|
|
#26 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
![]() |
Sv: Snop
inne på det; er listerin .. ok?
Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e .
|
|
|
#27 |
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
Nei, den har en ekstremt lav GI av to grunner. Ene er at det tar veldig lang tid fra du spiser det til det kommer til blodet (blir ikke absorbert like fort), det andre er at kroppen kan ikke dra nytte av malitol med en gang, det gjøres om til glucose og lagres i leveren. På denne måten styrer leveren blodsukkeret og blodsukkerstigningen av det blir ekstremt lav. Så vidt jeg har forstått det er det ikke GIen som bestemmer om man går ut av ketose eller ikke, det er vel om det er karbohydrater til stede i kroppen eller ikke, så man blir nødt til å passe på hvis man er i ketose. Jeg bare kopierer noe jeg fant på wikipedia (gadd ikke lete så lenge :P) hvis det i hvertfall ikke står noe om at det ikke blir absorbert av tarmene, det er jo energi i malitol. Skal se om jeg finner noen bedre kilder. Skulle egentlig hatt skikkelig informasjon om alle sukkeralkoholene og de kunstige søtningsstoffene :S
|
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
|
|
|
#28 |
|
Medlem
![]() |
Sv: SnopVirker som jeg tok litt feil. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
|
|
|
#29 |
|
Seniormedlem
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra google:
Tror nok ikke det er bra å _drikke_ det nei, men går vel å skylle og spytte ut
You think it's FOOD you're eating? Sist redigert av jvb : 18-10-09 kl 00:33. Årsak: google advice :) |
|
|
Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
|
|
|
#30 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SnopKjøp en sånn reise-sprayflakse og bland ut vademecum og vann.
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Spiser du snop? | Summer | Generell diskusjon | 26 | 15-09-10 04:42 |
| Hvis man har lyst på noe salt snop ... | cilemora | Dr Lindbergs | 12 | 11-11-07 20:51 |
| Påsken masse snop overalt, Spisedag? | Dolly | Ketolysekuren | 46 | 15-04-07 22:23 |
| Snop i påskeegget eller ikke? | Dolly | Barns kosthold | 26 | 03-04-07 21:39 |
| En forklaring på hvorfor kvinner drukner seg i snop.. | Fjonken | Generell ernæringsdebatt | 1 | 08-06-06 20:41 |