Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-03-08, 20:06   #1176
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Anina, her.

Hei alle sammen!
Jeg har vært bort en liten stund nå p.g.a. jobb. Jeg jobber hele døgnet så det blir ikke så mye tid til chatt, surf eller mat. Har kommet helt ut av ED da det bare er helt umulig å kombinere med et hektisk liv. Det blir til at jeg spiser barer og ellers vanlig ketolysemat. Det går jo sånn passe bra allikevel.
Stå på alle sammen. Vi snakkes snart igjen!

Hei Anina
Nei, det er ikke lett å kombinere jobb og ED, men uansett så er det alltid hindringer i veien. Det kommer forhåpentligvis roligere tider for deg også. Stå på!

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:12   #1177
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Så stille det er her om dagen da...

I morgen 'feirer' jeg 4 uker på ED, syns tiden har flydd avgårde jeg!
3 dager til fase 2, det skal feires med taco. Gleder meg helt sykt.

Kjenner at det går litt på stumpene her nå, men vilja er fortsatt utrolig sterk.
Når jeg har klart meg i 4 uker skal jeg søren ikke snuble på målstreken.

Får utrolig mange kommentarer nå både på at jeg har fått midje og spesiellt at ansiktet har blitt så annerledes. Hadde bilde av meg selv fra rett før jeg begynte kuren og så tok søsteren min et nytt i dag, og da ser jeg jammen forskjell selv og!

Pappa sa i dag at han kjenner meg snart ikke igjen fra gang til gang, og det er hyggelig å høre fra en konsevativ 60 åring. (Som attpåtil ser meg stort sett minst en gang i uka.)
Svigermor var helt himmelfallen og sa jeg var nesten som ei ny jente.

Det gir så mye motivasjon når folk rundt meg begynner å se forskjell.

Ja ja, nå får jeg finne senga og lade opp til ny dag. Minsten er litt syk så jeg regner med at han må være med meg på jobb i morgen.
Håper i det lengste han våkner frisk, men har mine tvil.

Nattinatt!

Gammel 12-03-08, 23:45   #1178
Anina
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Anina er på en erverdig vei

Så flotte resultater Robyn! Jeg ser helt ærlig ingen forskjell på meg selv. Skulle ønske at jeg hadde gjort som deg og tatt bilde før jeg startet opp. Jeg kan jo ta et bilde i kveld så har jeg noe å se på senere, det er jo fortsatt en lang vei å gå før jeg har nådd målet. Stå på videre alle sammen. Nå er det natta for min del.

Gammel 12-03-08, 23:51   #1179
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Vi skravler ikke mye om dagen nei, synd, men det tar seg nok plutselig opp

Så moro med så mange fine tilbakemeldinger da! blir nysgjerrig jeg når du sier du har bilder håper å få se en gang.

Her har ingen sagt no, men jeg tenker jeg må under 90 først, siden det var på 90 jeg holdet meg det siste året. Er IKKE fornøyd før jeg kommer dit heller... da skal jeg tro ekstra på at ED kan bringe meg ned til 78

i morgen er det veiedag! gleder meg.

skal krysse fingrene for at gutten din holdeer seg frisk

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 09:17   #1180
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg er vel kanskje en av de minst aktive her inne, men jeg har et håp om at alt skal bli bedre nå Skal prøve mitt beste å være flink i påska, men vet at jeg skal to dager på hytta, og da blir det litt annen mat også tror jeg, for vi har ikke strøm eller noe slikt på hytta, og må hente vann, så å ha masse kopper med inntørka ED- mat i er ikke aktuelt, for det er et he**** å få av...

og nå har jeg lagd cappuchino av havremelk (legen sa jeg kunne bruke det...) og det fungerer fint. Skal bestille laktolight i helga nå, men sånn i andre matretter og slikt såkunne jeg godt bruke havremelk eller rismelk sa ED-legen min. har en plan om å teste ut kako av havremelk med kakaopulver og splenda...

Gammel 13-03-08, 10:35   #1181
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

jeg kommer nok snart bablende tilbake, men er inne å leser altså! litt krøkkete å bare bable med venstre hånd!

og robyn, knallbra! Så kjekt å lese

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 12:41   #1182
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Jeg leste akkurat i en annen tråd et de som går på ED syter fælt jeg
Syns ikke det jeg, syns vi er flinke og standhaftig, positive og humoristiske...
og ja, LITT sarkastiske og sytete over NOEN av produktene

så fint å se deg indi! håper det var en velykka operasjon! og at du har det topp, kanskje ¨får medisin så du er litt døsig også

Og Jeef, er her vi, uansett når du dukker opp

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 13:07   #1183
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

veiedag i dag, og denne uka var det minus 400 gram, Er nedgang det så jeg er fornøyd selv om jeg krysser fingrene for litt med neste uke 3

ALTSÅ 93 blank!

Gammel 13-03-08, 15:15   #1184
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

veiedag i dag, og denne uka var det minus 400 gram, Er nedgang det så jeg er fornøyd selv om jeg krysser fingrene for litt med neste uke 3

ALTSÅ 93 blank!

SUPERDUPERBRA Distrea - det var flott

Jeg hadde også veiedag i dag og den viste ned 1,4

Nå gikk jeg opp 200 gr når jeg begynte i fase 2. så jeg har altså brukt 2 uker på denne nedgangen. Men er kjempefornøyd jeg altså - hadde tross alt en sikkelig sprekk på søndag.

Synes andre her inne av vi syter fælt? Hvorfor i all verden skal de bry seg? De vet vel ingenting om hvordan denne dietten er - og ikke minst hvor BEINTØFF den er... bli litt sint jeg altså

Jeg synes vi er KJEMPEFLINKE - HEIA OSS

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:16   #1185
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Triånittiblanke fine

gratulerer med fint tall.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:25   #1186
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

hehe de må bare syns vi syter da... JEg syns ikke det er så mye syting her i allefall

Gammel 13-03-08, 17:19   #1187
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Altså, når man ikke spiser vanlig mat på ukesvis må man få lov til å klage litt.
Men når det er sagt syns jeg ikke det er sytete her inne, tvert imot.

Vil jo påstå det er minst like mye syting på f.eks. ketolyse forumet, så det er ikke noe å tenke på.

Grattis med 93 blank Distrea, kjempebra!

Og 1,4 er kjempebra Ruska selv om det er på to uker. Det gir et snitt på 0,7 i uka og det må jo være flott i fase 2!

Håper armen blir bedre snart Indi, hvor lang tid regner du med å være 'handicappet'?

Min vekt var snill i dag, OM jeg så riktig...
Jeg mener og tror det sto 93,2 men senere så ble jeg plutselig litt usikker på om det sto 94,2 (noe som ville betydd en oppgang på nesten en halvkilo).
Svaret får jeg i morgen så det er ikke så farlig.

Var på helsekosten i dag, og til og med hun som jobber der kommenterte at jeg hadde blitt tynnere så nå svever jeg snart!

2 dager til taco, kan nesten ikke vente! *tårer i øynene*

Gammel 13-03-08, 17:38   #1188
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Det var egentlig litt ufarlig asså, det var bare en liten forklaring på hva eurodiett var, ikke så farlig, men jeg tok det visst litt til meg at dietten ble forklart med at "de som går på det syter fælt og må bytte produkter... osv.."

nok om det, jeg oppklarte i grove trekk i tråden hva og hvordan ED er

Det var veldig koselig å komme hit nå, så mange som har vært innom.
DET liker jeg

Ruska! Det var super bra syns jeg! da hedde jeg hoppa og spretti
Robyn, du så sikkert heeeelt rett, og det er også super bra, forstår godt at du gleder deg til kjøttet, men jeg klarer meg visst veldig godt uten denne middagen.

Jeef og Dillly... så fint at dere titter innom

Gammel 13-03-08, 17:46   #1189
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Grattis med 93 blank Distrea, kjempebra!
JIPPIII for Distrea!

Og 1,4 er kjempebra Ruska selv om det er på to uker. Det gir et snitt på 0,7 i uka og det må jo være flott i fase 2!
JA, det er det! Og JIPPIII for Ruska og!

Håper armen blir bedre snart Indi, hvor lang tid regner du med å være 'handicappet'?

Operasjonen på mandag var mislykka, jeg ble tråkla sammen og sendt hjem, og skal gjøre driten på ny på mandag... så jeg blir borte lenge! Savner sykkelen min... !

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 17:47   #1190
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Operasjonen på mandag var mislykka, jeg ble tråkla sammen og sendt hjem, og skal gjøre driten på ny på mandag... så jeg blir borte lenge! Savner sykkelen min... !

nei men HUFF, :trøster: det var kjempe kjipt!

Gammel 13-03-08, 17:50   #1191
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Spørs om det ikke er litt psykisk, men de siste dagene har jeg nesten ikke klart å tenke på annet enn at jeg snart skal spise middag.

Et spørsmål... det er jo snart påske og da er jeg i fase 2.

Har fundert frem og tilbake og lurer nå på om jeg skal unne meg en sukkerfri sjokolade og en pose bacongull i løpet av påsken. (Er på fjellet, så det må eventuellt kjøpes inn før vi reiser for jeg får ikke tak i det der oppe.)

Hva tenker dere om det? Dumt?
Og OM jeg velger å gjøre det, hva er best, spise alt på en dag eller kan jeg dele det opp på flere dager?

Gammel 13-03-08, 17:51   #1192
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Å nei...!!
Uff, nå syns jeg synd på deg.

Gammel 13-03-08, 17:56   #1193
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Jeg tror ikke det er noen krise med en pose bacongull å kose seg i påsken, for det er "lovlig mat"
jeg tror jeg hadde spist over flere dager, men nå klarer ikke jeg spise mengder av det av gangen. Og da har du jo litt å tygge på hver gang det kommer noe på bordet for de andre

Sukkerfri sjokkins anbefaler jeg aldri, for MEG trigger dette behovet... og jeg får lyst på mer eller noe annet.
SÅ for meg vil jeg helst klare meg uten til jeg er ferdigslanket

FOR DET SKAL VI JO BLI SNART

Gammel 13-03-08, 18:11   #1194
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Jeg klarer heller ikke mye bacongull på en gang, så jeg håpte å kunne spise litt nå og da.

Får se hva jeg gjør ang. sjokoladen. Det fine er at om jeg skulle få lyst på mer er det ikke noe å få tak i. (Og jeg kommer ALDRI til å spise vanlig godteri, så sta er jeg.)

Gammel 14-03-08, 10:20   #1195
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Takk for snille oppmuntringer, dette går nok inn i kategorien shit happens for meg... kan ikke gjøre så mye med det! Nå gruer jeg meg til mandagen, men håper at når jeg våkner, så er den ene armen fiksa. Så blir det full sykemeldig i fem uker, minst, og om den høyre armen da er bedre, så må jeg operere den venstre... det betyr nok at jeg ikke er tilbake på jobb før sommeren. Nifs tanke!

Håper jeg kommer fort tilbake på sykkelen, er sånne finmotoriske ting som er vanskeligst, det merker jeg jo nå også, etter forrige mandags test-operasjon, håpløst vondt å taste...

Men, er når jeg har tid til å tenke, at der kommer store avgjørelser... I går bestilte jeg ny ladning med pulver (BARE søte gode ting som jeg liker) og hiver meg på fase en tirsdag el onsdag neste uke. Da skal jeg holde meg der to uker, minst, helst tre, og forhåpentligvis er kampen mot neste delmål, 70 kg, godt i gang da. Idag veier jeg 82.

Så da trenger jeg dere der som heiagjeng!
God fredagsklem til alle tøffe jenter!

Gammel 14-03-08, 11:55   #1196
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Du får prøve å late som du sykler når du er ute og rusler.
Hvis du snur fort på hodet mens du går, så ser det ut som ting suser forbi

Jeg slenger meg på fase en sammen men deg til uka!
I går spiste jeg nemlig litt middag igjen... resultat... opp 800 g i fag, og ja jeg vet det ikke skal være mulig... er bare vann osv, men for meg er det OPP og jeg blir dritnærvøs.

Jeg må nok vente med middag til jeg hvertfall har gått ned mer, Kan ikke ta sjansen på å gå opp de få jeg har gått ned.

Fase EN here I come

Gammel 14-03-08, 14:08   #1197
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Jeg skal heie på dere begge Indi og Distrea.

Min vekt viste i dag 93,6 så jeg er like klok på hva vekta i går faktisk var.

Er utrolig spent på hvordan vekta oppfører seg når jeg begynner i fase 2. Håper nedgangen fortsetter selv om jeg regner med at det blir en liten hikke i overgangen.

Gammel 14-03-08, 16:27   #1198
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

hehe, de vektene er ikke gode. Min må stå på eksakt samme sted, hellers veier den litt forskjellig.

Jeg skal krysse fingrene for at det går bra med deg!
Men kan hende det er lurt å veie seg en gang i uka .... sier jeg ...

Gammel 14-03-08, 18:16   #1199
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Å veie seg en gang i uka kan jeg nok bare glemme, klarer jo ikke hoppe over en dag en gang. Og tro meg, jeg har virkelig prøvd.

Men onsdag reiser vi på påskeferie og blir borte til mandag - uten vekt.
Så da får jeg en liten pause i det minste.

Gammel 14-03-08, 19:05   #1200
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

hehe, I KNOW... noen ganger gir jeg den til naboen så hun passer på meg

kos deg på påsketur

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.