Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-08-12, 15:18   #726
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 56
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

AAAAAnyway - om man tisser mye uten å ha drukket mye/spist mye så kan det være et godt tegn.

Høres lovende ut - me like!

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 15:21   #727
Festina lente
Seniormedlem

Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

I kveld skal jeg bli "fin på vin", selv om bare ett glass er nok til å gjøre meg smellvakker . Taratata!

Tror det er mange som blir vakre i kveld!

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 18:02   #728
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Ha ha ha; herlig!

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 20:01   #729
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Kos deg i kveld Tarato, og godt vekta går riktig vei for flere her inne

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 21:23   #730
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Ha ha æ å og vekta har sluppet litt hos meg også

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 22:20   #731
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Her sitter jeg og blomstrer over rødvinen min - skikkelig smellvakker og alt
Laga meg pizza med speltmel i dag
Skal ikke gå i detaljer til dere, men skorpa....som jeg har savnet skorpa..... Helledussen..... Lage en syltynn bunn og planla å spise halve i dag. Spiste (selvfølgelig) for mye men jaggu var det verdt det. Er veldig spent på om magen tåler speltmelet! Og om vekta er enig i en pizza av spelt en gang i blant. Håper så inderlig hjertelig det..... Brukte mozarellaost oppå halve pizzaen, men det var av kumelk dessverre. Den andre halvdelen hadde jeg snøfrisk i skiver. Faktisk godt!

I morgen og søndag skal jeg endelig ut og gå. Tenker å prøve nye løyper i morgen og håper på oppholdsvær. Ha en strålende smellvakker fredagskveld alle sammen!

Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 12:43   #732
Festina lente
Seniormedlem

Jeg ble så motivert av vekttapet at jeg meldte meg frivillig som sjåfør i går - og det skjer sjelden det skal jeg love dere!

Ikke fullt så fornøyd med de tre muffinsene jeg spiste til dessert, men som sambo så trøstefullt sa (etter 6 halvlitere): "det er helt sikkert ikke så mye sukker i dem, for de var ikke noe søte og jeg spiste bare 1. Hvis de hadde vært søte haddejeg spist flere!" Og hvem er jeg til å argumentere mot en slik fantastisk logikk?!

Men det blir nok litt rosevin i kveld, ja

Gammel 25-08-12, 18:30   #733
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Tenkt på den pizza varianten jeg og, ev soyamel eller blande... Savner ordentlig pizza! Skeier ut litt nå på lørdagen jeg, og strikt fra i morgen!

Min journal
Gammel 26-08-12, 09:00   #734
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Tenkt på den pizza varianten jeg og, ev soyamel eller blande... Savner ordentlig pizza! Skeier ut litt nå på lørdagen jeg, og strikt fra i morgen!

Fra og med i dag VSB er det strikt opplegg for deg. Hvordan blir hverdagen din da?

Jeg ble så motivert av vekttapet at jeg meldte meg frivillig som sjåfør i går - og det skjer sjelden det skal jeg love dere!

Ikke fullt så fornøyd med de tre muffinsene jeg spiste til dessert, men som sambo så trøstefullt sa (etter 6 halvlitere): "det er helt sikkert ikke så mye sukker i dem, for de var ikke noe søte og jeg spiste bare 1. Hvis de hadde vært søte haddejeg spist flere!" Og hvem er jeg til å argumentere mot en slik fantastisk logikk?!

Men det blir nok litt rosevin i kveld, ja

Herlig logikk! Hva om du ikke hadde kjørt; hva hadde du spist/drukket? Kanskje egentlig det samme som muffinsene? Eller mer? Er det like fort gjort for deg som for meg?

Nå skal jeg ut og gå turen min. De tar stadig lengre tid og blir lengre og lengre i km. Men det er såå deilig kjenne at jeg bruker kroppen, at jeg ikke får "vondter" når jeg går for langt. Har kommet over i et annet stadie kjenner jeg; jeg er ute og går/trimmer fordi det er godt - ikke for at jeg må gå for å holde ryggen i sjakk, eller for å gå ned i vekt. rett og slett fordi det er deilig.... Ha en god søndag alle sammen!

Og litt mer aktiv!

Gammel 26-08-12, 10:18   #735
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Fra og med i dag VSB er det strikt opplegg for deg. Hvordan blir hverdagen

Jeg må kutte i fett, begrense kalorier og er spesielt obs på melkeprodukter. Rent kjøtt og fisk og masse riktige grønnsaker. Samme jeg gjorde i forrige uke. Satser på at en uke til er greit før jeg forsiktig øker på fettet. Kjedelig, men jeg nærmer meg målet og det funker. Sommerkiloene er nesten borte.

Og Tarato, så flott at turene begynner å bli noe positivt. Hadde selv en tung vei fra inaktivitet og tilbake, men det er så godt når man kjenner kroppen fungere igjen. I dag er trim min beste medisi, helt bokstavelig!

Min journal
Gammel 26-08-12, 13:33   #736
Festina lente
Seniormedlem

Herlig logikk! Hva om du ikke hadde kjørt; hva hadde du spist/drukket? Kanskje egentlig det samme som muffinsene? Eller mer? Er det like fort gjort for deg som for meg?
Jeg tror egentlig jeg ikke hadde spist så mye mer, for vertskapet hadde laget salat til grillmaten, men jeg tok en halv bakt potet for syns skyld. (Egentlig trodde jeg de hadde laget litt lite mat, så jeg gjorde det for ikke å virke grisk på kjøttet, men så viste det seg at de hadde mer på lur....) Men kan nok dessverre bekrefte at jeg havner lett på skråplanet.... Drakk vin i går kveld, og jeg ble sååååå godtesjuk Måtte bare trykke i meg noen peanøtter og krype til sengs

Nå skal jeg ut og gå turen min. De tar stadig lengre tid og blir lengre og lengre i km. Men det er såå deilig kjenne at jeg bruker kroppen, at jeg ikke får "vondter" når jeg går for langt. Har kommet over i et annet stadie kjenner jeg; jeg er ute og går/trimmer fordi det er godt - ikke for at jeg må gå for å holde ryggen i sjakk, eller for å gå ned i vekt. rett og slett fordi det er deilig.... Ha en god søndag alle sammen!

Så kjekt at du har kommet så langt! Dørstokkmila og vondtene mine er fortsatt høye hinder, men arbeider med saken. Skal på coretrening på SATS i ettermiddag, og gruer meg litt

Gammel 30-08-12, 21:07   #737
Festina lente
Seniormedlem

Dagen før dagen

Frykter for at jeg ikke har gått ned noe denne gangen (jada, har smugveid meg.....). Men har gjort det meste riktig, så jeg håper jeg får bedre uttelling på neste veiing. Da jeg startet på lavkarbo første gangen var det det som skjedde, jeg gikk ned annenhver uke. Får håpe det holder stikk denne gangen også

Uansett har jeg god samvittighet denne uken;
- har vært flink med maten og ikke spist noe "ulovlig" siden den halve poteten og muffinsene forrige fredag
- trente søndag, mandag, tirsdag og onsdag
- har fått imeg mye fett
- har vært i ketose de to siste dagene og føler at energien kommer

Lykke til med veiing alle sammen - jeg krysser fingrene for oss alle

Gammel 31-08-12, 08:43   #738
Festina lente
Seniormedlem

Som forventet - status quo

Litt skuffet siden jeg har vært så flink siste uken, men satser på at det betaler seg neste uke.... Jeg kan i alle fall ikke gi opp nå, det er IKKE et alternativ!

Hvordan har det gått med dere andre?

Gammel 31-08-12, 09:47   #739
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Av to vannkilo ned ett er tilbake. Jeg tar ikke det så hardt og trøster meg med at -2 +1 fremdeles er -1 i netto. Satser på å gi det ene følge av fler, smått om senn. Lytter til "good calories, bad calories" og er kjempeinspirert for tiden.

Gammel 31-08-12, 19:34   #740
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Godt jobbet til dere! Ingen oppgang er også bra, husk det Festina. Her i gården viste vekta 0,2 kg opp siden sist fredag; ikke som forventet men heller ikke unormalt. Det er ikke så mange grammene, og jeg har vært ille plaget av vann i kroppen de siste dagene. Måtte rydde vekk litt klær i går; noen av de klærne jeg har brukt i sommer er blitt for store. Enn det da gitt!! Måtte prøve et par bukser som ligger i "ventehylla" og det er ikke lenge til de passer altså. Kan bruke dem nå også, men da med en sid skjorte eller noe sånt over. Har en del liggende i "ventehylla" mi; fra tidligere tider da jeg greide å gå ned (og før jeg gikk opp igjen ) Noe er uaktuelt å bruke nå, men litt skal jeg bruke.

Jeg har vært flink og gått flere småturer den siste uka, sånn to-fem km's turer, og det er godt kjenner jeg. I helga skal jeg ut i skogen og finne kjente og ukjente stier igjen - der lader jeg virkelig batteriene. Nå er det fredagkveld, og jeg har allerede noe godt i glasset Gubben og jeg er alene hjemme og skal lage oss noe godt å spise etterhvert.

Og litt mer aktiv!

Sist redigert av Tarato : 31-08-12 kl 19:42.
Gammel 01-09-12, 14:09   #741
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Ned 0,4 i går, ikke masse, men det er heller ikke å forvente. Blir litt utskeielser fredag og lørdag, men holdt de lavkarbo i går... Flink med begrensninger også, noen biter fruktose sjokolade og litt baconsvor håper kvelden i dag går like bra... Ellers har jeg begynt å øke forsiktig på fettet, men holder proteinet høyt pga mye trening (2x kroppsvekt). Ender vel på en slags strikt Fedon for tiden, så mulig jeg burde konvertere tråd, men er veldig kos her da...

Min journal
Gammel 01-09-12, 14:18   #742
Fedona
Seniormedlem

Nedgang er nedgang vettu VSB heldige du som går ned, her i gården står det dessverre stille og har gjort det siden påske. Nå har jeg bestilt noe sds mat igjen, bare litt kanelkubber og belgiske fløtevafler. Må prøve å gjøre noen grep og starter med dette. Tror jeg skal starte min egen dagbok nå, har tenkt på det lenge, kanskje det er lettere å følge meg selv på hva som funker eller ei... Vi får se.

Ha en super lørdag! Og VSB, du må ikke forsvinne fra tråden da, koselig å ha deg her inne

Gammel 01-09-12, 15:59   #743
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Ja, jeg blir her. Har dagbok også, men holder ikke så mye liv i den. Bruker diett. No aktivt for tiden. Litt jobb, men dessverre nødvendig. Tror nok min stabiliserings "diett" ender et sted mellom LCHF og Fedon, den siste er for mye KH til hverdags, den første for mye fett... Så føler mrg vel mest hjemme her tross alt. Og lørdager blir det løsere regime tenker jeg. Se om det funker i hvert fall...

Min journal
Gammel 01-09-12, 20:56   #744
Fedona
Seniormedlem

Da har jeg opprettet dagbok her inne dere er velkomne til å hilse på

Gammel 01-09-12, 21:33   #745
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

God kveld mine venner! Håper du blir her VSB (og dere andre); uavhengig av filosofi og praksis. Jeg er i alle fall ikke på lav-karbo-høyt-fett.... men mer på lavkarbo-lavkalori-lavfett Uansett hva og hvordan er det dere som hjelper meg å holde fokus og retning! Jeg abonnerer herved på journalene til både deg Fedona og på din VSB:

Jeg har vært ute og lang tur i dag; med ei veldig spennende lydbok på øret gikk kilometrene unna som "varmt hvetebrød". Det gjorde også melkesjokoladen til mannen min da jeg kom hjem Får tro at alle kilometrene og svettinga oppveide inntaket av all den sjokkisen. Og dere....det var ikke så godt som jeg trodde...

Og litt mer aktiv!

Gammel 02-09-12, 22:33   #746
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Heisann! Jeg har ingen journal så jeg må bruke denne siden til å forlate mine synder. Nå sitter jeg og tenker at endelig er denne dagen ferdig! Har vært ute og gått lang tur, mens resten av dagen har jeg pløyd - ja faktisk pløyd - kjøleskap og matskap. Fysj og fysj. Som jeg sa til deg Fedona; spist er spist - men det er ingen god følelse! Og baki hodet sitter en liten "dj%&¤l" og sier at du gikk så lang tur i dag at det har ingenting å si om du snavler litt. Lurer på hvor lenge jeg må sitte inne for å ha kvele min egen underbevissthet?? Spekulerer på om jeg har spist noe som har utløst det, eller er det noe jeg ikke har spist som jeg burde har hatt i meg? Eller er det bare dårlig selvkontroll??? Og hva gjør jeg for å unngå at morgendagen blir likedan? Og tirsdag? Og...
Sukk...

Og litt mer aktiv!

Gammel 02-09-12, 23:06   #747
Fedona
Seniormedlem

Heisann! Jeg har ingen journal så jeg må bruke denne siden til å forlate mine synder. Nå sitter jeg og tenker at endelig er denne dagen ferdig! Har vært ute og gått lang tur, mens resten av dagen har jeg pløyd - ja faktisk pløyd - kjøleskap og matskap. Fysj og fysj. Som jeg sa til deg Fedona; spist er spist - men det er ingen god følelse! Og baki hodet sitter en liten "dj%&¤l" og sier at du gikk så lang tur i dag at det har ingenting å si om du snavler litt. Lurer på hvor lenge jeg må sitte inne for å ha kvele min egen underbevissthet?? Spekulerer på om jeg har spist noe som har utløst det, eller er det noe jeg ikke har spist som jeg burde har hatt i meg? Eller er det bare dårlig selvkontroll??? Og hva gjør jeg for å unngå at morgendagen blir likedan? Og tirsdag? Og...
Sukk...

Vi får konkurrere om å bli bedre! Utfordrer deg herved til å gå tilbake til vårt sunne lavkarbo kosthold uten sånne små utskeielser. Og så må vi være helt ærlige da tar du utfordringen?

Gammel 03-09-12, 12:37   #748
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Vi er flere med sånne utskeielser, men for meg handler det om psyke og situasjon, ikke egentlig mat...

Min journal
Gammel 03-09-12, 13:54   #749
Festina lente
Seniormedlem

For meg handler det om at det er snart DEN uken i måneden, og jeg har lyst på noe heeeeele tiden.....

Men vi står han av, gjør vi ikke?

Gammel 03-09-12, 14:29   #750
Fedona
Seniormedlem

For meg handler det om at det er snart DEN uken i måneden, og jeg har lyst på noe heeeeele tiden.....

Men vi står han av, gjør vi ikke?

Kjenner igjen det der ja

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 12:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 16:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.