| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#26 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klagetråd - jeg gir nesten opp!Jeg spiste og alt jeg kom over og gikk ikke opp i svsk, det viste seg å ha med borderline diabetes å gjøre. Lavkarbo var det som gjorde at jeg kunne gå opp noe som helst. Heldigvis var det borte vekke igjen da jeg fikk ha bukspyttkjertelen min for meg selv
Min kostholdsfilosofi: AIBTB
|
|
|
#27 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klagetråd - jeg gir nesten opp!På dietter som Ketolyse og Atkins oppnår man en tilstand i kroppen som kalles benign (godartet) kostindusert ketose. På pulverkurer som f.eks Easylife og Extravaganza som begge ligger på under 1000 kcal i døgnet (husker ikke det nøyaktige tallet) er man også i ketose, men dette er fasteformen av ketose. Under faste kommer de fleste i ketose, men det er rett og slett fordi man setter kroppen i faste, eller rett og slett sultmodus. Det er noe helt annet, og kan over tid gå utover muskelmasse, ettersom glukose er kroppens foretrukne brennstoff (ikke av annen grunn enn at den er lettest og mest effektiv å forbrenne) og vil bryte ned proteiner i kroppen og omgjøre dem til glukose i leveren. Tilfører man godt med fett i kosten unngår man fort dette. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Nesten 4 kg ned på ei uke :) | Huldra72 | Lavkarbo generelt | 6 | 04-04-10 20:41 |
| Nesten mål | martina | Dr Lindbergs | 0 | 18-03-10 23:55 |