Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 18-08-11, 11:39   #9551
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lava: hvis det er prolaps, eller nær prolaps går det ikke over med strekkøvelser Jeg gikk alt for lenge med prolaps i nakken for noen år siden, og slet med kronisk betennelse i flere år etterpå.
Har du forsøkt manuellterapeut? Det var han som endelig fikk skikk på min nakke, siden de både kan knekke og strekke. Og du har kanskje sett hvordan Kanutten priser sin terapeut? Jeg ville forsøkt det før operasjon hvertfall.

Ja, jeg har prøvd det, og kiropraktor og fysio, både manuell og med ultralyd og varme. Har også tatt det opp med legen før, og sagt jeg har blitt verre, men han sa at siden det "bare" var det "gamle, samme" som var verre, var det ikke vits med nye bilder.. men om jeg fikk vondt ett nytt sted, så skulle vi ta nye bilder og sånn..
Kjekk lege, men jeg må nok klage litt mer om jeg skal få undersøkt mer. Og ja, jeg er villig til både å ha det vondt, og prøve mye før en evt operasjon!

Men som Kitt nevnte, så frister det ikke å tenke på at jeg kanskje ikke skal klare meg selv i hverdagen om 30 år pga at jeg ikke blir undersøkt godt nok nå

Takk for innspill!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 18-08-11, 11:47   #9552
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Men som Kitt nevnte, så frister det ikke å tenke på at jeg kanskje ikke skal klare meg selv i hverdagen om 30 år pga at jeg ikke blir undersøkt godt nok nå

Svigermor er bare såvidt 20 år eldre enn deg, faktisk, så se å få gjort noe med det, du, før det blir for ille til å kunne gjøres noe med eller skader andre deler av deg!

Gammel 18-08-11, 11:57   #9553
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Takk
Jeg har ikke hvite flekker på neglene, men jeg har hvite streker. Det skal kanskje være sånn

Streker vet jeg ingenting om.

Gammel 18-08-11, 12:13   #9554
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Takk for tips, Kennygirl og Edla!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-08-11, 13:04   #9555
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Svigermor er bare såvidt 20 år eldre enn deg, faktisk, så se å få gjort noe med det, du, før det blir for ille til å kunne gjøres noe med eller skader andre deler av deg!

Jada masa!
Skal ringe og bestille time etter helgen. Nå oppfører forten seg bra i dag, men hvordan den blir etter å traske rundt i kr.sand i mange timer .. ja det får vi se på.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 18-08-11, 15:00   #9556
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hmmm ja jo, jeg skal nok snakke med legen om dette. At det er skumelt får så være, ønsker jo å ha en fin alderdom også, selv om det jo er lenge til
Takk til Nerthus og Kitt!

Bare hyggelig - og vil minne deg om at det er fritt sykehusvalg i Norge så DU kan velge hvor du vil henvises... Reisedekningen dekker også overnatting på hotell såvidt jeg husker fra sist jeg sendte inn krav

Sier også etter egen erfaring at du bør lese henvisningen før legen skriver den ut. Min første henvisning sa ingenting om varighet av smerter, smertenivå, eller hva det hindret meg i å gjøre i hverdagen slik at jeg ble ikke prioritert i første omgang (og jeg hadde vært sengeliggende hjemme i over 2 mnd da på massiv blanding av smertestillende...).
Nye MR bilder kan være greit og få tatt for å se om det har utviklet seg til det verre. Det er også bare en henvisning, ta den med i hånda selv og ring rundt til de nærmeste røntgeninstitutt evt sykehuset så tar det muligens kortere tid også

Kitt - man må bare skryte når jeg ved TO anledninger har hatt så gode opplevelser på MHH. De mest respektfulle kirurger med litt avvikende humoristisk sans, hehe, og de skjønneste syke/hjelpepleiere som virkelig bryr seg I all min kontakt med helsevesenet har jeg aldri følt meg så respektert og tatt vare på

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 18-08-11, 18:14   #9557
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Sinkmangel?:
Det var noen som nevnte tidligere her om en hjemmetest man kunne ta for å få indikasjon på om man mangler sink. Jeg har lenge syntes at det meste jeg spiser smaker så likt, og jeg tar ikke sinktilskudd, så jeg kunne tenke meg å ta denne testen. Hva heter denne testen, hvor får man tak i den og er den dyr?

Mener de har det både på Shopping4net og Iherb også, men orker ikke finne linker akkurat nå ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 18-08-11, 18:31   #9558
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Er det fortsatt sånn at alle forelesninger på Blindern er åpne? Jeg skal kanskje studere neste år, men kunne gjerne tenkt meg å gå på noen aktuelle forelesninger for å få en idé om hva jeg skal velge.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-08-11, 19:08   #9559
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Takk for tips, Frøy

Jeg fant denne

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-08-11, 19:17   #9560
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er det fortsatt sånn at alle forelesninger på Blindern er åpne? Jeg skal kanskje studere neste år, men kunne gjerne tenkt meg å gå på noen aktuelle forelesninger for å få en idé om hva jeg skal velge.

Jeg tror det, på de største studiene altså (ikke små språkfag eller kjemikurs o.l.) Er så mange studenter at de ikke merker om det kommer inn en ekstra

Siste år på VGS gikk jeg innom mange ulike forelesninger. Er en flott måte å se hva som kan være interessant. En gang dukka jeg opp i en bitteliten sal og foreleseren spurte hvem jeg var. Svarte bare som sant var; ville sjekke ut litt forskjellige før jeg valgte studievei. Han synes det var helt ok Kos deg!!

Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo
Gammel 18-08-11, 19:21   #9561
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Jeg tror det, på de største studiene altså (ikke små språkfag eller kjemikurs o.l.) Er så mange studenter at de ikke merker om det kommer inn en ekstra

Siste år på VGS gikk jeg innom mange ulike forelesninger. Er en flott måte å se hva som kan være interessant. En gang dukka jeg opp i en bitteliten sal og foreleseren spurte hvem jeg var. Svarte bare som sant var; ville sjekke ut litt forskjellige før jeg valgte studievei. Han synes det var helt ok Kos deg!!

Ah, nice. Ser det er litt forskjellig, noe på seminarrom, det virker litt uaktuelt, men mye på Sophus Bugge der jeg en gang i unge år forsøkte å begå forberedende, men endte vel opp med å drikke opp stipendet mitt på Patagonia i stedet for. Der skal det godt gjøres å "oppdage" ekstra folk.
Detta blir spennende! Begynner forelesninger på diverse språk/lingivstikk/litteraturstudier om mindre en uke eller to!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 18-08-11, 21:52   #9562
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Hva er ditt beste tips for hvitere tenner ?
Og er det noe du ABSOLUTT ikke anbefaler? Vil jo ikke at tenna skal dette ut..... :-)

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 18-08-11, 22:00   #9563
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hva er ditt beste tips for hvitere tenner ?
Og er det noe du ABSOLUTT ikke anbefaler? Vil jo ikke at tenna skal dette ut..... :-)

Crest white. Fåes kjøpt billig på ebay (i hvert fall fikk man det for et par år siden ). De er forsvarlig anbefalt av en tannpleier not the least! Det kan ise litt, det spørs på tannhalsene dine, men da bare lar man det gå en dag mellom blekingen og/eller korter ned tida.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 18-08-11, 22:03   #9564
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Crest white. Fåes kjøpt billig på ebay (i hvert fall fikk man det for et par år siden ). De er forsvarlig anbefalt av en tannpleier not the least! Det kan ise litt, det spørs på tannhalsene dine, men da bare lar man det gå en dag mellom blekingen og/eller korter ned tida.

Da er det handlet inn! Billig da gitt...5 dollar for to pakker inkl shipping....
I love eBay!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 18-08-11, 22:08   #9565
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Jeg har prøvd en del forskjellige blekinger og annet som hevder å bleke tennene, men jeg måtte krype til korset og innrømme at jeg og min familie ikke eier gener til perlehvite tenner. Vi er faktisk gul/grå hele gjengen uansett hva vi gjør Håper du er mer heldig enn meg, Jabba!

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 19-08-11, 12:48   #9566
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Noen som vet om det er vanlig praksis at en bruktbil må være ned betalt til den er 13 år? Fikk vite dette av en bilselger hvis jeg ville ha lån hos dem, gjalt 13 års regelen. Men om dette også gjelder i banken vet jeg ikke? Og hva er mest gunstig , låne i bank eller via bilselger?

Dvs at dersom bilen er 5 år, må den være nedbetalt på 8 år. Hvis den er 10 må den være nedbetalt på 3 år.

Og hvis tiden er kortere blir jo også beløpet som må betales hver måned dyrere.

Gammel 19-08-11, 12:53   #9567
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som vet om det er vanlig praksis at en bruktbil må være ned betalt til den er 13 år? Fikk vite dette av en bilselger hvis jeg ville ha lån hos dem, gjalt 13 års regelen. Men om dette også gjelder i banken vet jeg ikke? Og hva er mest gunstig , låne i bank eller via bilselger?

Dvs at dersom bilen er 5 år, må den være nedbetalt på 8 år. Hvis den er 10 må den være nedbetalt på 3 år.

Neida, vi kjøpte akkurat en eldre bil, 11år, med lånet på 4 år, vi! Ikke store lånet og det blir nok betalt fortere, men ingen sa noe om 13års regel!
Lånet via bilselger er jo gjerne en annen type låneinstitusjonen enn en vanlig bank, men det er jo rentene som bestemmer hva som er gunstigst. Ofte har de andre bedre billån når det gjelder mindre lån, etter som jeg har skjønt!

Gammel 19-08-11, 12:55   #9568
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Dette stemmer nok det er helt vanlig at bilen skal være nedbetalt innen en viss aldersgrense, pga av verdinedskrivningen.

Jeg lånte via bilforhandler (det er jo egentlig ikke bilforhandler, de bare formidler kontakt) for det ble mest gunstig, ikke minst siden jeg hadde så godt som ingen egenkapital og ingen sikkerhet. Jeg fikk lån via Santander (de driver nesten bare med billån) og har vært veldig fornøyd med det. Hva som er billigst, er vanskelig å svare på her. Du må bare gå på nettisdene til ulike banker, bruke lånekalkulator og sammenligne priser. Lånepriser kommer litt ann på hvor mye du har egenkapital om du kan stille sikkerhet/kausjonist osv osv. Det enkleste er å kontakte banken din, sjekk med bilforhandler hva de tilbyr også sjekk f.eks ulike nettbanker som Skandiabanken, GE Moneybank, Santander, osv. Det er den eneste måten og få konkret svar på

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 19-08-11, 13:01   #9569
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

ingen egenkapital, og sikkerhet her. Må nok sjekke litt ja så jeg ikke blir lurt

Gammel 19-08-11, 19:01   #9570
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg har snart vært sykemeldt i ett år. Jeg skal over på AAP siden jeg fremdeles er under utredning og NAV anser meg som delvis ufør (jeg skal jobbe 30%) på ubestemt tid. For endel år tilbake tegnet sambo og jeg forsikringer og en av forsikringene sier dette:

Sitat:

Utbetaling ved arbeidsuførhet - uansett årsak

Vi tilbyr to løsninger:

• Månedlige utbetalinger
    Utbetales månedlig etter minst 50 % sammenhengende arbeidsuførhet i 12 måneder, dersom man vurderes som fortsatt arbeidsufør. Hele den avtalte forsikringssummen utbetales ved minimum 50 % uførhet (ikke bare ut fra prosentvis uførhetsgrad). Utbetalingene varer så lenge du er ufør, frem til du fyller 67 år og beskattes pt. med 5,6 %. Denne forsikringen kan etableres av alle som er mellom 26 og 49 år og har en inntekt over kr 100.000,-. For kunder med boliglån i Nordea kan forsikringen etableres fra fylte 18 år.

Kan jeg be om dette for å spe på inntekten?? AAP er som sagt bare 66% av lønnen og det er ikke mye å rutte med...

Gammel 19-08-11, 19:03   #9571
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har snart vært sykemeldt i ett år. Jeg skal over på AAP siden jeg fremdeles er under utredning og NAV anser meg som delvis ufør (jeg skal jobbe 30%) på ubestemt tid. For endel år tilbake tegnet sambo og jeg forsikringer og en av forsikringene sier dette:

Kan jeg be om dette for å spe på inntekten?? AAP er som sagt bare 66% av lønnen og det er ikke mye å rutte med...

Jepp, AAP utløser ofte rett til slik type forsikring!

Jeg måtte ikke be om en gang, de maste faktisk om at jeg skulle søke på det jeg hadde krav på!!!

Gammel 19-08-11, 19:04   #9572
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jepp, AAP utløser ofte rett til slik type forsikring!

Jeg måtte ikke be om en gang, de maste faktisk om at jeg skulle søke på det jeg hadde krav på!!!

Tusen takk Kitt! Da går jeg i banken neste uke.

Gammel 19-08-11, 19:06   #9573
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg lurer på om det betyr at utbetalingene først starter etter at du har gått 12 mnd som ufør på en eller annen prosent (etter at sykepengeperioden er avsluttet) og deretter fortsatt vil inneha en uføreprosent... Dvs at dette ikke kan skje før du er ferdig med sykepenge-periode og har gått 12 mnd på annen støtte?

Uansett synes jeg du skal ringe de og spørre for å få det avklart

Har selv fått søknad om uførepensjon i hende - siden jeg har vært sykmeldt i 6 mnd - og angrer litt nå på at jeg ikke skrev en uføreforsikring for mange år siden... men men - jeg skal jo bli FRISK og FIN!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 19-08-11, 19:11   #9574
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg lurer på om det betyr at utbetalingene først starter etter at du har gått 12 mnd som ufør på en eller annen prosent (etter at sykepengeperioden er avsluttet) og deretter fortsatt vil inneha en uføreprosent... Dvs at dette ikke kan skje før du er ferdig med sykepenge-periode og har gått 12 mnd på annen støtte?

Uansett synes jeg du skal ringe de og spørre for å få det avklart

Har selv fått søknad om uførepensjon i hende - siden jeg har vært sykmeldt i 6 mnd - og angrer litt nå på at jeg ikke skrev en uføreforsikring for mange år siden... men men - jeg skal jo bli FRISK og FIN!

Jeg oppfatter det også slik, men jeg har bare et par uker igjen til jeg skal over på AAP. Damen på NAV sa at det var ikke tvil om at jg kom til å få AAP innvilget. Jeg kan ikke settes til noen som helst annen jobb slik jeg er nå og dermed forespeilet hun meg et tidsaspekt på 4 år på AAP før andre ting kom til å skje. Hvis jeg da kan heve litt forsikringspenger er ikke hverdagen så trasig og uforutsigbar likavel.

Men bevare, jeg VIL jo tilbake i jobb! Jeg elsker jobben min og hadde aldri insistert på å jobbe 30% hvis jeg ikke hadde lyst og behov. For som jeg sa tidligere i denne tråden; jeg identifiserer meg med jobben, uten jobben er jeg ingenting, jeg trenger den!

Gammel 19-08-11, 19:12   #9575
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Advarer deg mot å takke ja til lån fra selgeren - jeg tapte MYE penger på det! Jeg har konto i skandiabanken, og da jeg ble tilbudt lån i skandiabanken av selger, tenkte jeg "flotte greier"... helt til alt var i orden og bilen var kommet hjem - og jeg så at renten jeg hadde fått var høyere enn hva jeg ville fått ved og søke skandiabanken direkte om lån... til og med mitt naf-medlemsskap ga billigere lån. Dessuten får du ikke flyttet lån på bil til en annen bank/utlånsinstitusjon, noe som er dritsurt. Skandiabanken billån ble jo etterhvert også oppkjøpt av dnbnor finans - og det var helt umulig og få gjort noe med saken. Nå har jeg heldigvis bare TRE MÅNEDER igjen og betale så er fine bilen MIN!

Jo kortere nedbetalingstid, jo høyere mnds avdrag/renter - men TOTALT sett vil du jo betale en del mindre. Da er det litt opp til deg hva du har råd til pr mnd for å bestemme nedbetalingstid. De fleste utlånsinstitusjoner har kalkulatorer på sidene sine der du kan prøve ut litt selv og finne mndsbeløp som passer deg

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.