Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 14-05-10, 23:21   #2051
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

takk for et utfyllende svar, samme smørja begge deler ser det ut til!

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-05-10, 00:10   #2052
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Hva er forskjellen på cola light og cola zero? Er den ene "bedre" en den andre i innhold, eller er det bare smak som er forskjellig? Drikker det ikke uansett, men skal snart på sydentur og veit at jeg i utlandet vil få problem med så mye vann som jeg drikker nå da jeg ikke syns det smaker særlig der...

Forskjellen er at cola light smaker oppvaskvann i forhold til cola zero

Det betyr sikkert at cola light er mye bedre for oss *spekulerer i at alt som er godt er dårlig for oss*

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 15-05-10, 20:22   #2053
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Ferskenbeinet er ny på veien

har og merket meg at zero smaker best! hehe

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-05-10, 21:10   #2054
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

har og merket meg at zero smaker best! hehe

Nei, den smaker jo som vanlig cola! *pjuk*

Gammel 15-05-10, 21:34   #2055
Sweet Pink Kitty
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Cola Light eller Zero smaker pjuk uansett.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 16-05-10, 00:00   #2056
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Noen som vet hvordan jeg må gå fram for å få til sånne krøller i håret?
Tenkte jeg skulle gjøre meg litt ekstra fjong til søttende mai .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 16-05-10, 00:20   #2057
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Prøv å søke på finger waves på youtube

Gammel 16-05-10, 08:49   #2058
Lill-B
Medlem

Lill-B sin avatar

Medlem siden: May 2010
Lill-B er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Forskjellen er at cola light smaker oppvaskvann i forhold til cola zero

Det betyr sikkert at cola light er mye bedre for oss *spekulerer i at alt som er godt er dårlig for oss*

Mener å ha hørt at Cola Light er den eneste av light colasortene som ikke inneholder aspartam. Og er blitt anbefalt som eneste alternativ ifht. kurer.
Jeg er en Zero-fan selv.

September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-05-10, 09:58   #2059
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lill-B, her.

Mener å ha hørt at Cola Light er den eneste av light colasortene som ikke inneholder aspartam. Og er blitt anbefalt som eneste alternativ ifht. kurer.
Jeg er en Zero-fan selv.

Det er ikke korrekt i følge coca-cola sine sider. Men det var korrekt en periode, tror jeg. De søtet i alle fall med sucralose en stund.

Vann, syre (karbondioksid), farge (E 150d), surhetsregulerende midler (E 338, E 339), aromaer (inkl. koffein), søtstoff (aspartam, acesulfam K). Inneholder en fenylalaninkilde.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 16-05-10, 10:53   #2060
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tenkte jeg skulle gjøre meg litt ekstra fjong til søttende mai .

Håper at du finnner en link med video, for det er ikke lett å forklare .
Bestemoren min lærte meg det da jeg var liten, men jeg har aldri gjort det.

På gamlemåten er det slik:
Ha leggevann i håret.
Håret må være gredd slik at det er helt glatt.
Begynn med å gre fra hodebunnen. Dra kammen (med håret) bakover der du vil ha den første bølgen. Fest med hårklips. Før kanmmen nedover og framover der du vil ha den neste bølgen. Fest håret med klips.
La det tørke og fjern klipsene.
Hårspray!!!

Tror faktisk de sov med hårnåler og klips!!

I dag er det så mange hårprodukter at det sikkert er mange lettere metoder, hehe.
Har du krølltang? Tror du kan lage bølger med den (Holdes på en plass, deretter snur du tanga og kliper osv

Uansett blir det nok stilig på deg

(Edit: Jiiizzz for en god forklaring....)

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 16-05-10, 10:58   #2061
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Prøv å søke på finger waves på youtube

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Håper at du finnner en link med video, for det er ikke lett å forklare .
Bestemoren min lærte meg det da jeg var liten, men jeg har aldri gjort det.

På gamlemåten er det slik:
Ha leggevann i håret.
Håret må være gredd slik at det er helt glatt.
Begynn med å gre fra hodebunnen. Dra kammen (med håret) bakover der du vil ha den første bølgen. Fest med hårklips. Før kanmmen nedover og framover der du vil ha den neste bølgen. Fest håret med klips.
La det tørke og fjern klipsene.
Hårspray!!!

Tror faktisk de sov med hårnåler og klips!!

I dag er det så mange hårprodukter at det sikkert er mange lettere metoder, hehe.
Har du krølltang? Tror du kan lage bølger med den (Holdes på en plass, deretter snur du tanga og kliper osv

Uansett blir det nok stilig på deg

Hjertelig! Det er en sveis jeg har hatt lyst til å gjøre i årevis, og så fikk jeg det bare over meg i går, og etter at jeg posta spørsmålet så fant jeg en haug med tutorials på nettet. Heldigvis også med hårnåler, for jeg har ikke sånne klyper som tydeligvis er de letteste å lage sveisen med.
Jeg innbiller meg også at jeg kommer til å kle det godt . Håret mitt er ikke så veldig tjukt og det når til midt på halsen, så om jeg skal lage sånn sveis så tror jeg dette er det beste tidspunktet.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-05-10, 22:35   #2062
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Hva er hensikt med vanndrivende medisiner? Er de reseptfrie? Virker de fort, eller er det egentlig farlig å bruke dem?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 18-05-10, 22:42   #2063
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Hva er hensikt med vanndrivende medisiner? Er de reseptfrie? Virker de fort, eller er det egentlig farlig å bruke dem?

Vanndrivende medisin er reseptbelagte. og de kan være farlige. De kan påføre tørke av kroppen... de som HAR vann i kroppen opplever bare å få en normalvannmetta kropp.

Gammel 18-05-10, 22:48   #2064
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Vanndrivende medisiner fås BARE på resept. Overdreven/feil bruk fører til blant annet hjerteproblemer pga av elektrolyttforstyrrelser, fare for for høyt blodsukker, lever-/nyreproblemer, dehydrering, svimmelhet, tap av bevisthet, reversibel nedsatt hørsel.........

Man gir diuretika når man har for mye væske i kroppen. Hovedproblemet er at da sliter hjertet alt for mye! Mye væske i kroppen kan gi høyt blodtrykk og derfor er ofte diuratika første medisin man prøver mot det.
Gis ved hjertesvikt for å lette hjertets jobb.

Vanndrivende er trygge å bruke når man har fått dem av legen mot spesifikke problemer og skal ALDRI brukes uten i samarbeid med lege. Eneste unntak er naturlegemidler som er mildt vanndrivende, men selv disse bør ikke overdrives!

Gammel 18-05-10, 22:50   #2065
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vanndrivende medisiner fås BARE på resept. Overdreven/feil bruk fører til blant annet hjerteproblemer pga av elektrolyttforstyrrelser, fare for for høyt blodsukker, lever-/nyreproblemer, dehydrering, svimmelhet, tap av bevisthet, reversibel nedsatt hørsel.........

Man gir diuretika når man har for mye væske i kroppen. Hovedproblemet er at da sliter hjertet alt for mye! Mye væske i kroppen kan gi høyt blodtrykk og derfor er ofte diuratika første medisin man prøver mot det.
Gis ved hjertesvikt for å lette hjertets jobb.

Vanndrivende er trygge å bruke når man har fått dem av legen mot spesifikke problemer og skal ALDRI brukes uten i samarbeid med lege. Eneste unntak er naturlegemidler som er mildt vanndrivende, men selv disse bør ikke overdrives!

Amen!! Regnet med at du kom på banen..

Gammel 18-05-10, 22:53   #2066
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Amen!! Regnet med at du kom på banen..

Jeg bare MÅ, vet du!

Litt flaks, da. Er her på tilmålt tid med mobil bredbånd for tiden!

Gammel 19-05-10, 04:18   #2067
Sweet Pink Kitty
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Problem solved

Sist redigert av Sweet Pink Kitty : 19-05-10 kl 04:45.
Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 19-05-10, 13:26   #2068
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Har oppdaget en fiffig ting.
Hvis jeg veier meg på morgenen (etter do) så veier jeg feks. idag 70,7! Altså opp over en kilo i fht forrige uke. MEN det fiffige er, hvis jeg drikker kaffe, sover litt til, etc så veier jeg mindre! Idag 70,1 kg. Og det kan jeg tåle med tanke på dårlig mat i helgen...og at jeg har vært sjuk i over en uke.

Spørsmålet er da: Lurer jeg meg selv nå???

(lurer på om ikke den nye rekorden med 69,6kg er litt *luresegselvvannkilo*
Vil så gjerne være under 70kg!!

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
Gammel 19-05-10, 13:58   #2069
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Har oppdaget en fiffig ting.
Hvis jeg veier meg på morgenen (etter do) så veier jeg feks. idag 70,7! Altså opp over en kilo i fht forrige uke. MEN det fiffige er, hvis jeg drikker kaffe, sover litt til, etc så veier jeg mindre! Idag 70,1 kg. Og det kan jeg tåle med tanke på dårlig mat i helgen...og at jeg har vært sjuk i over en uke.

Spørsmålet er da: Lurer jeg meg selv nå???

(lurer på om ikke den nye rekorden med 69,6kg er litt *luresegselvvannkilo*
Vil så gjerne være under 70kg!!

Tja, vet ikke om du lurer deg selv, men det var dette med å fokusere så mye på vekta da . Den er, som sagt, bare et tall og ingen kan se på deg om du en dag er ett kilo under eller over din "magiske" grense...
( Jeg vet at det er lett å si, for det er mye psykologi i den vekta!!)

Uansett, jeg spiser ikke lenger for å gå ned i vekt, men jeg veier meg hver dag av gammel vane.
Vekta kan variere med opp til to kilo fra dag til dag, selv om den vanligvis er bare et par 100 g opp eller ned.
Jeg passer akkurat like flott i klærne mine, uansett dag, hehe

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 19-05-10, 14:12   #2070
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Haha, det jeg trodde. VET jo at det er cm som er viktigst, men hjelper jo ikke når det er vekt og BMI "alle" er opptatt av. Og mest er det jo psykisk som du sier, hyggelig med nytt tall.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
Gammel 19-05-10, 14:19   #2071
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Kor lenge held hardkokte egg (i skal) seg i kjøleskap?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-05-10, 14:35   #2072
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Hos meg i 14 dager. Sønnen gjorde nemlig et eksperiment!

Gammel 19-05-10, 15:11   #2073
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hos meg i 14 dager. Sønnen gjorde nemlig et eksperiment!

Takk, Kitt! Då skal eg teste ut dei egga eg kokte sist tysdag, i kveld.. Rakk aldri å få brukt dei før no.

Gammel 19-05-10, 22:13   #2074
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

En uke bruker jeg som ufravikelig regel.

Gammel 20-05-10, 08:57   #2075
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

En uke bruker jeg som ufravikelig regel.

Takk Carisma! Eg skrella eit av dei i går, og randen på gulen var jadegrøn, så den såg ikkje spesielt lekker ut... Då var det 8 dagar sidan dei var kokte. Lukta heilt greit, men fargen gjorde at dei gjekk i bøtta.

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.