Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-02-11, 12:43   #26
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av bekkevi, her.

Jeg har forhørt meg på to apotek, og det har ikke noe å si, men hvis det fungerer for deg så er det ikke noe som er bedre.
De fleste merker om man er i ketose ved at man har en "sterk" ånde (lukter litt amonjakk), at man ikke er sulten og at man har mer energi enn vanlig.

Jeg ante ikke at apotek-ansatte hadde så mye peiling på lavkarbokosthold og kostindusert ketose?? For den bruken stixen EGENTLIG er laget for blir det vel noe helt annet...

JEG bruker ikke stix - jeg har holdt på så lenge at jeg ser ikke behovet. Jeg prøver bare å bidra til at nybegynnere som er forvirret nok fra FØR av skal prøve å unngå de største fallgruvene når det gjelder bruk av stix - som å bruke de på morgenen og se at de er i ketose - når de kanskje spiser for mye karbo resten av dagen... ser du poenget mitt?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:41   #27
bobbla
Medlem

Medlem siden: Dec 2008
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Kjenner at denne testinga med stixen begynner å stresse meg - negativ igjen i kveld og jeg har ikke spist noen ting ulovelig i dag... Hadde rester etter soyaproteinpizza fra i går og har spist den i dag, til frokost, lunsj og middag... Toppen 3 karber i hvert stykke, og en del fett....
Lurer på hvordan man skal klare å holde seg i ketose over lengere tid.... Må nok få i meg litt mer grønnsaker.... Huff

bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:55   #28
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av bobbla, her.

Kjenner at denne testinga med stixen begynner å stresse meg - negativ igjen i kveld og jeg har ikke spist noen ting ulovelig i dag... Hadde rester etter soyaproteinpizza fra i går og har spist den i dag, til frokost, lunsj og middag... Toppen 3 karber i hvert stykke, og en del fett....
Lurer på hvordan man skal klare å holde seg i ketose over lengere tid.... Må nok få i meg litt mer grønnsaker.... Huff

Les det jeg skrev en gang til!
Å spise mer grønnsaker hjelper ikke på ketosen, men spis tilsvarende 15-20 gr karbohydrater som Ketolysekuren forder!
Målbar ketose oppnår man når man kommer under et visst antall karbohydrater i døgnet. Sleng sticksen pokker i vold, og stol på kroppen din i stedet. Det er en veldig dårlig idé å måle hele tiden, dersom det får deg til å føle at du mislykkes!
You can do it!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:32   #29
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Les det jeg skrev en gang til!
Å spise mer grønnsaker hjelper ikke på ketosen, men spis tilsvarende 15-20 gr karbohydrater som Ketolysekuren forder!
Målbar ketose oppnår man når man kommer under et visst antall karbohydrater i døgnet. Sleng sticksen pokker i vold, og stol på kroppen din i stedet. Det er en veldig dårlig idé å måle hele tiden, dersom det får deg til å føle at du mislykkes!
You can do it!

Støtter Photo 100% her! Kvitt deg med stressmomentet og begynn å nyt maten istedet!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 23:28   #30
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Støtter Photo 100% her! Kvitt deg med stressmomentet og begynn å nyt maten istedet!

Og jeg er med på "støttinga" !
Du behøver da visserligen ikke disse papirstrimlene for å vite at du spiser riktig? Blås i stixa, spis riktig, godt og nyyyt!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 10:15   #31
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Dere går ikke inn og ut av ketose ved ett inntak på rundt 15-20 g karbo om dagen!!!
Ketose kan man være i, selv ved et inntak på opp til 100 g om dagen - men da er det IKKE målbart i urinen.

15-20 g karbo er det inntaket som for de fleste har vist seg å være optimalt for en god vektnedgang.

Stress ned og spis riktig. Det er faktisk ikke noe annet du kan gjøre

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slavisk HELE tiden? Sol-Angelica Lavkarbo generelt 14 21-06-10 16:34
Er sulten hele tiden ... milja Lavkarbo generelt 4 22-04-10 16:34
Lilla ketosestix hele tiden? Bare dehydrert og ikke i ketose da? Smurfepia Spørsmål og svar 4 11-04-09 14:49
Hvis man er i ketose hele tiden, gjør man det riktig da? sadra Ketolysekuren 15 21-10-08 19:51
Jeg må jo på do hele tiden! anneca Ketolysekuren 1 12-11-07 16:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.