Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Folk er så rare

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-05-09, 19:31   #51
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Har selv gått ned fra 95 kg til 63 kg en gang. Mange sa "gud så tynn du er blitt, nå må du ikke bli tynnere". Men det tok jeg meg ikke nær av i det hele tatt. Tvert imot, jeg tok det som et kompliment, endelig fikk jeg ros for all jobben jeg hadde lagt inn. Klart jeg tok meg bedre ut som slank enn som tykk. Har observert flere venninner som har tatt av en del kilo, og de blir mye flottere å se på. Synes ikke det er noe å stikke under en stol. Ikke at folk synes overvektige er stygge å se på, men klart det hjelper på utseende å gå ned i vekt. Klærne sitter bedre og man ser generelt bedre ut.

Så for mitt vedkommende må folk godt øse over meg med komplimenter når jeg går ned!

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 20:14   #52
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Har selv gått ned fra 95 kg til 63 kg en gang. Mange sa "gud så tynn du er blitt, nå må du ikke bli tynnere". Men det tok jeg meg ikke nær av i det hele tatt. Tvert imot, jeg tok det som et kompliment, endelig fikk jeg ros for all jobben jeg hadde lagt inn. Klart jeg tok meg bedre ut som slank enn som tykk. Har observert flere venninner som har tatt av en del kilo, og de blir mye flottere å se på. Synes ikke det er noe å stikke under en stol. Ikke at folk synes overvektige er stygge å se på, men klart det hjelper på utseende å gå ned i vekt. Klærne sitter bedre og man ser generelt bedre ut.

Så for mitt vedkommende må folk godt øse over meg med komplimenter når jeg går ned!

Det er akkurat sånn jeg også tenker. Full forståelse for at ikke alle takler å høre det eller er enige, men jeg vet med meg selv at JEG er mye, mye finere nå enn som sykelig overvektig, så jeg blir bare glad når folk sier det for jeg vet de har rett og at de mener det godt.

Det er jo dessuten litt dumt om man skal gå rundt og være redd for å gi folk komplimenter fordi alt skal misforstås. Gravide er jo også ofte hårsåre sånn; om man sier "oj så stor du er blitt, nå har du vel ikke lenge igjen" så er det svært få som faktisk mener at man er blitt feit. Allikevel blir man sur. Jeg blir egentlig litt paff jeg, av hvor snurte folk blir av kommentarer som man innerst inne vet menes godt.

Gammel 22-05-09, 20:26   #53
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Kan bare si at jeg er veldig enig med deg Iset

Et gammelt utrykk sier " det er ikke hvordan du har det men hvordan du tar det". Folk er selvfølgelig forskjellig, men jeg velger å tolke tilbakemeldinger som positivt ment.

Gammel 22-05-09, 20:48   #54
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 47
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Jeg fikk mange komplimenter jo mer jeg gikk ned i vekt, og det tok lang tid før jeg lærte meg å takle det. Jeg fikk sjelden kommentarer for at jeg var pent kledd, så bra ut osv når jeg var stor.

Dessverre er det noen få som tydeligvis synes jeg har blitt et bedre menneske som slankere, og jeg har ved et par anledninger uttrykt at jeg faktisk er den samme personen innvendig. Jeg var da minst like bra nok for dem før, som jeg var 25 kg mindre.

Gammel 22-05-09, 20:51   #55
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Jeg fikk mange komplimenter jo mer jeg gikk ned i vekt, og det tok lang tid før jeg lærte meg å takle det. Jeg fikk sjelden kommentarer for at jeg var pent kledd, så bra ut osv når jeg var stor.

Dessverre er det noen få som tydeligvis synes jeg har blitt et bedre menneske som slankere, og jeg har ved et par anledninger uttrykt at jeg faktisk er den samme personen innvendig. Jeg var da minst like bra nok for dem før, som jeg var 25 kg mindre.

Det høres ikke godt ut å føle at man ikke har vært "god nok" som overvektig. Må innrømme at jeg aldri har oppfattet at noen synes det om meg. Ikke venner og venninner i alle fall. Har alltid følt meg respektert - tykk eller tynn. Selv om jeg sikkert ikke stiller på første klasse hvis jeg skulle måtte finne meg en ny partner..

Gammel 22-05-09, 20:53   #56
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 47
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Det høres ikke godt ut å føle at man ikke har vært "god nok" som overvektig. Må innrømme at jeg aldri har oppfattet at noen synes det om meg. Ikke venner og venninner i alle fall. Har alltid følt meg respektert - tykk eller tynn. Selv om jeg sikkert ikke stiller på første klasse hvis jeg skulle måtte finne meg en ny partner..

Visse personer i min familie, og mannens, har aldri lagt skjul på at jeg ikke har vært "bra nok", fordi jeg var overvektig. Klart og tydelig, for å si det slik..

Gammel 22-05-09, 21:05   #57
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Hoff.. trist når folk skal være sånn Men jeg tenker at man må heve seg over det rett og slett. Jeg var heller ikke "god nok" for min svigermor. Men så var det heller ikke henne jeg skulle være god nok for. Så det tok jeg lang fart og dr** i. Selv om det selvfølgelig var sårende når hun hadde sagt til mannen min "du kunne fått mye bedre enn henne". Men det sier jo mer om henne enn om meg tenker jeg. I dag er vi på grei talefot. Jeg har ikke giddet å henge meg opp i det for å si det sånn.

Men det var vel kanskje en avsporing fra hovedinnlegget... hvor det mer var snakk om hvordan man takler tilbakemeldinger når man går ned i vekt. Uansett tror jeg ikke at man blir bedre i feks svigermors øyne fordi om man taper noen kilo. Det sier mer om svigermors verdier.

Ble rotete dette...men håper jeg blir forstått riktig

Gammel 22-05-09, 21:10   #58
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Jeg blir veldig glad når folk skryter av hvor flink jeg har vært, for det er jo mye jobb å gå ned i vekt. Mest glad blir jeg for kommentarer som: "Nå stråler du", "du ser så fornøyd og glad ut", "du ser så opplagt ut". For det synes virkelig utenpå at jeg er mer fornøyd med livet, jeg orker mer, føler meg friskere, er mer med i sosiale sammenhenger.
Men jeg skjønner jo det sårende i å plutselig å skulle bli vurdert offentlig for utseendet. Jeg har stort sett vært heldig tidligere med at folk har holdt for seg selv hva de har tenkt om vekta og utseendet mitt, og heller sagt noe pent om andre sider ved meg. At de nå velger å også si noe positivt om utseendet mitt, synes jeg er hyggelig.

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 21:14   #59
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Jeg blir veldig glad når folk skryter av hvor flink jeg har vært, for det er jo mye jobb å gå ned i vekt. Mest glad blir jeg for kommentarer som: "Nå stråler du", "du ser så fornøyd og glad ut", "du ser så opplagt ut". For det synes virkelig utenpå at jeg er mer fornøyd med livet, jeg orker mer, føler meg friskere, er mer med i sosiale sammenhenger.
Men jeg skjønner jo det sårende i å plutselig å skulle bli vurdert offentlig for utseendet. Jeg har stort sett vært heldig tidligere med at folk har holdt for seg selv hva de har tenkt om vekta og utseendet mitt, og heller sagt noe pent om andre sider ved meg. At de nå velger å også si noe positivt om utseendet mitt, synes jeg er hyggelig.

Kan bare signere den! Det er sånn jeg tenker også

Gammel 22-05-09, 21:15   #60
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Åh, ja, Solange. Det er sånne komplimenter som er gull! Å bli slank handler for meg om så mye mer enn utseendet, med tanke på hvor syk jeg var før jeg gikk ned i vekt

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 21:42   #61
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Blir det det samme som når noen sier:
"så fin du ble"
Når man har vært hos frisøren, og kanskje skiftet frisyre litt?

Tror ikke alle mener at man ikke var fin FØR, men at det er en "vanlig" frase
å si, på en måte.
Men de kan jo si, så fin du ER, ikke "har blitt"...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 22:24   #62
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg blir egentlig litt paff jeg, av hvor snurte folk blir av kommentarer som man innerst inne vet menes godt.

Det kan jo henge sammen med at veldig mange har et utrolig problematisk forhold til selvfølelse, utseende, mat og andre ting.
Har f.ek venner som hele tiden drar fram negative sider ved seg selv og sine ting bare for at noen skal si at nei, det stemmer da ikke, buksa sitter fint, leiligheten er kjempefin, jobben din høres da morsom ut osv. Dette er jo fordi de egentlig er utrolig usikre på seg selv. Kommentarer som kommer ut på en annen måte enn de føler passer inni sitt hode blir feiltolket og blåst opp til det ugjenkjennelige. Og ALT blir analysert. Ikke lett da å ikke selv analysere å lure på hva de EGENTLIG mener siden de er så opptatt av sånt.. Og jeg går mye heller uten en kommentar enn en som føles like falsk og overfladisk som disse da er.

Gammel 22-05-09, 22:25   #63
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Innen vi gutter fyller tretti har ofte disse delene festet seg ordentlig.

-

Snakk for deg sjøl

Jeg har flere ganger fått spørsmål om jeg bruker steroider. Det syns jeg er ganske fornærmende, fordi det antyder at jeg ikke har bygd disse stakkarslige musklene med min egen innsats, men liksom skal ha jukset meg til dem.

Folk er rare. Og ofte ganske utrivelige uten egentlig å mene det...

Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 22:44   #64
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 39
scartz er ny på veien

For meg så har det veldig mye å si HVEM som gir meg "så pen du har blitt!" komplimentet Du merker fort hvem som sier det på den gode måten, og hvem som sier det på den slemme måten...

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 22:54   #65
Nemii
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Bli glad for det gode kommentarene syns nå jeg!
Det er faktisk mange som fortsatt får de dårlige, dessuten er det ikke så lett å vite hvordan man vil legge frem et kompliment som faktisk skal tolkes på en fin måte hos mottaker - vi jenter er så nøye når det gjelder hver minste tøddel i hvordan ting blir lagt fram. De fleste mener det godt, og ta det nå til dere at dere ser bra ut!! Lagre hvert gode kompliment og glem de dårlige!
Dessuten regner jeg med at det faktisk ikke bare er størrelsen de kommenterer, men hele holdningen og utstrålingen som kommer når man har gått ned og føler seg bedre på alle måter - både vektmessig og helsemessig!

Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 22:58   #66
Liv:)
Medlem

Liv:) sin avatar

Medlem siden: May 2009
Alder: 40
Liv:) er ny på veien

For min del handler det ikke om å bli fornærmet for ting folk mener fint, men at dette med kropp føles så privat, at det er særs ubehagelig når noen kommenterer det.

Men jeg skjønner at jeg er heldig, for både mannen min, familien min og vennene mine er veldig flinke til å gi komplimenter, så jeg føler meg egentlig ikke stygg selv om jeg er stor.

Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 01:41   #67
Kristina S
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Kristina S er på en erverdig vei

Jeg opplevde faktisk på fest her om dagen å få en komentar på at "Nå har du jammen blitt tynn!" Dette var av en vennine, og forann alle som var i rommet. Hun fortalte faktisk at flere guttene hadde gått til henne etterpå og sagt at det skulle hun ikke ha sagt. De mente nemlig at ved å si noe sånt ville jeg få inntrykk at det var noe galt med vekten min før. Hun ble selfølgelig lei seg og unnskylte seg til meg etterpå. Komentaren hennes gjorde meg ingenting, men jeg ble overrasket over at det faktisk er guttene som var så fintfølende når det gjaldt emnet slaning. De møtte meg nemlig bare med komentaren "så bra du ser ut", istedet for å fokusere på at grunnen til at jeg så litt ekstra fresh ut er at jeg har gått masse ned i vekt. De har tydeligvis skjønt noe: at det uansett ikke er bra å komentere vekten til jenter uansett. :P

Gammel 24-05-09, 02:17   #68
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 39
scartz er ny på veien

Det var veldig snilt gjort av dem Syntes venninna di burde tatt hensyn til deg, og ikke gaule ut om vekta forran alle..

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den rare kroppen, altså ... savannah Ketolysekuren 6 08-05-08 19:13
Litt rare koteletter terry Generell diskusjon 7 11-04-08 22:32
Rare ting som hindrer vektnedgang Nicpins Lavkarbo generelt 18 09-03-08 22:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.