Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilke matvarer MÅ du ha i hus?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-04-11, 17:28   #26
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke matvarer MÅ du ha i hus?

Smør, egg, bacon, nakkekoteletter, kjøttdeig, alle mulige slags steiker (kjøper i Sverige), frosne grønnsaker, blomkål, brokkoli, kokosmelk, cocosa, stevia, og FIBERHUSK. Det er krise om jeg ikke har fiberhusk.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 17:40   #27
Ellekaramelle
Medlem

Ellekaramelle sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Heldig dere som kan "Harryhandle" i Sverige..Jeg bor på vestlandet, og da får man jo bare handle det man trenger her....
Bortsett fra det. I mitt kjøleskap MÅ det være Cottage cheese... og en kjøttdeig i en eller annen variant, og noe bacon og noen egg.
Jeg må også ha en del grønnsaker liggende til enhver tid. Er forresten blitt mye flinkere til å spise opp den maten som er i hus etter at jeg begynte med dette kostholdet. Bonus.

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 17:47   #28
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Hva bruker dere cottage cheesen til? Jeg brukte det kun til lapper før, men nå er jeg "off" meieriprodukter.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 17:56   #29
Bravo
Medlem

Bravo sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Bravo er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Hva bruker dere cottage cheesen til? Jeg brukte det kun til lapper før, men nå er jeg "off" meieriprodukter.

Liker godt å blande litt cottage cheese i salaten min, jeg.
Har også laget lapper, som deg.
Men jeg har sett cc i flere oppskrifter her inne, mener jeg, bl.a. i en lasagne med squash istedenfor pastaplater, den har jeg tenkt å prøve.
(står ikke nevnt blant ingrediensene, men litt lenger ned i fremgangsmåten er det cc der likevel)

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 20:56   #30
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Eucalyptus, her.

Det kjøper jeg på helsekosten, og er skikkelig godt å ha i brennesle te eller annen te

Peppermyntepulver

Takk for svar

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:56   #31
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Jeg skjønner at jeg er fryktelig kjedelig i matveien, evt. bare lat, for jeg har jo bl.a. både JBK, fiberhusk og sukrin liggende, men har aldri brukt det bortsett fra sukrin noen få ganger da jeg gikk på Fedon og fortsatt hadde søtsug

Men det jeg stort sett har tilgjengelig er:
I fryser'n: Baconbiter i porsjoner a' 70 gram, nakkekoteletter, kyllingfileter, ketosevennlige pølser og hamburgere, bær, blomkål og brokkoli, rosenkål, fisk, kjøttdeig/karbonadedeig, revet ost
I kjøkkenskapene: Bokstomater, makrell i tomat, tunfisk, sjampinjong, minimais, kokosmelk, avokado, uendelige mengder krydder, Basete
I kjøleskapet: Egg, agurk, salat, selleristang, løk, hvitløk, paprika, tomat, meierismør, tran, rapsolje, Creme fraiche, skinkepålegg, laktosefri matfløte, norvegia, oljedressing, sennep, hamburgerdressing, majones, tabasco.

Kanskje ikke så kjedelig likevel, det ble jo en ganske lang liste selv om kjøleskapet stort sett ser tomt ut

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 08:45   #32
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg bruker CC i brød, lapper,polarbrød, pizza, "riskrem", lasagne, ja til masse. Noen ganger bruker jeg den direkte slik den er, andre ganger moser jeg den slett med stavmikser. Men er jo ikke tema for deg som er OFF meierier Men mange sier jo at du kan bruke CF eller rømme om det ikke er allergisk du er for melkeproteiner da.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 08:51   #33
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Matvarer jeg MÅ ha i hus til enhver tid er:

Cocosa, fiberhusk, jbk, egg, bacon, fløte, rømme/CF, meierismør, kjøttdeig, kyllingfilet, laks, blomkål, brokkoli, jarlsberg, smøreoster, squash, løk, avokado, stevia, kaffe.

Har jeg dette i hus, ja da kan jeg lage det meste.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 09:26   #34
Akeleie
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Akeleie er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Eucalyptus, her.

Det kjøper jeg på helsekosten, og er skikkelig godt å ha i brennesle te eller annen te

Peppermyntepulver

Ser at hovedingrediensen i Peppermyntepulveret er Dextrose! Da er det vel gjerne uaktuellt for mange her inne å bruke det...

Akeleie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 09:44   #35
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Creme Fraiche, løk, kjøtt, fløte, sellerirot, hvitløk, salatgrønnsaker.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke matvarer burde jeg ha? tamanda Spørsmål og svar 6 28-03-11 17:00
Hvilke matvarer bør en begynne med å bestille? mokki Eurodiett 6 31-01-10 11:26
Hvilke matvarer inneholder magnesium? Kristian Spørsmål og svar 9 04-04-09 09:47
Copper- hvilke matvarer? Lotusia Kosttilskudd 5 17-04-07 15:04
Hvilke 5 råvarer/matvarer MÅ du ha på kjøkkenet? Borealis Lavkarbo generelt 28 16-07-06 15:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.