Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletråd

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-10-09, 14:00   #51
Christina79
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Christina79 er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Anom, her.

Hvor mange kalorier er det best å ligge på da?
Husker ikke hvordan jeg kom frem til de jeg har som "grense", men husker det virket lite (sånn totalt)

Virker som Kitt har god kontroll på det der. Du kan jo høre med henne?Ser du har 78 proteiner om dagen så burde jo det tilsvare kroppsvekten? Jeg regnet ut meg selv i går og kom på 8 gr proteiner mer enn kroppsvekt og 74 % fett, og det vil vel si at jeg har ligget på for høyt energiinntak. Det ble utregnet til litt i underkant av 1700 kcal. Så jo tyngre man er jo høyere energi-inntak, er det ikke slik det blir Kitt?

Christina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 14:48   #52
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Christina79, her.

8 gr proteiner mer enn kroppsvekt og 74 % fett, og det vil vel si at jeg har ligget på for høyt energiinntak.

1-1,5g protein pr kilo for lite til moderat aktive, 2 om man trener mye eller driver tungt kroppsarbeid. Så 8 mer enn kroppsvekta er innenfor grens med god margin.

Gammel 18-10-09, 00:25   #53
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Tja, jeg kjenner vel også at jeg er litt ambivalent med tanke på morgendagens vekt. Men det er jo bare å skjerpe seg dersom den skulle vise "feil" vekt. Jeg prøver å ikke ta sorgene på forskudd. Ang problemer med overgang til ketogent kosthold.... Jeg har ikke hatt problemer med magen (snarere tvert imot, egentlig) men jeg har hatt litt hodepine og så har jeg litt blod i urinen. Kan det skyldes at jeg spiser for mye proteiner og drikker for lite vann, tro? Er dere over abstinensstadiet? Jeg har merkbart mindre søthunger enn tidligere. Har ikke uoverkommelige problemer med å gå forbi smågodthyllen i butikken lenger - selv om jeg fremdeles stopper opp og studerer dem en stund før jeg klarer å gå videre. Men det er stadig ulike akutte behov. I dag, f.eks, kunne jeg glatt byttet sykkelen eller TV i en pose med boller. Men boller er jo no-no. Dere som slanker dere i denne gruppen, vet dere hvorfor dere har blitt større enn det dere ønsker å være? For min del kan jeg vel si at jeg har overspist. Jeg tror jeg har et snev av sånn "addict personality" og har glatt skippet frokost for så å spise to ispinner (eller flere) på rappen. Jeg har ikke spist et kakestykke, jeg har spist kake til det var tomt. Jeg ER sånn. Kan ikke drikke en øl, må drikke MANGE øl. Klarer ikke spise LITT ostepop, jeg må spise hele posen. Klarer ikke spise EN is, må spise FLERE is. Skjønner dere? Jeg prøver å være litt mer bevisst på hva jeg spiser. Spiser 3-4 måltider hver dag og spiser ikke lenger to sjokolader på rappen bak buskene ved butikken... Tja... Vi SKAL klare ti kilo til jul. Det kommer til å gå veldig fint. Vi ER jo flinke!!!

kjente meg så godt igjen på innlegget ditt anngående spising av is og kaker ,ostepopp ,osv. ,,men øl klarer jeg meg uten (liker det ikke)

og henger meg gjerne på 10 kilo ned til jul

Sist redigert av arkine : 18-10-09 kl 00:30. Årsak: glemt og skrive
arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 00:34   #54
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Når jeg når det ultimate målet på 95kg (-38,5) så skal jeg brenne alt tøyet mitt foran blokken her i et severdig, hedensk rituale med stor festivitas. Hmm kanskje kjøpe ny garderobe først og så kvitte seg med det gamle...

Hmm kanskje ikke drikke kaffi så seint...

blir gjerne med på det ritualet

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:04   #55
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Anom er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Christina79, her.

Virker som Kitt har god kontroll på det der. Du kan jo høre med henne?Ser du har 78 proteiner om dagen så burde jo det tilsvare kroppsvekten? Jeg regnet ut meg selv i går og kom på 8 gr proteiner mer enn kroppsvekt og 74 % fett, og det vil vel si at jeg har ligget på for høyt energiinntak. Det ble utregnet til litt i underkant av 1700 kcal. Så jo tyngre man er jo høyere energi-inntak, er det ikke slik det blir Kitt?

Jeg fikk høre fra ei da jeg startet, at hun brukte proteiner, tilsvarende den vekta hun skulle ned til.
Så 78 (protein) er den vekta jeg skulle ned på. Startet på 93 kg, så det er mulig det med 78 protein egentlig er noe for lavt sånn sett.

Spørs om jeg må ta regnestykket på nytt..

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 14:08   #56
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg fikk høre fra ei da jeg startet, at hun brukte proteiner, tilsvarende den vekta hun skulle ned til.
Så 78 (protein) er den vekta jeg skulle ned på. Startet på 93 kg, så det er mulig det med 78 protein egentlig er noe for lavt sånn sett.

Spørs om jeg må ta regnestykket på nytt..

Jeg tenker vel at du burde etterstrebe å ligge i mellom der et sted!
Altså ikke ta det helt bokstavelig. Som Carisma sier, du kan godt ligge litt over 1gr pr kg kroppsvekt, gjerne mer om du er veldig aktiv!

Kroppen trenger jo proteiner ut i fra hvor mye du veier, ikke hvor mye du burde veie! Jo større man er, jo mer muskler å vedlikeholde!

Gammel 18-10-09, 14:17   #57
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg tenker vel at du burde etterstrebe å ligge i mellom der et sted!
Altså ikke ta det helt bokstavelig. Som Carisma sier, du kan godt ligge litt over 1gr pr kg kroppsvekt, gjerne mer om du er veldig aktiv!

Kroppen trenger jo proteiner ut i fra hvor mye du veier, ikke hvor mye du burde veie! Jo større man er, jo mer muskler å vedlikeholde!

Takker.

Pr i dag, er jeg på 83,2 kg, og som regel prøver jeg ikke overstige det tallet.
"Formelen" min er på

pr.dag Fett 124 g
Proteiner 78 g
Karbohydrater 15 (sånn ca)
Kcal 1488

Jeg får kanskje ta det regnestykket på nytt. men det har funka så langt da.
Bare jeg kommer på hvordan jeg gjorde det, regnestykket asså.

Gammel 18-10-09, 14:58   #58
Amereta
Medlem

Amereta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Amereta er på en erverdig vei

Akkurat startet på fase 1 (snart en uke og målet er helt klart å gå ned 10 kg til jul.
Fint å ha en gruppe - hvor man kan dele erfaringer og gleder

Amereta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 18:52   #59
Bixen
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Alder: 44
Bixen er på en erverdig vei

Jeg veide meg i dag og har gått ned hele 300 gram på en uke. :knegg:
Men nå er jeg jo snart "ferdigslanket," så jeg er forberedt på at det går saktere nå. De 20 første har jo gått veldig kjapt, så jeg får være mer tålmodig nå...

Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:21   #60
Nemo
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 36
Nemo er på en erverdig vei

Hei alle sammen=)

Jeg trenger litt hjelp! Hva er et must å ha i kjøleskapet og i skapet i tiden fremover? Jeg har veldig vansker for å finne på nye ting å spise, så det er lettere å droppe maten i stedenfor å prøve å finne på noe nytt..

Hva har dere i kjøleskapet?

Nemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 13:24   #61
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nemo, her.

Hei alle sammen=)

Jeg trenger litt hjelp! Hva er et must å ha i kjøleskapet og i skapet i tiden fremover? Jeg har veldig vansker for å finne på nye ting å spise, så det er lettere å droppe maten i stedenfor å prøve å finne på noe nytt..

Hva har dere i kjøleskapet?

Du kan ta en titt i denne tråden!

Gammel 19-10-09, 13:43   #62
Nemo
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 36
Nemo er på en erverdig vei

Åh! Tusen takk! Akkurat det jeg trenger

Nemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 15:33   #63
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

Jeg vet ikke om jeg kjøpte noe dumt i dag. Vita hjertego' flytende plantemargarin.
Tenkte det ble enkelt å bare tømme på blomkål/brokkoli da jeg koker den i mocro.

Smart, eller dumt? Vet ikke om den er helt "lovlig".

Innhold per 100 g vare

• 3150 kJ (765 kcal) Energi
  • <0,5 g Protein
  • <0,5 g Karbohydrat
  • 85 g Fett Hvorav · mettede fettsyrer 8 g · enumettede fettsyrer 33 g · flerumettede fettsyrer 38 g
  • <0,5 g Kostfiber
  • 0,6 g Natrium (tilsvarer 0,8 g salt)
  • 900 mg (113 %¹)Vitamin A
  • 8 µg (150 %¹)Vitamin D
  • 28 mg (280 %¹)Vitamin E
¹ av referanseverdien

http://www.vitahjertego.no/storhusho...garin/2232.cms

Gammel 20-10-09, 15:43   #64
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

KAST DEN!

Det er margarin!

Og det vil vi ikke ha noe av!

Når jeg lager blomkål/brokkoli/rosenkålmos, koker jeg det i mikroen 3-4 min (avhengig av mengden) med lokk/plast over.
Etterpå tilsetter jeg 3-5 skiver meierismør og feks hvitløk, fetaost, baconost før jeg moser med stavmikser.
Det er alt! Ikke noe fløte med karber, bare smør! MEIERISMØR!!!

Gammel 20-10-09, 15:53   #65
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

Akkurat ja, var redd for det svaret.
Men en kan jo bli forvirret da en leser bakpå flaska på innhold fett, prot og karber, at sånn sett er den jo ehh, lovlig??

Gammel 20-10-09, 16:54   #66
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Akkurat ja, var redd for det svaret.
Men en kan jo bli forvirret da en leser bakpå flaska på innhold fett, prot og karber, at sånn sett er den jo ehh, lovlig??

Sånn sett er den lovlig, men margarin?

Har du ikke lest trådene her inne om margarinens forbannelse?

Skal se om jeg finner dem igjen! Lenge siden noen har "bumpet" dem!

Sist redigert av Kitt : 20-10-09 kl 19:01.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 17:15   #67
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

jooooo, men ehh, jeg tenkte ikke så langt da jeg var på butikken. Skulle "bare" ha noe flytende..

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 12:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.