Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-11-11, 21:20   #4676
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God kveld!

Først og fremst synes jeg det er kjempesynd at du trekker deg tilbake Dollsine! Allikevel veldig glad for at du tok deg tid til å si i fra, og du kommer til å bli veldig savnet...

Jeg kommer som deg Bente, fortsatt til å være aktiv i tråden vår. Kanskje ikke like ofte som før, men forumet har blitt en del av hverdagsrutinen min

Har hatt et kjempefint døgn i Stavanger, kjempekos å treffe igjen gamle venninner!

Hva gjør damene på ikveld da?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 21:35   #4677
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

God kveld!

Jeg kommer som deg Bente, fortsatt til å være aktiv i tråden vår. Kanskje ikke like ofte som før, men forumet har blitt en del av hverdagsrutinen min

Har hatt et kjempefint døgn i Stavanger, kjempekos å treffe igjen gamle venninner!

Hva gjør damene på ikveld da?

Så bra du blir her Maria

Vinninne samlinger eg kjempekoselig, så bra at du har kost deg, vel fotjent i en travel hverdag

Jeg har hatt litt salsating å ta meg av, vi skal ha styremøte igjen på torsdag, og vi jobber også med program for våren, så det er litt å henge fingrene i. Var en liten tur ute og ruslet tur også, greit å komme seg litt ut så lenge været er bra. I tillegg har jeg laget opp litt luncher og fryst ned til sønnen til neste uke. Greit å ha det klart på forhånd, så blir det mindre å tenke på hver dag. Han spiser maaaaaasse han sønnen min, føler han spiser enda mer nå på lavkarbo.... Likevel han har gått litt ned i vekt.... Han er egentlig fornøyd med at det lille underhudsfettet han hadde har forsvunnet da, nå vises 6-packen veldig godt og det er han ganske stolt av

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 08:04   #4678
Lille venn
Juniormedlem

Lille venn sin avatar

Medlem siden: May 2011
Lille venn er på en erverdig vei

God morgen alle sammen

Kjære Dollsine. Jeg i likhet med alle andre her inne synes det er synd at du trekker deg ut. Men, du kjenner deg selv og vet hva som er best for deg. Husk det skal jo ikke bli stress av å være her. Du vet jeg har jo ikke vært så aktiv med å skrive her inne, men jeg har alltid vært innom flere ganger om dagen og lest om dere andre og fått masse inspirasjon av det. Jeg vil få ønske deg alt godt, klem til deg

Har tenkt å gjøre som Bente, og lage opp endel luncher i dag. Er jo veldig lettvindt å ha i fryseren. Så får vi se om jeg får ånden over meg til å bake litt også. Nå er det i hvertfall kaffetid

Ha en fin dag

Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 08:17   #4679
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Morn morn!

etter en liten husmorferie er hverdagen tilbake, og kvitrende unger kl 6 er normalen

Begynner du på jobb igjen i dag bente? Håper det går fint!
Lillevenn: Kjempelurt å lage opp litt mat ja! Jeg bør lage litt knekkebrød i dag Og planlegge ukens middager

Men som du sier, kaffe først

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 08:59   #4680
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

God morgen
I dag er 14. november, min planlagte, nye merkedato. En dato jeg i framtiden skal komme til å se tilbake på og minnes med glede.

Meningen var å stå opp rundt 06, men trettheten vant 15 minutter lengre. Og 10 minutt med slumring. Så da ble ikke maten laget. Bare fordi jeg lå på sofaen i hele går uten å gidde
Bunnpris har tilbud hver fredag om kjøttdeig til 19,90,- og jeg hamstret 6 pakker. Jeg elsker kjøttdeig og er kreativ med den. Greit å få det i fryseren. Har laget meg et matbudsjett som er å legge 500,- i en konvolutt ved lønning og skrive ukenr. på konvolutten. Det funker faktisk. Nå kom kjøttdeigen i tillegg da, men det skal strengt tatt være inkludert i ukebudsjettet. Og det klarer jeg fint, det! Handlet på lørdag for denne uken, og det kom på 416,-. Det som er igjen er krisepenger ift. nødlunsj på jobb, ev. påfyll av fløte osv ila. uken. Jeg synes planen min er god og vet den kommer til å fungere.

Jeg er positiv nå og håper så indelig at jeg klarer holde ut! Metforminen har jeg kutta ut; jeg er da absolutt ingen diabetiker og skal ikke behandles som en heller. Hormon eller ei. Ketosen retter på det, så får de finne på noe annet jeg kan ta. Skjønner jo at man går ned i vekt på Metformin, jeg satt jo med spya i halsen h e l e tiden, fra morgen til kveld!

Nå, ønsker dere alle en riktig så fin mandag

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 09:45   #4681
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen, ønsker alle en fin dag!!!

Krysser fingrene for en god re-start dag for deg Pruttis! Veldig smart system du har lagetfor matbudsjettet. Vet fra før at du er veldig flink til å få pengene til å strekke til. Kanskje jeg skal begynne med et lignende system....den gutten min spiser dyrt av matbudsjettet for tiden, stooore mengder egg, fløte, kjøtt og kjøttdeig som går med. Skal jammen sjekke om det er en bunnpris i nærheten av meg også.... Jeg kjøpte kjøttdeig til 29kr kg her om dagen og trodde det var ett godt kjøp.... Ja,ja, fikk i alle fall laget opp lunch-kjøttkaker til sønnen som han kan ha denne uka
Veldig glad for å høre at du har kuttet ut Metforminen. For ja, hvorfor rette noe med piller når det kan rettes med å spise god og sunn mat... Heier på deg vennen

Og vet dere : I dag nådde jeg målvekta mi: Veide 65,1 kg (100g må vel regnes innenfor feilmarginen til vekta). 20kg ned på 6,5 mnd, fantastisk deilig! Hadde en ganske striks uke, men jeg har jo også stått stille ett par uker før, så kanskje fikk jeg egentlig "betalt" for tre uker nå..... Eller kanskje hjalp det å stresse ned litt, kjenner betennelsen i musklene i skuldre og nakke er på vei å dempe seg litt, så det kan vel også virke inn på vekta.
Det egentlige målet mitt var ei bukse da - "målbuksa mi" - så var veldig spent på å prøve den på. Tenkte jeg kanskje hadde mer muskler da jeg brukte den, siden jeg trente mye mer på den tiden, så var litt redd jeg ikke var i mål likevel... -Men buksa satt som et skudd dere. Så da er jeg faktisk "ferdig slanket"

Så nå begynner jobben med stabilisering. I første omgang skal jeg øke til rundt 15g kh, dermed kan jeg tillate meg litt mer brøderstatning og nøtter enn jeg har gjort til nå. Vil se at vekta ligger stabilt på det en stund før jeg øker mer, hvis den går videre ned, så øker jeg bare litt ytterligere. Blir spennende dette her, nå må jeg lære meg å tenke litt nytt igjen, og jeg liker jo ny kunnskap og nye erfaringer, så det skal bli en spennende prosess.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 09:47   #4682
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

prutti!!
Bruker du kun 500 i mnd?! eller er dette i uka? Syns uansett du er veldig flink og strukturert!

Tenk at vi har kommet til 14. november allerede da! Snart advent jo! Gleder meg som et barn, julen er favoritthøytid nr 1! Og i år skal jeg få pynte i mitt eget hus, jippi!
Utfordringen blir jo maten da...tør ikke å tenke på det en gang! Men jeg tenker mye er gjort ved å kutte poteten til både ribbe og pinnekjøtt. Kålrabistappe er et must til pinnekjøttet, så det må til på julaften. Og ja, jeg trenger jo ikke å fråtse i julekaker heller akkuratt

Gammel 14-11-11, 09:50   #4683
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

HIPP HURRA FOR BENTE!!!!

For en utrolig jobb du har gjort! Helt fantastisk! Kjenner jeg er superstolt av deg!
Blir kjempespennende å følge med deg når du øker ja! Tror du at du detter ut av ketose på 15 gr?

Gammel 14-11-11, 10:00   #4684
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Bente; du er RÅ! Helt fantastisk! Har ikke ord..!

Maria: 500,- i uka ja, det kan kanskje være litt mye for en enslig? Jeg vet ikke Noen uker har jeg brukt adskillig mye mindre; rundt 350,-

Her er tilbudet dag for dag fra Bunnpris. Synes kjøttdeigen var veldig god, jeg. Grei mengde fett også.
I dag har jeg lovet meg selv å laga minipizza'er, 20 stk. Så har jeg til lunsj et par dager, det går som regel et par til middag også. De forsvinner fort hvis mamma er innom...
Fløtegrøt gleder jeg meg til, må huske å kjøpe kanel.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 10:02   #4685
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

HIPP HURRA FOR BENTE!!!!

For en utrolig jobb du har gjort! Helt fantastisk! Kjenner jeg er superstolt av deg!
Blir kjempespennende å følge med deg når du øker ja! Tror du at du detter ut av ketose på 15 gr?

Tuuuusen takk, Maria - sitter og griner litt nå - helt utrolig deilig å ha noen å dele gleden med

Detter nok ikke ut av ketose på 15, men detter ut rett rundt det. Tenker å holde meg i ketose til vekta har vært stabil en stund, men en økning fra 10 til 15 er jo ganske mye det da, får plass til litt ekstra brød og nøtter da, for er egentlig allerede fornøyd med mengden grønnsaker jeg får i meg.

Gammel 14-11-11, 10:04   #4686
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Bente; du er RÅ! Helt fantastisk! Har ikke ord..!

.

Tuusen takk kjæreste jentene mine

Gammel 14-11-11, 10:08   #4687
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Dette er bente sin dag altså! Det synes jeg vi skal feire!

Prutti: Nei, syns ikke 500 i uka er masse, men 500 i mnd syntes jeg hørtes fantastisk lavt ut

Hva bruker du til bunn i minipizzaene? Ost?

Nei, nå må jeg seriøst komme i gang med dagen dere...mistenker jeg har ei bæsjebleie som venter i stua

Gammel 14-11-11, 10:15   #4688
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Olala, bæsjebleie! Haha.

Jeg legger Kavli ferdskivet jalapenos-ost på bakepapir og inn i ovnen cirka 200 grader i 8-10 minutter (til de er sprø, men ikke mørk), tar platen ut og snur osten. Så har jeg på 1-2 ss med kjøttdeig (stekt kjøttdeig sammen med løk, paprika, sopp, purre, masse krydder og litt fløte) og topper det hele med to skiver ost for topping. 5-6 minutter eller til osten er smelta. NOMNOM!

Gammel 14-11-11, 10:50   #4689
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

å, ja, de hadde jeg nesten glemt! Jeg bruker også kavli sin ost til knekkebrød, men det blir litt dyrt i lengden. Minipizza er nok mere økonomisk! *skriver på handlelista*

Da var småtten ren og lag ned for sin hvil, da blir det kaffe og klesbretting på na mor.

*desperate housewife in the making*

Gammel 14-11-11, 10:55   #4690
bente1
Seniormedlem

Hihihi - jeg er med på den feiringen altså selv om skålingen er i kaffe

Jeg har forresten også begynt å tenke litt på julen, Maria. Ribbe er jo perfekt mat da så lenge man kutter potetene, og det er ribbe vi har som julemiddag. Riskremen derimot... -Men siden riskrem bare spises en gang i året, har jeg tenkt å lage det, bare søte med stevia og bruke litt mindre ris og litt mer fløte, da blir den egentlig bedre også... Kålrabistappe til pinnekjøttet må også til, tenker jeg sper den godt med fløte og smør, det er kjempegodt. Ellers har jeg snakket en del med ungene og vi er enige om at jula skal tilpasses den nye livsstilen. Det betyr at det ikke blir vanlige julekaker og julegodt. Jeg kommer til å lete opp lavkarbo alternativer på kaker, kokosmakroner og kransekake må da kunne lages med sukrin. Det samme med marsipan, og uike kaker basert på nøtter må man da finne oppskrifter på. Skal også lage en god del konfekt på lavkarbovis med hjemmelaget sjokolade og ulike lavkarbo fyll. Skal man ha en ny livsstil må man komme opp med noen nye tradisjoner også, tenker jeg, og heldigvis er ungene 100% bak meg og støtter på alle mulige måter -Og det er da masse kos og julegodt man kan få til på denne livsstilen også

Gammel 14-11-11, 11:09   #4691
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Det er helt sant, Bente! Det skal nok bli jul i år også

Gammel 14-11-11, 11:19   #4692
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Delfiakake med masse nøtter i, hjemmelaget gele og vaniljesaus (mamma mener hun skal klare det), konfekt (blogg) og peanøttkake - da er vi juleklar. Blir pinnekjøtt med potet og kålrabistappe, i tillegg bruker vi hvitsaus til. Poteten er jeg ikke særlig glad i uansett, men kålrabistappen må jeg ha. Samme med sausen. Vi skal prøve lage saus av smør,fløte og JBKM + kraft fra pinnekjøttet.

I år som i fjor lager vi eggesalat, remuladesalat og kjeks av jalapenosost. Ellers spiser vi mye pålegg som danderes fint på fat, nesten som buffet. Eggerøre, laks, omelett, oster, div. kjøttpålegg, eggesalat, remulade, remuladesalat, fetasalat osv, kun fantasi som setter grenser Vi klarte oss fint i fjor, da gjør vi det i år også.

Gammel 14-11-11, 13:30   #4693
bente1
Seniormedlem

Å ja, jul blir det!!! Som du skriver Pruttis, er det masse godt som kan lages, bare fantasien som setter begrensninger. God planlegging er nok kluet her som i alt annet tenker jeg

Har akkurat vært hos legen og blitt sykemeldt 2 uker til. Tenkte en uke til jeg, men legen mente jeg trengte to. Men jeg tar dem og skal bruke tiden godt på å komme meg skikkelig til hektene igjen. Har også time til psykologen senere i dag.

På vei hjem gikk jeg innom meny og kjøpte gresk yoghurt og bær for å feire at jeg er der jeg skal være i vekt. Litt bær, gresk yoghurt og litt stevia som søtning ble bare verdens beste yoghurt altså, nam nam

Gammel 14-11-11, 16:22   #4694
Lille venn
Juniormedlem

Lille venn sin avatar

Medlem siden: May 2011
Lille venn er på en erverdig vei

Gratulerer Bente
Tenk 20 kg. Det er helt fantastisk, men det ligger litt av en jobb bak.

Gøy å se at det har vært aktivitet her i dag etter mange mange rolige dager
Da har jeg fått fylt opp i fryseren med div luncher og bakvarer.

Ha en fin kveld alle sammen

Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 16:46   #4695
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Godt legen din tar vare på deg, Bente Håper timen hos psykologen går/gikk greit. <3 Nå skal jeg lage pizzaer Sulten i magen

Gammel 14-11-11, 21:16   #4696
bente1
Seniormedlem

Tusen takk lille venn

Ja, Pruttilutt, av og til trenger man en lege som bare sier i fra. Og egentlig -innerst inne - vet jeg at jeg har godt av disse dagene i ro
Jeg har vært hos psykologen nå i ettermiddag. hun er veldig fin å prate med, helt riktig person for meg, jatter ikke bare med meg kommer med en del viktige spørsmålsstillinger og får meg til å tenke. Jeg trenger sånt! Etterpå gikk jeg på en kafe jeg vet er flinke med å tilpasse til lavkarbo og spiste middag der, og så tok jeg meg en liten shoppingrunde. Det ble ett par bøker og en ny kjole til vi skal ha salsa juleball neste helg. Var en billig-kjole, bruker ikke kjoler så veldig ofte, få jeg bruker ikke store penger på det, men den satt fin på, så jeg tror jeg kommer til å føle meg fin

Nå blir det avslapping i sofan resten av kvelden, får se om det er noe på tvn, hvis ikke blir det bok.

Gammel 14-11-11, 21:18   #4697
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Det hørtes lurt ut med 2 uker sykemelding, bente! Så godt du har en lege som tar litt vare på deg Det nærmer seg jo med stormskritt at du skal bytte avdeling!

Håper du koser deg med pizza, prutti! Her ble det en kjøttdeigform; kjøttdeig m/saus på en seng av blomkålmos gratineres i ovnen med ost på toppen. Jummy! Det ble jammen meg det til kveldsmat også

og nåååå er jeg rimelig sjokosugen....som vanlig

Gammel 14-11-11, 21:46   #4698
bente1
Seniormedlem

Mmmm, Maria, sånn kjøttform skal jammen jeg prøve en dag også, har gjort det med potetmos en del ganger i høykarbi tider, men aldri tenkt på at det kan gjøres med blomkålmos også, god ide! Og du - bare slutt og tenk på den sjokkisen

Håper du har hatt en god restart dag, Pruttis, å starte med å lage opp mini pizzaer hørtes ut som en genial plan - veldig greit å ha noe som en syns smaker godt de første harde dagene!

Jeg kjøpte den siste boka til Liza Marklund i dag, så nå tror jeg jeg skal åpne den

Gammel 14-11-11, 21:52   #4699
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Ja, det smaker utrolig likt potemos varianten altså! Enda bedre siden man har lov å putte i fløte og alskens snadder Sjokkisen gikk greit, tok en bitteliten bit atkinsbar, og da er jeg fornøyd.

Men bente, hvordan blir det med desembertreffet deres? Er det avlyst?

Gammel 14-11-11, 23:29   #4700
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Kjære dere, det har vært en fantastisk dag. Lagde 16 minipizza (var alt formen holdt) og det smakte fantastisk. Lagde et herlig fyll. Har slappet av foran TV, kost meg med gode filmer og jakten på kjærligheten. Jeg bare ler av enkelte
Bente, glad du har en psykolog du føler du kan snakke åpent med. Det er viktig, vet det av erfaring. Heldigvis har jeg ei som både setter meg på plass og som samtidig er der for meg når jeg faller sammen. Og så klemmer vi.
Nå er det Sex og Singelliv 2 på Canal +, fantastisk morsomt.

Kjøttdeiggryten hørtes godt ut, men jeg er skeptisk til grønnsaker as you all know. Mest fordi jeg er så himla lei av det Tenkte gå til anskaffelse av rosenkål, for det er vel godt?

Håper dere har en finfin kveld godt å være tilbake.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.