Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-01-11, 23:46   #951
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Ja, det er en utfordring, Monica, på både godt og vondt, men veien blir til mens vi går. Det viktigste er at vi prater ut om tingene og at det er rom for å prate om det som blir vondt og sårt også. Det er forloveden min veldig fin.

Så flott at dere alle fire spiser likt til middag nå. Det er jo helt supert.
Så langt har vi ikke kommet her i huset, men det er lov å håpe...

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 01:24   #952
Becky
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Becky er på en erverdig vei

Da har jeg etter en uke gått ned 4,5 kg og 4 cm rundt livet! Veldig fornøyd med det. Men samtidig litt usikker på hvordna jeg skal gjøre dette framover. Har problemer med å få ned de fleste av produktene, og blir veldig dårlig i magen av dette... burde ikke dette begynne å stabilisere seg snart? Eller tåler jeg ikke produktene? Blander bare i vann, så melka er det ikke...

Har lagt inn et innlegg på generell lavkarbo-forumet, les gjerne: http://forum.lavkarbo.no/showthread....94#post1009694

Føler meg som veldig lite flink pike om jeg gir opp, men samtidig så har jeg veldig lyst til å se om LCHF kan være noe som funker for meg... Huff...

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 18:38   #953
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Monica31 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.

Da har jeg etter en uke gått ned 4,5 kg og 4 cm rundt livet!Veldig fornøyd med det. Men samtidig litt usikker på hvordna jeg skal gjøre dette framover. Har problemer med å få ned de fleste av produktene, og blir veldig dårlig i magen av dette... burde ikke dette begynne å stabilisere seg snart? Eller tåler jeg ikke produktene? Blander bare i vann, så melka er det ikke...

Har lagt inn et innlegg på generell lavkarbo-forumet, les gjerne: http://forum.lavkarbo.no/showthread....94#post1009694

Føler meg som veldig lite flink pike om jeg gir opp, men samtidig så har jeg veldig lyst til å se om LCHF kan være noe som funker for meg... Huff...

Hei Eurojente!!!

Skjønner utrolig godt dilemmaet ditt. Men sånn sett er det jo bra du hadde bestemt deg for å ta tak i helsen din uten å ha sett de andre lavkarbo alternativene. LCHF har jeg vært innom og sett på. Virker som et bra opplegg det også.... Må bare si at i nesten 2 måneder slet jeg med treg mage som førte til hemorider...veldig vondt og veldig kjipt tema. Men gav seg etter fase 2.
.....alle opplegg virker, bare at DU må velge opplegg SOM DU ØNSKER Å GJENNOMFØRE. Det er ikke nedtur å hoppe over til et annet opplegg hvis det ikke fungerer med Eurodietten. Det er ikke farlig, men godt for psyken din å bestemme seg, istdenfor å være halveis fornøyd og halvhjertet dedikert til Diett/opplegg. Det vil gjøre deg motløs til slutt.

Det som er helt sikkert er at du må være bestemt, uansett hva du velger, på å gjennomføre. Alle får noen avsporinger...men vi kommer oss som regel raskt tilbake, enten vi har skeiet ut, eller valgt å kose oss en helg!

Det som er forskjellen på oss som er overvektige nå og før, er at vi har bestemt oss......for masse om slanking kan vi, det er bare det å gjennomføre et opplegg som er hardt og utfordrende.....MEN ABSOLUTT MULIG

HÅPER DU FINNER UT AV HVA SOM BLIR BEST FOR DEG ?!?!?!?!?!?
Her skal du få støtte uansett...og best av alt, alle er her for å gå ned i vekt og vi skjønner bedre enn alle andre hvordan du har det!

Stor klem

Gammel 24-01-11, 19:27   #954
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Eurojente-Skift filosofi om dette ikke passer, det er ingen krise overhodet

Må innrømme at jeg levde i den villfarelsen at alle som begynte på Eurodietten hadde prøvd alt annet først, slik som jeg hadde. Trodde det var siste utvei for alle som gikk på det. Men flere som går på ED har ikke slanket seg før eller sjeldent slanket seg, faktisk, oppdaget jeg etterhvert. Må bare få legge inn en bitteliten protest på det med at alle opplegg virker om man følger dem, det stemmer ikke, da hadde jeg fortsatt med ketolyse som jeg lærte meg å bli veldig god på opplegget på, men gikk ned og opp de samme 4 kiloene på 5 mnd, opp og ned de samme grammene om jeg husker rett de neste 4 månedene på LCHF, så startvekten på ED var over en kilo mer enn da jeg startet på ketolyse. Og siden jeg lærte bort opplegget til en masse folk som suste ned i vekt, var det bare det at min kropp ikke responderte på det opplegget. Men elsker lavkarbo, så jeg ble svært gad over å finne ED, fordi om det er dødens kjedelig i forhold til det andre lavkarbo oppleggene jeg testet før dette.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 20:35   #955
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Enig med Monica og Streber - finn det opplegget som passer for deg Eurojente

Noen som kjenner til om kroppen samler vann når en begynner å trene mer regelmessig???
Litt småsjokkert etter en tur innom vekta som i dag tidlig viste +2kg
Føler meg ikke særlig "vannfyllt", men kan egentlig ikke være så mye annet - kan vel ikke gått opp 2kg med muskelmasse på 4 dager vel
Løvetann-te er uansett anskaffet, så får jeg håpe det meste er borte til onsdagens legekontroll.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 22:19   #956
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Må bare få legge inn en bitteliten protest på det med at alle opplegg virker om man følger dem, det stemmer ikke, da hadde jeg fortsatt med ketolyse som jeg lærte meg å bli veldig god på opplegget på, men gikk ned og opp de samme 4 kiloene på 5 mnd, opp og ned de samme grammene om jeg husker rett de neste 4 månedene på LCHF, så startvekten på ED var over en kilo mer enn da jeg startet på ketolyse. Og siden jeg lærte bort opplegget til en masse folk som suste ned i vekt, var det bare det at min kropp ikke responderte på det opplegget. Men elsker lavkarbo, så jeg ble svært gad over å finne ED, fordi om det er dødens kjedelig i forhold til det andre lavkarbo oppleggene jeg testet før dette.

Jeg er helt enig i det. Jeg blir faktisk irritert når slanke eksperter sier at det er så enekelt som at man må spise mindre enn man forbruker. Det har faktisk med HVA man spiser også. Som du har erfart er kjemien i kroppen vår unik og virker forskjellig fra person til person. Noe som funker for deg...funker kanskje ikke for en annen...men sånn på generell basis funker noe.....det er vel hemmeligheten å prøve å finne det mest optimale for seg og gjennomføre det!

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Noen som kjenner til om kroppen samler vann når en begynner å trene mer regelmessig???
Føler meg ikke særlig "vannfyllt", men kan egentlig ikke være så mye annet - kan vel ikke gått opp 2kg med muskelmasse på 4 dager vel
Løvetann-te er uansett anskaffet, så får jeg håpe det meste er borte til onsdagens legekontroll.

Ja...tror det! Jeg har vær regelmessig på trening igjen og vips står jeg stille nå. Vet ikke om det er en kombinasjon av vann og muskler. Musklene bygges fort opp og på den annen side merker man hvis man ikke trener at de blir fort slappe igjen Jeg føler meg mer markert når jeg er regelmessig på trening. Trener du mye styreketrening? I såfall er det da man "bygger" muskler. Muskler veier mye mer enn fett, men tar tre ganger mindre plass.....
..så lenge du har fulgt riktig kost er det vel ikke noe som du har lagt på deg......hvis du ikke spiser nok når du trener kan kroppen "samle" og ikke ville gi slipp på noe heller....neimen om jeg vet du.....

...jeg har ikke kommet meg etter helgen, men har nå forberedt dagen imorgen og henter meg inn fra da av. Skikkelig sløvt altså.... Skal trene 1 time step imorgen og styrke etterpå så da er jeg tilbake til normalen igjen gleder meg!

Gammel 24-01-11, 22:25   #957
Becky
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Becky er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

Hei Eurojente!!!

Skjønner utrolig godt dilemmaet ditt. Men sånn sett er det jo bra du hadde bestemt deg for å ta tak i helsen din uten å ha sett de andre lavkarbo alternativene. LCHF har jeg vært innom og sett på. Virker som et bra opplegg det også.... Må bare si at i nesten 2 måneder slet jeg med treg mage som førte til hemorider...veldig vondt og veldig kjipt tema. Men gav seg etter fase 2.
.....alle opplegg virker, bare at DU må velge opplegg SOM DU ØNSKER Å GJENNOMFØRE. Det er ikke nedtur å hoppe over til et annet opplegg hvis det ikke fungerer med Eurodietten. Det er ikke farlig, men godt for psyken din å bestemme seg, istdenfor å være halveis fornøyd og halvhjertet dedikert til Diett/opplegg. Det vil gjøre deg motløs til slutt.

Det som er helt sikkert er at du må være bestemt, uansett hva du velger, på å gjennomføre. Alle får noen avsporinger...men vi kommer oss som regel raskt tilbake, enten vi har skeiet ut, eller valgt å kose oss en helg!

Det som er forskjellen på oss som er overvektige nå og før, er at vi har bestemt oss......for masse om slanking kan vi, det er bare det å gjennomføre et opplegg som er hardt og utfordrende.....MEN ABSOLUTT MULIG

HÅPER DU FINNER UT AV HVA SOM BLIR BEST FOR DEG ?!?!?!?!?!?
Her skal du få støtte uansett...og best av alt, alle er her for å gå ned i vekt og vi skjønner bedre enn alle andre hvordan du har det!

Stor klem

Tusen takk for utrolig trøstende og gode ord! Stor klem til deg også! Det er så lett å få dårlig samvittighet og føle all denne skammen, som man har sånn i hauger av når man er overvektig...

Det er jo uansett ikke sånn at jeg ikke kan prøve eurodietten igjen senere, om det ikke skulle fungere. Jeg er innstilt på gjøre det som skal til, så da er det bare å komme i gang igjen i så tilfelle.
Skal fortsette disse dagene med de produktene jeg har igjen som er ok å få i seg, men tror nok jeg kommer til å prøve meg på LCHF etter det. Kanskje lurt å ta det litt gradvis?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Eurojente-Skift filosofi om dette ikke passer, det er ingen krise overhodet

Må innrømme at jeg levde i den villfarelsen at alle som begynte på Eurodietten hadde prøvd alt annet først, slik som jeg hadde. Trodde det var siste utvei for alle som gikk på det. Men flere som går på ED har ikke slanket seg før eller sjeldent slanket seg, faktisk, oppdaget jeg etterhvert. Må bare få legge inn en bitteliten protest på det med at alle opplegg virker om man følger dem, det stemmer ikke, da hadde jeg fortsatt med ketolyse som jeg lærte meg å bli veldig god på opplegget på, men gikk ned og opp de samme 4 kiloene på 5 mnd, opp og ned de samme grammene om jeg husker rett de neste 4 månedene på LCHF, så startvekten på ED var over en kilo mer enn da jeg startet på ketolyse. Og siden jeg lærte bort opplegget til en masse folk som suste ned i vekt, var det bare det at min kropp ikke responderte på det opplegget. Men elsker lavkarbo, så jeg ble svært gad over å finne ED, fordi om det er dødens kjedelig i forhold til det andre lavkarbo oppleggene jeg testet før dette.

Takk
Lavkarbo passer kanskje ikke for alle nei. Men du synes sikkert det var verdt forsøket? Og siden du nå har gått ned 11 kg, så virker tydeligvis ED!

Trodde ikke trening gjorde at man samlet vann... Men jeg merker selv at det kan være stor forskjell fra dag til dag. Hvor mye jeg har drukket bruker i allefall å ha en del å si...

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 00:17   #958
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Da er jeg tilbake igjen etter hotell uken. Det ble som du sa, grotL at det var mer en fase 3 uke. Jeg prøvde virkelig å holde meg til fase 3, men det var noen middager som hadde litt mer kcal enn godt er på lavkarbo. FIkk heldigvis byttet ut noen middager til mer lavkarbo (i stedet for pizza lagde de tapas med kjøtt/dfisk. I tillegg til at jeg smakte på noen av dessertene til middag. ....bare ørlite grann med is - Det smakte deilig
Jeg gikk ikke noe opp i vekten, så da er jeg fornøyd. Men nå er jeg tilbake igjen i fase 1 for 10 dager. Imorgen er det veiedag på klinikken, så jeg får høre litt mer om veien videre. Har fortsatt 4-5 kg å gå ned.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 09:34   #959
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Så kjekt at det har gått greit på hotelloppholdet, og fase 3 er jo ikke å forakte uansett anledning
Sikkert greit å kjøre fase 1 en periode for å ta grep igjen, og jeg vil jo anta at kontrollen i dag viser at du fortsatt er på rikitg vei.

Jeg var fortsatt +2kg på vekta i dag...... kan det være at jeg ubevist stresser kanskje?
Er veldig rastløs i alle fall, og det kribler i beina selv om jeg er flink med å ta magnesium.
Kanskje jeg trenger mer kalsium? Gikk tom før ferien, og har rett og slett glemt å kjøpe ny forsyning
Blir interessant hos legen i morgen tenker jeg, håper jo at vektoppgangen er vann og muskler - time will show!
Skal i alle fall be om at alle blodprøvene tas på nytt - 1 år siden sist nå
Men jeg skal uansett forsette med mine daglige små trim-aksjoner, kjenner det hjelper på humør, generell form og ikke minst er jeg mer våken på ettermiddagene

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 14:21   #960
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Hei dere.

Starten på uka med trening ble ikke helt som planlagt denne uka gitt.

Ble helt slått ut i går da jeg kom hjem, var jo full av energi på dagen og så gikk lufta helt ut liksom, frøys, vondt i hodet, vondt i ørene og føltes som jeg brygget på influensa. Lå på sofaen med teppe og slumret til det var kvelden.
Hadde tenkt meg på trening i morges, men samboeren min fikk overtalt meg til å sove ut og ta det med ro og lytte til kroppen. Så da gjorde jeg det. Sov til kl 10 og følte meg mye piggere. Har puslet litt i heimen, ruslet en tur rundt kvartalet og er nå klar for å sette meg ned og studere litt over nett her, men hvor skal jeg begynne, hmmm...

Bortsett fra litt vondt i ørene og litt småfrossen er jeg hvertfall mye bedre form og har tatt vitaminene mine i dag. (stolt!). Ble ikke helt som planlagt med treningen, kanskje jeg tar meg en runde med zumba i ettermiddag hvis formen er like bra da.
Ser stadig 75-tallet på vekta nå...lykke!
I sta da jeg gikk tur tok jeg på meg en turbukse som jeg ikke fikk knept i høst, den gikk rett på nå, ok litt trang da, str 40 (kjøpte den etter forrige slankerunde, da var jeg vel nede i 72), men jeg fikk den hvertfall på. Lover bra.

Lykke til med valg av diett, Eurojente, det viktigste er som nevnt her, og gå hundre prosent inn for det du velger. Hadde jeg gått ned på ketolyse o.l. hadde jeg heller gjort det enn ED ja.

Og Lykke til hos legen i morgen, Grotingeling.

Gammel 25-01-11, 15:19   #961
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Høres ut til at samboeren din vet hva du trenger Titti
Kjekt å høre at du føler deg bedre, bare ikke start på for hardt igjen etter en "småsyk" runde - det kan fort bli tilbakefall.... (vært der flere ganger jeg ja)
Kjekt med 75-tallet og ikke minst bukse som passer igjen
Dette blir så bra atte

Gammel 25-01-11, 16:49   #962
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Ser stadig 75-tallet på vekta nå...lykke!
I sta da jeg gikk tur tok jeg på meg en turbukse som jeg ikke fikk knept i høst, den gikk rett på nå, ok litt trang da, str 40 (kjøpte den etter forrige slankerunde, da var jeg vel nede i 72), men jeg fikk den hvertfall på. Lover bra.

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BRAAAA Titti! Drømme, drømme, drømme......75 er mitt neste mål....Utrolig deilig at du fikk på deg den buksa. Tenk...den går igjen. Om de er en smule trange er det en seier.
Jeg er enig med Grotingeling, ikke hopp for tidlig i hard trening hvis du brygger på noe....da blir du dårligere igjen hvis det ikke er ute av systemet! Kjenn godt etter at du er heeeeeeeeelt god før du trener....unner deg virkelig ikke influensa....noe dritt

Idag har jeg vært kjempe god og spist ritkig! Ikveld skal det trenes....hadde vært digg å nærme seg 75 ja....
..har veiedag imorgen. Skal veie meg uansett om helgen ikke ble helt som planlagt kanskje jeg kan håpe på stillstand?!?!?!

Lykke til imorgen Grotingeling. Alltid spennende og godt med kontroll. Veier alltid mindre der på tanitavekten!! Kanskje kroppen kjenner at det nærmer seg og beholder litt vann for å skremme deg...?!?!?!? Det renner sikkert av igjen

Gammel 25-01-11, 17:00   #963
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Hvor: Bergen
Mille89 er ny på veien

Hei folkens. da satt jeg på jobb igjen da, i lunchpausen. "kontoret" er to bruskasser forran en data, vedsiden av en frys. idag ble det kyllingsalat til lunch. er offisielt i fase to igjen, og denne gangen skal jeg IKKE falle av!!

jeg merker jeg stresser litt om dagen. 3 uke på skole og ligger allerede bak. sukk,,,men jeg trenger pengene fra jobben etter min lille økonomiske smell, og nå skal jeg også få betalt ned masterkortlånet jeg fikk på meg når jeg måtte betale depositum.

men dansing igår var grådig kjekt, det skal jeg fortsette med. og så blir det mest sannsynlig salsa på onsdager i tillegg. det får holde. boogie woogie swing er faktisk litt slitsomt! (ihvertfall med min lenge dalende kondis)

Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 17:04   #964
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Hvor: Bergen
Mille89 er ny på veien

gi en lyd om hva du bestemmer deg for eurojente! var inne på tanken selv, men da var det så tydelig at kroppen min liker ED at det hadde vært idiotisk å ikke fortsette.

gratulerer med knappen titti! slikt er herlige. har et par slike klær selv. ingen av de er særlig fine, men det er ikke poenget hva er det du studerer for noe (mulig du har sagt det før)?

monica: apropo bilde, vi får se om det ikke kommer, men da skal jeg komme på 70-tallet først

Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 20:35   #965
Hapylady
Medlem

Hapylady sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Hapylady er på en erverdig vei

Heisann

Håper jeg kan få være med dere her - selvom jeg ennå ikke har begynt - og tydeligvis ligger langt bak de fleste av dere.

Kan jo fortelle litt om meg.
I morgen skal jeg til legen for å få tatt blodprøver og få med meg erklæringer osv. så jeg kan være med på eurodietten. Har første møte med sykepleieren som har kurset 3. februar. Dette blir kjempespennende. Jeg har før prøvd meg på mange slankekurer og dietter, men ikke vært så heldig dessverre. Ketolysekuren er vel den eneste dietten som har hjulpet mest. Men alle kiloene er på plass igjen.

Må lære mye mer om kosthold generelt også. Har fibromyalgi og har fått beskjed om at flere av kurene jeg har prøvd, ikke har vært heldig i forhold til sykdommen. Motarbeider hverandre, mer vondt osv.. Denne kostholdsendringen/dietten fikk jeg beskjed om "lå rett i min gate" . Både ned i vekt, bli der og mindre vondt. Så jeg er utrolig spent.

Har troen på dette faktisk. Skikkelig veiledning og oppfølging er knallbra. Da kan man raskere finne ut av hva man kan og ikke kan spise, og få tips og råd. Skulle ønske jeg kunne begynt med en gang, men får drøye litt over en uke til . Har gått på ketolysekuren til nå, så da er jeg iallefall igang uten karbohydrater.

Hvordan får jeg Ticker fram på profilen min?

Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 21:02   #966
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Hapylady, her.

Heisann

Håper jeg kan få være med dere her - selvom jeg ennå ikke har begynt - og tydeligvis ligger langt bak de fleste av dere.

Kan jo fortelle litt om meg.
I morgen skal jeg til legen for å få tatt blodprøver og få med meg erklæringer osv. så jeg kan være med på eurodietten. Har første møte med sykepleieren som har kurset 3. februar. Dette blir kjempespennende. Jeg har før prøvd meg på mange slankekurer og dietter, men ikke vært så heldig dessverre. Ketolysekuren er vel den eneste dietten som har hjulpet mest. Men alle kiloene er på plass igjen.

Må lære mye mer om kosthold generelt også. Har fibromyalgi og har fått beskjed om at flere av kurene jeg har prøvd, ikke har vært heldig i forhold til sykdommen. Motarbeider hverandre, mer vondt osv.. Denne kostholdsendringen/dietten fikk jeg beskjed om "lå rett i min gate" . Både ned i vekt, bli der og mindre vondt. Så jeg er utrolig spent.

Har troen på dette faktisk. Skikkelig veiledning og oppfølging er knallbra. Da kan man raskere finne ut av hva man kan og ikke kan spise, og få tips og råd. Skulle ønske jeg kunne begynt med en gang, men får drøye litt over en uke til . Har gått på ketolysekuren til nå, så da er jeg iallefall igang uten karbohydrater.

Hvordan får jeg Ticker fram på profilen min?

Velkommen i gjengen
Bare still alt du har av spørsmål, er sikker noen her inne som også har hatt samme spørsmål tidligere og kan svare deg

Oppskrift på å lage Ticker finner du her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

Gleder meg til å følge deg videre framover

Gammel 25-01-11, 21:57   #967
Hapylady
Medlem

Hapylady sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østfold
Hapylady er på en erverdig vei

Velkommen i gjengen
Bare still alt du har av spørsmål, er sikker noen her inne som også har hatt samme spørsmål tidligere og kan svare deg

Oppskrift på å lage Ticker finner du her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

Gleder meg til å følge deg videre framover

Tusen takk for det, det blir nok endel man lurer på underveis. Kjempeflott at jeg kan få være med her . Har sittet og lest masse i tråden, og bare verker etter å begynne. Dere er en super gjeng - så jeg er glad for at jeg får være en del av gruppen .

Hapylady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 22:36   #968
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Velkommen hit, Happylady og lykke lykke til.

Og god tur på vekta i morgen, Monica, krysser fingrene for nedgang jeg.

Enig, Mille, samme åssen klærne ser ut, bare de passer
(Jeg tar et nettstudie innen regnskap gjennom HIST.no. )

Her har vi en rolig kveld uten barn, snart er det Greys. Vi hadde deilig lakseform til middag og mens formen sto i ovnen teste jeg ut Zumba express på 20 minutt, haha, men jeg fikk det til på et vis og var rimelig varm etterpå og nå er jeg støl i hoftene her. Formen føles veldig bra, kanskje det er vitaminene som virker allerede, flyr på do i ett sett i dag, så kanskje de har satt i gang noe (lov å håpe. ), hun på helsekostet anbefalte meg et produkt som skulle få balansen i kroppen og var et fullgodt multivitamin, så det blir spennende å se.

Ha en fin kveld videre dere. Livet er nu og inte sen.

Gammel 26-01-11, 00:01   #969
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Hjertelig velkommen Hapylady!

Lykke til! Deilig å snart være igang

Takker Titti, men har en følelse for litt opp.....morgen dagen vil vise....

Hørtes ut som en deilig kveld! Kos dere videre

Gammel 26-01-11, 09:53   #970
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Ja,ja ikke akkurat noe sjokk, men en oppgang på 1,2 kilo!
Ikke så rart når jeg ikke spiste riktig før igår! Men jeg tenker det går raskt av igjen....kjenner meg ikke lei for det.
Har litt mye styr i livet for tiden som tar nattesøvnen, og i natt hostet lille jenta vår så enormt, ble litt avbrutt og lite søvn. Det godteriet og annet jeg spiste i helgen var nok mye derfor. Det var slik jeg dynket meg ned i tunge stunder før- ved å dytte i meg sjokolade og godteri.....
Så, det høres kanskje rart ut, men 2 1/2 dag med "bitte-litt" godt er ikke så ille som før. Det er å forandre de negative tankene og vanene. Hjalp å trene godt igår. Koste meg i badstue og nøt alene stund!

Ha en strålende dag, dere gir meg masse motivasjon og energi til å jobbe meg mot 75 kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gammel 26-01-11, 11:10   #971
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

En god til deg, Monica.

Skjønner følelsen med å trøste seg med litt godt, kanskje lurt å ha litt sukkerfritt liggende til neste gang. Men som du sier 2,5 dager er ikke som før og 1,2 er jo av igjen på kort tid.
Slitsomt å bli vekket om natta, gutten min på 8 er mye urolig for tiden og våkner alltid i tre-tiden med mareritt, ender til slutt med at han får komme opp i senga vår. Men en blir smårar av for lite søvn.
Hvor gammel er minstejenta di?

Gammel 26-01-11, 13:15   #972
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Velkommen hit Happylady! Lykke til

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 16:05   #973
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

En god til deg, Monica.

Skjønner følelsen med å trøste seg med litt godt, kanskje lurt å ha litt sukkerfritt liggende til neste gang. Men som du sier 2,5 dager er ikke som før og 1,2 er jo av igjen på kort tid.
Slitsomt å bli vekket om natta, gutten min på 8 er mye urolig for tiden og våkner alltid i tre-tiden med mareritt, ender til slutt med at han får komme opp i senga vår. Men en blir smårar av for lite søvn.
Hvor gammel er minstejenta di?

Kanskje rett i å ha noe sukker fritt. Har tenkt at hvis jeg har det i hus, går jeg å snoker etter det hele tiden, men det er jo mye bedre å ta litt sånt enn de ordentlige dumme karboene. Skal gjøres imorgen De dagene jeg er nøkteren er det ikke noe lyst på søtt uansett. Igår og idag er det helt ok igjen....kjipt at det går så opp og ned mange ganger!

Typisk meg før også når jeg fulgte andre opplegg. Så var feks. frukt fy fy ifølge kuren...men hvis jeg sprakk, tok jeg meg ikke en banan, nei for det var jo fy fy. Men hev meg istedenfor over sjokoladen.....er fasinert over hvor mye jeg har klart å lure meg selv mange ganger.....

Men det er vel selvinnsikt som får meg videre og nedover...

Uansett...igjen...godt å være helt ærlig med meg selv ved at jeg skriver det her i forumet!

Gammel 26-01-11, 16:37   #974
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

He he. Kjenner meg godt igjen der. Men nå er det slutt på lureriet

Gammel 26-01-11, 17:07   #975
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

OH...yes!!!!!!!!!!!!!

Nå skal vi heller lure oss inn i en O'neill bikini...

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 15:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.