Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Støttegruppe fra oss det går sakte med!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-10-07, 08:41   #51
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Støttegruppe fra oss det går sakte med!

Med meg går det så det suser om dagen, så jeg hører ikke hjemme i gruppa her for øyeblikket.
For meg var det nilling som skulle til for at det løsnet.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 08:42   #52
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Alder: 60
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Dadda, her.

Kjenner ikke det kicket som Torkild ketolyse snakker om

Ikke jeg heller dessverre. Vi er kanskje av de som trenger litt mer karbohydrater??

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 08:43   #53
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

Hvor: Oslo
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

har tenkt mer negativt jeg.....kanskje vi trenger færre

Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 08:47   #54
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

har tenkt mer negativt jeg.....kanskje vi trenger færre

Færre?? Nei, det vil jeg ikke høre om....

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 08:49   #55
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

ok da sier vi flere

Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 09:27   #56
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 47
Tussi jenta er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Høres bra ut!

Men kjedelig at du har gått opp 1,3 kg da! Håper virkelig at det bare er vann. *krysser*

Vet ikke om jeg tørr å gå over til Fedon jeg...... *nervøs*

Håper og tror det bare er vann, kan jo ikke være fett når jeg spiser ca 1000 kalorier om dagen, så håper vekta starter og gå ned igjen sakte men sikkert, eller håper på raskt da, men skal jeg være realistisk så blir det sakte.

Skulle jeg ikke gå ned noe på fedon, så kommer jeg til og nille igjen, da jeg vet det virker, men da må jeg vente til vi får barnehageplass til minsten, for jeg var jo så vanvittig sliten hele tiden og det orker jeg ikke nå.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 09:31   #57
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

Tussijenta- ikke så rart at det går bittelitt sakte ned for deg- husk på at hormonene dine fortsatt "danser polka" inni deg etter fødselen og det kan påvirke vektnedgangen like mye som hormonelle endringer rundt mens. Synes du er kjempeflink jeg

Gammel 19-10-07, 10:05   #58
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg vil gjerne være med i "klubben" her

For å fortelle min historie, så startet den på februar 05, før det var jeg ikke så opptatt av karber. Hadde gått et Librakurs, men ikke gått nednoe i vekt (litt flaut å være den eneste på møtene som ikke hadde vektnedgang)

Jeg har PCOS, har også lavt stoffskifte, og sist jeg var til legen ble jeg diagnostisert med acidose (lav pH i blodet)

I mai 05 hadde jeg kjøpt Fedons bok, og satt meg godt inn i filosofien. Gikk da ned 3 kg som kom på igjen i løpet av høsten, med 7 kg bonustilegg. hele tiden mens jeg fulgte Fedon. slik at jeg gikk opp ca 10 kg på Fedon etter å ha gått ned litt først. Siden da (påska 06) har vekta stått stille I påska i år, bestemte jeg meg for å begynne å trene igjen, og trener nå ca to ganger pr uke. En dag med vannaerobick (kondisjon/styrke) og en dag med kun styrke. I tilegg prøver jeg å få til å gå tur et par ganger pr uke også. Fra påska til 15 september i år gikk jeg ned ca 4kg, og har nå startet eurodiett. Jeg har gått 3 uker på ED nå, og gått ned nesten 2 kg, så her går det tregt.

men jeg nermer meg nå vekta jeg hadde da jeg startet lavkarbo da

ble langt dette

Gammel 19-10-07, 10:09   #59
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

Så fint at du henger deg på tråden jeef-micro mange av oss som er "trege". Tror jeg skal følge ditt eksempel og få plass (og lyst ) til litt trening. Tror det er det som vil hjelpe meg også.

Gammel 19-10-07, 10:11   #60
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Tussijenta- ikke så rart at det går bittelitt sakte ned for deg- husk på at hormonene dine fortsatt "danser polka" inni deg etter fødselen og det kan påvirke vektnedgangen like mye som hormonelle endringer rundt mens. Synes du er kjempeflink jeg

Tusen takk!
Er nok ikke bare hormoner, har nok slanka meg alt for mange ganger, så vet at det går sakte uansett. Men det viktigste er jo at det går ned.
Og fortsatt god tid til neste sommer da drømmen er og ha den gamle kroppen.
Så vi får nok bare være tolmodige!

Gammel 19-10-07, 10:13   #61
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg vil gjerne være med i "klubben" her

For å fortelle min historie, så startet den på februar 05, før det var jeg ikke så opptatt av karber. Hadde gått et Librakurs, men ikke gått nednoe i vekt (litt flaut å være den eneste på møtene som ikke hadde vektnedgang)

Jeg har PCOS, har også lavt stoffskifte, og sist jeg var til legen ble jeg diagnostisert med acidose (lav pH i blodet)

I mai 05 hadde jeg kjøpt Fedons bok, og satt meg godt inn i filosofien. Gikk da ned 3 kg som kom på igjen i løpet av høsten, med 7 kg bonustilegg. hele tiden mens jeg fulgte Fedon. slik at jeg gikk opp ca 10 kg på Fedon etter å ha gått ned litt først. Siden da (påska 06) har vekta stått stille I påska i år, bestemte jeg meg for å begynne å trene igjen, og trener nå ca to ganger pr uke. En dag med vannaerobick (kondisjon/styrke) og en dag med kun styrke. I tilegg prøver jeg å få til å gå tur et par ganger pr uke også. Fra påska til 15 september i år gikk jeg ned ca 4kg, og har nå startet eurodiett. Jeg har gått 3 uker på ED nå, og gått ned nesten 2 kg, så her går det tregt.

men jeg nermer meg nå vekta jeg hadde da jeg startet lavkarbo da

ble langt dette

Du må virkelig ha en vilje av stål, som har fortsatt tross vektøkning og alt! Kjempeflink er du!
Håper vekta di bare går nedover nå!

Gammel 19-10-07, 10:23   #62
Pipp
Seniormedlem

Pipp sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 53
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Her melder jeg meg hvertfall inn
Begynte i februar i år og har iløpet av tiden fram til sommeren gått ned hele 2,5 kilo ..juhu her går det unna skjønner dere og så kom ferien og sydentur og visp så var de kiloene på igjen...nå sliter jeg med å få de av meg igjen...ha vel gått ned 0,6 kilo siden september....
Synes jeg er flink med maten og følger fedon sin bok ganske nøye. her er mandler partystopperen. Kommer antakelig til å slite helt til neste sommer med de resterende 2 kiloene ned til der jeg var før sommeren og kan vel bare se langt etter de neste 2,5..som er målet...BLÆHHHHHH!!!!

Jeg trener 2 ganger i uka på FSC 2 *60 minutter pump og bodycombat og så prøver jeg å sykle 20 minutter 2-3 dager i uka hjemme.

Er så lei av å stå stille jeg nå....

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 10:25   #63
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Pipp, her.

Er så lei av å stå stille jeg nå....

Det skjønner jeg veldig godt!

LilleRosin sin journal
Gammel 19-10-07, 10:32   #64
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Pipp så kjedelig da!

Håper vekta løsner sånn så du mister de siste kiloene!

Gammel 19-10-07, 10:36   #65
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

Så flink du er Pipp som ikke gir opp !
blir så imponert over dere som trener !!
Hos meg er tomater og nøtter helt sikkert partystoppere. Antagelig også aspartam og for mye melkeprodukter.....selv om nilling ikke hjalp!?

Gammel 19-10-07, 10:46   #66
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta

Du må virkelig ha en vilje av stål, som har fortsatt tross vektøkning og alt! Kjempeflink er du!
Håper vekta di bare går nedover nå!

stål og stål... Lavkarbo har fungert bra i forhold til menssyklus, men er klart jeg mange ganger har hatt lyst til å gi opp hele greia. Men nå er lavkarbo (Fedon) mat som passer meg veldig godt, sånn med tanke på hvilken mat jeg liker og gjerne spiser også da, så det har egentlig ikke føltes som et "offer". Men tanken på nutrilettkur har vært i bakhodet mange ganger ja (og jeg vet så klart at det ikke er lurt, så det har aldri blitt noe av)

Gammel 19-10-07, 14:19   #67
wander
Medlem

wander sin avatar

Hvor: Drammen
Alder: 54
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Her står det også stille...

Jeg var så glad for et par uker siden for da hadde jeg endelig kommet meg under 90 kg. Det var så deilig å se 89...

Men, så gikk jeg opp igjen, og nå står jeg på stedet hvil på 90,xx kg...

Jeg tenker på hva som gjorde at jeg gikk ned en kg fra ene dagen til den andre for et par uker siden og det var faktisk at jeg spiste veldig lite mat - jeg spiste bare frokost og litt lunsj og så fikk jeg ikke spist mer mat den dagen - bare drukket vann (og litt Pepsi Max) ... og da gikk jeg altså ned en kg... (Blir litt fristet til å slutte å spise så mye mat, men vet det er dumt, for da går jeg vel bare det opp igjen...)

Gammel 19-10-07, 14:20   #68
Tittentei
Seniormedlem

Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 55
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Vet ikke helt om jeg hører til her lenger jeg, for nå er vekten begynt å gå nedover etter at jeg ble mye flinkere med vann. Går jo ikke fort, men nedover er jo nedover. Men vil ihvertfall ønske alle som sliter litt lykke til og håper virkelig at kiloen begynner å forsvinne med litt større hastighet

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 16:41   #69
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Wander er vel stor fare for at du går opp etterhvert da, du går jo sikkert ned til og begynne med, så når du skal begynne ogspise litt mer normalt igjen så går du bare opp.

Gammel 19-10-07, 19:39   #70
wander
Medlem

wander sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta, her.

Wander er vel stor fare for at du går opp etterhvert da, du går jo sikkert ned til og begynne med, så når du skal begynne ogspise litt mer normalt igjen så går du bare opp.

Ja, det er akkurat det. Derfor jeg ikke gjør det, selv om det er fristende...

Gammel 19-10-07, 20:02   #71
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av wander, her.

Ja, det er akkurat det. Derfor jeg ikke gjør det, selv om det er fristende...

Skjønner det er fristende ja.

Har selv falt for fristelsen flere ganger før ved tidligere slankekurer, eller og gå på pulver noen uker for og gå raskt ned.
Er vel først nå jeg har lært at sånne ting varer ikke og i det lange løp så gjør det mer skade enn nytte.

Gammel 19-10-07, 21:04   #72
wander
Medlem

wander sin avatar

Jeg gikk ned 15 kg på pulverkur for noen år siden og holdt meg nede til jeg ble gravid, og jeg gikk ned 10 på NOKA før jeg startet Ketolyse, så det har funket før...

Men, allikevel, jeg har ikke tenkt til å gjøre noe slikt igjen nå... jeg skal heller "nille" litt ordentlig, tenker jeg...

Gammel 19-10-07, 22:23   #73
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

gikk opp 2.5 kg på renseuka- men gikk ned 3 kg igjen.. så egentlig bare 0.5 kg ned... går inmari tregt her også.... og jeg spiser nesten INGEN karboer...

- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 05:26   #74
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Hos meg går det også tregt. Vekta har stått stille i nesten en måned, men nå har jeg endelig gått ned én kilo til.

Nå begynner jeg å mistenke at jeg spiser for lite mat (he he, har aldri hatt det problemet før), for hver gang jeg har merket vektnedgang er det alltid etter noen dager med mye kraftig kost. Da har jeg spist fett kjøtt og jeg har spist meg god og mett to-tre ganger om dagen.

For det meste blir det å hive innpå en eggesalat med reker, majo og avokado, eller et par lavkarbo brødskiver med noe pålegg. Det er antakeligvis for gjerrig kost for kroppen min.

Også har jeg lurt på om jeg kanskje skal kutte ned på bacon og egg til frokost så ofte. Tror saltet i baconet ikke er så bra for meg heller.

Kaffe vil jeg ikke tenke på å kutte engang. Vil ikke!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 13:17   #75
wander
Medlem

wander sin avatar

Jeg også tror at jeg kanskje spiser for lite - og det kan hende jeg har det som deg, Rubens, at jeg kanskje bør kutte ned på saltet...

Kaffe - jeg gikk over til koffeinfri, jeg... jeg syntes det smakte helt greit da jeg starte med det det, og nå syns jeg det smaker bedre enn vanlig kaffe.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 12:33
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.