Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 04-02-11, 11:07   #5601
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ring legekontoret og spør om du kan få resept uten å ha vært der. Om de kan ringe inn en resept til apoteket?..Forklar symptomer og hvorfor du ikke kommer deg unna. Så drar du dit på mandag.

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 04-02-11, 11:47   #5602
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Jeg har desverre ingen mulighet til å komme meg til legen i dag, pga jeg jobber utenfor byen og ikke har bil.
Men skal ringe og få en hastetime mandag morgen, det er desverre det tidligste jeg kan skaffe meg det :/

Da må du dra på legevakten om det Anne sier ikke funker!!!
Du kan ha nyrebekkenbetennelse innen mandag etter en helg med høy feber og mye smerter!
Det er ikke meningen å skremme deg, altså, men UVI er ikke noe man venter med. Da får du heller dra fra jobben!*streng sykepleier vifter med pekefinger*

Gammel 04-02-11, 11:49   #5603
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg har bare fått god hjelp når jeg har vært på den i Stavanger.

Vært uheldig jeg da, eller du har vært heldig Jaja jeg tåler ikke sminken så godt allikevel for de bruker bismuthoksid i alt jo.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 04-02-11, 11:50   #5604
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 35
Egwene er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da må du dra på legevakten om det Anne sier ikke funker!!!
Du kan ha nyrebekkenbetennelse innen mandag etter en helg med høy feber og mye smerter!
Det er ikke meningen å skremme deg, altså, men UVI er ikke noe man venter med. Da får du heller dra fra jobben!*streng sykepleier vifter med pekefinger*

Hehe, det går bra.
Jeg prøver å ringe dem nå med gjevne mellomrom, men blir bare satt på vent.
Så skal stikke innom etter jobb om jeg ikke får tak i dem via telefon.

Gammel 04-02-11, 11:51   #5605
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Egwene er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Vært uheldig jeg da, eller du har vært heldig Jaja jeg tåler ikke sminken så godt allikevel for de bruker bismuthoksid i alt jo.

Har du prøvd Tikei sin mineralsminke?
Den er uten bismuth!

Gammel 04-02-11, 11:56   #5606
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Har du prøvd Tikei sin mineralsminke?
Den er uten bismuth!

Har prøvd det meste og mineralsminke er ikke noe for meg, det er fryktelig dyre, oppskrytte greier og jeg får tørr,smårynkete, flassete hud av det. Jeg har funnet min favoritt og det er Armani sin makeup. Det er det beste jeg noensinne har prøvd og tro meg jeg har kasta bort mye penger på makeup opp igjennom årene på ting jeg ikke kan bruke.

I tillegg til Armani kan jeg bruke en del av Smashbox sine ting, men jeg holder meg langt unna mineralsminke (som jo ofte inneholder helt andre ting enn mineraler) og øyenskygger med bismuth.

Gammel 04-02-11, 12:29   #5607
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Egwene er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Har prøvd det meste og mineralsminke er ikke noe for meg, det er fryktelig dyre, oppskrytte greier og jeg får tørr,smårynkete, flassete hud av det. Jeg har funnet min favoritt og det er Armani sin makeup. Det er det beste jeg noensinne har prøvd og tro meg jeg har kasta bort mye penger på makeup opp igjennom årene på ting jeg ikke kan bruke.

I tillegg til Armani kan jeg bruke en del av Smashbox sine ting, men jeg holder meg langt unna mineralsminke (som jo ofte inneholder helt andre ting enn mineraler) og øyenskygger med bismuth.

Jeg ville gitt Tikei en sjans.
De er svenske, du kan få tester til 10 kr av produktene.
De er dyrevennlige og meget trygge på ingrediensene

Gammel 04-02-11, 13:01   #5608
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Hehe, det går bra.
Jeg prøver å ringe dem nå med gjevne mellomrom, men blir bare satt på vent.
Så skal stikke innom etter jobb om jeg ikke får tak i dem via telefon.

Flott!

I en annen verden ville jeg bedt deg bøtte ned halvannen liter appelsinjuice så kjapt du kan, her kan jeg vel bare be deg kjøpe en ekstra boks med C- vitaminer og minst doble max dosen gjennom helgen!
Gjerne fordelt ut over døgnet!

God bedring!

Gammel 04-02-11, 13:10   #5609
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Egwene er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Flott!

I en annen verden ville jeg bedt deg bøtte ned halvannen liter appelsinjuice så kjapt du kan, her kan jeg vel bare be deg kjøpe en ekstra boks med C- vitaminer og minst doble max dosen gjennom helgen!
Gjerne fordelt ut over døgnet!

God bedring!

Fikk en hastetime rett etter jobb i dag, så da rekker jeg innom Apotekene og alt i dag etter legetimen, så da går det vel bra til slutt, hehe.

Gammel 04-02-11, 13:15   #5610
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Egwene er ny på veien

Men er litt frustrerende, for nå får jeg ikke lov til å gå på do før jeg har vært der og tatt prøvene.
Så må vente i to timer, og det føles så ekkelt å nesten måtte holde meg hele tiden =P

Gammel 04-02-11, 13:23   #5611
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Takk for tips! Jeg har nå bestilt tre prøver . Jeg bruker ikke så mye foundation, men i blant bare for å se litt ekstra airbrusha ut anledningsvis , og jeg har likt de flytende med mineraler i, men nå sist kjøpte jeg en annen type, og den er liksom så vidt over middels bra. Mitt problem er at jeg har en vanskelig hudtone, for jeg er veldig lys, men jeg blir ikke fort solbrent i det hele tatt, men har mer en slags gyllen tent, og ender alltid opp med de lyseste foundatioene som så godt som ALLTID har rosatoner i seg, hvilket jeg ikke har, annet enn i kinnene -naturligvis. Det var dét som var litt kult, at Tikei hadde helt lyse foundationer som ikke bare var for rosa hudtoner . Spennende!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-02-11, 13:32   #5612
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Fikk en hastetime rett etter jobb i dag, så da rekker jeg innom Apotekene og alt i dag etter legetimen, så da går det vel bra til slutt, hehe.

Se det var bra

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 04-02-11, 14:22   #5613
Egwene
Seniormedlem

Egwene sin avatar

Egwene er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Se det var bra

Men føles litt som at jeg holder på å gå i vei.
Må holde meg helt til to, og jeg klarer ikke konse på jobb, pga det gjør vondt og jeg føler meg så dotrengt.
Gleder meg til å bli kvitt det hele etterhvert OG få lov til å gå på do igjen etter legetimen x)

Gammel 04-02-11, 16:04   #5614
trønderpija
Medlem

trønderpija er på en erverdig vei

*abonnerer tråden*

Jeg tenkte å kjøpe MCT-olje siden jeg har lest rundt iforumet at det skal ha endel helseeffekten....
Og vurderer også å skaffe inn cocosa olje (hvis jeg stava det riktig) - for å få i meg mer fett.. Kroppen kan utskille overskuddet fett hvis jeg får i meg litt for mye, uten å overdrive

trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert
Gammel 04-02-11, 16:53   #5615
Tinii
Juniormedlem

Tinii sin avatar

Hvor: Trondheim
Tinii er på en erverdig vei

Hvordan smør bruker dere til steking, baking og under pålegg? Altså, hvilket merke? :-)

Tinii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-02-11, 17:04   #5616
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tinii, her.

Hvordan smør bruker dere til steking, baking og under pålegg? Altså, hvilket merke? :-)

Tine. Det finnes i grunn få alternativer. Det eneste jeg har sett er Kvitseidsmør. Men det skal være SMØR, f.eks meierismør, ikke margarin .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 04-02-11, 17:50   #5617
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 53
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tine. Det finnes i grunn få alternativer. Det eneste jeg har sett er Kvitseidsmør. Men det skal være SMØR, f.eks meierismør, ikke margarin .

Kviteseidsmør er vel også Tine Ellers har Jacobs utvalgte også meierismør, om jeg ikke husker feil. Selv bruker jeg Tine Og litt Bremykt (vet ikke hvilket merke det er), det er 70% smør og 30% rapsolje, tror jeg

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 04-02-11, 18:04   #5618
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Kviteseidsmør er vel også Tine Ellers har Jacobs utvalgte også meierismør, om jeg ikke husker feil. Selv bruker jeg Tine Og litt Bremykt (vet ikke hvilket merke det er), det er 70% smør og 30% rapsolje, tror jeg

Haha, ja, det er jo godt mulig! Det er en evighet siden jeg kjøpte det. Litt luksussmør, vettu.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 04-02-11, 18:19   #5619
maynard
Medlem

maynard sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 42
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Når det er snakk om mineralsminke så har man jo også Everyday minerals, kjempebillig med flere forskjellige forumlaer som passer "enhver hud", og mitt nye favorittmerke Lili Lolo.
Anbefalles

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker
Gammel 04-02-11, 18:19   #5620
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Haha, ja, det er jo godt mulig! Det er en evighet siden jeg kjøpte det. Litt luksussmør, vettu.

Er en del butikker som har økologisk Rørossmør, det er også veldig godt. Har ikke prøvd å steike i det, men regner med at det skulle fungere siden det er godt, gammeldags smør.

Gammel 04-02-11, 18:23   #5621
Tinii
Juniormedlem

Tinii sin avatar

Tinii er på en erverdig vei

Takk for svar, kjøpte tine meierismør så det var flott :-)

Tinii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-02-11, 18:27   #5622
trønderpija
Medlem

trønderpija er på en erverdig vei

Jeg er ganske usikker om MCT oljen å cocosa er virkelig å anbefale?
Men - etter noen betenkeligheter - hva kan jeg bruke disse til og hva slags funksjon har de to oljene?
Har fått med meg at MCT funker som en booster for forbrenninga - riktig?

trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert
Gammel 04-02-11, 18:28   #5623
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Hjelper ikke, får ekstremt tørr, rødprikkete hud av mineralsminke og gidder ikke kaste bort mer penger på dette. Har funnet min favoritt og da holder jeg meg til den fremfor å kaste bort mer penger på noe jeg i utgangspunktet vet at jeg ikke kan bruke.

Gammel 04-02-11, 18:35   #5624
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av trønderpija, her.

Jeg er ganske usikker om MCT oljen å cocosa er virkelig å anbefale?
Men - etter noen betenkeligheter - hva kan jeg bruke disse til og hva slags funksjon har de to oljene?
Har fått med meg at MCT funker som en booster for forbrenninga - riktig?

MCT (se her) finnes jo i Cocosa og den MCT-oljen man får kjøpt bl.a. på apotek er jo utvunnet fra kokosfett. Dvs veldig bearbeidet ifht cocosa som er kaldpresset. Jeg prøvde en periode med MCT for å booste forbrenning uten at det gjorde noe for meg. Var jeg deg ville jeg holdt meg til cocosa som er 100% naturlig og smaker godt. Det er det fettet de fleste her inne sverger til utenom meierismør.

Cocosa kommer i to varianter, en til kald mat og en til steking. Du kan bruke en teskjei f.eks te/kaffe i smoothie, i bakverk,sauser osv. Du finner masse om dette her inne på forumet om du bare gidder å søke. Dessuten kan du google cocosa så vil du finne masse info og oppskrifter

Gammel 04-02-11, 18:55   #5625
LineJM
Seniormedlem

LineJM sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
LineJM er på en erverdig vei

Hhar snart tømt buttene med bare essentuals som jeg har, og de er en smule dyre i innkjøp...
Ruslet over til Tikei og fyllte handlekurven med prøver jeg.

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.