Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Å spise nok!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-12-10, 22:38   #26
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 41
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Å spise nok!

eggedosis er jo også rå egg så..

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 08:28   #27
jvb
Seniormedlem

jvb sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av lille_flode, her.

Ja, jeg gjør jo det, iallefall metthetsfølelse, kan gå sinnsykt lenge uten mat, blir heller grinete, enn at det romler i magen.

Sult er et biologisk signal som kommer av at cellene i kroppen din ikke får den næringen de trenger. At det romler i magen betyr at magesekken er tom.

Når du føler deg "grinete" - så er det egentlig sult du opplever. Hvis du med hånden på hjertet føler deg helt bra så får nok cellene dine mye av energien sin fra fett og proteiner.

Gammel 02-12-10, 10:44   #28
lill
Gjest

Kan jeg spørre hvor høy du er og hva du veier?

Føler du deg aller best når du klarer å la være å spise?
Synes du det er ubehagelig å spise/svelge mat?
Føler du ubehag etter at du har spist, spesielt hvis du kjenner du blir mett/full i magen?

Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 10:24   #29
lille_flode
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
lille_flode er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av lill, her.

Kan jeg spørre hvor høy du er og hva du veier?

Føler du deg aller best når du klarer å la være å spise?
Synes du det er ubehagelig å spise/svelge mat?
Føler du ubehag etter at du har spist, spesielt hvis du kjenner du blir mett/full i magen?

Aner ikke hva jeg veier, er 167 cm. Trenger å gå ned, bruker str 44+ i klær, det varierer litt.
Ja, det er spisingen som er problemet, nest etter at jeg ikke føler sult, tenker aldri "Oi, nå skal det bli godt med litt mat". Nei, jeg vil jo spise, emn jeg takler det ikke. Nå spiser jeg, må drive med noe mens jeg spiser for å prøve å ikke tenk på det, kinakål, ett stekt egg, en babybellost. Altfor altfor lite, jeg vet, me bedre enn ingenting. Drikker vann til.
Det kjennes til tider ekkelt å ha mat i munnen, den eser opp og jeg tygger og tygger og tygger.
Full i amgen blir jeg aldri, så my greier jeg ikke å spise før jeg er kvalm.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 10:25   #30
lille_flode
Medlem

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Sult er et biologisk signal som kommer av at cellene i kroppen din ikke får den næringen de trenger. At det romler i magen betyr at magesekken er tom.

Når du føler deg "grinete" - så er det egentlig sult du opplever. Hvis du med hånden på hjertet føler deg helt bra så får nok cellene dine mye av energien sin fra fett og proteiner.

Jepp, jeg er jo superenergisk, og føler meg toppers, det er jo det jeg synes er litt rart da, at jeg kan føle meg så fresh uten næring at all liksom.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 12:05   #31
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lille_flode, her.

Jepp, jeg er jo superenergisk, og føler meg toppers, det er jo det jeg synes er litt rart da, at jeg kan føle meg så fresh uten næring at all liksom.

Jeg følte meg som "freshest" i hele mitt liv faktisk de 4 ukene jeg gikk på cambridge-kur. Den har kun 800 kcal pr dag og er i pulverform. Sulten ble tidlig vekke og jeg ble helt hyper, full av overskudd og energi så det holdt!
Følelsen kom nok av at jeg spiste altfor lite... og kom i ketosetilstand. Vil ikke anbefale det - selv om det var sagt at pulveret skulle inneholde de næringsstoffene man minimum har bruk for i løpet av en dag... Glemmer det allikevel aldri, vasket rundt huset og sto i konstant disse ukene. Ble nå rent ihvertfall *ler*. Andre ble litt slitne av meg kan du si...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 14:22   #32
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Hva tror du det kommer av at du ikke tenker på mat? Har du aldri vært glad i mat? Har du bare spist søtsaker? Når jeg dropper frokost kan jeg være i aktivitet lenge selv med masse energi, men når jeg etterhvert tenker på at jeg bør spise er jeg redd jeg skal få ulvehunger fordi jeg merker at kroppen vil ha mat, så jeg spiser innen rimelig tid til tross for at jeg kunne fortsatt å holdt det gående uten.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 14:39   #33
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
Fofa er ny på veien

[quote=jvb;977130]Sult er et biologisk signal som kommer av at cellene i kroppen din ikke får den næringen de trenger. At det romler i magen betyr at magesekken er tom.

Det gjelder nok ikke for alle, fordi min mage romler aldri når jeg er sulten, men derimot setter det igang å romle rett etter jeg har spist..

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 17:00   #34
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

[
Det gjelder nok ikke for alle, fordi min mage romler aldri når jeg er sulten, men derimot setter det igang å romle rett etter jeg har spist..

Har du også den typen romlemage?? Min lager noen helt voldsomme lyder rett etter at jeg har spist. Det er jo rett og slett flaut. Høres ut som det er en hel tornado nedi der.

Sorry ikke meningen å kuppe tråden

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 17:36   #35
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
Fofa er ny på veien

Hehe...ja, jeg har det helt likt!!! Det ER flaut!! Noen ganger er det så høyt at folk kommenterer det... De tror jo at jeg er sulten siden det romler, så de spør om jeg ikke bør spise noe...

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 22:45   #36
lille_flode
Medlem

Jeg er i ketose, men antar det kommer av for lavt inntak av kcal og ikke nødvendigvis den rette ketosen. Idag har jeg vært litt sulten, og spist egg og salat til frokost, jo osteskiver til lunsj, og en kyllingsalat på byn etter jobb. Bedre er det om ikke på langt mas nok. Vært i superform i dag også. Drikker ett glass rødvin nå og kjenner det går rett i toppen Hehe....

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spise ute.... Elizabeth Ketolysekuren 8 13-04-10 18:37
Hva kan man spise? champion Lavkarbo generelt 5 25-03-10 22:30
Kan man spise så mye man vil? Sua83 Ketolysekuren 14 04-11-09 01:38
Kan man spise så mye man vil? AltforStor Ketolysekuren 12 18-08-07 00:11
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.