Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-10-11, 15:03   #4276
Dollsine
Gjest

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei ladies! Det ble da plutselig å stille? Jeg har vært ute en tur, nydelig høstluft og flotte farger! Nå blir det å stulle litt i heimen før jeg synker inn i lørdagskvelden. Det slo meg at jeg er på fridag nr 3, og at tiden går så altfor fort. Tror jeg søker om å få byttet om, slik at jeg er på jobb to dager og har fri fem dager i uka.

Har dere sett denne forresten? Ting skjer også hos VG/vektklubb. Spørs om de har sett mulighten i lyset eller i pengene da.... http://tpn.vg.no/intervju/middag-med...ohydrater/2570

Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 16:12   #4277
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Jeg også vil jobbe to dager og ha fri fem dager helt herlig, nå føler jeg virkelig skuldrene har sunket flere hakk. Har også vært en liten tur ute i fiværet. Men jammen begynner det å bli kaldt -ikke lenge til frosten kommer tror jeg

Hehehehe - lurer på det jeg også Dollsine om de faktisk har lært noe, eller om de bare ser at det er penger i det.... -Men siden en del folk faktisk leser det som står i tabloidavisene og tror på det, er det jo uansett bra om de får ett mer nyansert syn på dette da, uavhengig av motivet bak. Til nå har jeg egentlig mistenkt vg for å være så negativ til lavkarbo pga økonomiske interesser, dersom de nå får både et lavkarbo og "vanlig" tilbud i vektklubben sin, så vil de kanskje ikke styres av slike interesser lenger, og da kan vi kanskje forvente mer nyanserte artikler i framtiden. Kanskje....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 16:33   #4278
Dollsine
Gjest

Jeg er enig med deg Bente, og har også tenkt at de var uenige i LK av økonomiske årsaker. Jeg brukte forresten vektklubb den første tiden med LK nettopp for å finne ut fordelingen mellom kh/fett/proteiner. Jeg mener jeg har sett en gang at Grete Roede tilbød en lavkarbovariant , men finner det ikke på sidene hennes nå. Dog fant jeg en artikkel om litt reduksjon av kh i kostholdet. Men også GR har jo basert seg på fettreduksjon og heller flere kh. Hvis de går for LK i sine videste forstand så motsier de seg selv.

Men ting skjer, folk forandrer oppfatning, og det er bra! Men uansett skal vi huske at ikke alt passer for alle. For noen er det rett å gå på GR e.l., for andre type på vektklubb mm. Og for noen er det LK som er det eneste rette som fungerer (sukk...). Alle må respekteres for sin metode!!! Hadde vi fått til det, ville ingen føle seg "presset" til å måtte spise mat de ikke ønsker/tåler. Tenk hvor deilig det ville vært da!

Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 17:25   #4279
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Ja, jeg har også hørt at GR nå anbefaler litt reduksjon i kh, men tror det går på sukker og hvitt mel, og at du da spiser andre typer kh isteden, ellers er det vel stort sett samme som før. Fullkornsprodukter er vel uansett bedre enn hvitt mel, antar jeg.

Nei, det er vel ikke det samme som passer for alle. Men det er jo et fakta at 75% av alle som er overvektige har større eller mindre grad av insulinresistens, og den eneste måten å få kontroll på det på er ved å redusere karbohydratene. Så det betyr jo at 75% av de som er overvektige sannsynligvis vil ha godt av å i alle fall redusere betraktelig på karbohydratene i forhold til hva som er vanlig i samfunnet.... Hvor mye som er nødvendig er nok sikkert veldig individuelt, da

Jeg har sittet og lest meg igjennom alt jeg ikke tidligere har gjennomgått + sett på ting jeg har lest på nytt på Espen Rostrup og Thomas Geisner sine blogger i dag, samt lest mye på kostdoktoren sine svenske sider. Og neste gang jeg skal til byen eller på kjøpesenter har jeg tenkt meg innom en bokhandel og kjøpe Matrevolusjonen samt se om det er andre lavkarbo bøker jeg kan ha nytte av. Prøver å lese meg til mest mulig kunnskap for tiden. Vi gjerne stå så godt rustet som mulig til å gjøre alle de beste valgene for meg selv nå når jeg snart skal over på vedlikehold. Ja, det er nok litt kontrollfreaken som snakker nå også, men jeg har definitivt ikke lyst til å gjøre ting slik at jeg ødelegger det jeg har oppnådd, samtidig som jeg også ønsker å finne en måte å leve på som jeg kan trives med som livsstil resten av livet

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 18:36   #4280
Dollsine
Gjest

Så flink du er Bente! Det må være deilig å ha (snart?) nådd målet og kan planlegge overgang til en ny fase. Godt jobbet tenker jeg! Jeg har også fulgt bloggene til herrene Espen Rostrup og Thomas Geisner, sistnevnte sin oppdaget jeg for noen få dager siden her inne på forumet, via denne lenken
Kanskje dette har noe for seg? Vet ikke, og pr nå orker jeg ikke å tenke på å prøve noe annet en gang. For første gang på lenge ser jeg fram til å besøke andre, ser fram til å kunne ta litt, slik at jeg slipper spørsmål/blikk osv. Som jeg har sagt før - hadde jeg enda gått ned i vekt så hadde folk skjønt det at jeg ikke kan (velger bort å) ta noe. Som det er nå er det verre

Men nok sutring! Nå er jeg snart klar for å synke ned i lørdagskvelden, regner med vi snakkes senere i kveld eller iaf i morgen??

Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 19:00   #4281
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Så flink du er Bente! Det må være deilig å ha (snart?) nådd målet og kan planlegge overgang til en ny fase. Godt jobbet tenker jeg! Jeg har også fulgt bloggene til herrene Espen Rostrup og Thomas Geisner, sistnevnte sin oppdaget jeg for noen få dager siden her inne på forumet, via denne lenken
Kanskje dette har noe for seg? Vet ikke, og pr nå orker jeg ikke å tenke på å prøve noe annet en gang. For første gang på lenge ser jeg fram til å besøke andre, ser fram til å kunne ta litt, slik at jeg slipper spørsmål/blikk osv. Som jeg har sagt før - hadde jeg enda gått ned i vekt så hadde folk skjønt det at jeg ikke kan (velger bort å) ta noe. Som det er nå er det verre

Men nok sutring! Nå er jeg snart klar for å synke ned i lørdagskvelden, regner med vi snakkes senere i kveld eller iaf i morgen??

Ja, det er forferdelig urettferdig at det skal gå så mye enklere for noen av oss enn for andre. Jeg synes det er forferdelig urettferdig for deg Dollsinemor Skulle ønske det var mer jeg kunne gjøre for å hjelpe!
Jeg oppdaget også Thomas Geisner ganske nylig, og etter å ha lest igjennom alt han sier skjønte jeg at jeg egentlig lever veldig likt som han anbefaler - litt overraskende og morsomt, da -Men nå er det jo ikke så veldig stor forskjell på de ulike LCHF retningene, så det blir jo ganske likt uansett, kun med små individuelle forskjeller.
Jeg har ingen problemer med det å gå bort egentlig jeg. Jeg kan bli irritert på at de maser på at jeg skal spise ting, men jeg er såpass sta at jo mer de maser, jo mer bestemt blir jeg på ikke å gi etter for presset Vanskelig vilje kan være en fordel av og til...

Og ja, det er deilig å snart være i mål, men litt skremmende også. Derfor tenkte jeg å skaffe meg maksimalt med kunnskap så jeg står best mulig rustet. LCHF blir det uansett, det er det i alle fall ingen som helst tvil om!

Jeg skal snart igang med middag. Koteletter og fløtegratinerte grønnsaker blir det her i huset i kveld. Etter mat tenkte jeg meg ned på en salsafest en liten tur og ta noen danser. Blir nok ikke så sen tenker jeg, så vi preikes nok før jeg legger meg.

Ha en god lørdagskveld alle sammen!

Gammel 08-10-11, 23:07   #4282
bente1
Seniormedlem

Nei men jeg som hadde gledet meg til å lese meg opp her inne nå og så var det ingen som hadde sagt et steike støv

Jeg har i alle fall vært ute og fått svingt litt på kroppen. Deilig!
Tok på meg fjortis shorts-drakta jeg kjøpte her om dagen og fikk sååå mange positive kommentarer -Og en skjønn liten gutt som sikkert er nærnere 20 år yngre enn meg hang på meg som en klegg, jeg måtte snike meg ut mens han danset med en annen... Jaja, selvtilliten er i alle fall på topp i kveld, det må jeg si! Får prøve å ta med meg denne gode følelsen når jeg skal stå ansikt til ansikt med sjefen på mandag...

Gammel 09-10-11, 00:52   #4283
Dollsine
Gjest

Hm.... bare du i kveld Bente? Jeg sank ned i sofaen og vinglasset og sovna der. Disse dagene har gjort meg godt, med bortimot 12 timers søvn hverdag. Regner med å sove utpå i morgen og.

Og i morgen er det søndag Nysgjerrig, og jeg heier på deg. Håper på en beskrivelse av hvordan en gullfiskmassør ser ut

Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 08:50   #4284
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen, ønsker alle en god dag!

Nysgerrig nok, skal tenke på deg i dag og være med deg i tankene!

Gammel 09-10-11, 12:33   #4285
Dollsine
Gjest

God morgen til dere alle! Sov til kl var 11 i dag og jeg Det kan bli en smule småtøft å stå opp før kl 06 i morgen ja... Men at dette var nødvendig, er det ingen tvil om!

Ute er det 4 grader og regn, mens inne er det søndagskos, med fyr i ovnen og ingenting å gjøre Frokosten er spist, deilig kokosbrød med smør, røkelaks og majones. Anbefales! Hva kan gjøre dagen bedre? Akkurat nå? En kopp deilig te

Ang kokosbrødet Bente; det hever ingenting mitt. Skulle jeg hatt i mer bakepulver? Vispet eggene litt? I de brødene jeg har i ost, bruker jeg gjerne litt natron i tillegg; men det er ikke noe ost i kokosbrødet.

Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 12:39   #4286
Dollsine
Gjest

Bente (og sikkert dere andre også): du som er så flink å lage entrecote: sjekk denne oppskriften da: http://dinmat.adressa.no/content/view/full/9773

Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:08   #4287
bente1
Seniormedlem

MMmmm den oppskriften så god ut! Skal jeg prøve neste gang, må bare huske å kjøpe kjøttet dagen før, så kan det ligge i marinaden over natta i kjøleskapet. Bruker ofte å marianer magert kjøtt, men tenker det er godt med entrecot også.

Jeg hadde faktisk også kokosbrød, varmrøkt laks og eggrøre til frokost/lunch i dag Jeg pleier å bruke 2 toppede ts bakepulver i det. Det hever seg litt, men veldig lite. Det med heving tror jeg er ett problem uten hvetemel eller glutenmel uansett.... Kokosbrødet blir litt kompakt, men jeg syns det smaker godt så det gjør ikke så mye.

Jeg tror jeg skal holde meg innendørs i dag, det pøser virkelig ned ute, i tillegg blåser det noe forferdelig. Deilig å være inne under pledd.

Gammel 09-10-11, 14:48   #4288
Dollsine
Gjest

Pøser ned her i Trønderlandet også. Akkurat nå orker jeg ikke tanken på å gå utafor døra en gang. Myemye bedre å sitte inne og fyre i ovnen og lyse opp hverdagen med stearinlys

Har dere hørt om Joharis vindu? Jeg har gjennom jobb og studier vært litt borti dette teoretisk, men ikke i praksis. Så surfet jeg på nett i dag, og kom over en som har brukt det ifbm vektnedgang. Da ble det plutselig mer interessant. For mange kan dette være veldig teoretisk, men på den annen side også et skritt på veien til å bli bevisst de valg vi tar og hvorfor. Se mer på denne siden hvis du er interessert

Jeg tenkte å prøve meg på kokosbrødet og piske eggene litt. Leste om bakepulver og pisket egg ett sted på nettet i dag (kjeder meg litt ja, men lærer mye da). Jeg synes tekakene ble luftigere også da jeg pisket eggene litt. Kommer plutselig tilbake med referat fra bakeprøvingen

Sist redigert av Dollsine : 09-10-11 kl 15:24.
  Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:24   #4289
bente1
Seniormedlem

Utrolig interessant at man forsøker å bruke denslags teori for vektnedgang. Men det er jo helt klart at de mentale prosessene i forhold til mat er langt mer komplekse enn en gjerne tror når en begynner på en slankeprosess. Jeg har i alle fall måttet jobbe masse med meg selv både mentalt og følelsesmessig de siste månedene - både i forhold til de valgene jeg tar - men kanskje ikke minst i forhold til hvorfor jeg tar de valgene jeg tar.... Personlig synes jeg denne prosessen er den tyngste biten, men jeg tenker at jeg må komme på det bedre sted også mentalt om jeg skal kunne greie å leve på en ny måte "etter slankekuren". Bevissthet er jo alltid første skritt i alt

Hmmm kanskje jeg skal vispe de eggene til eggedosis neste gang, da? Det skal jeg jammen prøve, hvis det hjelper på å heve bakverket mer. Du får komme med rapport hvis du prøver, Dollsine, regner ikke med at det blir mer baking på meg kommende uke i alle fall, siden jeg har kost meg med kokosbrød i 3 dager nå, må det blir spising av "ren mat" noen dager framover

Gammel 09-10-11, 18:58   #4290
Dollsine
Gjest

Jeg er enig med deg Bente at de mentale prosessene er viktige i vektnedgang. Både mtp hvorfor vi har spist som vi har spist, gjort som vi har gjort og tenkt (om oss selv) som vi har tenkt. Og hvordan vi skal spise, gjøre og tenke. Joharis vindu er en metode som kan være til hjelp for å bli klar over det underbevisste i handlingene våre, og noen kan ha nytte av det og andre ikke. Det spørs kanskje litt hva vi vil ha ut av det?

Brødet er bakt, og jo det ble litt luftigere. Ikke at det hevet seg noe synlig, men selve skivene ble mindre kompakte. Jeg har jo til nå skjært tynnetynne skiver og lagt på pålegg. Nå måtte jeg skjære ikke så tynne skiver. Jeg har bare to liters former, og øker oppskrifta til å basere seg på 8 egg. Det er mulig jeg kunne økt til en basis på 10 egg, for å se om brødet blir litt høyere. Slik det er nå er det mer som en halv skive i høyde, og ikke fullt det en gang.

Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 19:11   #4291
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Heihei, alle sammen.

Selv om jeg hadde planene klare om mat i helgen, så gikk det rett i dass. Smågodt og popcorn i går ja - i store mengder!
Har forsøkt å redde meg inn i dag, men på tross av egg og bacon til frokost er jeg kjempesulten (greit nok at det er mange timer siden frokosten nå, men det får være grenser for hvor sulten man kan bli?) Karma is a bitch!

Nå står laksen i ovnen og grønnsakene skal straks i panna. Gleder meg helt utrolig mye. Hjelper å ha noe å tenke på i dag, hvertfall.

I Oslo pøser det virkelig ned. Det verste med sånne dager er at jeg blir alltid utrolig ensom og trist. Spiller liksom ingen rolle at jeg egentlig ikke er ensom - den følelsen kommer uansett. Eneste måten å ikke ha den følelsen på er å være sammen med noen. Kjæresten er på jobb, og bestevenninna har (endelig) fått kjæresten sin til Norge, så hun er jo opptatt med å vise han Oslo og at toalettet faktisk spinner vannet motsatt vei her enn i Australia... (Ja, det gjør faktisk det).
Så da må jeg holde meg selv opptatt (det hele har sikkert noe med at jeg fremdeles ikke trives i mitt eget selskap). Møkkadag.

Også var det alt det smågodtet i tillegg da... Glad jeg ikke er kvalm lenger, hvertfall...

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 20:39   #4292
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Hei!!

Godt å se dere igjen damer!

Bente og Dollsine: Høres ut som dere har nytt rolige dager i helga, så deilig! Og du bente! Hva er det jeg hører om dansing og sjekking av unge menn?!? Jeg vil høre mere!!
Appelsinpiken: jaja, slik er det bare! Jeg merker også det er lettere å skeie ut nå som jeg er på en mer moderat lavkarbo..

Vi dro plutselig og litt uplanlagt på hytta i helga, og det ble atter en høykarbo helg...æsj altså! Jeg har ingen unsklydning... Men nå har jeg iallefall handlet inn litt ingredienser, så jeg er bedre rustet til uka

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 20:53   #4293
bente1
Seniormedlem

Mine skiver er også ganske små, Dollsine, jeg bruker jo 1,5 l form, så det blir som en liten formkakeskive. Men jeg syns det er greit, trenger jo ikke være så store skiver - mest for å ha noe å legge alt pålegget på

Appelsin og Maria: Det er bare å glemme det som var spist i går og starte på ny frisk, ingenting å dvele med nå
Appelsin: Finn deg en god bok, tenn noen stearinlys, kos deg med maten, eller en kopp varm te, det kan være litt deilig og å finne roen i sitt eget selskap
Maria: Håper hytteturen var koselig og at dere fikk slappet av etter all sykdommen forrige uke!
Hehehehe det er bare en liten gutt som er litt begeistret for meg av en eller annen grunn. Han kom nettopp til Norge og ville fortsette med salsadansing, og meg var den første han traff på mail, kanskje var jeg hyggelig på mail, ikke vet jeg.... -Men nå er han litt vel close hele tiden... Han er minst 15 kanskje 20 år yngre enn meg, så for meg er det helt uaktuelt. -Men litt smigrende er det jo

Gammel 09-10-11, 21:34   #4294
Dollsine
Gjest

God kveld damer!

Appelsinpiken: jeg får inntrykk av at helgene dine er utfordrende? HAr det sammenheng med at du er hos kjæresten? Hvis du ser etter om det er noe mønster som går igjen i helgene så kan det være lettere å bryte (u)vanen når/hvis du ser den dukker opp.
Maria: så koselig at det ble hyttetur i helga etter alle sykedagene dere har hatt.
Bente: spennende spennende; en ungdom er interessert.....hu hu hu. Husk at damer i en viss alder er tilstrekkende for ungdommer både mtp erfaring, vanskelig å nå osv. Tenker vi ber om en fortsettelse følger på den der!

Og hvordan er det med dere andre damer? Håper ikke du depper over at huset ikke ble solgt i første omgang Sanna? Og du Prutt: er du bare opptatt av å innrede nyleiligheten din? Når overtar du/flytter du inn forresten? Og Nygjerrig da; hvordan var det i selskap i dag? Lille venn er det lenge siden vi har sett/hørt noe fra, men du er innom og leser håper jeg? Og Fosky; du er ferdig å løpe nå?

Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:26   #4295
Dollsine
Gjest

Bare innom for å si godnatt til dere alle. Sånn har helga mi vært:

Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 22:26   #4296
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Og hvordan er det med dere andre damer? Håper ikke du depper over at huset ikke ble solgt i første omgang Sanna?

Neida, i dag ble huset skeinet igjen for en privat visning.
Vi selger det nemlig selv og skal bare ha en advokat til å ta oppgjøret.
Da vil vi spare nesten 150.000,- kr. Tenk alt det baconet jeg kan kjøpe for det....

Gammel 09-10-11, 22:49   #4297
bente1
Seniormedlem

Hehehe, Dollsine, min helg har vekslet mellom skjerm og bok - bortsett fra dansingen i går har jeg jammen ikke bevegd meg langt bort fra sofan

Så bra at dere har tatt sakene i egne hender, Sanna! På en slik liten plass er det kanskje like greit å ordne ting selv! Håper det går greit for dere!

Nå tenker jeg at jeg logger av for kvelden også. Det har vært en uvanlig stille helg her inne. Nesten bare jeg og Dollsine som har skravlet jo. Nå skal jeg prøve å puste med magen, få meg en god natt søvn og være mentalt forberedt på morgendagen
Ønsker dere en god natt!!

Gammel 10-10-11, 00:05   #4298
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Må bare fortelle dere. Jeg begynte å bli sulten igjen nå like før jeg skulle legge meg. Jeg gidder rett og slett ikke å gå å lage mat nå rett før jeg skal sove, så jeg tok en ss udos choice skylt ned med litt sanasol. Plutselig er jeg ikke sulten lenger! Tok 4 minutter omtrent så var jeg "mett". Varer sikkert sikke såå lenge, siden det bare var en ss. Men herlighet så enkelt det skal være å slippe å legge seg sulten!

Nattinatt!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 07:54   #4299
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen.

Veiedag, 200g ned denne uken, men det betyr at jeg er nede på 67-tallet, 67.9 da, men likevel

Gruer meg til jobbuke, men har heldigvis fått slappet av og samlet meg litt de siste dagene så står bedre rustet enn jeg gjorde sist uke

Gammel 10-10-11, 08:30   #4300
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen alle sammen.

Veiedag, 200g ned denne uken, men det betyr at jeg er nede på 67-tallet, 67.9 da, men likevel

Gruer meg til jobbuke, men har heldigvis fått slappet av og samlet meg litt de siste dagene så står bedre rustet enn jeg gjorde sist uke

Grattis med vekten.
Går nok bra på jobb, skal du se.... Tiden har den egenskap at problemerne ofte krymper, etterhvert....
Jeg har fri idag. Men vips, - der gikk den fridagen i vasken. Et sykt barnebarn. Behøver jeg si mere??

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.