Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Til dere som vil spare penger på røyk...!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-02-07, 11:43   #26
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 42
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til dere som vil spare penger på røyk...!

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

Bare diskutere på dere..Men tingen er att tråden heter -til de som vil spare penger på røyk..de som vil diskutere røykning kan vell åpne en egen tråd.som vi røykere kan velge å lese eller ikke..

Røyker ikke selv lenger, men blir fortsatt litt provosert når ikke-røykere MÅ snakke om hvor skadelig røyk er uansett, bare ordet røyk kommer opp. Enda det begynner å nærme seg 4 år siden jeg slutta...
Man er jo voksne mennesker, alle vet det er skadelig, og så får det være opp til hver og en om man vil slutte. Sålenge man ikke er gravid. da er det ingen nåde fra min side.

Var så heldig og kunne kjøpe røyk i Sverige, jeg, så kunne jeg fortsette å røyke Marlboro light

Gammel 08-02-07, 12:19   #27
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk
Angry

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Presset er høyt for den siste å slutte (han har akkurat begynt å jobbe hos oss).

Så hyggelig det må være for han å begynne i ny jobbe hos dere da, så varmt som dere tydeligvis mottar han?

Jeg ville trodd at mennesker som er her inne vet litt om hva det vil si å bli stigmatisert, enten pga utseende, eller fordi de velger en annen livsstil en flertallet og ekspertene. Likevel er man så sneversynte og lite villige til å la folk ha sine feil og mangler på andre områder!

Ja, jeg som alle andre røykere vet selvfølgelig at det er farlig å røyke. Samtidig vet jeg også at den kosten jeg spiste før også var farlig for meg, og jeg vet enda mer om det nå. Og det går en masse folk rundt og spiser ting som ikke er bra for de, uten at arbeidskollegaeneman presser de til å spise sunnere eller noe annet! Men der er liksom helt ok å fortelle røykrere hvor utrolig dumme og ignorante de er!

Selvfølgelig kommer jeg til å slutte å røyke en dag, men akkurat nå er det bedre for den mentale delen av meg å røyke. Og jeg har jo lagt om mye av livet mitt, og kuttet ut mange andre ting som er skadelig, som i det lange løp faktisk har forvoldt mer skade på kroppen min enn det røyken har.
Og hva med han nye kollegaen? Hva vet dere om resten av livet hans, hvorfor han røyker? Og hvem har opphøyet dere til herskere over folks helse? Fei for deres egen dør!

Forøvrig er jeg enig i at Level bare gjør vondt i halsen... men jeg røyker også vanligvis marlboro (light), og den er mindre parfymert enn Prince, så jeg tror det er grunnen.

Gammel 08-02-07, 12:41   #28
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

.. og sukker er kjempelett å slutte med eller?

Gammel 08-02-07, 12:47   #29
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

.. og sukker er kjempelett å slutte med eller?

Nope...!

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 15:11   #30
kjøttklumpen
Medlem

Medlem siden: Feb 2006
Alder: 41
kjøttklumpen er ny på veien

Det er bare teit å røyke asså!

Hehe regner med at dere tar en fleip. Jeg for min del røyker ikke, men dama og store deler av vennene mine gjør det.

Bare dem ikke blåser røyk ansiktet mitt bryr jeg meg egentlig ikke. (dama røyker under ventilatoren hjemme) En ting jeg kan bli provosert av er gravide mødre som røyker. Å få røyk intravenøst er ikke noe jeg unner noen.

kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 13:06   #31
Sondre
Medlem

Sondre sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så hyggelig det må være for han å begynne i ny jobbe hos dere da, så varmt som dere tydeligvis mottar han?

Jeg ville trodd at mennesker som er her inne vet litt om hva det vil si å bli stigmatisert, enten pga utseende, eller fordi de velger en annen livsstil en flertallet og ekspertene. Likevel er man så sneversynte og lite villige til å la folk ha sine feil og mangler på andre områder!

Ja, jeg som alle andre røykere vet selvfølgelig at det er farlig å røyke. Samtidig vet jeg også at den kosten jeg spiste før også var farlig for meg, og jeg vet enda mer om det nå. Og det går en masse folk rundt og spiser ting som ikke er bra for de, uten at arbeidskollegaeneman presser de til å spise sunnere eller noe annet! Men der er liksom helt ok å fortelle røykrere hvor utrolig dumme og ignorante de er!

Selvfølgelig kommer jeg til å slutte å røyke en dag, men akkurat nå er det bedre for den mentale delen av meg å røyke. Og jeg har jo lagt om mye av livet mitt, og kuttet ut mange andre ting som er skadelig, som i det lange løp faktisk har forvoldt mer skade på kroppen min enn det røyken har.
Og hva med han nye kollegaen? Hva vet dere om resten av livet hans, hvorfor han røyker? Og hvem har opphøyet dere til herskere over folks helse? Fei for deres egen dør!

Forøvrig er jeg enig i at Level bare gjør vondt i halsen... men jeg røyker også vanligvis marlboro (light), og den er mindre parfymert enn Prince, så jeg tror det er grunnen.

Hehe, du leste litt for mye i det jeg sa Carisma . Det er absolutt ingen direkte press eller mobbing av noen slag fra kollegaer. Poenget er at en person som er alene om å røyke vil automatisk og lett føle presset på eget grunnlag. Det var han selv som kommenterte det til meg en gang at han følte presset når han var alene. Det er klart at èn røyker fort føler at man må "snike seg ut" når man er alene eller liten gruppe.

Uansett hva slags bakgrunn man har i livet så er det absolutt ingen unnskyldning for å røyke eller fortsette å røyke.

Det er minst like ille å spise dårlig mat som å røyke, men det er ingen unnskyldning at man skal få lov til å røyke når man spiser riktig. Alt som er dårlig for deg burde man ikke opprettholde over lengre perioder, hvis man bryr seg om sin egen kropp og kjærligheten andre har til deg.

Jeg prøver aktivt å påvirke andre til å høre og lære mer om mitt eget livssyn, men det er ikke veldig lett. Mennesker som vokser opp i et land hvor man ikke må stå til ansvar for sine handlinger, gjør individene sløve og trege. Mange tenker ikke spesielt over fremtiden og sin egen helse. Spesielt ikke mennesker som er "normale".

Jeg prøver nå hvertfall å stå på med det jeg holder på med og så får de jeg prater med gjøre opp sine egne tanker. Forhåpentligvis klarer jeg å påvirker noen til å tenke seg litt om og kanskje gjøre noen endringer i livet.

(Folk flest vet at ting de spiser og gjør er farlige, men de feiler å se hvor utsatt man virkelig er. Mange realiserer ikke engang konsekvensene når de har blitt syke. Kols? Hva er det? Så røyker de videre mens de hoster en stygg og fæl hoste. Folk flest regner også med at legen og staten vil ta seg av dem når de får problemer og blir syke. Desverre for dem...)

Men lykke til med å slutte, håper alt går bra med dere alle!

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt donjuanwannabe Lavkarbobøker 14 27-10-05 20:43
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 16:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.