Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan rengjør du stekeovnen?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-06-06, 01:16   #26
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 40
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hvordan rengjør du stekeovnen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Hvis man kjøper induksjonsovn bør man enten være sikker på at man ikke skal ha flere barn, eller at det er bare dama i huset som står for matlaginga... Menn kan visstnok bli sterile av den! Sikkert en grei unnskyldning for mannen i huset som ikke vil lage middag
Men syns det er såpass skummelt at vi turte ikke kjøpe det når vi pussa opp kjøkken i vinter....

hvis dette var i såfall sant så tror jeg vi hadde hørt om dette og det ikke ville ble solgt induksjonstopper for da hadde de jo utgjort en helsefare.

tror igrunnen ikke så mye på dette jeg.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 08:52   #27
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Hvis man kjøper induksjonsovn bør man enten være sikker på at man ikke skal ha flere barn, eller at det er bare dama i huset som står for matlaginga... Menn kan visstnok bli sterile av den! Sikkert en grei unnskyldning for mannen i huset som ikke vil lage middag
Men syns det er såpass skummelt at vi turte ikke kjøpe det når vi pussa opp kjøkken i vinter....

Kan faktisk ha noe for seg det der.. Les denne artikkelen ( nederst i første spalte)
http://www.geobiologi.com/forbruker_em2.htm

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 17:29   #28
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Artikkelen det vises til (Fjonkens link) er fra 2001. Den er altså 5 år gammel. Siden den gangen har det skjedd en rivende utvikling i denne teknologien og kreftfare/strålingsfare er ikke lenger noe tema. Mannen til en tidligere kollega av meg jobber i Siemens konsernets forskningsavdeling i Tyskland nå, og der ar de jobbet veldig mye med denne problemstillingen. Det snodige er at det ikke på noe tidspunkt har blitt funnet noen som helst beviser for at induksjonstopper forårsaker hverken kreft, sterilitet eller skader på foster etc. Det er en teori at det muuuuuuuligens skulle kunne forårsake slike ting. Sånn rent teoretisk sett. Jeg har ikke detaljene her, men det er en del av de tingene jeg sjekket opp da jeg vurderte nye kjøkkenapparaturer.

Hvis man av disse årsaker ikke vil ha induksjonstopp er det selvfølgelig OK. Man velger jo selv. Og jeg kommer til å velge induksjonstopp fordi det rett og slett er mye lettere å jobbe med og det går raskere å lage maten. Jeg tror ikke på all skremselspropagandaen jeg leser heller..... mer skal jeg ikke si om det. Jeg gleder meg til å bytte ut gamle gryter og panner !

Har også vurdert den nye stekeovnen med denne fantastiske renseprosessen, men den var jo minst dobbelt så dyr som alle de andre ! Kan noen av dere som har en slik huske hva dere betalte og kanskje tipse meg om hva slags type dere har ?

Gammel 28-06-06, 17:37   #29
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

vi har en siemens inntegrert. denne har vi.

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...NS%20HB760560S

vi fikk den gjennom norema, for ca 7000 tror jeg, knall god. forvarmer ultra kjapt.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 18:15   #30
Albertine
Gjest

Jeg finner altså omtrent ingen vanlige komfyrer med induksjon. De fleste er innbyggingsmodeller, noe vi ikke kan ha. Kan det stemme at prisen ligger på rundt 10 000,-?

Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 18:34   #31
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

ja rundt det. det er dyrt med det er verdt hver krone. man kan steke en hel pakke med bacon på 3 minutter å få perfekt stekte bacon skiver.

Gammel 01-07-06, 21:07   #32
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

jiff?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan steker jeg indrefilet? Areola Spørsmål og svar 7 17-02-16 13:34
[Forum] Hvordan fungerer ryktesystemet? Sugarpill Spørsmål og svar 4 14-12-07 12:04
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 22:31

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.