Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-03-10, 11:06   #526
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Jeg har gått ned 8 kilo =)Måtte bare innom legen å låne vekta

Såååååååååå fliiiiiiiiink du har vært

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 12:14   #527
Val
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Val, du har vært så flink så lenge uten store resultater, så ta det litt som det kommer. Flink e rdu i hvert fall. I dag spiste jeg to skjeer med ris, for var på resturant med svigers. Men kunne ikke bare slurpe i meg sausen. To skjeer sender meg vel ikke rett ut av ketose?
Namba, tenkt på det samme selv. Ser, men merker ingen, forskjell. Sju kilo er mye. Det er en stoor baby, det!

Nei det bør det ikke gjøre, du har vel vært i ketose en stund nå, og da kan man jo øke kh uten at det gjør noe stor forskjell. Kanskje du opplever å ikke ha gått ned så mye til i morgen men det er i såfall bare litt vann

Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 12:18   #528
Val
Gjest

Opprinnelig lagt inn av JeanneJ, her.

Jeg fikser ikke cocosa'en 'strigh't, og med enten litt bakekakao ( eller
86% sjokolad i samt litt sukrin , føler jeg at jeg får nyte 'sjokolade'
selv om den er litt anderledes i smaken... Idag laga jeg ny porsjon, fikk
30 biter på 8,5 kbh tror jeg det var.. 2-3 biter til dagen blir godt under 1 kbh,
og fettet er i boks...

Var så dum idag : for første gang i mitt liv kjøpte jeg godteri i løs vekt :
skulle liksom være som en oppmuntring til mann min. Han kommer hjem og spør om hva det er, og sier : Når begynte vi å spise sånt ??.... Satser på å finne et 'veldedig formål ' å gi det til nå, hahha

Ah jeg prøvde også å lage slike sjokoldade dingser. Jeg synes ikke det var så godt. Ganske ekkelt faktisk. Men jeg har den cocosan med smak, og jeg har aldri vært noe fan av kokos og sjokolade. Kanskje det hadde fungert bedre med den uten smak for meg.

Men hvis du kjøpte godteri i løsvekt, og IKKE spiste noe, vil jeg si det var en seier!

Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 12:21   #529
Val
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Jeg kom til å tenke på en ting. Nå har jeg gått ned 6 kilo. Det er det samme som en firepakning med brus! Det er tungt det. Det er i grunnen rart at jeg ikke kjenner meg lettere, for om jeg skulle drasset rundt med en sånn en hele dagen så ville jeg blitt mer sliten enn det jeg er uten.

Noen av dere andre som merker at dere er lettere?

Nei...haha. Men graturlerer med vektnedgang. Du vet når du bærer en firepakning brus så bruker du bare armmusklene og all vekten er på en side. Når du bærer fett så er det fordelt rundt i alle fellcellene dine. Så det er ikke så rart egentlig. Men ja, det er kjempefint å sammenligne med slike ting, da går det opp for en hvor mye som er borte

Gratulerer kjempemasse!

Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 12:22   #530
Val
Gjest

Jeg oppdaget først nå hvordan man multi-siterer...duh....og jeg skal liksom være barn av teknologialderen. Men jeg har ihvertfall gått ned til 77,7 i dag, så 300 gram under startvekt....så det er hvertfall en begynnelse!

Også har jeg visst stjelt hele denne siden til bare mine egne kommentarer...

Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 12:55   #531
65kgmamma=perfekt
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Jeg oppdaget først nå hvordan man multi-siterer...duh....og jeg skal liksom være barn av teknologialderen. Men jeg har ihvertfall gått ned til 77,7 i dag, så 300 gram under startvekt....så det er hvertfall en begynnelse!

Også har jeg visst stjelt hele denne siden til bare mine egne kommentarer...

Det er ikke så lenge siden jeg fant det ut herller Litt redd for å prøve, også drite meg ut Hihi

Så bra Val Du er kjempe flink som fortsatt står på! Krysser fingrene for at du nå er kommet igang igjen og at det endelig løsner for deg

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 13:08   #532
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Så bra, Mona!
Jeg fant ut at vekta mi kanskje ikke har klikket alikevel. Fordi vekta har stått på badet, og der heller jo gulvet litt mot sluket. Når jeg satt den i gangen, på rett underlag, så virket den normal. Kanskje disse dagene hvor den har gått så opp og så ned, har vært fordi den har stått litt skeivt?
Har i hvert fall nå gått ned 8 kilo jeg og på 34 dager Nå er jeg litt gladere

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 13:09   #533
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Såå bra Val

Gammel 24-03-10, 13:11   #534
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Jeg vet ikke hvordan man multisiterer

Gammel 24-03-10, 13:39   #535
Val
Gjest

Haha er ikke helt sikker på om du var morsom, men for de som ikke vet det:

Det er til høyre for "siter"....det står "multi-quote". Så trykker du bare på den første du skal multisitere, så den vanlige siterknappen på den andre posten du skal sitere. Så har du begge to i en

Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 15:10   #536
65kgmamma=perfekt
Medlem

Folkens, nå har jeg sjekket ut selvangivelsen min! Og det viser seg der at jeg får baksmell på over 8000 kr.!!

Men, så ser jeg har jeg likssom har tjent mer enn jeg egentlig har. De har tatt med noen ferie penger fra 2008, men som jeg ikke fikk før i 2009 pga av konkurs greier! Og de er ikke trekt i fra det beløpet som jeg skal ha tjent i 2009, for jeg skal vel ikke skatte for de pengene! Fikk de utbetalt etter januar. Men på "navnet" på disse pengene er: lønnsutbetalig fra konkursbo .... MEN det er der jeg tror feilen er. Dette er ikke lønn, men feriepenger! Og da skal jeg vel ikke skatte for de og jeg tror derfor at det er det som er grunnen til baksmellen!

Huff, ikke så lett å forklare! For jeg har klart å sperre kontoen min på altinn så jeg kan ikke forklare hvilke poster jeg mener!!!
Håper det er noen som kan skjønne dette rotet mitt og kan svare meg

Gammel 24-03-10, 15:19   #537
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Så bra, Mona!
Jeg fant ut at vekta mi kanskje ikke har klikket alikevel. Fordi vekta har stått på badet, og der heller jo gulvet litt mot sluket. Når jeg satt den i gangen, på rett underlag, så virket den normal. Kanskje disse dagene hvor den har gått så opp og så ned, har vært fordi den har stått litt skeivt?

Takk alle sammen og gratis Elinee og Val=)=) Dere er alle kjempeflinke

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 15:22   #538
65kgmamma=perfekt
Medlem

Så bra, Mona!

Kanon bra Elinee!!!!! Så flink=)))

Gammel 24-03-10, 16:15   #539
JeanneJ
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2010
JeanneJ er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Folkens, nå har jeg sjekket ut selvangivelsen min! Og det viser seg der at jeg får baksmell på over 8000 kr.!!

Men, så ser jeg har jeg likssom har tjent mer enn jeg egentlig har. De har tatt med noen ferie penger fra 2008, men som jeg ikke fikk før i 2009 pga av konkurs greier! Og de er ikke trekt i fra det beløpet som jeg skal ha tjent i 2009, for jeg skal vel ikke skatte for de pengene! Fikk de utbetalt etter januar. Men på "navnet" på disse pengene er: lønnsutbetalig fra konkursbo .... MEN det er der jeg tror feilen er. Dette er ikke lønn, men feriepenger! Og da skal jeg vel ikke skatte for de og jeg tror derfor at det er det som er grunnen til baksmellen!

Huff, ikke så lett å forklare! For jeg har klart å sperre kontoen min på altinn så jeg kan ikke forklare hvilke poster jeg mener!!!

jeg vil anbefale deg å ta en tur inn til likningskontoret eller ringe å spørre dem. Det burde jo være enkelt å forklare ..... Håper på det beste for deg !!!!

JeanneJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg ? Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 16:27   #540
JeanneJ
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2010
JeanneJ er på en erverdig vei

Grattis til dere som har gått ned så mye , og enda mer til deg Val som står på til tross for 'motstand' !!!

Jeg har bestemt meg for at dette er min nye livsstil, så det får ta den tiden det tar å komme i mål... Ska prøve å bare veie meg den dagen vi drar på hytta, og når vi kommer tilbake.... Håpte det fjerna litt stress....

Jeg har en bestemt flis på badet vekta alltid står på. Der er det flatt, og det er vel litt av cluet

Jeg synes heller ikke de cocosa'ene er det helt store, men det er liksom den eneste måten jeg får det i meg på. Prøvde i kaffen, og det likte jeg ikke. Neste gang tenkte jeg å prøve med appelsin eller lime essens om det er mulig å få tak i noe sånnt. Evt rom -for det har jeg ihvertfall. Litt hakka nøtter er vel og et alternativ hvis en ikke liker kokus. Sammen med mørk sjokolade. Fant en idag med bare 4 kbh pr 100 g. Litt sukrin melis i gjorde de lettere å takle og Tenke seg : spise sjokolade og si 'takle det'

Sist redigert av JeanneJ : 24-03-10 kl 18:29.
JeanneJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg ? Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 16:45   #541
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Jeg fikk baksmell på 10 000, så juuhuuu. Du må skrive et brev til skatteetaten og si: Jeg klager herved (de er veldig opptatt av at du har med ordene klager, hvis ikke tar de det ikke som en klage) på selvangivelsen min. Mine feriepenger fra 2008 som ble utbetalt fra konkursbo, har jeg nå fått oppført som en inntekt. Dette stemmer ikke, da dette er feriepenger.
Noe i den duren

Gammel 24-03-10, 16:47   #542
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Haha er ikke helt sikker på om du var morsom, men for de som ikke vet det:

Det er til høyre for "siter"....det står "multi-quote". Så trykker du bare på den første du skal multisitere, så den vanlige siterknappen på den andre posten du skal sitere. Så har du begge to i en

Haha, nei, var ikke for være morsomt. Jeg visste det ikke

Gammel 24-03-10, 17:51   #543
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Gjør jeg noe galt ?

Jeg har laget maten min selv og er 90% sikker på at jeg ikke har tatt for mye av noe.. Ihvertfall ikke i dag, det eneste det kan være er den fløtegratinerte brokolien jeg hadde sammen med en kotelett i går. Jeg tok en ketostick og den var på det lyseste rosa som det står lite på..?? forstår ikke det. Den har jo vært på det mørkeste eller nest mørkeste i over 1 mnd nå. Jeg er blitt mye flinkere å drikke så av og til er den på midten på moderat, men nå er den som sagt under.. betyr det at jeg er på grensen av å miste ketosen ? tør jeg i det hele tatt å spise noe mer i dag? har bare spist en omelet med bogskinke med en biteliten sjei med selleriblader (fra stilkene) og en spisdegslank tomatsuppe. Er jo somregel aldri mer en 4-5 karber i maten til S.D.S... eneste jeg har spist i dag utenom fun light og vann...

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 18:28   #544
65kgmamma=perfekt
Medlem

Jeg fikk baksmell på 10 000, så juuhuuu. Du må skrive et brev til skatteetaten og si: Jeg klager herved (de er veldig opptatt av at du har med ordene klager, hvis ikke tar de det ikke som en klage) på selvangivelsen min. Mine feriepenger fra 2008 som ble utbetalt fra konkursbo, har jeg nå fått oppført som en inntekt. Dette stemmer ikke, da dette er feriepenger.
Noe i den duren

Å nei, så jævla kjiipt!!

Må jeg skrive til de? Trodde jeg kunne endre dette selv, men jeg er så usikker så jeg må vel sikkert ned å snakke med dem.. Huff, de er sikkert like blide som nav ansatte er!!

Men altså de pengene er feriepenger som jeg skulle fått i juni/juli 2009, men vi fikk dem to mnd før mener jeg å huske! Men skal vel allikevel ikke skatte for dem? Dem er jo allerede blitt skattet for. Jeg vet at hvis du får utbetalt feriepenger før januar så må en skatte for de, men trodde ikke jeg måtte det!
Eller er det jeg som er helt på bærtur? Har lest litt om det, men blir ikke klokere jeg.

Gammel 24-03-10, 18:36   #545
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

Min baby er litt over 8 kilo, så jeg har snart tatt hun igjen Eller jeg vet ikke helt hvor mye hun veier nå for det er 1 mnd siden sist vi veide hun. Men tenkte jeg skulle på helsestasjonen å veie hun Vil være foran henne i vekt Hehe

Jeg har en konkurranse med bebissen min jeg også, om å gå forbi henne i vekttap/-økning. Det er litt gøy.

Grattis! Flinke mona k!!
[quote=Val;853067] Men jeg har ihvertfall gått ned til 77,7 i dag, så 300 gram under startvekt....så det er hvertfall en begynnelse!

quote]
Så bra VAl. Da er du i gang igjen. Håper der fortsetter sånn fremover.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 19:07   #546
65kgmamma=perfekt
Medlem

Gjør jeg noe galt ?

Jeg har laget maten min selv og er 90% sikker på at jeg ikke har tatt for mye av noe.. Ihvertfall ikke i dag, det eneste det kan være er den fløtegratinerte brokolien jeg hadde sammen med en kotelett i går. Jeg tok en ketostick og den var på det lyseste rosa som det står lite på..?? forstår ikke det. Den har jo vært på det mørkeste eller nest mørkeste i over 1 mnd nå. Jeg er blitt mye flinkere å drikke så av og til er den på midten på moderat, men nå er den som sagt under.. betyr det at jeg er på grensen av å miste ketosen ? tør jeg i det hele tatt å spise noe mer i dag? har bare spist en omelet med bogskinke med en biteliten sjei med selleriblader (fra stilkene) og en spisdegslank tomatsuppe. Er jo somregel aldri mer en 4-5 karber i maten til S.D.S... eneste jeg har spist i dag utenom fun light og vann...

De ketostixen fra apotektet? Mener å ha lest noe om at så lenge du har utslag så er du i ketose. Mener også å huske at de ikke spilte noen rolle hvor mørk eller lys fargen var. Men at det hadde noe med at jo mørkere den var så drakk en kanskje for lite vann?!?! Jeg er ikke 100 % men som sagt, mener å huske å ha lest det her inne en plass!

Gammel 24-03-10, 19:15   #547
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Ja virker som du har rett =)
har hørt det før også, men ble usikker.. hehe lagde en tråd og fått høre at jeg ikke skal være redd

Gammel 24-03-10, 20:01   #548
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Jeg har stressa hele uka i grunnen, drukket alt for lite vann - og er ikke overrasket over at jeg ikke har vektnedgang. Gleder meg til mandag for da skal det trenes igjen

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 20:17   #549
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Å nei, så jævla kjiipt!!

Må jeg skrive til de? Trodde jeg kunne endre dette selv, men jeg er så usikker så jeg må vel sikkert ned å snakke med dem.. Huff, de er sikkert like blide som nav ansatte er!!

Men altså de pengene er feriepenger som jeg skulle fått i juni/juli 2009, men vi fikk dem to mnd før mener jeg å huske! Men skal vel allikevel ikke skatte for dem? Dem er jo allerede blitt skattet for. Jeg vet at hvis du får utbetalt feriepenger før januar så må en skatte for de, men trodde ikke jeg måtte det!
Eller er det jeg som er helt på bærtur? Har lest litt om det, men blir ikke klokere jeg.

Det er mye bedre å skrive til dem, for da slipper du at du korrigerer og så kanskje får den sendt tilbake med feil etc.
Får du feriepenger før du skal, skal du skatte av dem. Men i og med at det ikke var frivillig, så får du dem skattefritt, i og med at de allerede er skattet av. Samme som hvis du slutter i en jobb. Da skal du få opptjente feriepenger utbetalt. Ring de først 800 80 000 og spør hva de mener du skal gjøre/skrive og så ser du da

Gammel 24-03-10, 20:25   #550
Val
Gjest

Øsj, nå spiste jeg en slik 10 grams sjokolade igjen. Lurer på om kroppen min har gitt opp uten å fortelle meg det?! Det er liksom en kraft større en meg selv, hvis dere skjønner

Og ja, utslag er utslag. Det er bare bra som den er lys, det betyr at du drikker nok væske! Bare vær glad for den lyse fargen du

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.