Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sugen...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-01-07, 22:13   #26
Matvrak
Juniormedlem

Matvrak sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 43
Matvrak er på en erverdig vei

Sv: Sugen...

I boka står det at en skal være forsiktig med bruk av posesauser, og på web-kurset har Torkil også nevnt det. Men forsiktig betyr jo ikke det samme som ingenting. Så lenge man sjekker karboinnholdet først.. Jeg har jo sjekket det, men har som tidligere nevnt regnet feil.. Jeg har virkelig ikke tid til å lage egne sauser, slik oppskriftene i boka, så jeg får heller spise mer kryddersmør.. Bestod jeg, Nille?

Matvrak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:30   #27
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det går bra vettu !
Noen må jo passe på dere jentene

Gammel 30-01-07, 16:44   #28
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Fikk bare lyst til å gi deg oppskriften på en enkel og god saus.
3 dl Creme fraiche 1,6 g pr 100g KHx3= 4,8g. Blandes med 1 dl First Price tacosaus 3.6 g KH. 4dl saus gir da 8,4 g KH eller 2.1 g KH pr dl. (Regner da at 1 dl creme fraiche/tacosaus veier 100g. Det er iallefall nokså nøyaktig )
Du kan bruke sausen kald eller oppvarmet sammen med kjøttet/fisken, -Bland gjerne i bittelitt kjøtt/-grønnsakskraft. Bruk mindre tacosaus om du ikke vil ha den så sterk, da blir det også mindre KH pr 100g i den.
Håper det vil smake!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 17:15   #29
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Matvrak, her.

Har handlet inn masse godter til resten av familien i helgen

Hvorfor handler du godteri til andre når du ikke kan spise det selv? Hvis de på død og liv må ha godteri kan de vel handle det selv? Høres ikke akkurat ut som du har særlig mye støtte til å klare å legge om kostholdet... Hjemme er vi to som holder på med det, hadde aldri gått om den ene satt og knaska grandis og potetgull.
Og godteri er jo i bunn og grunn ikke sundt for noen, hverken små eller store.... Så kanskje de kan prøve noen andre alternativer de også? Grønnsksbiter med dip og sånn?

Gammel 01-02-07, 10:35   #30
Matvrak
Juniormedlem

Matvrak sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 43
Matvrak er på en erverdig vei

Takk for oppskrift på saus, komkari! Skal prøve den ut i helga!

Jeg handlet ikke godteri til familien fordi de ba om det, tror nok det var fordi jeg hadde så utrolig lyst på det selv, og jeg trodde vel at det da skulle hjelpe å kjøpe godteri.. Det funka ikke, for å si det sånn! Men jeg klarte å holde meg unna det allikevel! Støtte får jeg, og vi har lagt om kostholdet ganske mye etter at jeg begynte på dette. Men det er jo ikke like gøy når man opplever stagnasjon etter en uke..

Matvrak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.