Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Enda en grunn til å slutte å røyke ...

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-11-09, 16:32   #26
Lillebille
Medlem

Lillebille sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Enda en grunn til å slutte å røyke...

Hvordan er det å slutte å røyke når en går på ketolyse, er sjansen mindre for å gå opp i vekt da enn den er på et vanlig høykarbokosthold? Kan en forvente en ytteligere vektnedgang, eller vil vekten stagnere i en periode? Mener å ha lest at forbrenningen er litt høyere hos røykere.

Noen erfaringer?

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 16:42   #27
Fluke
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Forbrenningen går ned ca 5 % når du slutter å røyke (sa legen min).

Jeg gikk mye opp i vekt da jeg sluttet selv om jeg la om til sunnere kosthold (men med masse karber) og ikke erstattet røyken med godteri.

Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:57   #28
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg mener at om det er så farlig som de påstår, så bør de forby det -ikke tjene penger på avgifter på folks ulykke.

Helt enig. Hadde røyk blitt "funnet opp" i dag, tviler jeg sterkt på at det hadde kommet ut på det lovlige markedet. Sukker også.

Gammel 11-11-09, 19:08   #29
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Jeg tenkte på at jeg skulle slutte å røyke ganske lenge før jeg faktisk klarte det. Hadde alltid en unnskyldning for å holde på litt lenger, f.eks. ferie, jul, selskap, etc. Klarte en stund å trappe ned til 4 pr. dag, men ble da så opphengt i de 4 at jeg nesten ble gal...
Jeg måtte bare ta meg i nakken og bestemme meg for at jeg skulle slutte, etter ca 20 år...
Bestemte meg for dag, og siste kvelden røykte jeg som en gal så jeg ble helt kvalm! Dette er nå over ett år siden, og jeg har ikke tatt et eneste trekk siden
Jeg la kun på meg 3 kg, og det var før jeg begynte på ketolyse så de kiloene er borte vekk!

Var veldig spent på hvordan jeg skulle takle de, men det gikk greit. Da jeg fikk røyksug, så trakk jeg pusten dypt ned i magen, tenkte at jeg har sluttet å røyke, og så fant jeg på noe annet å gjøre.

For å kunne klare det må man absolutt ville det, hvis ikke så går det ikke, og da er det fare for at sprekker kan ødelegge motivasjonen videre.

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 20:13   #30
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Kanskje en idè å starte en tråd for dem som ønsker å slutte?
En felles oppmuntringstråd, og kanskje med felles sluttdato?

Hmmm ?

En dato som ikke kommer for brått på da...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 22:00   #31
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Det er en god ide Lava! Alltid lettere når man er flere - forplikter seg mer på en måte.

Lykke til! Jeg heier på dere!

Gammel 11-11-09, 22:06   #32
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

felles sluttdato?

Fra egen erfaring, og mange venners så funker ikke absolutte sluttdatoer... Hvis jeg sier "Du kan aldri røyke mer!" Hva tenker du da? Røyk! Det er som å si ikke tenk på et rødt eple....

Gammel 11-11-09, 22:17   #33
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

nei nei, man må evt sette en dato, ett stykke inn i tiden (fremtiden)
Og hver enkelt kan slutte før det, men at man var sammen om det liksom..

Hvis man satte feks, 1. februar, så kan man enda ha tid til å slutte før,
og g igjennom alle ting man skal før det kommer.
Som, forberedelse, fornektelse, osv, (jeg husker ikke alle i det hjulet nå)
men man kan jo prøve?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 22:44   #34
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Inne på "Lavkarbo generelt" er det allerede en tråd som heter "Røykeslutt". Kanskje de som vil slutte kan henge seg på der?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere som har slutta å røyke her? mariusmor Generell diskusjon 86 05-03-09 20:30
Slutte å røyke -ned i vekt ... sommerblomt Spørsmål og svar 1 26-05-08 19:40
Enda en god grunn til endret kosthold Goggen Nyheter / media 1 07-09-06 11:02
Er det noe grunn? stinasol Spørsmål og svar 11 05-09-06 11:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.