Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Feil på mobilregning - et mysterium ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-05-07, 17:16   #26
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....

Siste update, etter at jeg atter en gang har fått en stor regning. Sendte mail til OneCall:

Sitat:

Hei igjen !
Var inne og sjekket på sidene mine hos OneCall og så at april var lagt inn.
Vel, det er samme saken enda en gang. Masse ukjente nr. , faktisk gjengangere fra forrige faktura og nærmere 1000 kr i regning denne måned også.

Jeg lurer på om jeg i det hele tatt skal gidde å gå igjennom alle nummerne,

Du har kanskje lest i avisene om den gedigne svindelen med SIM-kort her i Stavanger. Som nevnt i første klage ble mitt gamle SIM-kort fra Chess sperret før jeg hadde fått kort fra dere. Det tok noen dager før jeg fikk kort (dager jeg var helt uten telefon) og det ble da sagt at en del kort var blitt borte i posten fra Danmark. Jeg vet ikke om kortet jeg fikk tilsendt var det originale eller et erstatningskort.

Nå er jeg ganske oppgitt. For meg som bruker mobiltelefonen så lite var det opprinnelig en god deal å bli kunde hos dere. Slik det er nå er det ikke aktuelt å forsette. Det er ikke lenger en god deal, men en STOR kilde til irritasjon. Jeg ba om å evt. få stengt SIM-kortet og å få tilsendt et nytt. Jeg fryktet at problemet ville fortsette i april, noe det også har gjort.

I morgen ettermiddag eller over helgen, vil jeg henvende meg til Stavanger Politikammer og gå til anmeldelse for mobil/SMS svindel. Om det ikke er teknisk feil hos dere er det helt åpenbart at mitt SIM kort er klonet på en eller annen måte. Det er ikke min oppgave å finne ut hvordan dette har kunnet skje og det er absolutt uaktuelt å betale noen som helst regning før jeg har fått en forklaring på hva som har skjedd og hva dere foreslår å gjøre i sakens anledning.

Jeg skjønner at problemet ligger hos Netcom og at dere venter på svar fra dem, men håper at dere kan finne en løsning snarest !

Med vennlig hilsen

Så ringte jeg politiet for å høre om det i det hele tatt var vist i å anmelde det. Det mente de at jeg absolutt burde gjøre, og jeg sendte ny mail til OneCall:

Sitat:

Ville bare informere at jeg har snakket med Stavanger Politikammer i dag. Vaktleder informerte om at dette slett ikke var et uvanlig scenario. For meg var det oppi alt dette greitt å få bekreftet å at jeg ikke er alene om å bli svindlet.

Vi har avtalt at jeg, så snart jeg kan laste ned PDF fil av samtalene for april-fakturaen, skal komme ned på kammeret med den, i tillegg til mars faktura og vedleggene jeg har laget til den. De vil så lage en anmeldelse på saken. Om politiet trenger mer opplysninger håper jeg det er OK at de henvender seg til dere. Jeg vet som sagt at det ikke er deres feil, og setter stor pris på hjelp og din imøtekommenhet.

Siden jeg egentlig ikke har mottatt faktura fra dere enda, men bare hentet ut foreløpig samtale-liste fra min side på nettsiden, vil det sannsynligvis ikke skje noe før over helgen.

Fant ut at jeg kommer lengst med å være litt "snill". Vet at det er lettere å hjelpe kunder som ikke bare er sure og ekle.....
Det hjalp. En time etter fikk jeg svar :

Sitat:

Saken er nå hos systemavdelingen hos oss. De har oppdaget feilen og jobber med saken, jeg beklager igjen at dette har tatt lang tid. Jeg har fått opplyst at du ikke vil motta noen faktura denne måneden, i og med at den er feil. Kommer tilbake til deg når system avdelingen har gjort ferdig saken.

Fikk mailen akkurat da jeg snakket med sønnen min om anmeldelse. Han sa han skulle ringe OneCall og si: "Vett dokke kem dokke kødde me´eller ? " Han flirte da jeg leste opp svaret som tikket inn på mailen.

De ville nok ikke ha publisitet tenker jeg. Men uansett årsak, de kom i mål på en grei måte og så lenge jeg slipper å betale er jeg fornøyd. Karen som har vært min kontaktperson har vært bare snill og grei. I motsetning til kjerringa som svarte første gangen !

Vil jo vite HVA som var feil da. Fortsettelse følger !

Gammel 11-05-07, 19:09   #27
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Takk for oppdatering! Lønner seg nok å være snill, ja

Spent på fortsettelsen!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 21:23   #28
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Men det er trist at man må true med anmeldelse før de gidder å ta tak i ting...

Gammel 11-05-07, 21:32   #29
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men det er trist at man må true med anmeldelse før de gidder å ta tak i ting...

Jupp... det burde være helt unødvendig å måtte gå så langt før de tar ting seriøst.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 01:08   #30
Sahhhra
Nytt Medlem

Sahhhra sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sahhhra er på en erverdig vei

Dette er kanskje litt off-topic, men er det noe minstepris hos One Call ?
Da tenker jeg på grunnpakken, bruker ikke mobilen så veldig mye.
Mener at jeg har lest ett sted at det ikke er noe minstepris, mens ett annet stod det at det var det..
Noen som vet hva som er riktig? =)

Sahhhra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 08:41   #31
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg synes du burde ringe One Call og spørre, jeg!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Kan noen hjelpe meg, spiser jeg feil? snupperella Ketolysekuren 24 17-09-07 14:47
Hvilke produkter er feil i programmet "Mat på data"? Lollypop! Ketolysekuren 18 12-09-07 21:58
Feil mat = "Fæle" unger???? elian Barns kosthold 18 11-11-04 19:41
Feil i boka nalana Atkins kosthold 2 11-08-04 11:47

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.