Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-08-11, 01:12   #576
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

I kaffe sammen med fløte er det faktisk GODT
Ikke er det så ikke i te heller, men da kan jeg ikke ha like mye i. 1 ss i et krus kaffe sammen med ca 1/2 dl kremfløte er greitt i allefall.

Der sier du noe! Jeg har helt glemt det der. Jeg elsker cocosa før, og det var fordi jeg hadde det i kaffe med en del kremfløte oppi, samt sukrin. Det ble som en iskaffe. Hvordan kan jeg glemme det..

og 157cm: Det der hørtes utrolg godt ut! Må prøves!

Jeg skal fikse og trikse på kjøkkenet mitt i morgen, for da skal jeg faktisk ikke på jobb, men guttungen skal i barnehagen (4. dag / 2. dag alene) så jeg trenger å ha noe å henge fingrene i for å ikke tenke på ungen hele dagen *hønemor*

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 01:42   #577
LibraGirl
Seniormedlem

LibraGirl sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 37
LibraGirl er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Har du regnet ut hvor mange gram fett du inntar totalt pr dag, Libra? Hva slags fett spiser du utenom vanligvis?

Meg du mente?

Nei har faktisk aldri tenkt på det
Men nå har jeg regnet på dagen idag å koment fram til at det
bl 205g fett... Er dette kansje i meste laget?

Spiser ekte smør, drikker fløte/helmelk (maks 2dl melk pr dag)
ost, ulike typer kjøtt iform av middag/kvelds og pålegg
kommer ikke på mere i farta

LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 01:52   #578
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Er det egentlig noe som heter for mye fett når man er på lavkarbo? Jeg har bare peiset på med den innstillingen at jo mer jo bedre.. har jeg tatt feil?

Regrets nye dagbok!
Gammel 30-08-11, 01:58   #579
LibraGirl
Seniormedlem

LibraGirl sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 37
LibraGirl er ny på veien

Hehe samme har jeg Regret, men kunne jo være noe jeg ikke
hadde fått med meg
Er i den formeining om at jeg spiser så mye fett jeg klarer/orker
å om jeg får dårlig mage å må løpe mye på do, ja da har jeg spist
litt for mye

LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 02:10   #580
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl, her.

Meg du mente?

Nei har faktisk aldri tenkt på det
Men nå har jeg regnet på dagen idag å koment fram til at det
bl 205g fett... Er dette kansje i meste laget?

Spiser ekte smør, drikker fløte/helmelk (maks 2dl melk pr dag)
ost, ulike typer kjøtt iform av middag/kvelds og pålegg
kommer ikke på mere i farta

Ja, det var deg jeg mente. Ok. Takk.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:16   #581
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Er det egentlig noe som heter for mye fett når man er på lavkarbo? Jeg har bare peiset på med den innstillingen at jo mer jo bedre.. har jeg tatt feil?

Klart man kan få i seg for mye fett. Man kan få i seg for mye av det meste Men det er ikke noe å tenke på så lenge som kroppen din fungerer som den skal og du går ned i vekt og/eller centimetre

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:34   #582
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Ahahaaaa, ikke bland oppvarma kokosolje i kald fløte og yoghurt

Fyyyysj!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:38   #583
MissPivotal
Medlem

MissPivotal sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

I dag tidlig gikk det bedre, i alle fall med halvparten :P Blandet udos i peanøttsmør. Det var jo beint fram godt! Hadde cocosa i te, og det var ikke veldig godt. Blir helt satt ut av den intense lukten/smaken av kokos. Tror jeg må prøve noe annet lurt der.

MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:40   #584
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Da er bakehatten på. Sitter å ser over oppskrifter nå og jeg ser at bountysjokolade er kanskje det beste alternativet til å få i seg cocosa i konfekt / småtteri. Man trenger jo egentlig ikke sjokoladen om det blir for mye karber i den, ikke at det er så utrolig mye sjokolade man får i seg pr. stk, og selvsagt om man greier å holde seg til x-antall mange om dagen for å få så mye cocosa man trenger og ikke spiser alle på en gang, så er jo dette en idé
*forsvinner inn på kjøkkenet*

Regrets nye dagbok!
Gammel 30-08-11, 09:40   #585
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.

I dag tidlig gikk det bedre, i alle fall med halvparten :P Blandet udos i peanøttsmør. Det var jo beint fram godt! Hadde cocosa i te, og det var ikke veldig godt. Blir helt satt ut av den intense lukten/smaken av kokos. Tror jeg må prøve noe annet lurt der.

kjøp nøytral kokosolje

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:42   #586
MissPivotal
Medlem

MissPivotal sin avatar

MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Åh! Er det det samme om vi bruker pure eller extra virgin? I så fall blir ikke dette noe problem

Gammel 30-08-11, 09:45   #587
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 39
kennygirl er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Ahahaaaa, ikke bland oppvarma kokosolje i kald fløte og yoghurt

Fyyyysj!

Jeg pleier å ha flytende kokosolje i yoghurt og syns det er kjempegodt...
"Kokosyoghurt" er nydelig - og jeg liker egentlig ikke så godt kokos engang

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:54   #588
MissPivotal
Medlem

MissPivotal sin avatar

Det var egentlig ikke så dumt.. Jeg elsket de der dobbel null kokosyoghurtene før. Kanskje en ss cf med cocosa blir godt. Det må jeg prøve i kveld Gidder ikke bare kaste en så dyr olje :P

Gammel 30-08-11, 11:36   #589
Bravo
Medlem

Bravo sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Bravo er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl, her.

Etter bare ca 4 dager med cocosa og udos er det store merkbare
forandringer på huden min!
Har vært på jobb å der vasker jeg å spriter hendene OFTE, å
likevell føles huden på hendene ut som jeg akkurat har smurt meg
med body butter! Myk å glatt! Har bestandig vært tørr å hatt smerter
pga tørrheten etter jobb
Elsker dette!!!

Herlig! Jeg er litt spent på høst/vintersesongen i år, for jeg pleier å få tørre hender og masse vonde sprekker hver gang luftfuktigheten går ned vinterhalvåret. Har forhåpninger nå, da

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 11:38   #590
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Jeg pleier å ha flytende kokosolje i yoghurt og syns det er kjempegodt...
"Kokosyoghurt" er nydelig - og jeg liker egentlig ikke så godt kokos engang

Greia er vel at min kokosolje i utgangspunktet ikke var flytende før jeg holdt flaska under varmvann og blanda den i fløteskyren min ......rett fra kjøleskapet

Men kokossmak liker jeg ikke.

Kan forøvrig rapportere om at ca. 40 minutter etter inntak av kokosolje når energien min nye høyder. Som en duracellkanin, og jeg er preggers!

Gammel 30-08-11, 11:42   #591
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Har litt problemer med å forstå dere som ikke liker smaken av kokos.. forstår cocosa, men ikke generell kokos Kanskje jeg er litt rar?
Cocosa greier jeg ikke jeg heller, jeg blir nesten morgenkvalm når jeg lager meg te, bare av lukta. Den er SÅ intens Liker dere kokosboller da?

Regrets nye dagbok!
Gammel 30-08-11, 11:45   #592
MissPivotal
Medlem

MissPivotal sin avatar

Har litt problemer med å forstå dere som ikke liker smaken av kokos.. forstår cocosa, men ikke generell kokos Kanskje jeg er litt rar?
Cocosa greier jeg ikke jeg heller, jeg blir nesten morgenkvalm når jeg lager meg te, bare av lukta. Den er SÅ intens Liker dere kokosboller da?

Jeg liker kokos Spiste masse kokosyoghurt før, og en god del kokosboller før der igjen Så det jeg mener er at jeg ikke liker smaken eller lukten fra cocosa. Og oppvarmet blir den enda mer intens. Føsh!

Gammel 30-08-11, 12:32   #593
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Det var egentlig ikke så dumt.. Jeg elsket de der dobbel null kokosyoghurtene før. Kanskje en ss cf med cocosa blir godt. Det må jeg prøve i kveld Gidder ikke bare kaste en så dyr olje :P

Jeg klarte ikke å få den i meg som jeg skulle da jeg kjøpte den jeg heller, så jeg brukte den til å steke ting i ved lave temperaturer. Den har en tendens til å sprute i panna pga de små partiklene som er i, så ikke putt oppi mye av gange. Evnt. sett på lokk.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 12:46   #594
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg var aldri noe glad i kokos før - likte ikke verken bounty eller kokosboller - men med kostomlegging har sikkert smaksløkene mine endret seg litt, jeg er i alle fall veldig glad i kokosmelk og annen "naturlig" kokos-smak i mat nå. Synes ikke cocosa smaker ille heller, men liker ikke konsistensen så godt, så rører den helst ut i varm drikke.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 13:07   #595
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Åhhhh - herregud!!! KOKOSBOLLER ER DET BESTE JEG VET!!!!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 13:09   #596
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

at smaker har forandret seg har jeg latt merke til også! Alt smaker så mye mer og jeg finner ting jeg ikke likte før som godt, merkelig!

Da har jeg gjort ett forsøk på å gjøre det lettere å få i seg cocosa og det ble sjokoladenøttefisker

Det ble 70% sjokolade med cocosa og en hasselønøtt i og det fungerer supert for de som liker mørk sjokolade (jeg er ingen fan av det..). I en posjon (2 fisker) så ble det 1ts cocosa, 8g sjokolade og 2 hasselnøtter = 2,48 g kh. Litt mye for en på ketolyse, så jeg skal se om jeg får til noe uten sjokolade også

Regrets nye dagbok!
Gammel 30-08-11, 19:43   #597
MissPivotal
Medlem

MissPivotal sin avatar

Det var egentlig ikke så dumt.. Jeg elsket de der dobbel null kokosyoghurtene før. Kanskje en ss cf med cocosa blir godt. Det må jeg prøve i kveld

Oh, joy! Cocosa med CF 50/50 var kjempegodt! Fikk også i meg Død mann på flaske, eller Udos som dere kaller oljen, når jeg blandet det ut i peanøttsmør

Gammel 30-08-11, 19:51   #598
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

En kilo ned... Måtte det bare fortsette!

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 20:21   #599
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av xpd, her.

Beklager å skuffe deres som har kastet bort penger på udo's choice. Anbefaler selv Selolje som en god kilde til omega-3.
http://fitnessbloggen.no/udos-choice/

Så omtenksomt av deg å opprette en brukerkonto her bare for å fortelle oss at noe som ser ut til å ha effekt på flere ikke funker!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 20:41   #600
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Jeg har iallefall akkurat bikka under 68 igjen!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du klart å redusere lipoprotein a ved hjelp av kostholdsendringer? bettyblue Fysisk og mental helse 0 02-06-11 19:53
Mettet fett i kokosolje MarianneSB Spørsmål og svar 1 25-05-11 11:25
Mettet fett og Udo's Choice kamp Spørsmål og svar 28 31-12-10 12:47
Lavkarbo- redusere fett? supha Lavkarbo generelt 10 26-05-09 22:32
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 12:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.