Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-09-10, 15:16   #726
tuddelu
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei Titti

Jeg var fire uker i fase1 og er nå på min 6. uke i fase2. Skal være her i 2 uker til før jeg hopper over i fase3. Må si jeg gleder meg veldig til å smake bær og frukt igjen i fase3a Men nå koser jeg meg med vanlig middag og et glass vin i ny og ne Det går veldig bra. Og fase1 går veldig fort, plutselig er den over
Ser av tickeren din at du allerede har fått gode resultater, gratulerer Hvor lenge blir du i fase1?

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 15:39   #727
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Hei Tuddelu.
Etter planen skal jeg være 30 dager i fase 1, ikke lenger, har som mål å prøve på det. Iflg Sofie Hexenberg gjør det ingenting om jeg går over før eller om jeg innimellom under meg et måltid, men jeg prøver i det lengste og holde meg bare til produktene de første ukene. Da kommer jeg inn i det og slipper og lure på hva jeg skal lage til middag. Men må si jeg gleder meg til fase 2, den tror jeg at jeg kan leve lenge på, tipper jeg skal på den i 60 dager. Så det blir vel omtrent slik du gjør nå.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 00:16   #728
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Bare tjuvkikker litt her inne jeg.
Hvor lenge var dere i fase 1 og hvor lenge skal dere være i fase 2?

Gratulerer med fantastisk nedgang, Popp. Må være herlig å føle seg ferdigslanket.

Takk! Det er en deilig følelse - men også veldig ny. Det har nok ikke gått helt opp for meg at jeg ikke skal slanke meg mer. Igår var jeg forresten å kjøpte noen nye kjoler/skjørt i str 38/40. Følte meg som en modell!

Jeg var i fase 1 i 4 uker den første runden. I andre runde var jeg bare i 10 dager -rett etter fase 3.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 14:04   #729
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Så herlig. Str 38-40! Drømme drømme!

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 23:58   #730
tuddelu
Medlem

Tok en smugvekt midt i uken, bare for morro skyld. Og vekten er kommet ned på 59.9 kg!!! Er ikke veiedag enda, men håper den fortsatt viser 5 tallet til mandag igjen Dette var morro

Gammel 01-10-10, 07:36   #731
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Wow. Dette er jo kjempebra. Du er sikkert ikke så lang, siden du er på 50-tallet?

Gammel 01-10-10, 07:54   #732
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Så bra tuddelu - 5-tallet...... drømmetallet i det fjerne.......

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 18:21   #733
tuddelu
Medlem

Takk Pearl og Grotingeling Nå er det 2 kilo igjen til jeg er i mål! Føles litt rart og utrolig herlig!! Må kjøpe nye bukser snart, nå slenger buksene .. jeg føler meg nok mer vell når klærne passer og ikke er for store. Rar tanke; har vanligvis problemer med at klærne er for liten, takk til gode eurodietten
Du er på god vei mot 50 tallet du også Grotingeling!

Gammel 01-10-10, 18:23   #734
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Wow. Dette er jo kjempebra. Du er sikkert ikke så lang, siden du er på 50-tallet?

Nei er ikke så høy. Er 1,61 på strømpene. Du er også på 50 tallet Pearl?

Gammel 02-10-10, 23:51   #735
tuddelu
Medlem

Fikk så utroligveldigplutselig lyst på smågodt da jeg tittet opp i samboern sin lørdagsgodtepose!!!! Hva skjer? Det er måneder siden sist jeg hadde lyst på noe sånt!! Men skal ikke spise .. tror jeg kanskje er litt sulten? Begynner å bli lei pannekaker, lei brownies, lei barer .. *hold ut* snart over i fase3 nå

Gammel 03-10-10, 11:05   #736
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Fikk så utroligveldigplutselig lyst på smågodt da jeg tittet opp i samboern sin lørdagsgodtepose!!!! Hva skjer? Det er måneder siden sist jeg hadde lyst på noe sånt!! Men skal ikke spise .. tror jeg kanskje er litt sulten? Begynner å bli lei pannekaker, lei brownies, lei barer .. *hold ut* snart over i fase3 nå

Tror nok både du og jeg må spise mer grønnsaker gitt , det har faktisk en innvirkning på søtsuget/behovet for et eller annet.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 12:41   #737
tuddelu
Medlem

Da starter jeg dagen idag med masse grønnsaker

Gammel 03-10-10, 12:52   #738
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Nei er ikke så høy. Er 1,61 på strømpene. Du er også på 50 tallet Pearl?

Ja, og målet mitt er 58 kg. Jeg er ganske liten også, 158cm her. Ellers må jeg bare få si at jeg er utrolig imponert over hvilken fart du har hatt på vektnedgangen din. Her går det senere nå enn i begynnelsen, men det går fremdeles nedover.

Gammel 03-10-10, 14:21   #739
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Ja, og målet mitt er 58 kg. Jeg er ganske liten også, 158cm her. Ellers må jeg bare få si at jeg er utrolig imponert over hvilken fart du har hatt på vektnedgangen din. Her går det senere nå enn i begynnelsen, men det går fremdeles nedover.

Da skal vi ende på samme vekt Pearl
Du går ned ennå og du er i fase3, det synes jeg er kjempebra

Ser nå at det hadde holdt med 3 uker i fase1 - istedet tok jeg 4 uker i fase1 og det forlenger jo tiden i fase2 før jeg kommer i fase3.. Var så motivert etter 3 uker i fase1 så tok likegodt èn uke til der..
Har vært litt bekymret for at vekten går for fort ned nå, men regner med at det roer seg nå som fase3 nærmer seg

Hvordan ser en vanlig dag ut for deg Pearl nå som du er i fase3?

Gammel 03-10-10, 14:47   #740
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Jeg har en ED frokost, med grønnsaker. Det kan være omelett med stekt sopp, paprika, løk, og squash. Eller det kan for eksempel være pannekake og da med noen rå grønnsaker før eller etter. Jeg er ganske nøye med frokosten, for da er det lettere å være disiplinert ut over dagen.

Til lunsj spiser jeg salat med 2 egg eller 100 g kjøtt.

Middag varierer, men jeg passer på å få inn grønnsaker og kjøtt eller fisk.

Til mellommåltider og kvelds blir det gjerne ED kjeks, bær, skyr eller en bar.

Jeg har ikke vært flink til å spise frukt. Tror det har noe med å unngå frukt så lenge på ketolyse å gjøre. Men jeg er ganske flink å få i meg bær og i det siste også noen plommer.

Siden vekttapet stoppet opp, har jeg gått tilbake til fase 3a, av og til 2+ eller 3-. Dvs. det hender jeg skifter ut egg og kjøtt til salat med soyanøtter. Det går sakte nedover nå, men det er helt greit.

Gammel 03-10-10, 19:27   #741
tuddelu
Medlem

Det er lettere å være konsekvent utover dagen når frokosten er god ja Det er jo det viktigste måltidet om dagen.

Kan du drikke Skyr innimellom? I fase 3b?
Hvor mye frukt og bær kan du spise per dag? Plommer er nydelig!!

Merker at jeg gleder meg enormt til å hoppe over i ny fase nå

Gammel 03-10-10, 20:39   #742
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Da jeg var på klinikken sa de at Skyr var unntaket fra å ikke ha melkeprodukter i fase 3a. Den har en fin sammensetting for oss, mye protein, lite fett og ikke sukker. Så innimellom kan den brukes.

Gammel 03-10-10, 21:18   #743
tuddelu
Medlem

Nam, takk for tipset

Gammel 03-10-10, 21:30   #744
Sola 55
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lier
Sola 55 er på en erverdig vei

Etter ferieuke i Hellas "dompa" legen meg ned i fase en. Og det er heilt greit :-)

Sola 55 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 00:29   #745
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Sola 55, her.

Etter ferieuke i Hellas "dompa" legen meg ned i fase en. Og det er heilt greit :-)

Hvor lenge blir du i fase 1 Sola 55?

Gammel 04-10-10, 07:28   #746
Sola 55
Medlem

Hvor lenge blir du i fase 1 Sola 55?

En uke, sa legen. Prøvde å begynne forige uke(uka etter jeg kom hjem..... men det var vanskeligt) Så i dag starter jeg friskt. Var på vekta i heimen, laga ei grønsaksuppe til frokost og pasta skruer med til salaten til lunsj ! Bar til mellamål og heim til omelett og en liten go sak, deser til i ettermidagg og en suppe til kvelds. Kommer til å være stinn av mat i dag Legen lurt på om jeg var i ketose etter ferien og YESS, det var damen

Gammel 04-10-10, 07:33   #747
Sola 55
Medlem

Takk Pearl og Grotingeling Nå er det 2 kilo igjen til jeg er i mål! Føles litt rart og utrolig herlig!! Må kjøpe nye bukser snart, nå slenger buksene .. jeg føler meg nok mer vell når klærne passer og ikke er for store. Rar tanke; har vanligvis problemer med at klærne er for liten, takk til gode eurodietten
Du er på god vei mot 50 tallet du også Grotingeling!

Må jo bare "henge meg på" og si gratulere. Det er så morsomt å lese her inne Så mange som har gode resultater, og så mange som er så utrolig flinke. Ser jo selv at en liten ferie til Hellas vipper meg ikke av pinnen, lett å ta seg inn når en kommer til hverdagen, og da er jo grunnlaget lagt

Gammel 04-10-10, 11:38   #748
tuddelu
Medlem

En uke går fort unna
Synes det er en deilig følelse å alltid være mett og ha et stabilt blodsukker

Grunnlaget er lagt når man klarer hente seg inn igjen, det er så godt å vite at man kan skjeie ut innimellom uten at det ødelegger det må være en fantastisk følelse å ha en uke ferie og fortsatt være i ketose når du kommer hjem Sola55!!

Gammel 04-10-10, 20:58   #749
Sola 55
Medlem

En uke går fort unna
Synes det er en deilig følelse å alltid være mett og ha et stabilt blodsukker

Grunnlaget er lagt når man klarer hente seg inn igjen, det er så godt å vite at man kan skjeie ut innimellom uten at det ødelegger det må være en fantastisk følelse å ha en uke ferie og fortsatt være i ketose når du kommer hjem Sola55!!

Ja ikke sant. Var jo litt overrasket selv. Men nå er jeg i gang. Har netopp hat en suppe

Gammel 04-10-10, 21:35   #750
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Sola 55, her.

Ja ikke sant. Var jo litt overrasket selv. Men nå er jeg i gang. Har netopp hat en suppe

Jeg har også litt hat overfor noen av de suppene

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 10:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 22:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.