Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 09:09   #9526
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Hvorfor må ett voksent menneske på 40 år väre nervös for å reise til NAV?
Sier til meg sjöl at jeg er jo bare tåpelig, men föler meg liten som ei mus på det kontoret...........

Jeg er vel også per definisjon voksen, men får nesten pustebesvær av å skulle gå på Nav, og jeg har vært gjennom MAAAANGE runder over flere år. De siste par gangene har jeg hatt med meg noen som jeg føler meg trygg på. Det har gjort ting mye lettere! Tror ikke dette er aldersbetinget, altså. Er man i en litt utsatt situasjon, så er Nav kjempeskummelt! Man er jo så avhengig av dem ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-08-11, 09:46   #9527
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er vel også per definisjon voksen, men får nesten pustebesvær av å skulle gå på Nav, og jeg har vært gjennom MAAAANGE runder over flere år. De siste par gangene har jeg hatt med meg noen som jeg føler meg trygg på. Det har gjort ting mye lettere! Tror ikke dette er aldersbetinget, altså. Er man i en litt utsatt situasjon, så er Nav kjempeskummelt! Man er jo så avhengig av dem ...

De er litt skumle ja. Jeg pleier å tenke at jeg er skumlere, så tar jeg det som det kommer derifra.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 17-08-11, 13:19   #9528
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Hvis man spiser noe og skriver det inn på diett.no for å kunne ha kontroll på karbene og at prosentene skal være riktige, men så kaster man opp like etter måltidet, skal man fortsatt regne at man har spist det man fylte inn like før allikevel? eller bør man trekke det ifra?

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 17-08-11, 14:22   #9529
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Hvis man spiser noe og skriver det inn på diett.no for å kunne ha kontroll på karbene og at prosentene skal være riktige, men så kaster man opp like etter måltidet, skal man fortsatt regne at man har spist det man fylte inn like før allikevel? eller bør man trekke det ifra?

Kaster du opp innen en halv time, kan du nok trekke fra det måltidet. Noe opptak begynner allerede i munnhulen, men det er jo ikke stort!

Gammel 17-08-11, 17:12   #9530
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sminkespørsmål: Jeg var og nappet brynene mine i dag, og hudpleieren tok på litt øyenbrynsfarge i pudderform, det ble fint, og hun brukte GloMinerals, men jeg lurer på om det er bra eller om jeg skal finne noe annet. Har lest at det er bismuth i GloMinerals, men finner ikke ut av om det gjelder øyenbrynfargen også (det skulle vel ikke ha så mye i øyenbrynfarge å gjøre egentlig ). Er det bra? Noen som har råd & tips?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 17-08-11, 17:30   #9531
j88
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 37
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Sminkespørsmål: Jeg var og nappet brynene mine i dag, og hudpleieren tok på litt øyenbrynsfarge i pudderform, det ble fint, og hun brukte GloMinerals, men jeg lurer på om det er bra eller om jeg skal finne noe annet. Har lest at det er bismuth i GloMinerals, men finner ikke ut av om det gjelder øyenbrynfargen også (det skulle vel ikke ha så mye i øyenbrynfarge å gjøre egentlig ). Er det bra? Noen som har råd & tips?

Jeg har brukt den lenge, og har kun positive erfaringer med den. Husker ikke helt innholdet, men skulle ikke tro det var bixmuth i den, jeg har iallfall ikke reagert.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 17-08-11, 17:45   #9532
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg har brukt den lenge, og har kun positive erfaringer med den. Husker ikke helt innholdet, men skulle ikke tro det var bixmuth i den, jeg har iallfall ikke reagert.

Takk

Jeg fant det rette produktet og ingredienslista etter litt dyptgående googling:

Sitat:

GloMinerals gloBrow Powder Duo Ingredients: Mica, Triethylhexanoin, Zinc, Stearate, Boron Nitride, Silica, Tocopherol, Phytonadione, Ascorbyl Palmitate, Retinyl Palmitate, Anthemis Nobilis Flower Oil, Camellia Sinensis Leaf Extract, Methylparaben, Propylparaben. May Contain [+/-]: Titanium Dioxide, Iron Oxides, CI 77499, Manganese Violet, Ultamarines, Chromium Oxide Greens.

Hmm ... skulle gjerne hatt en som var uten parabener, men det finnes kanskje ikke ...?

Gammel 17-08-11, 17:53   #9533
j88
Seniormedlem

Jeg har prøvd å finne neo uten parabener men det er vanskelig, ikke funnet noe enda. Men jeg tenker at jeg bruker såpass lite øyenbrynsfarge, at det ikke gjør så veldig mye. Men om noen har noen gode tips som ikke innholder det, så hadde det vært kjempefint.

Gammel 17-08-11, 18:06   #9534
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Jeg har prøvd å finne neo uten parabener men det er vanskelig, ikke funnet noe enda. Men jeg tenker at jeg bruker såpass lite øyenbrynsfarge, at det ikke gjør så veldig mye. Men om noen har noen gode tips som ikke innholder det, så hadde det vært kjempefint.

Ja, det har du jo rett i

Fant den til halve prisen av det hun skulle ha på Strawberrynet for øvrig Har ennå ikke kjøpt noe der, så kanskje jeg skal ta et lite raid ...

Og så kjøpte jeg Exuviance prøvesett av henne. Ser ved nettsøk at det er både mineraloljer og parabener og annet snask i det, så kommer nok ikke til å fortsette utover de tre ukene det tar å bruke opp settet. Men jeg fikk nå lyst til å syrebehandle fjeset mitt litt

Spørsmålet blir da: Finnes det noe a la dette, men som IKKE har alle disse ugne ingrediensene?

Gammel 17-08-11, 18:30   #9535
j88
Seniormedlem

Jeg bruker hudpleie fra declor og md formlations, og er iallfall kjempe fornøyd. Har altid slitt en del med huden, men etter jeg begynte med produkter fra de merkene har huden blitt veldig fin, jeg har også sensitiv hud som absolutt ikke tåler alt, men har aldri reagert på produkter derfra, og har prøvd flere av produktene. Jeg bestiller fra http://www.feelunique.com/ der de har gratis frakt og de betaler tilbake toll og moms, så er ikke noe problem å handle for over 200 kroner.

Gammel 17-08-11, 18:31   #9536
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ja, det har du jo rett i

Fant den til halve prisen av det hun skulle ha på Strawberrynet for øvrig Har ennå ikke kjøpt noe der, så kanskje jeg skal ta et lite raid ...

Og så kjøpte jeg Exuviance prøvesett av henne. Ser ved nettsøk at det er både mineraloljer og parabener og annet snask i det, så kommer nok ikke til å fortsette utover de tre ukene det tar å bruke opp settet. Men jeg fikk nå lyst til å syrebehandle fjeset mitt litt

Spørsmålet blir da: Finnes det noe a la dette, men som IKKE har alle disse ugne ingrediensene?

jeg finner mange gode tips på www.hildechristina.com

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 17-08-11, 19:21   #9537
MsSparrow
Juniormedlem

MsSparrow sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 42
MsSparrow er på en erverdig vei

Et lite spørsmål fra en nybegynner på bakefronten.
Jeg skal bake, men så har jeg kjøpt feil(tror jeg).
I oppskrifta står det at jeg skal bruke Semper profiber eller fiberhusk. Jeg har kjøpt Semper mix med fiber. Kan jeg bruke det?

MsSparrow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 17-08-11, 19:48   #9538
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Burde jeg ha fått en SMS eller noe inn på altinn nå, mtp skattepengeutsendelsen i morgen? Vil ikke vente til septembeeeer..

Jeg fikk verken sms eller mail, men da jeg logget inn på altinn var omsider skatteoppgjøret mitt kommet og da jeg logget inn i nettbanken da jeg kom hjem var 12.647,- kommet inn på konto.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 17-08-11, 20:38   #9539
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Jeg bruker hudpleie fra declor og md formlations, og er iallfall kjempe fornøyd. Har altid slitt en del med huden, men etter jeg begynte med produkter fra de merkene har huden blitt veldig fin, jeg har også sensitiv hud som absolutt ikke tåler alt, men har aldri reagert på produkter derfra, og har prøvd flere av produktene. Jeg bestiller fra http://www.feelunique.com/ der de har gratis frakt og de betaler tilbake toll og moms, så er ikke noe problem å handle for over 200 kroner.

Ja, jeg tror ikke Exuviance er "verre" enn disse på noen måte, men de inneholder jo mye av det samme de også ... det er ikke det at huden min reagerer, men jeg synes ikke slike stoffer har noe i hudpleie å gjøre. Parabener er jo hormonhermere, så de kan skape trøbbel andre steder enn bare på huden. Og mineralolje er jo ikke hudpleiende! Jeg skjønner at det er bra produkter altså , men jeg holder meg nok unna til ting bedrer seg på den fronten

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

jeg finner mange gode tips på www.hildechristina.com

Jeg kom faktisk over den bloggen tidligere i dag da jeg googlet på Glo Minerals. Nå fant jeg en liste hun hadde over "trygge" merker der det også fantes noen økologiske jeg ikke hadde hørt om. Takk

Gammel 17-08-11, 20:49   #9540
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Som erfaren prolaps-med-isjias innehaver, og operert to ganger kan jeg vel bare si dette:
1) Finn en stilling som gir lite smerter og bruk denne innimellom for å hvile kroppen fra smerte-stress
2) Hold deg i lett aktivitet, gange i ulendt terreng er best

Vet ikke om du er diagnostert med årsak til isjias, er du det sies det at det ENTEN vil gå over av seg selv over tid, eller at du etterhvert må vurdere operasjon hvis det hemmer deg i hverdagen såpass at du blir sykmeldt over lengre tid.

Når det gjelder smertestillende har jeg forsøkt "alt" - og det som faktisk fungerer best er og spise ibux samtidig med paracet Fortetabletter fungerte aldri på meg. Dette er kvalitetssikret ved at faren min også gikk fra forte-tabletter til ibux/paracet blanding og dermed kunne fungere på jobb (bartender, stående over lengre tid).
Sjekk maksdosene på pakningene du får kjøpt på apoteket, evt spør - jeg vil ikke anbefale dosering her selv om det er nevnt i pakningsvedlegget

Husk at ibux også er betennelsesdempende, og kan avhjelpe om isjiasen skyldes betent vev i ryggen feks rundt en prolaps.

Er du ikke diagnostert, KAN isjiasopplevelsen skyldes stramme rumpe-muskler, og da vil uttøyning av disse musklene kunne avhjelpe.

Takk!
Jeg har prolaps som utløser isijas-smertene. det pleier gå over, men denne gangen har det vart for lenge syns jeg. Om jeg er litt bedre og vil ut å gå, er det etter en kort spasertur fullt kjør igjen. De har ikke villet gjøre noe med prolapsen foreløpig, og jeg har ikke lyst å operere..
Dette er like mye plagsomt som vondt. Har store problemer med å kle av og på bukser, strømper ol, og å komme meg ut av sengen og snu meg i sengen om morgenen.
Kommer til å forsøke noen lettere strekkøvelser noen dager og se om det hjelper, hvis ikke blir det å besøke legen.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 17-08-11, 23:13   #9541
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Takk!
Jeg har prolaps som utløser isijas-smertene. det pleier gå over, men denne gangen har det vart for lenge syns jeg. Om jeg er litt bedre og vil ut å gå, er det etter en kort spasertur fullt kjør igjen. De har ikke villet gjøre noe med prolapsen foreløpig, og jeg har ikke lyst å operere..
Dette er like mye plagsomt som vondt. Har store problemer med å kle av og på bukser, strømper ol, og å komme meg ut av sengen og snu meg i sengen om morgenen.
Kommer til å forsøke noen lettere strekkøvelser noen dager og se om det hjelper, hvis ikke blir det å besøke legen.

Jeg har veldig god erfaring med operasjon av prolaps - to ganger i samme skiva faktisk Smertefri når jeg våknet! Anbefaler et besøk på Martine Hansens hospital i Bærum som er spesialister på slike ting. Har hørt mye rart om operasjoner på lokale sykehus rundt i landet - disse folka er MEGET dyktige og personalet er helt fantastisk

Får du henvisning dit - husker ikke hvor du bor jeg nå - møter du kirurger som er meget dyktige, de har ekstremt godt opplæringsopplegg der fortalte en kirurg jeg traff, legene finnes ikke arrogante, men bryr seg om pasientene (min erfaring ihvertfall). Er det langt og reise, husk du får dekket mesteparten av reiseutgiftene og evt overnatting ved behov Uansett om du velger å operere eller ikke, anbefaler jeg og prate med fagfolkene på Martine Hansen, de vil uansett gi deg gode råd.

Jeg var "gangbar" ved første operasjon - dvs jeg gikk inn døra selv. Andre gang 5 år senere kom jeg i ambulanse fra et annet sykehus siden jeg ikke sto på egne bein pga enorme smerter. Uansett var jeg oppe og gikk uten smerter dagen etterpå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 17-08-11, 23:43   #9542
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg har veldig god erfaring med operasjon av prolaps - to ganger i samme skiva faktisk Smertefri når jeg våknet! Anbefaler et besøk på Martine Hansens hospital i Bærum som er spesialister på slike ting. Har hørt mye rart om operasjoner på lokale sykehus rundt i landet - disse folka er MEGET dyktige og personalet er helt fantastisk

Får du henvisning dit - husker ikke hvor du bor jeg nå - møter du kirurger som er meget dyktige, de har ekstremt godt opplæringsopplegg der fortalte en kirurg jeg traff, legene finnes ikke arrogante, men bryr seg om pasientene (min erfaring ihvertfall). Er det langt og reise, husk du får dekket mesteparten av reiseutgiftene og evt overnatting ved behov Uansett om du velger å operere eller ikke, anbefaler jeg og prate med fagfolkene på Martine Hansen, de vil uansett gi deg gode råd.

Jeg var "gangbar" ved første operasjon - dvs jeg gikk inn døra selv. Andre gang 5 år senere kom jeg i ambulanse fra et annet sykehus siden jeg ikke sto på egne bein pga enorme smerter. Uansett var jeg oppe og gikk uten smerter dagen etterpå

Veldig glad du skryter så uhemmet av min gamle arbeidsplass!
Nå er det mnok litt langt for en prat for Lava, sånn 9 timer med tog eller noe sånt, men legen din kan søke deg til utredning med innleggelse, da, Lava. Leste om en som kom fra en annen del av landet som hadde fått gjort det sånn!
Nerthus har rett, skjønner du, MHH er kjent for å være best på sånt i hele landet, og det med minst/færrest komplikasjoner!

Svigermor ble operert i ryggen nå i mars. Fordi hun ventet ALTFOR lenge med å la seg operere, vil hun aldri kunne bli helt bra og hun sliter nå med opptrening fordi andre deler av kroppen hennes har vent seg til feilstillinger/bruk /stivnet etter at hun har feilbelastet kroppen i årevis pga smerter i nedre rygg/øvre lår!

Moralen er: plager det deg, ikke vent for lenge med å gjøre noe med det om det lar seg gjøre!

Gammel 18-08-11, 09:27   #9543
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Hmmm ja jo, jeg skal nok snakke med legen om dette. At det er skumelt får så være, ønsker jo å ha en fin alderdom også, selv om det jo er lenge til
Takk til Nerthus og Kitt!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 18-08-11, 09:38   #9544
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Lava: hvis det er prolaps, eller nær prolaps går det ikke over med strekkøvelser Jeg gikk alt for lenge med prolaps i nakken for noen år siden, og slet med kronisk betennelse i flere år etterpå.
Har du forsøkt manuellterapeut? Det var han som endelig fikk skikk på min nakke, siden de både kan knekke og strekke. Og du har kanskje sett hvordan Kanutten priser sin terapeut? Jeg ville forsøkt det før operasjon hvertfall.

Gammel 18-08-11, 09:57   #9545
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sinkmangel?:
Det var noen som nevnte tidligere her om en hjemmetest man kunne ta for å få indikasjon på om man mangler sink. Jeg har lenge syntes at det meste jeg spiser smaker så likt, og jeg tar ikke sinktilskudd, så jeg kunne tenke meg å ta denne testen. Hva heter denne testen, hvor får man tak i den og er den dyr?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-08-11, 10:08   #9546
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Sinkmangel?:
Det var noen som nevnte tidligere her om en hjemmetest man kunne ta for å få indikasjon på om man mangler sink. Jeg har lenge syntes at det meste jeg spiser smaker så likt, og jeg tar ikke sinktilskudd, så jeg kunne tenke meg å ta denne testen. Hva heter denne testen, hvor får man tak i den og er den dyr?

Den heter "sinktest" eller Zinc tally og kjøpes på velassortert helsekost. Det er en væske som man tar en viss mengde av i munnen (bruk riktig mengde) og hvordan smaken oppleves er en ganske (om ikke 100%) bra indikator på sinknivået i kroppen. Les mer her: http://www.matoghelse.no/helse/2004/...tyrrelser.aspx
Jeg kjøpte min på Svinesund (Nordby) for under 200 kroner. Siden den ikke skal brukes som tilskudd, kun som test så varer en flaske "evig".

Et annet tips - har du hvite flekker på neglene (utenom der hvor du vet at du har slått neglene) så er også det et tegn som kan tyde på lavt sinknivå. Lite sink er også forbundet med redusert immunforsvar.

Gammel 18-08-11, 10:30   #9547
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Har nokon høyrt om todelt kjøleskap, altså kjøleskap oppe og og kjøleskap nede, ikkje kjøleskap og fryseskap? Eg har sett det på kjøkkenet i eit forsamlingshus vi leigde i vår, men eg hugsar ikkje kva merke det var...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-08-11, 11:04   #9548
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 39
kennygirl er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Har nokon høyrt om todelt kjøleskap, altså kjøleskap oppe og og kjøleskap nede, ikkje kjøleskap og fryseskap? Eg har sett det på kjøkkenet i eit forsamlingshus vi leigde i vår, men eg hugsar ikkje kva merke det var...

Vi hadde et slikt tidligere. Det hadde en kjølig del og en sval del. Kjempekjekt! Tror det var whirlpool, men er ikke helt sikker

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 18-08-11, 11:07   #9549
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Edla er ny på veien

Mormoren og morfaren min hadde slik når jeg var liten! Elektrolux var det siden de aldri kjøpte noe annet enn det. Ellers kan du kanskej kjøpe to små kjøleskap og stable?

Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes
Gammel 18-08-11, 11:12   #9550
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Den heter "sinktest" eller Zinc tally og kjøpes på velassortert helsekost. Det er en væske som man tar en viss mengde av i munnen (bruk riktig mengde) og hvordan smaken oppleves er en ganske (om ikke 100%) bra indikator på sinknivået i kroppen. Les mer her: http://www.matoghelse.no/helse/2004/...tyrrelser.aspx
Jeg kjøpte min på Svinesund (Nordby) for under 200 kroner. Siden den ikke skal brukes som tilskudd, kun som test så varer en flaske "evig".

Et annet tips - har du hvite flekker på neglene (utenom der hvor du vet at du har slått neglene) så er også det et tegn som kan tyde på lavt sinknivå. Lite sink er også forbundet med redusert immunforsvar.

Takk
Jeg har ikke hvite flekker på neglene, men jeg har hvite streker. Det skal kanskje være sånn

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.