Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 15:49   #26
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Flere som tok pause i påska og fikk sjokk når de gikk på vekta?

Har ikke vært på vekten enda, tror jeg venter noen dager med det gitt!!Her har det kommet på en svær haug med kilo Har planlagt sprekk hver jul, påske og 2-3 uker på sommeren(ferien), jeg TROR nok jeg alltid kommer til å ha det slik-har hatt et slikt "regime" siden 06 ca-lavkalori som var hverdagsmaten den gangen daJeg starter alltid på ny frisk igjen den dagen jeg har bestemt, er strukturert på det viset. Så lenge jeg er det, ser jeg ikke noe galt i å spise det jeg savner på "fornuftskostholdet" mitt, noen dager hvert år-det gjør at jeg holder meg ganske så bra resten av året!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 17:04   #27
alexsandra
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
alexsandra er på en erverdig vei

jeg tok heeelt av i påsken. så jeg unngår vekten noen dager. ble en fyllekule på lørdag og fant ut at jeg tåler mindre alkohol nå en jeg gjorde før. snart holder det vel og lukte på korken
angrer litt på alt jeg liksom ikke skal spise,men nå har det skjedd så da er det bare og begynne på ny frisk i morgen

Gammel 25-04-11, 18:19   #28
Hevingen
Seniormedlem

Hevingen sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har hatt en høy karbopåske. De første dagene var jeg ganske flink, men etterhvert så orket jeg ikke styre så mye på svigerfars kjøkken, så jeg spiste heller litt karbohydrater. Opp ca 1,5. Tror nok det er noe vann. Jeg har vært flink til å bevege meg mer i påska. Så noe bra har i alle fall skjedd.

Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 18:25   #29
monja
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 48
monja er på en erverdig vei

Jeg har nok smakt litt på smågodtet til ungene, men med maten har jeg vært veldig flink. Synes jeg selv da Jeg har kjent at det strammer litt ekstra over midjen, men tror ikke jeg har gått opp alt for mye i vekt. Jeg har testet hver dag og er ikke kommet ut av ketosen så da skal jeg være fornøyd. Har bestemt meg for å ikke veie før på onsdag.

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 18:33   #30
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Har faktisk klart å ligge helt unna alt av påskegodteri denne gangen.. Det er IKKE lett når det er kaker og sjokolade og altmuligrart, ikke minst junk food osv overalt. På jobb og hjemme og ja, i det hele tatt.. Må liksom bli alt eller ingenting, har jeg funnet ut.

Gammel 25-04-11, 18:59   #31
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 49
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Jupp, har hatt en skikkelig høykarbo-påske. Ergerlig, og jeg har lagt på meg en del, men men - jeg tar meg inn igjen nå

timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:03   #32
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Jeg har ikke hatt noen pause egentlig..men det har blitt litt her og litt der da, for å si det sånn. Spiste en sjokolade, mørk da, men med ganske mye karber likevel. Fy søren, jeg lå på sofaen og var helt gira, kjentes som maur krøp rundt i kroppen min...

Har holdt meg til frokost, lunsj og stort sett middag som jeg pleier, men det ble en pizza i går da...og da jeg gikk på vekta i dag viste den +3 kg. Kjiiiiipt for å si det sånn! Så nå er det strengt regime!

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:09   #33
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Jeg veide 55,5 kg på Palmesøndag. Har siden da spist alt mulig jeg ikke burde, vanlig brød, sjokolade og til og med noe potetgull som jeg vanligvis ikke spiser i det hele tatt! Kan ikke skryte på meg all verden til trening heller, 2 skiturer på henholdsvis 4 t 15 min og 4 t 5 min ble påskens fysiske utskeielser. Var temmelig spent da jeg gikk på vekta i morrest og ja, jeg fikk forsåvidt sjokk for den viste bare 55,8 kg! Var sikker på jeg var flere kg tyngre...

Det som ikke er noe stas er at jeg har fått tilbake et eksem jeg var plaget med i 30 år, men som jeg nå ikke har hatt siden jeg kuttet ut skummetmelk og margarin (og nikkelholdige smykker). Har ikke spist noe av dette i påska og heller ikke brukt andre smykker enn de ringene jeg bruker hver eneste dag, men jeg håper jo at dette går bort igjen når jeg får økt på fettinntaket igjen.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:20   #34
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Jeg har sett virkningen av "planlagte" sprekker til jul og påske i så mange år at jeg var fornuftig nok til å ikke ha noe slikt denne påska. I jula (vel, hele desember måned) syns jeg selv at sprekken min ikke var så ille som den bruker å være, men likevel gikk jeg opp 6.5 kilo i løpet av den måneden og de kiloene satt veldig hardt. Fikk derfor litt skrekken nå sist og bestemte meg for å aldri gjøre det igjen. Joda, det blir både poteter og riskrem på julaften, men i år skal jeg gjøre alvor av å lage lavkarbokonfekt eller noe i den duren sånn at jeg ikke ryker på en sjokolade/dessert/potetgull-bonanza som jeg bruker å gjøre (Forbereder jula tidlig i år ja ).

Jeg er matlei, så jeg har spist feil de site 2 ukene, og det har blitt noen poser Öffer og litt sukkerfri sjokolade i stedet for skikkelige måltider enkelte dager, men that's it. Ingen sprekker i den forstand. Jeg har ikke gått opp i vekt, men jeg har nok ikke gått ned heller.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:23   #35
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg var skikkelig svær i kjeften her inne før påske, og kunne ikke skjønne hvorfor folk planla å sprekke på drittmat når det finnes så mye god lavkarbomat. Vel, en kan trygt si at jeg har møtt meg sjøl i døra så det synger! Belønningen i kveld er dårlig mage, hodepine og slapp i kroppen. Vekta har jeg ikke nærmet meg enda.

Skal bli godt med hverdag og gode matvaner igjen!
(Forøvrig har jeg kost meg på Gjøvik i hele påska, Marjusen. Ser du er derfra du også )

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:53   #36
Elin_no
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Elin_no er på en erverdig vei

Min planlagte sprekk ble mye større enn planlagt. Jeg skulle kun spise en pose Anton Berg mandelegg fordelt over hele påsken, men så ble det to måltider spist ute (pizza og indisk med ris) i tillegg til at jeg spiste en skål med chips. Urk.

Utenom det lagde jeg lchf måltider, men hva hjelper det når man tuller sånn innimellom? Jeg våger ikke gå på vekta...

Elin_no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:02   #37
nadine
Juniormedlem

nadine er på en erverdig vei

Har spist 2 ss potetsalat på lørdag,ett stykke eplekake i går også har jeg drukket vin og øl.Vekta tør jeg jammen meg ikke å nærme meg

nadine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:06   #38
nadine
Juniormedlem

nadine er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

jeg tok heeelt av i påsken. så jeg unngår vekten noen dager. ble en fyllekule på lørdag og fant ut at jeg tåler mindre alkohol nå en jeg gjorde før. snart holder det vel og lukte på korken
angrer litt på alt jeg liksom ikke skal spise,men nå har det skjedd så da er det bare og begynne på ny frisk i morgen

Det har jeg også funnet ut av

nadine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:34   #39
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Har vært ni dager ved Middelhavet. Det eneste uvanlige med kostholdet var to-tre øl og like mange iskremer. 2,5 kilo opp i vekt i løpet av disse dagene. Etter to dager hjemme med normalt kosthold var disse kiloene borte igjen :-)

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:36   #40
Guriluri
Juniormedlem

Hvor: Akershus
Alder: 61
Guriluri er på en erverdig vei

Har spist bare lavkarbomat i hele påsken, men du verden så mye vin jeg har klart å tylle i meg. Så gikk jeg på en smell med bittelitt påskesjokolade på fredag og mye mere på lørdag, samt litt peanøtter. Herregud så jævlig jeg følte meg etterpå! Helt forferdelig. Magen sto ut som en ballong! Vekten tror jeg ikke jeg gidder å hoppe opp på før om et par uker!!

Guriluri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:02   #41
frøken
Medlem

frøken sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
frøken er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Her har jeg havna helt på karbokjøret i påsken ,jeg pleier være veldig strickt jeg men ikke denne påska nei.Så vekten tør jeg søren meg ikke gå på ennda....men full skjerpings i morgen igjen

He he, gjør som strutsen, stikk hodet i sanden. Det gjør jeg og, går ikke på vekta før flere dager etter en utskeielse.

frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:31   #42
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

He he, gjør som strutsen, stikk hodet i sanden. Det gjør jeg og, går ikke på vekta før flere dager etter en utskeielse.

Til det er jeg aaaaltfor nysgjerrig.......

Nei, gikk ikke opp i påsken - til tross for flere Anton Berg marsipansjokolader òg påskekyllinger av melkesjokolade + Freias 70% sjokolade med appelsinbiter... Men som vanlig bælma jeg nedpå med fløte så jeg kom ut av påska enda litt lettere.....

Sist redigert av Bestemamma : 26-04-11 kl 19:57.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 09:23   #43
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg har spist brødskiver og drukket vin nesten hver dag. Appelsin hver dag.
I dag viste vekta 2 kilo NED siden påskeferiestart for litt over en uke siden!

Gammel 26-04-11, 09:37   #44
JanneM
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergen
JanneM er på en erverdig vei

Sprekk ja. En sånn "for skam skyld sprekk" i selskap. Tror jeg må legge fra meg denne høfligheten hvis det skal bli noe vekt-tap. Skeiet ut med sjokolade, is, enda mer snop. Men skal ta det kjappt inn igjen, snopet var plutselig godt. Men etter den søte kløe. Trodde jeg hadde lagt på meg noe enormt, da jeg prøvde en svart bukse i skapet, som var strammere enn strammest. Men det viste seg at det ikke var den buksa som jeg pleier å bruke... men en gammel liten en... fikk nesten helt hetta da... He he. Og følte meg megatjukk.

JanneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:29   #45
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Etter juleutskeielsen min gikk jeg på vekten først når jeg kjente at klærne var ok igjen, det tok 1 mnd, da var vekten ganske riktig på førjulsvekten! Tenkte å gjøre det samme nå, men ombestemte meg, veide meg-opp 2,8 kg-fortjener hvert gram. fant ut jeg skulle sjekke hva jeg synes fungerer best å VITE hvor mye ekstra jeg har å ta av, eller å vente en god stund med veiing og late som det aldri har skjedd på en måte. Så, nå får vi se om jeg er like komfortabel når jeg vet hvor mye som kom på, eller om det stresser meg merJeg kommer nemlig til å fortsette å la meg selv være ufornuftig noen få ganger hvert år, ja jeg elsker lavkarbo, men jeg elsker faktisk endel høykarbo også. Men da det ikke er bra for meg, holdes dette kun til noen faste perioder hvert år.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:40   #46
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Det forventa sjokket kom ikke 12. april 81,1 kg - 26. april 80,8 kg.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 13:54   #47
kthnk
Medlem

Medlem siden: Feb 2011
kthnk er ny på veien

Jepp! Skulle være sååå flink, men sprakk da jeg kom til folk som ikke viste noen som helst forståelse og som til og med klarte å bli fornærmet fordi jeg ikke ville smake på alle de gode brødvarene deres

Så det ble noen firkløverbiter, 2 poteter, et eple, en plate 70% sjokolade, et pizzastykke, seks biter pommes frites og to(!) eggeboller

Jaja, har lært, er oppsvulmet som fanken og full av dårlig samvittighet. Skal ALDRI skje igjen!

Og vekta var opp 200g i dag, så ikke krise, men kjipt uansett.

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 17:07   #48
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Hihi, virkelig godt det ikke bare er jeg som gikk på en smell!

I dag har jeg spist grille kyllingvinger og salat med hjemmelaget rømmedressing.
Middagen var grillet laks i alufolie med masse kvitseidesmør, hjemmelaget UTROLIG god "potet"salat og en rømmeklatt.

Tipper jeg blir fysen i kveld, så da tenkte jeg å prøve noen salte mandler.

Kjenner faktisk at energien kommer og humøret er heelt på topp!!! ELSKER når jeg suuupermotivert til å holde en STRIKT ketolysediett!

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 19:53   #49
Lil@
Medlem

Lil@ sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 43
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har spist godis og kaker, men holdt meg unna raske karbohydrater i mat.. og har ikke gått opp mer enn kanskje 0,5 kg.
Godt fornøyd med det!

Gammel 26-04-11, 20:06   #50
Supah
Seniormedlem

Supah sin avatar

Alder: 35
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Middagen var grillet laks i alufolie med masse kvitseidesmør, hjemmelaget UTROLIG god "potet"salat og en rømmeklatt.

Lurer på om du vil dele/linke oppskriften. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve en av disse "potet-salatene", men det finnes så mange oppskrifter, så jeg vet ikke hvilken jeg skal prøve...

Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen? høna Ketolysekuren 6 27-11-10 13:22
Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen? marjusen Ketolysekuren 15 08-09-10 11:34
Fikk litt sjokk når jeg regnet ut kcal ... mamman til luca Ketolysekuren 8 03-06-10 09:07
Gikk på vekta i dag lillegull Ketolysekuren 13 17-01-09 01:53
Der gikk vekta.. Kalorine Generell diskusjon 2 14-03-05 20:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.