Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 26-10-12, 21:05   #17026
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

SMØR. Gammelt kjerringråd min bestemor sverger til. Gni det på limet, og limet løsner. Vasker så med såpe.

Gammel 26-10-12, 21:09   #17027
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg er ikke så veldig flink teknisk.
Har en vanlig gammel tv , ikke flatskjerm. Denne skulle jeg gjerne hatt bedre lyd i. Skulle også gjerne hatt noe å koble i pc for å få bedre lyd.

Jeg hadde et stereoanlegg en stund med to høytalere, og dette koblet jeg til tv og pc med en ledning og noen fargerike plugger.

Men så gikk det i stykker.

Hva er det jeg trenger for å få lyd? Trenger jeg et nytt anlegg, et sånt suround anlegg, vanlige høytalere, forsterker, osv osv osv ? Vet rett og slett ikke hva jeg skal se etter. Tenkte å se om jeg kunne finne noe brukt. Men er redd for å få noe som bare blir halvveis fordi jeg mangler noe.

Har som sagt ikke noe god greie på slikt.

Hva er det som oppfyller mine ønsker?

Denne forsvant litt , så jeg trekker den frem igjen, for jeg lurer fremdeles :-)

Gammel 27-10-12, 06:33   #17028
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

kan jeg ta med laktasetabletter til norge fra den delen av tyrkia som ikke ligger i europa lovlig?

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 27-10-12, 10:56   #17029
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Jeg har de siste dagene verket i hoftene. Det kjennes ut som om det er i selve leddet, hvor kulen ligger i skålen. Det kan murre litt når jeg er i ro, og jeg kjenner det veldig godt når jeg er i bevegelse. Er forkjølet, men har ikke smerter i andre ledd. har kjent det nå siden onsdag. Noen som vet hva dette kan være?

Gammel 27-10-12, 11:30   #17030
elien
Seniormedlem

elien sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 58
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Og eg lurer på kvifor mannfolk ikkje kan skrelle potetar som normale folk, men insisterer på å skyve skrellaren framover totalt utan kontroll, slik at poteten blir like fin som ein skabbete leopard, og heile kjøkkenet ser ut som om potetposen har eksplodert der inne. Argumentet for å halde fram med denne bakvendte idiot-skrellinga er naturlegvis "det er slik EG gjer det".

Eg berre lurer, altså... ikkje at eg er irritert eller noko

Jeg skreller selv på den måten, går myyyye raskere Men jeg har nok så stor kontroll på hvor skrelle fyker (som regel)

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 27-10-12, 12:21   #17031
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har de siste dagene verket i hoftene. Det kjennes ut som om det er i selve leddet, hvor kulen ligger i skålen. Det kan murre litt når jeg er i ro, og jeg kjenner det veldig godt når jeg er i bevegelse. Er forkjølet, men har ikke smerter i andre ledd. har kjent det nå siden onsdag. Noen som vet hva dette kan være?

Betennelse? Ta en tur til legen, du! Jeg ventet alt for lenge og nå blir det bare ikke borte igjen!

Gammel 27-10-12, 15:27   #17032
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Betennelse? Ta en tur til legen, du! Jeg ventet alt for lenge og nå blir det bare ikke borte igjen!

Oi, betennelse, det har jeg ikke tenket på. Men vondt gjør det jo så noe er det.

Gammel 27-10-12, 17:51   #17033
Annala
Medlem

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Har noen her prøvd MariannS sin lakriskonfekt? Finnes det alternativ "lakris-ting" fra Iherb i stedet for den hun foreslår. Den var så dyr å få fraktet hit fra Danmark. Eller finnes den i helsekost kanskje?

http://tante-t.dk/en/treats-good-stu...?products_id=0

Ha en fortreffelig lørdag videre

Ps:Fant forslag på Fb Lurt å sjekke før jeg spør kanskje...hihi

Hva med tagatesse på Iherb forresten?

Sist redigert av Annala : 27-10-12 kl 18:00.
Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 27-10-12, 17:52   #17034
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Stemmer det at man ikke bør sminke våtkanten når man bruker linser?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-10-12, 18:21   #17035
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvorfor skulle man ikke det da???
Jeg vil tro at det er mye værre at sminke kommer inn i tårekanalene.

Gammel 27-10-12, 18:40   #17036
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor skulle man ikke det da???
Jeg vil tro at det er mye værre at sminke kommer inn i tårekanalene.

Jeg har aldri sminket våtkanten når jeg har brukt linser fordi jeg fikk beskjed o m å ikke gjøre det allerede første gangen jeg brukte linser for over 25 år siden.
Men tenker at om man har endagslinser blir det litt anderledes enn med etårslinsene vi brukte den gangen. Blir det smuss på endagslinsene, skal de jo likevel kastes samme kveld! De rekker nok ikke å lage noe betennelse eller annet jeg ble advart mot en gang i tiden!

Gammel 27-10-12, 18:44   #17037
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg har månedslinser. Skader vel ikke å prøve, da. (Fikk også beskjed om dette den gangen jeg begynte med linser første gang for nesten tjue år siden, og lurte på om det fortsatt gjaldt. ).

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 27-10-12, 19:15   #17038
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg har aldri sminket våtkanten når jeg har brukt linser fordi jeg fikk beskjed o m å ikke gjøre det allerede første gangen jeg brukte linser for over 25 år siden.
Men tenker at om man har endagslinser blir det litt anderledes enn med etårslinsene vi brukte den gangen. Blir det smuss på endagslinsene, skal de jo likevel kastes samme kveld! De rekker nok ikke å lage noe betennelse eller annet jeg ble advart mot en gang i tiden!

Jeg har månedslinser. Skader vel ikke å prøve, da. (Fikk også beskjed om dette den gangen jeg begynte med linser første gang for nesten tjue år siden, og lurte på om det fortsatt gjaldt. ).

Og jeg bruker harde linser, dvs etårslinser. Jeg bruker sminke også på våtkanten, men jeg sjekker ofte at tårekanalene er åpne for DET er pyton hvis de blir tettet. I allefall hvis det er sminke som tetter dem.

Gammel 27-10-12, 21:13   #17039
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Kanal FEM sendte i kveld en dokumentar som het Når huden blir for stor. Jeg fikk bare sett de siste minuttene. Og prøver nå å finne den på youtube, men har ingen engelsk tittel, så søkene mine fører ikke frem til noe. Noen som kan klare å finne ut hva den heter og om den er mulig å se på internett?

Gammel 27-10-12, 21:15   #17040
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Kanal FEM sendte i kveld en dokumentar som het Når huden blir for stor. Jeg fikk bare sett de siste minuttene. Og prøver nå å finne den på youtube, men har ingen engelsk tittel, så søkene mine fører ikke frem til noe. Noen som kan klare å finne ut hva den heter og om den er mulig å se på internett?

The Real Skinny

Sjanger:Britisk dokumentar fra 2012

Sarah og Chris har tatt slankeoperasjon og hatt enorme vekttap etter dette. Nå skal de operere bort all den ekstra huden som henger rundt kroppen. Vi følger de to på den følelsesladede reisen gjennom den store forandringen: nervene og frykten før operasjonen, lettelsen rett etter og drømmene for fremtiden med ny kropp.
http://www.tvnorge.no/tv-guide

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 27-10-12, 21:16   #17041
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

I følge TV-guiden på kanal Fems nettside, er originaltittelen "The real skinny".

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 27-10-12, 21:38   #17042
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Takk begge to !

Gammel 28-10-12, 00:59   #17043
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Dere som har eller har hatt eldre tisper i hus; er det normalt de av og til lekker litt fra underlivet? Tispa her er nesten ni år og lekker av og til litt der hun ligger. Det er luktfritt og klart, og hunden virker superfrisk på alle måter og har heller ikke feber. Hun ble kastrert i sommer pga livmorbetennelse.
Gamle menneskedamer får jo ofte problem med blære som lekker, så jeg lurte på om det er normalt for hunder også.

Gammel 28-10-12, 01:11   #17044
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

hæ?! jeg har brukt linser i over ti år og sminker alltid våtkanten når jeg sminker meg. nesten alltid. de siste sju-ish årene har jeg også brukt døgnet-rundt-linser. jeg har aldri hatt problemer pga eyeliner osv på våtkanten. øyenskygge og slike løse partikkeldingser er jeg forsiktig med fordi jeg -kjenner- at det irriterer.

edit: photo, ser jeg siterte feil melding fra deg. skulle være den der du faktisk spurte om sminken.. ikke lett med disse smartfonene...

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-10-12, 01:31   #17045
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Dere som har eller har hatt eldre tisper i hus; er det normalt de av og til lekker litt fra underlivet? Tispa her er nesten ni år og lekker av og til litt der hun ligger. Det er luktfritt og klart, og hunden virker superfrisk på alle måter og har heller ikke feber. Hun ble kastrert i sommer pga livmorbetennelse.
Gamle menneskedamer får jo ofte problem med blære som lekker, så jeg lurte på om det er normalt for hunder også.

Hm, er dette slim fra underlivet, eller er det urin?
Jeg har ikke vært borti at de lekker. Vet at de kan gå med utflod over tid når de har fått et valpekull. Jeg tror jeg ville snakket med dyrlegen om dette. Lurer litt på hva som kommer ut, for de har vel tatt livmoren..... og da skal det jo ikke komme noe derfra ... er det urin så skulle det jo luktet. Hm, liker det ikke helt. Har som regel å heller ringe en gang for mye eller for lite. Det er bedre å få sjekket det enn at de går med noe som ikke er bra.

Urin kan de så klart begynne å lekke med alderen. Men da skulle du kunne merke at det var urin. Begynner urinen å lukte sterkt, så er det fare for en urinveisinfeksjon, og lukter det "krabbe" så trengs det medisiner.

kanskje ikke helt svar på det du lurer på, men som sagt, ta en sjekk hos dyrlegen, siden hun er sterelisert, får det meg til å undre på hva som renner ut av henne. Lykke til !! si gjerne hvordan det går

Gammel 28-10-12, 13:34   #17046
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Belfast

Sambo og jeg skal til Irland igjen om 14 dager. Vi skal da til Belfast. Vi har aldri vært i Belfast og lurer derfor på om det er noen her som har vært der og kan anbefale noe i tillegg til seff Titanicmuseet???

Gammel 28-10-12, 14:50   #17047
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Belfast

Sambo og jeg skal til Irland igjen om 14 dager. Vi skal da til Belfast. Vi har aldri vært i Belfast og lurer derfor på om det er noen her som har vært der og kan anbefale noe i tillegg til seff Titanicmuseet???

Har heller aldri vært i Belfast, men det står på lista. Selv pleier jeg alltid å sjekke ut Lonely Planet (evt Rough Guide) sine anbefalinger.

Håper dere får en fantastisk tur. God tur

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 28-10-12, 14:59   #17048
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Jeg har vært i Belfast, men bare to netter. Og det var jobbtur med to timers forvarsel eller noe, så jeg fikk ikke akkurat tid til å planlegge noe. Jeg shoppet egentlig bare, jeg... Den første dagen var jeg på det store kjøpesenteret (Victoria Square) og andre dagen var jeg og labbet i noen gågater i nærheten av Victoria Square.

Og så var jeg på leting etter en irsk pub. Fikk beskjed fra en dørmann at det måtte man ut av byen for å finne... Men det endte bra da. Ingen irsk pub, men hadde en koselig kveld likevel.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 28-10-12, 15:13   #17049
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Har heller aldri vært i Belfast, men det står på lista. Selv pleier jeg alltid å sjekke ut Lonely Planet (evt Rough Guide) sine anbefalinger.

Håper dere får en fantastisk tur. God tur

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg har vært i Belfast, men bare to netter. Og det var jobbtur med to timers forvarsel eller noe, så jeg fikk ikke akkurat tid til å planlegge noe. Jeg shoppet egentlig bare, jeg... Den første dagen var jeg på det store kjøpesenteret (Victoria Square) og andre dagen var jeg og labbet i noen gågater i nærheten av Victoria Square.

Og så var jeg på leting etter en irsk pub. Fikk beskjed fra en dørmann at det måtte man ut av byen for å finne... Men det endte bra da. Ingen irsk pub, men hadde en koselig kveld likevel.

Kan tenke meg at det kan være vanskelig å finne en irsk pub i Belfast siden de er under engelsk styre. Men vi kjenner noen "rebeller" så jeg tror vi skal finne en irsk pub. Jeg har dessuten lyst til å gå gjennom disse gatene fra Bloody Sunday. England innrømmet jo for to? år siden at det var DE som begikk overgrep den dagen og ikke irene som tidligere hevdet.

Gammel 28-10-12, 16:03   #17050
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Kan tenke meg at det kan være vanskelig å finne en irsk pub i Belfast siden de er under engelsk styre. Men vi kjenner noen "rebeller" så jeg tror vi skal finne en irsk pub. Jeg har dessuten lyst til å gå gjennom disse gatene fra Bloody Sunday. England innrømmet jo for to? år siden at det var DE som begikk overgrep den dagen og ikke irene som tidligere hevdet.

Jeg lette etter en irsk pub fordi det stod i reiseguide at man ikke kunne reise til Belfast uten å ha vært på en irsk pub... Og suvernirbutikkene var fulle av irske effekter, så jeg tror nok de føler seg mer irske enn britiske.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.