Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-08-11, 11:35   #376
Bravo
Medlem

Bravo sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Bravo er ny på veien

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Sitat:

Jeg spekulerer og spekulerer... Hvorfor hjelper ikke "bare" cocosa? Noen tar Udos, andre tran (Cyan nettopp her), andre en annen olje igjen.

Hva skjer egentlig siden man får slikt resultat av en kombinasjon?

Vi har vel egentlig blitt inspirert av BitTorres som selv har hatt veldig gode resultater av å kombinere Udo's Choice og Cocosa.
Ser ut som om flere i tråden her har fått resultater

Han har skrevet litt om dette bl.a. her og her

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:18   #377
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Kan vel hende at ulike folk trenger ulike ting. Kanskje "bare" cocosa hjelper noen, "bare" Udo's andre og atter andre trenger begge eller alle tre.

Det er iallfall tre delvis ulike varianter av sunne fettsyrer som de fleste trenger en del av (selv om det går an å få for mye omega3 også), eller kanskje det rett og slett bidrar til "mettheten".

Gammel 16-08-11, 13:54   #378
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

SÅ gøy å høre om framgangen deres! Gleder meg veldig til jeg får oljer i hus igjen. Bare en liten uke til jeg kan bestille nå! Ja, og så tar det jo gjerne halvannen uke før de kommer i posten, forsåvidt. Lurer på å kjøpe meg en boks Pure kokosolje fra asia-butikk, og håper det kan gjøre litt nytte i mellomtiden. De koster bare 50 spenn, og det står på boksene at de ikke er raffinerte, så får jeg håpe at det er sant, da.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 15:22   #379
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sånn apropos varme ... så leste jeg denne i dag
http://www.marksdailyapple.com/dear-...cy-canola-oil/
Sånn som jeg leser svaret så kan det å spise litt cocosa dermed "lære" kroppen å forbrenne ketoner???

Gammel 17-08-11, 13:31   #380
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Nå har jeg gått et par dager uten cocosa og forbrenningen min er stoppet helt opp. Det skal ingenting til for at jeg går opp i vekt. Om det er relatert eller ikke aner jeg ikke, for jeg har også vært litt stresset i det siste da vi har hatt min lillesøster her i 3-4 dager inkl. nettene, jeg måtte på jobb igjen når jeg trodde jeg var ferdig, jeg har kjøpt meg bil og det skriker jo stress i seg selv + 2 bursdagsselskap og ene kvelden måtte jeg ty til en kjøpepizza til middag og jeg føler den ene kvelden der ødela alt. Jeg har ikke veid gjevnlig så jeg vet ikke hvor det gikk galt, men jeg merker at jeg er annerledes i kroppen og det ganske kjapt etter at jeg kuttet ut cocosaen.. Går kun på Udo's nå 3 x 5ml, men jeg merker fint lite av den, akkurat som om jeg skulle gått kun på cocosa, så det er absolutt noe med den blandingen altså!

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 22:00   #381
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Jeg har tatt Cocosa i en uke nå. 2 ss hver dag de siste tre dagene. Og jeg elsker å ta den i fløtekaffen min.

MEN jeg har vært småkvalm hele denne uka. Det er litt ubehagelig, syns jeg.

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 22:15   #382
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Jeg har tatt Cocosa i en uke nå. 2 ss hver dag de siste tre dagene. Og jeg elsker å ta den i fløtekaffen min.

MEN jeg har vært småkvalm hele denne uka. Det er litt ubehagelig, syns jeg.

Kanskje litt mye olje for fort?
Prøv å redusere litt og se om det blir bedre.

Jeg skal i gang igjen med Udo's og Cocosa etter to ukers pause i morra, og tenker jeg tar det piano i starten slik som sist.

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 22:17   #383
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Jeg tar ikke Udo's, - bare Cocosa.

Kristin_B er best
Gammel 17-08-11, 22:36   #384
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Jeg tar ikke Udo's, - bare Cocosa.

Men 2 ss pr dag er kanskje litt mye for magen din?
Jeg tror jeg hadde redusert litt noen dager og sett hva som skjedde, for så å øke igjen.

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 07:35   #385
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Takk, Cassiopeia !

Kristin_B er best
Gammel 18-08-11, 08:38   #386
ketto
Medlem

ketto sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ketto er på en erverdig vei

Hurra. Vekta mi har rikket seg nedover også. Bare 700 gram fra minstenotering! Spent på om det stopper her denne gangen også, eller om det går videre ned nå. Krysser fingre!

Gammel 18-08-11, 09:01   #387
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

http://www.coconutresearchcenter.org/article10065.htm

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 10:48   #388
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Her har midjen krympet med 1,5cm samtidig som vekta har leet på seg, forutsatt at jeg har klart å måle på samme sted da...

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 11:10   #389
Bravo
Medlem

Bravo sin avatar

Bravo er ny på veien

Enda et lite hakk ned for meg, og i går økte jeg dosen på begge oljene bittelitt. Jeg kunne nesten danse, blir så glad av å endelig se resultater!!

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 11:25   #390
ketto
Medlem

ketto sin avatar

Her går det også nedover 0.2 kg til siden i går. Og i dag kom tante rød

Åhh, håper virkelig dette er starten på videre nedgang!

Gammel 19-08-11, 14:05   #391
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Fikk Udos`n på onsdag og startet med Udos og cocosa onsdagskveld. I dag viser vekta -1.6 kg

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 14:12   #392
ketto
Medlem

ketto sin avatar

Så bra!! Håper Udosen min kommer snart

Gammel 19-08-11, 14:29   #393
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Ja, i går var det gått 1 uke siden jeg begynte med udo's, men det har gått ca ei halv uke uten cocosa, så det ble kun udo's for det meste. Cm hadde rast opp før jeg kjøpte oljene så jeg håpte igrunn bare på at udo kunne hjelpe på å stabilisere den og hadde 0 tro på at jeg ville miste noen cm, men sant nok så var det jammen meg 1 cm bort fra nedre magedel / hofter! Når jeg gikk tom for cocosa så stoppet vekten å falle og endte opp med et tap på 500g i stedenfor 900g som jeg var en plass i uka, men er strålende fornøyd allikevel. Håper jeg får den nye cocosaen snart for da skal fettbålet brenne til det så absolutt slutte!

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 14:42   #394
heymaria
Juniormedlem

heymaria sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Alder: 38
heymaria er på en erverdig vei

En undring jeg har: La oss si at jeg begynner daglig inntak av Udo's Choice og Cocosa. Små mengder i starten, og deretter opptil et par spiseskjeer eller mer av hver av dem daglig. Vil kroppen bli avhengig av å fortsatt få tilført like stor mengde, eller går det fint å trappe ned igjen etterhvert som ønsket resultat oppnås (vektnedgang, penere hud, bedre hjernefunksjon, osv)? Må man fortsette "evig" for å opprettholde effekten? Udo's vil jo være lurt å fortsette med pga. omega-inntaket, men hva med Cocosa?

Jeg har holdt på med Cocosa noen dager nå og har bestilt Udo's fra iHerb i dag, så er spent på effekten. Skal måle meg i morgen!

Er det forresten noen forskjell på om den daglige dosen av Cocosa og Udo's fordeles utover 2-3 serveringer i løpet av en dag eller om man f.eks. tar alt om morgenen?

heymaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:07   #395
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av heymaria, her.

En undring jeg har: La oss si at jeg begynner daglig inntak av Udo's Choice og Cocosa. Små mengder i starten, og deretter opptil et par spiseskjeer eller mer av hver av dem daglig. Vil kroppen bli avhengig av å fortsatt få tilført like stor mengde, eller går det fint å trappe ned igjen etterhvert som ønsket resultat oppnås (vektnedgang, penere hud, bedre hjernefunksjon, osv)? Må man fortsette "evig" for å opprettholde effekten? Udo's vil jo være lurt å fortsette med pga. omega-inntaket, men hva med Cocosa?

Jeg har holdt på med Cocosa noen dager nå og har bestilt Udo's fra iHerb i dag, så er spent på effekten. Skal måle meg i morgen!

Er det forresten noen forskjell på om den daglige dosen av Cocosa og Udo's fordeles utover 2-3 serveringer i løpet av en dag eller om man f.eks. tar alt om morgenen?

For å få effekten av cocosa og udos må man selvfølgelig fortsette med det "for evig". Men nedgangen din er jo ikke avhengig av hverken den ene eller den andre Det er vel bare ment som en boost.

Gammel 21-08-11, 11:06   #396
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Hm! Jeg har alltid hatt rød/knudrete hud på armene, ikke konstatert eksem, men veldig synlig - selv ikke et kosthold med 70-80% fett har fått bukt med det. Men i dag tidlig la jeg plutselig merke til at knudringa er omtrent helt borte! Dette er jeg 99% sikker på at er en Udo's-effekt, for jeg har ikke endret på noe annet i kosten.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 11:11   #397
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hm! Jeg har alltid hatt rød/knudrete hud på armene, ikke konstatert eksem, men veldig synlig - selv ikke et kosthold med 70-80% fett har fått bukt med det. Men i dag tidlig la jeg plutselig merke til at knudringa er omtrent helt borte! Dette er jeg 99% sikker på at er en Udo's-effekt, for jeg har ikke endret på noe annet i kosten.

Dette merket jeg også! Åååeh, jeg får penger i mårra, da skal jeg bestille stooore kvanta, altså. Merker jeg blir en smule misunnelig når jeg leser om all effekten dere har fått som jeg aldri rakk å få. Må være litt mer føre var i denne omgangen, og ikke bli blakk og gå tom i den rekkefølgen.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 11:14   #398
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Jeg blir liksom sittende her å måpe litt.....det har gått uendelig tregt nedover med meg i det siste - og det er greit nok - jeg er jo godt innenfor normal BMI og forventer egentlig ikke noe videre vekttap....Veide meg i dag bare for å sjekke litt og fikk hakeslepp når jeg så 62,6 på vekta....Det er over 1 kilo ned på litt over ei uke.....!!! Så mye ned på så kort tid er det leeeeenge siden jeg har opplevd....
Og ikke tar jeg så mye Ud0`s + Cocosa heller, er fortsatt på lav dosering da jeg er livredd for å bli kvalm / "do-trengt" når jeg er på jobb alene hele dagen....

En annen ting er at jeg blir fortere mett nå.....spiser mye mindre til middag f. eks....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 11:58   #399
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Den effekten har jeg omsider også fått. Har ikke gått ned i vekt, har tvert imot gått opp dessverre , men jeg er lykkelig for at huden nå er så mye bedre og nesten ikke tørr lengre.

Synes nesten "alle" har lovprist hvor bra huden ble på dette kostholdet, mens jeg opplevde egentlig det motsatte. Etter noen uker på Udos/cocosa kjøret er huden blitt mykere og ikke så knudrete. Sliter ennå med mer urenheter i ansiktet og på magen , men legen mener at det kan skyldes at jeg har sluttet med hormonprevensjon forholdsvis nylig og at kroppen må "stabilisere" seg.

Min teori om dette er at mesteparten av fettet jeg får i meg nå er av den riktige typen. Sier ikke at det er noe galt med annet fett, men det er tydelig at større mengder U og C og mindre dyrefett gir veldig postitive resultater for min del. Har kuttet tilbake på spesielt fett fra meieriprodukter, siden dette kan være partystopper og tilfører heller udos og cocosa. Driver å kutter en del andre ting i kosten også i håp om at jeg kan gå ned enda noen cm. Er lov å håpe

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 13:44   #400
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Artig å lese, fordi i en ernæringsbok jeg har la jeg merke til at det sto at ved mangel på de essensielle fettsyrene kunne man få røde nupper.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du klart å redusere lipoprotein a ved hjelp av kostholdsendringer? bettyblue Fysisk og mental helse 0 02-06-11 19:53
Mettet fett i kokosolje MarianneSB Spørsmål og svar 1 25-05-11 11:25
Mettet fett og Udo's Choice kamp Spørsmål og svar 28 31-12-10 12:47
Lavkarbo- redusere fett? supha Lavkarbo generelt 10 26-05-09 22:32
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 12:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.