Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 11-07-11, 23:47   #8876
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

HVORFOR er havregrøt "de beste karbohydratene som finns"?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 12-07-11, 11:51   #8877
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Jeg vet det finnes en tråd om det her på forumet en plass, men jeg finner den ikke.. Jeg lurer på om det er mulig å leve på lavkarbo, da gjerne ketolyse på nesten ingen penger? Vi har nå kun råd til 3 middager i uken og så få måltider ellers om dagen. Er det da mulig å leve på lavkarbo? eller må jeg ty til billige høykarboprodukter..? Vi har ikke råd til at kun jeg spiser egen mat, så det må nesten være noe resten av gjengen kan spise også, de skal IKKE ned i vekt!

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-07-11, 13:39   #8878
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg trenger ditt beste tips for å få håret til å vokse fortere? Altså noe du VET fungerer!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-07-11, 13:44   #8879
lille_trille
Seniormedlem

lille_trille sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
lille_trille er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg trenger ditt beste tips for å få håret til å vokse fortere? Altså noe du VET fungerer!

Har nettopp kjøpt meg sjampoo og balsam fra Nisim. Hørte at den skulle vere bra

lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
Gammel 12-07-11, 13:46   #8880
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

HVORFOR er havregrøt "de beste karbohydratene som finns"?

Vet ikke om det er det, har ikke hørt den påstanden før. Men havre inneholder en del protein og fett og har lav GI. Glutenfritt er det også, i alle fall i utgangspunktet (kan bli forurenset av annet korn som behandles samme sted, men det finnes egen glutenfri havre).

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 12-07-11, 13:49   #8881
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Hive innpå med B-vitaminer og proteiner! Håret mitt vokser som ugress når jeg gjør det

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 12-07-11, 13:52   #8882
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Kaldt vann. Det kalde vannet stimulerer hårsekkene så håret vokser raskere.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-07-11, 14:11   #8883
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Har nettopp kjøpt meg sjampoo og balsam fra Nisim. Hørte at den skulle vere bra

Jeg har brukt dem for å rense håret og stoppe håravfall, men de er så alt for dyre, og jeg har ennå ikke funnet noe sted å bestille dem billig, heller.

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hive innpå med B-vitaminer og proteiner! Håret mitt vokser som ugress når jeg gjør det

Jeg spiser en del proteiner alt (of course ). Har hatt vekslende effekt av b-vitaminer, synes fortsatt at det er forvirrende i forhold til hvilket b-vitamin som stimulerer hårvekst. Har også prøvd hårvitaminer, uten at det hjalp nevneverdig, annet enn på å tømme kontoen min litt fortere.

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Kaldt vann. Det kalde vannet stimulerer hårsekkene så håret vokser raskere.

Jeg skyller alltid ut balsam med lunkent/kaldt vann.

Egentlig vokser håret mitt ganske fort i utgangspunktet, men jeg er SÅ utålmodig på å få lengre hår nå, har hatt samme lengden i en evighet pga avfarging (måtte klippe det mye i ett års tid etter, for å få vekk det mest slitte). Det når så vidt skuldrene nå, men jeg har det travlet og vil ha langt hår nå!

Jeg er jo stadig innom tanken på det å ta mer b-vitaminer for å få effekt, men vet som sagt ikke hvilke jeg bør ta som gir mest effekt på akkurat dette.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 12-07-11, 14:12   #8884
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg vet det finnes en tråd om det her på forumet en plass, men jeg finner den ikke.. Jeg lurer på om det er mulig å leve på lavkarbo, da gjerne ketolyse på nesten ingen penger? Vi har nå kun råd til 3 middager i uken og så få måltider ellers om dagen. Er det da mulig å leve på lavkarbo? eller må jeg ty til billige høykarboprodukter..? Vi har ikke råd til at kun jeg spiser egen mat, så det må nesten være noe resten av gjengen kan spise også, de skal IKKE ned i vekt!

Billig lavkarbo
Mer
Student

Personilig jakter jeg på halvpris varer på Kiwi og vår nærmeste Coop Mega! Mye god mat som holder i evigheter etter utløpsdato, særlig om man har fryser. Litt fantasi og man kommer langt med lite!

Gammel 12-07-11, 14:13   #8885
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Ah, ja. Google is my friend. Jeg har visst funnet ut av dette før, men som vanlig glemt det sånn som mange andre glimrende ideer jeg må finne ut av AKKURAT NÅ! B6 er visst det b-vitaminet som gjør mest for hårvekst.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 12-07-11, 15:03   #8886
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Jeg har brukt dem for å rense håret og stoppe håravfall, men de er så alt for dyre, og jeg har ennå ikke funnet noe sted å bestille dem billig, heller.

Ebay Jeg kjøpte shampo og balsam for $25.95 + frakt $16.95. Det ble rett over kr 200 for begge deler inkl. frakt og det kom i løpet av en uke. Brukte denne selgeren jeg.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-07-11, 15:08   #8887
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Nisim har den der kaloen eller hva den nå heter, for raskere hårvekst. Ikke den der for å stoppe håravfallet

Egentlig vokser håret mitt ganske fort i utgangspunktet, men jeg er SÅ utålmodig på å få lengre hår nå, har hatt samme lengden i en evighet pga avfarging (måtte klippe det mye i ett års tid etter, for å få vekk det mest slitte). Det når så vidt skuldrene nå, men jeg har det travlet og vil ha langt hår nå!

Tror ikke du får håret til å vokse bemerkelsesverdig mye raskere uansett, så hva med å skaffe deg noen extentions da (ikke påsveisa, dårlig og dyrt), så får du juksa deg til lengre hår mens du venter?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 12-07-11, 16:54   #8888
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg og sambo har ikke allverdens med penger alltid heller, men klarer å leve lavkarbo til tross. Når det gjelder familien din så er jo pasta og spaghetti skambillig! Jeg og sambo går litt fra butikk til butikk og ser. På rema har de veldige billige og lavkarbovennlige grønnsaksblandinger, pluss billig kjøttdeig og svinestrimler, en pakke kyllinglår eller kyllingfilet får man jo en del middager av (avhenger vel litt av hvor mange man er). På kiwi o.l. har de first price, mye kjøtt å finne der! Til din ikke lavkarbofamilie så har rema kjempebillig fiskegrateng som smaker veldig godt, pluss fiskepinner. Sleng med litt av de billige grønnsakene og litt pasta så har du et fullgodt måltid der. Så nevner jo andre "god-helg" tilbud osv, men det er mye annet billig også. Rema har landlord og lerøy. Rimi har euroshopper og Kiwi, Meny, Spar, Bunnpris har First Price. Bunnpris har også sånn ukedagtilbud (f.eks. i dag: 750g kyllinglår til 29,-)

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 12-07-11, 17:06   #8889
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ebay Jeg kjøpte shampo og balsam for $25.95 + frakt $16.95. Det ble rett over kr 200 for begge deler inkl. frakt og det kom i løpet av en uke. Brukte denne selgeren jeg.

Takk for tips! Men, ja ... har egentlig for lengst bestemt at jeg uansett unngår å bruke produkter med parabener, sulfater og den slags til vanlig bruk (hvilket det så vidt jeg husker er i Nisim), og jeg kom på at jeg har prøvd Fast-serien en gang i tiden, uten noe som helst resultat ...

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Nisim har den der kaloen eller hva den nå heter, for raskere hårvekst. Ikke den der for å stoppe håravfallet

Tror ikke du får håret til å vokse bemerkelsesverdig mye raskere uansett, så hva med å skaffe deg noen extentions da (ikke påsveisa, dårlig og dyrt), så får du juksa deg til lengre hår mens du venter?

Hehe, den kaloen er noe man bruker etter voksing for å minske tilbakevest av hår, så jeg tror det er noe annet du tenker på.
Extensions er helt fullstendig uaktuelt.

Jeg har nå bestilt svenske-vitaminer. Etter en liten times intens lesing har jeg konkludert med at det kategorisk anbefales et tilskudd av B2+B2 (riboflavin og pyridoksin) som har som oppgave å stimulere omsetning av proteiner i kroppen, hvilket jo hår er -kreatin. Så en boks av hver! Verdt å prøve. Jeg vil ha laaaaaaangt håååååååååår!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 12-07-11, 17:23   #8890
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Hva med å kjøpe smør og hel laks? Laks er billig.. Kjedelig i lengden kanskje, men billig. Og fet. Fett blir man mett av. Hvis du i tillegg kjøper egg, kli og linfrø kan du lage lettvinte knekkiser servert med kokt egg. Både klien og linfrøa sveller endel ut og fyller skrotten etterhvert.

Brokkoli er billig for tiden, kan serveres sammen med laksen.

Gammel 12-07-11, 19:54   #8891
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Jeg har blitt overrumplet av en sommerforkjølelse, med skikkelig sår hals. Hvilke halspastiller kan jeg bruke uten frykt for å ødelegge alt i forhold til kostholdet? Jeg pleier å knaske i meg et par esker med Vekk i Morgen, men de er vel fulle av sukker...?

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
Gammel 12-07-11, 20:10   #8892
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Jeg har blitt overrumplet av en sommerforkjølelse, med skikkelig sår hals. Hvilke halspastiller kan jeg bruke uten frykt for å ødelegge alt i forhold til kostholdet? Jeg pleier å knaske i meg et par esker med Vekk i Morgen, men de er vel fulle av sukker...?

Originale sukkerfrie Fishermans Friend er hva jeg tyr til, i alle fall. Altså, helst de såkalt originale, ettersom alt dette tullet med salmiakk og menthol og what not smaker så helsikes søtt og kvamlende.
Pappa sa til meg da jeg var liten at FF kurerte halsbetennelse. Jeg tror på det ennå ... Yay placeboeffekten!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 12-07-11, 20:22   #8893
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Originale sukkerfrie Fishermans Friend er hva jeg tyr til, i alle fall. Altså, helst de såkalt originale, ettersom alt dette tullet med salmiakk og menthol og what not smaker så helsikes søtt og kvamlende.
Pappa sa til meg da jeg var liten at FF kurerte halsbetennelse. Jeg tror på det ennå ... Yay placeboeffekten!

Urk, men de er så steeeerke *pyse*

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
Gammel 12-07-11, 20:23   #8894
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Urk, men de er så steeeerke *pyse*

That's the point! Svi vekk heile styggedomen!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-07-11, 20:25   #8895
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Eg er litt novise på den norske leigemarknaden. Når det er leige + straum, kva anna må ein rekne med av avgifter? Vatn? Avløp? Er det i så fall per år? Ja, eg er litt lost! Her vi bur her nede så er det innbakt i nokre andre kostnadsgreier, men eg er usikker på korleis det fungerer i Noreg.

Gammel 12-07-11, 20:40   #8896
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg er litt novise på den norske leigemarknaden. Når det er leige + straum, kva anna må ein rekne med av avgifter? Vatn? Avløp? Er det i så fall per år? Ja, eg er litt lost! Her vi bur her nede så er det innbakt i nokre andre kostnadsgreier, men eg er usikker på korleis det fungerer i Noreg.

Vann, avløp, søppeltømming osv skal være inkludert. Du betaler for disposisjonsrett av lokalet, samt for strømmen. Du skal ha egen strømmåler.

Mange utleiere frister med "gratis" trådløst internett og evt tv-signal.

Innboforsikring er ditt ansvar.

Eventuelt depostium skal settes inn på egnet konto som hverken leietaker eller utleier har tilgang til på egen hånd.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 12-07-11, 20:41   #8897
lille_trille
Seniormedlem

lille_trille sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Som leigetager så skal du betale leie + strøm om ikke annet er avtalt. Andre avgifter betales av huseiger. Sørg for å få kontrakt der dette er spesifisert.

Gammel 12-07-11, 20:54   #8898
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Takk!

Gammel 13-07-11, 09:43   #8899
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Jeg har fjerna et par føflekker kirurgisk. Hvor lenge må jeg gå med vanntett plaster? Kan jeg etter hvert bruke vanlig plaster? Jeg skal fjerne stingene om ca 12 dager.

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-07-11, 09:55   #8900
lille_trille
Seniormedlem

lille_trille sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg har fjerna et par føflekker kirurgisk. Hvor lenge må jeg gå med vanntett plaster? Kan jeg etter hvert bruke vanlig plaster? Jeg skal fjerne stingene om ca 12 dager.

Hadde villa brukt vanntett plaster iallefall til stinga er fjerna

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.