Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Er så lei ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-12-10, 02:01   #51
Hunne
Nytt Medlem

Hunne sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Østlandet
Hunne er på en erverdig vei

Sv: Er så lei..

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke "foret" de med informasjon de kan bruke "mot" deg. Dette gir de bare sjangsen til å finne ting å pirke på. Enkelte mennesker fortjener ikke andres oppmerksomhet, så det å overse de totalt kan være en veldig effektiv måte å få de til å slutte å snakke.

Bruk vektnedgangen til å styrke egen selvfølelse. Ikke til å gjøre andre oppmerksom på det. Det positive du får/finner av å føle velvære med kroppen din, skal du selv høste av, ikke la andre plukke det fra deg.

Gammel 05-12-10, 02:07   #52
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hunne, her.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke "foret" de med informasjon de kan bruke "mot" deg. Dette gir de bare sjangsen til å finne ting å pirke på. Enkelte mennesker fortjener ikke andres oppmerksomhet, så det å overse de totalt kan være en veldig effektiv måte å få de til å slutte å snakke.

Bruk vektnedgangen til å styrke egen selvfølelse. Ikke til å gjøre andre oppmerksom på det. Det positive du får/finner av å føle velvære med kroppen din, skal du selv høste av, ikke la andre plukke det fra deg.

bra skrevet! Og lykke til Sigboh! Ingen fortjener slik møkkaoppførsel, hev deg over det!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 04:19   #53
PrøveKanin
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
PrøveKanin er ny på veien

Huff fikk sterke flashbacks tilbake til ungdomsskolen jeg nå. Vet ikke hva jeg kan si, men jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Dette er ting jeg faktisk sliter med fortsatt... 11 år etterpå. Jeg blir faktisk dårlig i magen bare vi kjører forbi den skolen jeg gikk på.

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 13:30   #54
Grovsnus
Medlem

Grovsnus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Si ifra til læreren din , og be henne ta det opp med de som mobber. Hvis de sender noe på mobil eller nett så lagre det som "bevis". Mobbing er det nulltoleranse for. Og de som bedriver det kan bli utvist. Hvilken arbeidsgiver vil ha en omsorgsarbeider som er utvist pga mobbing?
Hvis de som mobber kan bli klar over at de setter fremtidige yrkesvalg på spill for å score noe billige poeng , så kanskje de tenker seg om.

Lykke til med livet (egentlig er det helt fantastisk )

Mvh Grovsnus ( lærer som IKKE tåler mobbing)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 22:38   #55
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Er så lei ...

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Huff, jeg får skikkelig vondt inni meg av å lese om hvordan hverdagen din er

Jeg ble mobbet selv på barne- og ungdomsskolen og har derfor snakka mye med ungene mine om mobbing. I forrige uke var eldstemann og jeg på foreldresamtale på skolen, han er 17 år og går på videregående, under samtalen fortalte han læreren om en i klassen som ble endel mobba.. hun ante ingenting om det, og ble veldig glad for at sønnen min fortalte det. Og jeg ble veldig glad for at han ikke synes sånn oppførsel er akseptabel

sønnen din!

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Nå har jeg faktisk ikke så mye erfaring med mobbing, selv om jeg har vært veldig overvektig hele livet...
De prøvde å mobbe meg på barneskolen, da endte jeg opp med å brekke nesa på han som var den verste.. (Man kødder ikke med hestejenter)...
På ungdomsskolen, så kom jeg ut av skallet mitt, og om noen slengte drit, slengte jeg dobbelt tilbake, og til slutt stod de som prøvde å mobbe meg der å så ut som noen tåpelige apekatter...
Har alltid vært stor i kjeften (i dobbel betydning ja.. )
Og kunne godt allerede i ung alder lire av meg ting som (Jaja, jeg er kanskje feit - men du er stygg og jeg kan slanke meg, stakkars deg, hva skal du gjøre?..) Ikke det at det gjør meg noe bedre enn mobberene.. Men jeg måtte ha klørne ute.. Det har jeg fortsatt... Men det fikk meg igjennom hele skolegangen min..

Så kjære deg, ikke være redd for å ta igjen.. Det er ingenting som sier at du skal sitte der å ta imot dritten de slenger til deg.. Uansett hvordan de har det hjemme.. Vær liten å sårbar på innsiden slik at du bevarer det vakre ved å være menneske.. Men vær hard på utsiden og ikke la drittkjerringer få noe ut av det de sier til deg.. Du er nydelig, og uansett hva som "feiler" deg er man ALLTID bedre enn de som mobber...

Du er dødskul StineH Skulle ønske du gikk på skolen med meg og var venninna mi

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Herregud, takktakktakk og takk Dere er så snille og gode alle sammen!
Er utrolig hvor mye støtte jeg har fått bare herfra og dere har fått meg i SÅ mye bedre humør! Får nesten tårer i øynene av hva noen av dere skriver. TUSEN TAKK! Har begynt og snu om på det som skjer til noe positivt : De jentene har fått meg til og bli ENDA mer fokusert på å holde meg til lavkarbo og klare å gå ned de siste 16 kiloene! Jeg skal jaggu meg vise dem!

På slutten av dagen idag var det enda en som begynte da jeg kokte meg vann til en kopp pulvercappucino (mamma har funnet en i sverige med kun 2 gram karbo pr. 1 kopp ferdig drikk). Hun ser på meg og smiler sleipt mens hun sier "Du vet at den der inneholder MASSE karbohydrater?!" med den mest spydigste tonen. Jeg smilte sukkersøtt tilbake og sa "Du er så snill som prøver og passe på meg, men denne har ikke det og jeg greier det egentlig utmerket godt selv!". Da ble hun ganske lang i maska

Kjempebra, snuppa!

Opprinnelig lagt inn av grønn, her.

Et lite triks som jeg har lært datteren min som ble plaget av klassevenninnene sine en stund, var at når noen sa noe stygt til henne, skulle hun gå tett opptil vedkommende å se dem så direkte hun klarte i øynene, og si: Kan du si gjenta det en gang til? (det stygge som var blitt sagt). Ofte så blir det da veldig ukomfortabelt for mobberen, og ganske pinlig. Min datter gjorde dette og i mange situasjoner hjalp det. Dette leste jeg om på hjemmesiden til de to kjente komikerne, husker ikke hva de heter i farten, men de har mange gode tips....skal google litt å se hva jeg finner.

Mobbing er totalt uakseptabelt!!

Den her likte jeg! Skulle ha tenkt på det for ti år siden.

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Si ifra til læreren din , og be henne ta det opp med de som mobber. Hvis de sender noe på mobil eller nett så lagre det som "bevis". Mobbing er det nulltoleranse for. Og de som bedriver det kan bli utvist. Hvilken arbeidsgiver vil ha en omsorgsarbeider som er utvist pga mobbing?
Hvis de som mobber kan bli klar over at de setter fremtidige yrkesvalg på spill for å score noe billige poeng , så kanskje de tenker seg om.

Lykke til med livet (egentlig er det helt fantastisk )

Mvh Grovsnus ( lærer som IKKE tåler mobbing)

Bra at det finnes sånne lærere også. Jeg fikk beskjed om å forandre meg når jeg gikk til læreren på barneskolen og fortalte at jeg ble mobbet. Nå har jeg gått til psykolog for å finne selvfølelse et sted inni meg. Jeg har gått gjennom livet å trodd at det var noe galt med MEG fordi jeg ble mobbet. Men nå har jeg oppdaget at folk liker MEG. Selv om jeg ikke prøver å være noen andre. Vi satt på lesesalen og diskuterte mobbing i går og desverre er det ikke bare på skolen slikt foregår. Jeg blir lei meg og frustrert. Jeg har hørt om jobber som er typiske hønsegårder (som desverre ofte er i omsorgsyrker) har tatt inn menn for å løse opp klikkene på arbeidsplassen. Men jeg har oppdaget at ved å være et positivt menneske som gir positive tilbakemeldinger kan man snu et negativt arbeidsmiljø. Prøv å holde hodet hevet og lat som du er positiv og glad. Det er mulig det hjelper. Jeg har mange ganger tatt på den glade maska og stått imot. Selv om man gråter på innsiden kan det gjøre at menneskene rundt deg ikke ser samme nytten i mobbingen (de vil gjerne at du skal knuses) og at de kanskje ser at man kan klare seg bedre med en positiv innstilling! Vær sterk og finn et sted der du er lykkelig. Ikke la dem knuse deg. Det er de ikke verdt!

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 23:10   #56
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg hadde alle foutsetninger for å bli mobbet på skolen, men jeg ble det merkelig nok aldri. Jeg hadde ikke tålmodighet til å drive med sånne "jenteleker" (Nå liker vi henne og ikke henne, å nei hun likte vi forrige uke, men ikke denne uka osv), og bitching. Så det bare prellet av. Og da var det ikke noe gøy lenger. Så forsøk å overse dem. Eller, som du gjorde, vær superhyggelig tilbake. Det fungerer også veldig fint å spille dum, og be de uttdype hva de mener (Hæ, hvordan det? Kan du forklare nærmere? Javel, hvordan da, hva mener du?) osv, til de går lei eller tom for argumenter

Gammel 07-12-10, 00:35   #57
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg ble alltid mobbet fordi jeg var lærerunge, jeg var glup og læreryndling...

Nå er jeg BARE lærerunge! De andre tinga er en saga blott.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.