Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er sulten, jeg ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-08-10, 13:08   #26
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er sulten, jeg ...

Hvordan protesterer kroppen? Hvordan syk føler du deg? Tenker du på at du har gått opp de 1,3 kiloene...? Det er snart fullmåne, vann i kroppen? Det får jeg da. Jeg går også opp før mensen og eggløsn. Og uansett: dropp de bærene, da! Mega-partystopper for mange, og spesielt hvis du har noen sistekilo som sitter klistra.

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 14:03   #27
Candlelight
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Drammen
Candlelight er på en erverdig vei

jeg får høy puls, hjertebank, til tider uregelmessig hjerterytme, i tillegg til det som er "vanlig" under omleggingen..sånt orker jeg ikke, så i dag har jeg spist/drukket smoothie til frokost.. det har jeg savna..hihi.. får heller bare løpe litt lenger, og danse litt zumba så blir det vel bra til slutt
men jeg syns dere er flinke dere som holder ut og klarer dette, det må jeg virkelig si! flinke er dere!!
og takk til alle som gidder å svare sånne uerfarne ketolysetestere som meg

Candlelight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 15:16   #28
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Hm. Snedige greier. Bare nok et bevis på at alle kropper er så forskjellige. Selv er jeg født med hjertefeil og -rytmeforstyrrelser, men merker aldri no til det lenger på lavkarbo.

Hvis det blir plagsomt med hjertebank så kjøper du et kalium/kalsium-tilskudd på apoteket, og en boks magnesium. Ca 80 ,- pr. boks. Kal/kals taes til mat på dagtid, Magn. til mat på kveldstid/sengetid. Gammelt sjømannstriks fra hjertespesialisten

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 16:31   #29
Candlelight
Medlem

jeg har brukt det som rådes av kosttilskudd, men det hjelper ikke. kjedelig, for alle skryter sånn av ketolyse
men jeg får bare være tålmodig,og satse på bikiniformen til neste sommer

Gammel 21-08-10, 16:40   #30
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Har du sjekket om du har kaliumunderskudd i kroppen? Da får du hjertebank. Noen typer medisiner gir også kaliumunderskudd.
Du skal ikke få sånne hjerterytmeforstyrrelser av lavkarbo, altså. Hvor lenge brukte du kalium- og magnesiumtilskudd? Hjalp ikke det heller?

Gammel 21-08-10, 19:13   #31
Candlelight
Medlem

jeg har bare tatt det de gangene jeg har prøvd ketolyse.
aldri sjekka meg ang vitaminer og mineraler, men jeg tenkte jeg skulle gjøre det jeg har veldig mye vann i kroppen hele tiden også, så kan fint hende at det ligger noe der..

Gammel 21-08-10, 20:19   #32
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Få sjekka elektrolyttene du.. Jeg kan ikke si det ofte nok etter at jeg selv havna på akutten i sommer med veldig lav konsentrasjon av kalium i kroppen..

Jeg går nå foreløpig på kaliumtilskudd, 3 gram pr dag. Jeg er ennå ikke kommet opp i normalsjiktet, men jeg føler meg myyyyye bedre!

Mine symptomer på kaliumunderskudd var lammelse i hele venstre side..

Når jeg nå kjenner at jeg begynner bli kraftløs på venstre side knasker jeg en kalium ekstra og da går det stort sett over etter en times tid.
Så få sjekket elektrolyttene!

Gammel 21-08-10, 20:28   #33
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Nemlixt! Takk, Kanutten!

Gammel 22-08-10, 03:11   #34
Candlelight
Medlem

syns dere ikke at det blir feil at man må stappe i seg masse ekstra tilskudd for å oppnå normal helse? jeg mener det man spiser har 90% med helsa å gjøre,men for meg sier det stopp når jeg må stappe i meg ditt og datt av tilskudd for å klare meg.. mange mener ketolyse er så naturlig, men hvor naturlig er det når man må ta alt av kosttilskudd ved siden av? ikke for å provosere, men har bare lyst å vite litt om meningenen deres

Gammel 22-08-10, 09:28   #35
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Candlelight, her.

syns dere ikke at det blir feil at man må stappe i seg masse ekstra tilskudd for å oppnå normal helse? jeg mener det man spiser har 90% med helsa å gjøre,men for meg sier det stopp når jeg må stappe i meg ditt og datt av tilskudd for å klare meg.. mange mener ketolyse er så naturlig, men hvor naturlig er det når man må ta alt av kosttilskudd ved siden av? ikke for å provosere, men har bare lyst å vite litt om meningenen deres

For min del, så har vitaminene jeg tar (ketolysevitaminene) gitt meg en bedre balanse i kroppen enn det jeg hadde før. Det i tillegg til at jeg har et reinere kosthold nå enn før jeg la om til lavkarbo. For min del føler jeg at vitaminene er viktige for å være sikker på at jeg får i meg det jeg trenger. Jeg er kvikkere, mer opplagt enn før.

Torkil skriver bl.anna:

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Energiomsetningen i kroppen involverer over 500 kjente enzymer, som alle må virke optimalt for å gi best forbrenning. Mange av disse trenger mineraler og vitaminer som co-faktorer for best effekt. Normalt vil kroppen skaffe seg disse stoffer fra en variert kost ( kroppen opptar det den trenger fra maten) men på en diett kan noe mangle.
Det er flere enn deg som har gjort erfaringen med manglende vekttap uten tablettene. Samtidig finnes det også noen som har klart et flott vekttap helt uten å ta kosttilskudd på ketolysekuren.
Ketolysetablettene har to hvoedformål, dels å gi kroppen tilsnkudd av nødvendige vitaminer og mineraler OG å redusere risikoen for bivirkninger av dietten ( hjertebank, leggkramper, beinskjørhet etc).
Vennlig hilsen
Torkil

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:15   #36
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Det har også mye med at grønnsakene man får kjøpt i dag inneholder på langt nær de vitaminene og mineralene de en gang gjorde; ting blir hurtigdyrket i utarmet jord, etc. Det i seg selv kan være et argument for å ta kosttilskudd.
Men det er jo ikke sånn at behovet for kosttilskudd er større enn på et høykarbokosthold, heller tvert i mot.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:31   #37
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Candlelight, her.

Da får du begynne å spise innmat da, og få tak i grønnsker som er dyrket i jordsmonn som ikke er utarmet slik det er i dag. Det er det som er forskjellen, for 10.000år siden åt man de fleste delene på dyrene, som øyne, hjerne, lever, osv og jorda var ikke utarmet av kunstig gjødsel mm.
Siden vi ikke spiser slikt i 2010 så er det lurt å tilføre noe av det i kosten.
Jeg tar kun magnesium ekstra og tar en mulitvitamin nå og da, men magnesiumen er jeg avhengig av da den har vist seg å hjelpe mot mine muskel/leddsmerter også( som jeg har hatt i mange år grunnet ME).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sulten!? Momse Spørsmål og svar 9 03-05-10 14:19
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Sulten - veldig sulten! Sophie Lavkarbo generelt 17 20-08-09 21:43
Sulten og rar? Megvel Spørsmål og svar 5 02-12-07 10:23
Sulten! Sanko Induksjonen 8 07-02-07 18:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.