Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-07-11, 01:10   #1876
Edlih
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Edlih er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Om du har falt ut av ketose er grunnen at har du inntatt økte karber. I vår kostinduserte ketose er det kun karbohydrater som bestemmer inn- og utgang. Ikke kalorier. Karbene kan ha vært skjulte? Noen kan også reagere på melkeprodukter, søtning og enkelte kornprodukter i den grad at kroppen stimuleres til å produsere insulin. Og - det blir vel en vond sirkel. Se over kostholdet ditt.

Så du det på ketosestix? Høyt væskeinntak kan redusere synligheten/konsentrasjonen av ketoner i urinen. Regner med du har målt om kvelden, 2 timer etter måltid?

Nei, tror ikke det var noe av det du skriver her først. Jeg talte nøye over og kom frem til at jeg hadde spist for lite karber i går. Var svimmel, så det stemmer nok veldig bra. Men var ikke noe spiser i går desverre.
Målte rett før sengetid i går, og da var det mer enn 2 timer siden siste måltid. Sikkert 3-4 kanskje...
I dag har jeg lilla så det holder igjen, så jeg regner med at det nok er det siste du skriver, at kanskje væskeinntaktet hadde vannet ut for mye Heldigvis, jeg har det nemmelig ganske travelt nå med å gå ned de siste 900 grammene hahaha Snakk om å sette seg urealistiske målsettinger. Vell skit samma, jeg har gått ned ganske bra nå siden forrige delmål. 4 kg på 2 uker... Burde vell chille litt. En sakte vektreduksjon er vell best

Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 07:38   #1877
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en fin dag

Tidlig oppe i dag. Skal ut på flyplassen og hente datteren min og kjæresten hennes som kommer hjem fra ferie. Hun har vært borte i to uker nå, så det blir godt å se henne før jeg også reiser bort

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

I dag har jeg lilla så det holder igjen, så jeg regner med at det nok er det siste du skriver, at kanskje væskeinntaktet hadde vannet ut for mye Heldigvis, jeg har det nemmelig ganske travelt nå med å gå ned de siste 900 grammene hahaha Snakk om å sette seg urealistiske målsettinger. Vell skit samma, jeg har gått ned ganske bra nå siden forrige delmål. 4 kg på 2 uker... Burde vell chille litt. En sakte vektreduksjon er vell best

Du har hatt kjempegod nedgang, gratulerer og kos deg med de gode effektene av dette kostholdet Ikke bli altfor opphengt i de stixene. Når du er godt inne i ketose, trenger du ikke måle annet enn om du er litt usikker på om du kanskje har spist feil en dag. Du kan som sagt godt være i ketose selv om du ikke har utslag på stix. Når du skal måle, så mål alltid 2 timer etter dagens siste måltid. Med så flott nedgang, ville jeg bare fortsette som du gjør

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 10:17   #1878
etaeb
Medlem

etaeb sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: vestfold
Alder: 41
etaeb er på en erverdig vei
Question

God morgen/formiddag jenter

I dag skal jeg ut å handle mer ingredienser til diverse ting, fikk jo en kjempe fin oppskrifts blogg av Pruttilutt i går.. I tillegg hørtes de muffinsene dere skrev om i går kveld meget gode ut

Jeg lurer på ett par ting Kan man spise for lite karbohydrater? Og hvordan regner man egentlig ut hva man spiser? (jeg søkte meg frem til en tråd på forumet i går kveld, angående telle karbohydrater, men jeg skjønte det ikke helt jeg) Hvis jeg bruker middagen i går som eksempel: Jeg spiste 180gram ytrefilet svin, 180gram brokkoli med 100 gram ost. Jeg trodde jeg hadde inntatt kun 0, ett eller annet med karbohydrater fra brokkolien, men utifra den tråden jeg fant i går kveld angående regning av karbo, så virket det meget feil det jeg hadde kommet frem til...
Håper noen forstod det jeg mente her nå... hihi...Og har en god forklaring på det hele... Vekta skjønner jeg da hihi

etaeb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 10:26   #1879
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Jeg lurer på ett par ting Kan man spise for lite karbohydrater? Og hvordan regner man egentlig ut hva man spiser? (jeg søkte meg frem til en tråd på forumet i går kveld, angående telle karbohydrater, men jeg skjønte det ikke helt jeg) Hvis jeg bruker middagen i går som eksempel: Jeg spiste 180gram ytrefilet svin, 180gram brokkoli med 100 gram ost. Jeg trodde jeg hadde inntatt kun 0, ett eller annet med karbohydrater fra brokkolien, men utifra den tråden jeg fant i går kveld angående regning av karbo, så virket det meget feil det jeg hadde kommet frem til...
Håper noen forstod det jeg mente her nå... hihi...Og har en god forklaring på det hele... Vekta skjønner jeg da hihi

[/quote]

Et veldig godt hjelpemiddel er å bruke Diett.no.
Der kan du legge inn alt du spiser og det kommer opp detaljerte fakta.

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 10:38   #1880
etaeb
Medlem

etaeb sin avatar

hei, tusen takk for svar... når jeg satt inn alt på diett. no så fikk jeg 4% karbohydrater... hva vil det si?

Gammel 14-07-11, 10:39   #1881
etaeb
Medlem

etaeb sin avatar

jeg fant det ut..

Gammel 14-07-11, 10:41   #1882
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 39
Rikkem0r er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av etaeb, her.

God morgen/formiddag jenter

I dag skal jeg ut å handle mer ingredienser til diverse ting, fikk jo en kjempe fin oppskrifts blogg av Pruttilutt i går.. I tillegg hørtes de muffinsene dere skrev om i går kveld meget gode ut

Diett.no som Sanna skriver fungerer jo.. Hvis det er spesielle matverer du lurer på kan du også se her, og som du ser hvis du leter opp norsk, rå brokkoli er den oppført med 1,9g karbohydrater/100 g ( de "andre" sto vel med 2,1.. Du ganger bare opp med antall gram du har brukt: 1,9g KH f.eks x 1,8 som er hvor mye du har brukt= 3,42 g KH..) I forholdt til osten avhenger det litt av hvilken type du har brukt, spesiellt ferdig revet ost kan det være tilsatt ekstra stivelse i så det er lurt å sjekke=) Men maten ser bra ut den altså

Edit: Ja, så nå at du hadde funnet ut av det meste da=)

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 10:45   #1883
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Det som er kjekt med Diett.no er at en får mengdene ut i både % og gram/mg. I tillegg har en kakediagrammet. Lett og oversiktlig.
I begynnelsen ble jeg forskrekket over hvor lite fett jeg fikk i meg, nå er jeg forskrekket over hvor gjerrig jeg er på karbohydratene.
Så det er på tide å øke litt, for jeg skal ikke lenger ned i vekt. Å holde seg stabil er værre enn vektnedgang, synes jeg.....

Gammel 14-07-11, 10:46   #1884
etaeb
Medlem

etaeb sin avatar

Tusen takk for hjelpen Jeg klarer ikke helt følge den regne måten ennå..hehe men jeg skjønte jo det på diett.no, så hvis jeg er flink å veier all maten burde det jo gå greit. utifra den så spiste jeg i underkant av 5 karbohydrater i går, og det er vel kanskje lite?

Gammel 14-07-11, 10:52   #1885
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Det som er kjekt med Diett.no er at en får mengdene ut i både % og gram/mg. I tillegg har en kakediagrammet. Lett og oversiktlig.
I begynnelsen ble jeg forskrekket over hvor lite fett jeg fikk i meg, nå er jeg forskrekket over hvor gjerrig jeg er på karbohydratene.
Så det er på tide å øke litt, for jeg skal ikke lenger ned i vekt. Å holde seg stabil er værre enn vektnedgang, synes jeg.....

Ja, er enig i det=) Diett.no gir en fin totaloversikt Tenkte bare det kunne være greit å vite litt om hvor det kommer fra det som dukker opp i et kakediagram på diett.no, er nok fordi jeg er veldig sånn selv..- Må liksom vite hvordan det har blitt som det har osv Og kjekt å ha litt "tabeltalll i bakhodet" når man stå å lager mat å rasker tak i det som er tilgjengelig

Gammel 14-07-11, 10:54   #1886
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sitat:

Tusen takk for hjelpen Jeg klarer ikke helt følge den regne måten ennå..hehe men jeg skjønte jo det på diett.no, så hvis jeg er flink å veier all maten burde det jo gå greit. utifra den så spiste jeg i underkant av 5 karbohydrater i går, og det er vel kanskje lite?

Ja, jeg synes vel egentlig det.
Jeg har hatt et daglig mål på:
150 g fett
60-70 g protein
15-20 g karbohydrater.

Men dette har variert litt fra dag til dag.....
Det har passet meg og kan kanskje ikke gjelde for andre.
Jeg hadde ikke så veldig mange kg å gå ned nå...

Gammel 14-07-11, 10:55   #1887
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Og goood morgen Bente!
Håper dagen din blir kjempefin og at du får kost deg masse med dattera som kommer flyvende inn

Gammel 14-07-11, 10:57   #1888
etaeb
Medlem

etaeb sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Ja, jeg synes vel egentlig det.
Jeg har hatt et daglig mål på:
150 g fett
60-70 g protein
15-20 g karbohydrater.

Men dette har variert litt fra dag til dag.....
Det har passet meg og kan kanskje ikke gjelde for andre.
Jeg hadde ikke så veldig mange kg å gå ned nå...

Da skal jeg prøve å holde meg rundt det.. og se hvordan det går.. karbohydratinntaket mitt skal være maks 15g er tanken...

Gammel 14-07-11, 10:59   #1889
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Etaeb: Du kan godt bruke litt mer enn 5g om dagen, ja, bør helst holde deg under 15g, i alle fall nå i begynnelsen, så kan du teste litt hvor grensen din går etter hvert. Noen holder seg stabilt i ketose og går ned i vekt på 20g om dagen, noen må lengere ned for å gå ned i vekt. Kroppene våre er så forskjellige. La karbene komme fra grønnsaker og fløte/rømme, ellers kanskje litt nøtter og bær etter hvert hvis kroppen din tåler det. Hvis du ligger så lavt som 5g, tror jeg du får i deg veldig lite grønnsaker, viktig å få i seg nok for å få det du trenger av vitaminer, minerale og antioksidanter.

Sanna1: Ja, utfordring det der med hva men skal gjøre når man er "ferdig slanket". Men heldige deg da - gratulerer
Men du har jo nå muligheten til å spise litt mer bær, nøtter og feks bønner, kikerter, linser i salatene, gir jo litt mer variasjonsmuligheter i kosten. Prøv deg litt forsiktig fram i begynnelsen, da er det enkelt å stramme inn igjen hvis det ikke fungerer så bra. -Slik tenker i alle fall jeg, selv om det er leeeeenge til jeg er der

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:01   #1890
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sitat:

Da skal jeg prøve å holde meg rundt det.. og se hvordan det går.. karbohydratinntaket mitt skal være maks 15g er tanken...

Det er nok fornuftig.
Jeg har sett over dagboka mi i diett.no og ser at jeg rett som det var, har vært så langt nede som 3-5 g kh.
Jeg tror ikke det er bra.
Er bla. veldig plaget av grusomme kramper i beina. Først om natten og nå er det stort sett hele tiden. Har liten effekt av magnesiumtilskudd. Så nå går jeg inn for effektivt å øke det naturlige tilskuddet, gjennom mat.. Så får vi se.

Gammel 14-07-11, 11:03   #1891
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Og goood morgen Bente!
Håper dagen din blir kjempefin og at du får kost deg masse med dattera som kommer flyvende inn

Tusen takk RikkemOr
Jeg hentet dem bare og kjørte dem til leiligheten sin. Satt og skravlet en stund, men de var egentlig klare for å legge seg, hadde sittet våkne på Gardemoen hele natta for å vente på fly videre hit. Men de hadde kost seg på ferie da Blir nok lunch og kosedag på oss lørdag tenker jeg, da er hun tidlig ferdig på jobb

Gammel 14-07-11, 11:13   #1892
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Tusen takk RikkemOr
Jeg hentet dem bare og kjørte dem til leiligheten sin. Satt og skravlet en stund, men de var egentlig klare for å legge seg, hadde sittet våkne på Gardemoen hele natta for å vente på fly videre hit. Men de hadde kost seg på ferie da Blir nok lunch og kosedag på oss lørdag tenker jeg, da er hun tidlig ferdig på jobb

Aaah, ja da skjønner jeg at de var klare for å sove litt Men da får du jo full oppdatering og skikkelig kosedag på lørdag da=) Det blir nok kjempekoselig

Jeg har inntatt første oljedose idag.. Ren olje rett i munn er ikke akkurat noen favoritt for meg altså.. Men går greit bare jeg har kaffekoppen eller noe å tygge på i umiddelbar nærhet =) Blir jo hvertfall 3 uker med det her, har handla klart til å ha med ut på jobb Tenk at det har gått nesten 4 uker allerede Og denne gangen er det dagtur..... Ikke spesiellt glad for å opp halv 7 hver dag i 2 uker nei

Gammel 14-07-11, 11:18   #1893
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Good morning ladies!
Her har fjonhauet jeg gått i fella igjen. Hans felle. Er så sinna! Kvalm! Uvel! Forbanna "#€%#"!! Nuvel. Ikke spist siden frokosten i går, får vel steke meg noen kyllingballer og drømme om at det er hans jeg steker. Oh yes.

Snart lander venninnen min, gleder meg massemasse! Hun har ikke sett meg på 13 måneder Er så klar for den Jæger og Bætterien nå at det er ingen som forstår.

Titter innom etterhvert

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:34   #1894
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Good morning ladies!
Her har fjonhauet jeg gått i fella igjen. Hans felle. Er så sinna! Kvalm! Uvel! Forbanna "#€%#"!! Nuvel. Ikke spist siden frokosten i går, får vel steke meg noen kyllingballer og drømme om at det er hans jeg steker. Oh yes.

Snart lander venninnen min, gleder meg massemasse! Hun har ikke sett meg på 13 måneder Er så klar for den Jæger og Bætterien nå at det er ingen som forstår.

Titter innom etterhvert

Hehehe, jess! STEK DEM! Og bra du passer på å få i deg litt mat, så synes jeg du skal kose deg MASSE med godt selskap og revidert utgave av jägerbombs (som de kaller det så fint i østerrike ) i helgen..

Gammel 14-07-11, 11:51   #1895
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Hehehe, jess! STEK DEM! Og bra du passer på å få i deg litt mat, så synes jeg du skal kose deg MASSE med godt selskap og revidert utgave av jägerbombs (som de kaller det så fint i østerrike ) i helgen..

Blir rene TNT i helga. Hørte denne nå nettopp, den passer så UTROLIG bra for den makta disse fjolsa har over oss.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 12:15   #1896
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Blir rene TNT i helga. Hørte denne nå nettopp, den passer så UTROLIG bra for den makta disse fjolsa har over oss.

TNT sounds good! Den passa greit ja, nå skal vi alle sammen "bare" være like sterke som hu og si: Hvem tror du egentlig at du er? Og holde oss unna krekene... Jeg har allerede kasta bort over et år på det greiene der (nesten halvannet ) og det er bare tull

Gammel 14-07-11, 12:31   #1897
bente1
Seniormedlem

Fantastisk sang,ja, og passer bare altfor godt.....

Nei, Prutti og RikkemOr: Vi må bare være sterke nok til å motstå å bli fanget i det der igjen. Jeg har i alle fall kastet bort flere år av livet mitt på å elske en mann som egentlig aldri gjorde seg fortjent til den kjærligheten, det må bare bli slutt på det snart
Vi får være sterke sammen!!!

Gammel 14-07-11, 12:45   #1898
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Alle kjærlighetsproblemene her, får meg til å tenke på hva min salige mor brukte å si
til meg, da jeg var i samme situasjon i ungdommen.... :

Ingen mann er verdt tårer, med mindre han frir eller får en brå død !

Gammel 14-07-11, 12:47   #1899
etaeb
Medlem

etaeb sin avatar

det var visst ikke under 5 karbohydrater... jeg skriver opp hele resultatet mitt på ADI% for gårsdagens meny:

energi 2194 kcal
kolestrol 1155mg
fett 149g
mettede fettsyrer 36g
flerumettede fettsyrer 12,8g
enumettede fettsyrer 36,5g
protein 438%
karbohydrater 5 %
kostfiber 24%
vitamin c 125%
a 99%
d 32%
e 156%
vit B6 150%
vit B12 348%
tiamin 204%
riboflavin 126%
niacin 284 %
natrium 174 % i rødt, som visstnok er for mye
kalsium 114%
kalium 88%
fosfor 346 %
jern 62%
magnesium 76%
kopper 55%
selen 160%
sink 151%
folat 39%

ble mye det der, syns prosentene var meget høye på diverse stoffer, ser deres også sånn ut? er fra diett.no

6,37g karbohydrat var det totalt i går.

Gammel 14-07-11, 13:21   #1900
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg lurer på om dere har noen erfaring med å steke i/med cocosa? Omelettene mine blir mer som eggerøre når jeg steker dem; enten er det cocosaen eller så er stekepanna (teflon) ødelagt. Bare så rart det kom samtidig som jeg begynte med cocosa i maten.

Jeg har tatt med cocosa til tyrkia, og lager omelett til frokost. Mine omeletter blir omtrent som de pleier å være.
Har oppi 2-3 ss cocosa (brun), kakker oppi to store egg og en dæsj fløte + baconbiter og ost. De blir akkurat som de ville blitt om jeg hadde stekt i smør eller annen olje.
Så om du får eggerøre, så er det nok enten teflonen, eller at tyrkiske egg har noen ekstra bindestoffer .

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.