe resten av uken + neste uke, mens sønnen min er på speiderleir, så skal jeg ha to uker til ferie når han er tilbake. Koselig å være hjemme når han er hjemme, men kan ikke si jeg har så lyst tilbake på jobb i morgen... Ferie og late dager er altfor deilig

Gammel 27-07-11, 21:50   #2213
Dollsine
Gjest

God "morgen" igjen. Da er jeg oppe for en kort stund. Det går veldig bra å ligge rett ut i senga, men ikke å være oppreist. Heldigvis er det svært sjelden jeg har det så gæli som dette. Regner med det er en kombinasjon av å kutte medisin og magnesium som hjelper forebyggende (fikk en ide om å ta pause fra ketolysetablettene samtidig ) + . Våknet etter 7 t søvn, og det var godt. Tok en lang dusj med litt god såpe og bodylotion etterpå. Egenpleie!

Spiste middagsrester fra i går før jeg smakte på lappene til Prutti. Jeg hadde ikke kokosmel og brukte lik mengde mandelmel - jaggu ble de suksess i heimen her! Røra ble nok til 9 lapper (tror jeg - de forsvant før jeg rakk å telle), noe som gir 3,3 g protein - 0,9 g kh - 8,3 g fett pr lapp. For meg ble dette en god pannekakeerstatning og skal utforskes mer!

Middagen i går anbefales forresten: kyllingfilet delt i småbiter og stekt godt i smør. Smørstekte grønnsaker (squash, rødløk, blomkål, brokkoli, grønn paprika, rød paprika). I dag har jeg spist altfor lite så den ble supplert med smeltet smør, majones og rømmesaus med krydder. Og vips så ble det en betydelig mengde fett i dag og.

Nå skal jeg trekke meg tilbake til liggende posisjon igjen, og prøve å åpne boka jeg tok med meg i formiddag. Og jo Bente; jeg skal snakke med legen - har første time etter ferien hennes.

Ha en god kveld alle sammen!

Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 21:55   #2214
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Brukte du min nye variant eller de gode, gamle lappene? Kan sende deg litt kokosmel, men det blir vel stoppet i posten Ganske mye mel for 100-lappen, må jeg si. Særlig når jeg ikke ser for meg å lage noe annet enn kokoslappene med det.

God bedring til deg, min venn. Bra med egenpleie <3

Nå er tekapuen ferdigheklet, ble ganske OK. Skal lese litt mer i serien min før jeg tar kveld. Skal prøve komme meg tidligere i seng. Sjekka i stad, er i ketose igjen. Om jeg noen gang falt ut.

Stor klem til alle mine venner

Gammel 27-07-11, 22:09   #2215
Dollsine
Gjest

Jeg brukte den oppskriften du la ut på bloggen din. Ble ikke så veldig begeistret for de andre dessverre, så det ble med forsøket på dem. Takk for tilbudet om å sende kokosmel, men jeg regner med det går an å kjøpe kokosmel på helsekosten? Er nesten tom for mandelmel og så jeg, så det er greit å supplere. Det er dyrt ja, men jeg lager så lite sånn type mat at jeg har det stående lenge. Har du prøvd muffins med kokosmel? Utrolig godt!

Nå legger jeg meg - igjen... nattis

Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 22:36   #2216
bente1
Seniormedlem

Håper du føler deg bedre i morgen Dollsine, noen timer med søvn og litt egenpleie gjorde sikkert godt

Har både kokosmel og mandelmel i skapet så lappene skal definitivt prøves i morgen. Høres godt ut både med kokosmel og mandelmel... Hmmm kanskje jeg skal prøve halvt om halvt med de ulike meltypene

Nå skal jeg se litt CSI før jeg kryper til køys. Nattinatt alle mine skjønne venner

Gammel 27-07-11, 22:52   #2217
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

I dag kjøpte jeg meg en ismaskin.
Er det noen som bruker sånt ?
Og har en god oppskrift, uten for mange dikkedarer ?

Gammel 28-07-11, 08:21   #2218
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen. Da var jeg på jobb.....gleder meg allerede til ferie igjen...

I dag kjøpte jeg meg en ismaskin.
Er det noen som bruker sånt ?
Og har en god oppskrift, uten for mange dikkedarer ?

Jeg bestilte en ismaskin på nettet. Det stod den var automatisk, men det var bare lureri, det var også en sånn som det var boller som måtte fryses ned, og det syns jeg ikke fungerer særlig bra Var ganske missfornøyd med kjøpet egentlig....

Men jeg har en oppskrift som blir god:
4 eggeplommer (jeg bruker ofte hele egg også jeg, synes det blir godt)
5 dl fløte
vaniljepulver
stevia vanilje eller annen søtning.

Alle ingredienser røres sammen i en bolle - trenger ikke vispes, bare røres slik at det blir en "suppe". Helles i mens ismaskinen går. La maskinen gå til det er frossent.

Kan godt tilsette annen smak: Hakket sjokolade, bringebær el l.

Håper du liker maskinen bedre enn jeg gjorde Sanna!

Gammel 28-07-11, 09:02   #2219
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sitat:

Håper du liker maskinen bedre enn jeg gjorde Sanna!

Takk for tipset.
Jeg har også en sånn diger bolle, som tar "halve" fryseren.
Nå har en stått siden i går, så jeg skal teste den i kveld. Prøve meg med litt sjokolade i, tenker jeg.
Men akkurat nå orker jeg ikke tanken på å putte i meg noe....
Lagde pannekaken fra i går med bacon i og ble hinides mett. Og oppdaget at jeg fikk i med 111g fett ! Da ble jeg enda mettere !!!

Gammel 28-07-11, 09:29   #2220
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Takk for tipset.
Jeg har også en sånn diger bolle, som tar "halve" fryseren.
Nå har en stått siden i går, så jeg skal teste den i kveld. Prøve meg med litt sjokolade i, tenker jeg.
Men akkurat nå orker jeg ikke tanken på å putte i meg noe....
Lagde pannekaken fra i går med bacon i og ble hinides mett. Og oppdaget at jeg fikk i med 111g fett ! Da ble jeg enda mettere !!!

111 gram fett? Til frokost? Steike... Hva var kilden til det?

Gammel 28-07-11, 09:43   #2221
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jeg har så lyst på noe godt! Går ut av mitt gode skinn snart.
Har lagd disse en gang, med stor suksess. Dog, det var 6 eller 9 karb per kake, og det synes jeg er drøyt. Får se om jeg tør gjøre endringer uten at mye penger går til spille.

Ev. slå på stortromma og lage disse?

Ganske tungvindt at hun aldri skriver næringsinnhold...

Gammel 28-07-11, 10:11   #2222
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

111 gram fett? Til frokost? Steike... Hva var kilden til det?

Lett det, når en legger inn 2ss med cocosa flere ganger
Resultatet ble likevel ganske høyt med denne retten: ca. 72g

2 egg
1ss mandelmel
25g - kokosmasse
2g - Vaniljepulver Bourbon
stekes i 2ss - cocosa (store)
+
22g bacon

Med i fettinnholdet kommer 2ss fløte i kaffen, det glemte jeg.....

Sist redigert av Sanna 1 : 28-07-11 kl 10:28.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 10:14   #2223
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Dytt i deg masser av FETT, Prutten, så forsvinner godtesuget.....

Gammel 28-07-11, 10:25   #2224
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jaaa. Vurderer en liten omelett med knust fetaost i. Da mister jeg i alle fall søthungeren. Handletur senere, må ha bacoooon!

Gammel 28-07-11, 10:32   #2225
bente1
Seniormedlem

Ååååå, jeg vil også ha 111 g fett
Må spise på jobb i dag, da er det alltid vanskelig å få opp fettprosenten, men planlegger reker med majones, røkelaks og egg, så litt blir det vel tenker jeg Burde legge inn et krav om mer lavkarbo kost på arbeidsplassen......

Må ta med meg en krukke cocosa her tror jeg, fikk veldig lyst på te med cocosa nå

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.