|
Sv: Re: Sv: Rimelig kjøtt med mye fett
Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.
Litt kasting i glasshus her? Det er jo uansett ikke noe mer usunt enn en del av oss her på forumet har klart før vi la om kostholdet?
Man får vel ikke økt forbrenning av karber, men man får jo insulin i blodet og det blokkerer jo leptin slik at man i praksis orker mer mat. 5000kcal er mye for en på 67kg som er skinn og bein.. 3-4kg økning i uka er nok umulig og heller ikke sunt.
Næsj, tror ikke du mener at det kastes stein i glasshus? Jeg reagerte ikke på selve karboinnholdet, det kan nok i seg selv være greit nok så lenge de karbohydratene har et formål. Det jeg reagerte på var den ensidige sammensetningen av næringsstoffer som jeg syntes var noe knapt.
Hvis kostholdet inneholder 300gr karbohydrater så kan det fungere veldig bra for denne personen det. Vi er jo forskjellige, men 300gr karbo pr dag i snitt er jo ikke akkurat det jeg ville forbundet med lavkarbo, dog så betyr ikke det at personen vil bli syk? Så lenge et kosthold er variert og man får i seg makro og mikronæringsstoffer som trengs, ja så er ikke det automatisk en oppskrift på å bli syk da.
Men skal karbohydratmengdene bestå stort sett av sukker, hurtigmat osv så er nok det en god oppskrift på mangelfulle næringsstoffer etterhvert ja, men det har ikke med antall gr karb å gjøre, men heller med ensidigheten i kostholdet. Det er fint mulig å bli veldig syk på lavkarbo også om man ikke spiser variert slik at man gjennom maten får i seg nødvendige næringsstoffer.
For meg så det ut som at TS bare ville gå opp i vekt vha øke kcalorimengden pr dag uten hensyn til å se på næringsstoffene. OG det er jeg enig i er en god måte å spise seg syk på.
Men å ete en Buiscit og en banan er i seg selv ikke nok til å bli sjuk. Det er fint mulig å spise en buiscit og en banan hver dag uten å måtte bli stemplet som "Du spiser IKKE lavkarbo fordi du eter alt for mange karbs!" hvis man ellers i løpet av dagen spiser god, naturlig, ren mat....Jeg vil da heller si at buiscit og banan er tilskudd til sin lavkarbokost, dog ser jeg jo at når buiscit og banan faktisk utgjør hoveddelen, jau da blir jeg mer i tvil.
|