Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-09-11, 22:10   #3426
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ordet brøderstatning er for meg et skjellsord. Jeg blir rett og slett muggen av å tenke på det; prinsippet er jo klinkende klart! Trenger du noe å tygge på, ha under pålegg osv; skjær opp agurk eller squash eller hva du måtte ønske, klæsj på pålogget og knask i vei. Hva angår søtning ønsker jeg ikke kaste stein i glasshus; jeg må ha de tre slurkene for alle tabbisene jeg må ta. Jeg tar det igjen ved å være særs bevisst ellers. Nå drikker jeg (heldigvis) ikke te, så slipper den utfordringen. Synes du er flink som kutter suketter, men hvorfor anskaffe stevia da? Smaksbehovet sitter i toppen, ikke mellomgulvet
Kudos til deg for standhaftigheten ang. pepsien. Dog, signaturen min skal få stå noen uker *klem*

Jeg har vært sur i hele dag, så skal ikke skrive stort mer. Ser at jeg skriver i en streng tone, og det får så være akkurat nå. Håper dere har det fint hvaenn dere bedriver fredagskvelden med. Håper Bente koser seg litt i London. Ansiktsmaske så jeg var nevnt her en plass; god ide!

Klem

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 22:25   #3427
Dollsine
Gjest

Endelig skjer det noe i tråden! Jeg har lagt merke til at fredager er en rolig dag, men i kveld tok roligheten kaka altså.

Sint du Prutti? Synes ikke det jeg; tydelig ja. Og det er på sin plass det?

HAr skjønt at brøderstatning er fyord for deg vennen; men enkelte ganger er det nødvendig da sjøh... Det handler ikke om noe å ha under pålegget eller å tygge på; men rett og slett for å ha et alternativ til mat når ingenting annet går.

Og ja; du stiller et godt spørsmål om hvorfor jeg skal ha stevia. Det sitter i hodet som du sier, og ikke i magen. Jeg orker ikke fruktte. Jeg drikker ikke kaffe (forstår ikke dere som heller i dere litersvis av den beske fæle greia). Jeg skal ikke ha søt te, men litt supplement. Er ikke det en elegant måte å si det på?

Savner pepsien min da; det er mye kos med et glass på kveldene. Men dag en er snart over og har gått greit. Dere tror nok jeg er megaavhengig, men det er jeg ikke. Ikke nå - men har vært. Nå er det mest kos, og grunnen til at jeg kuttet det ut er at jeg ser jeg drikker mer og mer, oftere og oftere - og vet hvor det ender hvis jeg ikke passer på.

Sist redigert av Dollsine : 09-09-11 kl 23:12.
  Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 23:19   #3428
Dollsine
Gjest

Prutti: jeg tenkte å bake peanøttkaka di til uka. Er på bloggen din og ser på oppskrifta. Deler du bunnen? Eller har du kremen oppå bunnen og sjokoladen oppå der igjen?

Hvor mange porsjoner mener du det er?

Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 23:57   #3429
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Endelig hjemme! Liker ikke å være på reise jeg! Greit når det er ferietur, selv om jeg ikke liker selve reisen da heller, men jobbreiser kjenner jeg at jeg har stor motstand i hele meg mot, prøver å unngå det hvis jeg kan, men av og til må man bare.
Maten har i alle fall gått bra denne gangen, god planlegging er halve jobben, er det ikke det de sier, og på lavkarbo vil jeg nesten si det er 90% av jobben

Dollsine, du spurte om det kokosbrødet. Det var du som postet det en gang, men her er det i alle fall. Jeg dropper sukrinen, synes det er unødvendig, ig jeg steker det i 1,5 liters form. Det har 80% fett og veldig lite karber, så det er bedre enn noen andre brøderstatninger jeg har prøvd. Gir definitivt ikke samme blodsukkersvingningen som andre brøderstatninger pga at det er så lite karber i kokosmelet.
-Dette må nesten du også godkjenne pruttis, det er jo nesten eksakt det samme som kokoslappene dine

"Cornelias lavkarboloff
6 egg
100 g smeltet smør
2 ss Sukrin
1/2 ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk

Bland alt sammen til en "potetstappe-aktig" deig.
Stek i brödform på 180 grader i ca. 50 min"

Med frysingen din ville jeg gjort som Sanna sier, Dollsine, få i deg litt fett en litt før det tidspunktet du vet det kommer, det kan være via cocosa, smør, ost, majones eller annet. Jeg tror ikke det er forbrenningen som går ned, alle disse ekspertene som jeg har lest opp og ned og i mente mener i alle fall at forbrenningen i kroppen ikke fungerer på samme måte når forbrenningen vår er basert på fett, den går ikke ned selv om vi spiser sjeldnere, de fleste sier at man fint greier seg med ett måltid om dagen om man vil det. Men det kan jo være en fysisk reaksjon i kroppen din på at for å gi beskjed om at den er sulten og ikke har fått det den trenger? Kanskje vil det også bedre seg etter hvert som du har vært borte fra karbene en stund nå, slik at fettforbrenningen også blir mer optimal? Det som nedsetter fettforbrenningen er hvedsaklig karber og alkohol, så om du vil maksimere fettforbrenningen er det det viktikste å ha full kontroll på.

Pruttis: Du er ikke sur og muggen, ærlig og direkte er noe helt annet Her inne har vi fullt og helt rett til å være som vi er enten vi har en god eller dårlig dag. Det går da sagtens opp og ned for oss alle. Ikke mange dagene siden jeg grein mine modige tårer her inne i alle fall

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 01:10   #3430
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Prutti: jeg tenkte å bake peanøttkaka di til uka. Er på bloggen din og ser på oppskrifta. Deler du bunnen? Eller har du kremen oppå bunnen og sjokoladen oppå der igjen?

Hvor mange porsjoner mener du det er?

Deler ikke bunnen, har kremen oppå bunnen når bunnen er avkjølt. Sjokoladen har jeg på kremen. Nomnom
Spurte mamma nå om hva hun mener om antall kakestykker. "Det første stykket du tar er jo alltid beskjedent, det neste er alt for stort, i alle fall på denne kaka". Jeg har skrevet 24 stykker, og jeg mener at det var det som var summa summarum. 24 stk gir 2,15 karb. Større stykker (16) gir 3,23 karb. Den er svært mettende pga. fettet og kremen, så ikke regn med "vanlige" bløtkakestykker.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 01:13   #3431
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Endelig hjemme! Liker ikke å være på reise jeg! Greit når det er ferietur, selv om jeg ikke liker selve reisen da heller, men jobbreiser kjenner jeg at jeg har stor motstand i hele meg mot, prøver å unngå det hvis jeg kan, men av og til må man bare.
Maten har i alle fall gått bra denne gangen, god planlegging er halve jobben, er det ikke det de sier, og på lavkarbo vil jeg nesten si det er 90% av jobben

Dollsine, du spurte om det kokosbrødet. Det var du som postet det en gang, men her er det i alle fall. Jeg dropper sukrinen, synes det er unødvendig, ig jeg steker det i 1,5 liters form. Det har 80% fett og veldig lite karber, så det er bedre enn noen andre brøderstatninger jeg har prøvd. Gir definitivt ikke samme blodsukkersvingningen som andre brøderstatninger pga at det er så lite karber i kokosmelet.
-Dette må nesten du også godkjenne pruttis, det er jo nesten eksakt det samme som kokoslappene dine

"Cornelias lavkarboloff
6 egg
100 g smeltet smør
2 ss Sukrin
1/2 ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk

Bland alt sammen til en "potetstappe-aktig" deig.
Stek i brödform på 180 grader i ca. 50 min"

Pruttis: Du er ikke sur og muggen, ærlig og direkte er noe helt annet Her inne har vi fullt og helt rett til å være som vi er enten vi har en god eller dårlig dag. Det går da sagtens opp og ned for oss alle. Ikke mange dagene siden jeg grein mine modige tårer her inne i alle fall

Jeg må godkjenne den, ja, naturligvis. Skeptisk til så masse egg, men det er vel det som utgjør konsistensen/massen.

Gammel 10-09-11, 01:22   #3432
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Dollsine: Nei, jeg får ikke noe positivt ut av det, det gir meg ingen energi og ingen nytte. Det tømmer meg for alt jeg eier og besitter; kreativitet, lese- og skrivelyst, interesser, pågangsmot - lista er lang. Men det går over etter noen timer. Jeg tar medisiner til litt forskjellige tidspunkt nå, må skjerpe meg litt der. Dessuten går jeg rundt og er kronisk forbanna på en i nær familie, og det gjør det ikke bedre

Henta puslespill på posten i dag; NYDELIG bilde, og frustrende vanskelig. Alt går i grått, svart og lilla. Fnis.

Gammel 10-09-11, 09:20   #3433
Dollsine
Gjest

velkommen tilbake Bente! Jobbreiser er ikke noe særlig; men bekrefter at vi har det bra hjemme, så noe godt kommer det ut av det. Du har jo stålkontroll på maten, det er tydelig. Og planleggingen er 90% av jobben ja, iaf på LK.

Jeg vet det var jeg som postet brødet, men jeg hadde aldri prøvd det. Kom over oppskrifta en gang det var snakk om loff tror jeg, og så sendte jeg den ut. Takk for at du delte den en gang til! Jeg forstår ikke hvorfor du er så skeptisk til den Prutti? Eggene? Jeg trodde du var eggenes beste venn??

Jeg tok Udos/cocosa tre ganger i går, for å se om det hjelper. I dag skal jeg ut og lete/kjøpe tette bokser slik at jeg kan ha med oljene på jobb; vil jo ikke ha oljesøl i veska mi! Veldig bra du minnet meg på det med forbrenning!! Jeg tror frysingen er en måte å si at jeg er sulten på; og den kommer før mageknipet (denne kroppens måte å si fra om behov for mat). I sommer da jeg spiste når jeg var sulten og ikke fordi det passet sånn ift møter mv, kom sultfølelse og ikke knip. Dessverre må jeg forholde meg til klokka en del på jobb. Så får jeg heller gjøre det annerledes i helgene.

Takk for info om kaka Prutti; jeg skal ha selskap og tenkte å lage denne. Da tror jeg at jeg bør bake to... Jeg kjenner gjengen og de tar aldri bare ett lite stykke!

Og så rakk jeg ikke slette den siste setningen min før du leste den... jeg er lei for det; den var på kanten og jeg skulle ikke skrevet det. Hvis det å ta medisiner til samme tidspunkt er en utfordring, så anbefaler jeg deg å investere i dosetteske. Det er det nest mest glimrende for oss medisintakere etter ostehøvelen! De finnes i flere størrelser, og er enkle å få med i handveska (takk og pris for at vi har vesker).

Kos deg med puslespillet; jeg er sikker på at det blir nydelig når det er ferdig. Og det skal jo ikke være enkelt skal det? Da blir det bare kjedelig

Ble skremt her i morges da jeg åpnet kjøleskapet. Der lå det en flaske brus....heldigvis cola da. Men skrekken satt i meg lenge. Er kanskje mer avhengig enn jeg trodde...

Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 09:38   #3434
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen!

Jeg var også skrptisk til alle de eggene første gang jeg lagde den loff- oppskriften Pruttis, men jeg syns fsktisk ikke det smaker eggete, vet ikke om det er kokosmelet elller alt smøret som gjør det, men jeg syns det blir mer "kake-aktig". Med sukrin i syns jeg det ble for mye kake, for søtt rett og slett, men uten sukrin blir det mer en form for "kake-brød" som er veldig greit hvis man vil ha noe kjapt å legge pålegg på. Mine skiver veier ca 35g, og da har det bare 0.3 karber pr skive, og det er jo nesten ingenting. Siden det også er 80% fett, blir det med smør på og ett fett pålegg (røkelaks, salami, makrell ell) en veldig enkel måte å få opp fettprosenten på. Derfor vil jeg absolutt anbefale å prøve det for de som savner en eller annen form for brøderstatning, mye bedre ernæringsforhold for oss enn protein-, nøtte- elller frøbrød.

Sitter akkurat med en kopp te med cocosa. Dollsine: Hvis du vil ha noe søtt i teen, anbefaler jeg posjonspakker med Stevia uten smak. Jeg prøver å drikke grønn te for å få i meg de antioksidantene, og uten søtning orker jeg ikke det rett og slett, synes det smaker gress. Litt stevia tar vekk gresssmaken. Det er utrolig lite du trenger bruke, iom at stevia er så sterkt, tror en slik liten posjonspakke holder til minst 3-4 kopper med te for meg.

I dag arrangerer vi nybegynnerhelg i salsa, så jeg må ut dit en tur og hjelpe til og se hvordan det går med dem. Alltid kjekt å se det "lyset" som tennes i øynene på en del når de oppdager den fatastiske gleden denne dansen gir

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 10:02   #3435
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jeg vet det var jeg som postet brødet, men jeg hadde aldri prøvd det. Kom over oppskrifta en gang det var snakk om loff tror jeg, og så sendte jeg den ut. Takk for at du delte den en gang til! Jeg forstår ikke hvorfor du er så skeptisk til den Prutti? Eggene? Jeg trodde du var eggenes beste venn??

Ikke når jeg er restriktiv til proteiner. Egg er OK i begrensede mengder. Min mening.

Takk for info om kaka Prutti; jeg skal ha selskap og tenkte å lage denne. Da tror jeg at jeg bør bake to... Jeg kjenner gjengen og de tar aldri bare ett lite stykke!

Og så rakk jeg ikke slette den siste setningen min før du leste den... jeg er lei for det; den var på kanten og jeg skulle ikke skrevet det. Hvis det å ta medisiner til samme tidspunkt er en utfordring, så anbefaler jeg deg å investere i dosetteske. Det er det nest mest glimrende for oss medisintakere etter ostehøvelen! De finnes i flere størrelser, og er enkle å få med i handveska (takk og pris for at vi har vesker)

Har hatt dosett hele tiden, den har ikke integrert vekkerklokke, så av og til blir det skjevt.

Gammel 10-09-11, 10:11   #3436
Dollsine
Gjest

takk Bente. Jeg må prøve det brødet uten sukrin jeg og; jeg måtte kutte ut knekekbrød/proteinbrød pga for mye kh fra frøene.

Men du - hvilke porsjonspakker fra Stevia? Jeg har ikke bestilt det for noen skrev ett sted at de ga besk ettersmak. Håper du har anledning til å sende meg tips?

Åh...jeg synes det høres så spennende ut med salsa; litt sensuelt? Litt myk kroppen? Altså ikke noe for dette stive skroget... Håper dere får god uttelling. Kos deg du!

Prutti: du er litt vanskelig å forstå noen ganger. i Ei oppskrift med 6 egg gir ca 30 skiver; det blir ikke så mye proteiner pr skive? Og når alternativet er omelett el av 2-3 egg så kan jo brødet være greit nok?

Ja det er litt dumt at disse dosetteskene leveres uten alarm Kanskje det hadde vært noe å ta patent på? Og inntil videre kan vi ha alarm på mobilen? Jeg har hørt at på Iphone finnes det en husk-å-drikke-vann-funksjon; jeg er sikker på at det finnes andre program både for Iphone og Androidtelefoner som kan lastes ned.

Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 10:26   #3437
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Meget mulig

Gammel 10-09-11, 10:47   #3438
bente1
Seniormedlem

Kokosbrødet har i følge diett.no energiprosent på 80% fett, 19% protein og 2% karber (avrundingen her er nok litt feil, siden dette blir 101%, men nær nok), så sammensetningen av næringsstoffene er nær så perfekt som en kan komme på dette kostholdet, veldig mange andre ting som gir mye mye mer proteiner i sammensetning, så dette brødet tror jeg ikke er ille altså!

Gammel 10-09-11, 10:52   #3439
bente1
Seniormedlem

Dollsine:
Denne kjøpte jeg:
http://www.iherb.com/Now-Foods-Bette...100-g/322?at=0

Når det gjelder bitterhet, så er det mengden som avgjør her. Stevia blir bittert i alle former om en bruker altfor mye. En må bare være veldig forsiktig med mengden, smake seg fram til en får det i fingrene. det er ekstremt små mengder som skal til etter min erfaring.

Gammel 10-09-11, 12:46   #3440
Dollsine
Gjest

Supert! Takk Bentemor. Jeg legger den til ønskelisten så den blir med neste gang. Og du har min stemme ang kokosbrødet; vi kan jo kalle det noe annet enn brød så Prutti ikke går av hengslene? Det minner veldig om lappene ja. Da regner jeg med det er minst like godt!

Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 16:02   #3441
Dollsine
Gjest

HJELP!

Jeg baker kaka til Prutti, og bunnen virker rå?

Piska eggehvitene stive sammen med sukrinen, og rørte peanøttene forsiktig inn. Jeg leste ikke hele oppskriften og så først etterpå at sukrinet skulle inn etter at hvitene var stive. Stekte som det stod i oppskrifta + noen minutter til for ovntilpasning. Har noen tips? Må jeg bake en ny en??

Jeg ser at i den originale snickers/peanøttkake er det ritzkjekse i bunnen; det var ikke noe som erstatter dette i oppskrifta di Prutt? Litt krise her nå altså...

Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 16:10   #3442
bente1
Seniormedlem

HJELP!

Jeg baker kaka til Prutti, og bunnen virker rå?

Piska eggehvitene stive sammen med sukrinen, og rørte peanøttene forsiktig inn. Jeg leste ikke hele oppskriften og så først etterpå at sukrinet skulle inn etter at hvitene var stive. Stekte som det stod i oppskrifta + noen minutter til for ovntilpasning. Har noen tips? Må jeg bake en ny en??

Jeg ser at i den originale snickers/peanøttkake er det ritzkjekse i bunnen; det var ikke noe som erstatter dette i oppskrifta di Prutt? Litt krise her nå altså...

Hmmm, er jo veldig avhengig av ovnen det der. Jeg vet av erfaring at min ovn er ganske sterk, så jeg brukte svakere varme på den. Kanskje du skal la den avkjøle og se på den da? Min var heller ikke helt sprø da jeg tok den ut, men kom seg etter at den var avkjølt. Veldig god smak var det

Gammel 10-09-11, 18:47   #3443
bente1
Seniormedlem

Ville bare innom en tur og ønske dere alle en god lørdagskveld

Jeg har nettopp vasket og ryddet huset og spist middag. Ett par venninner kommer innom en tur i kveld for å skravle og drikke litt vin. Er en liten stund siden siste skikkelige jentekveld, så jeg gleder meg. -Selv om jeg som dere vet er skeptisk til alkohol i ketose, både pga virkningen, men også pga at det hemmer fettforbrenningen. Men jeg føler jeg har fått skikkelig fart på fettforbrenningen min nå, så en liten vinkveld- utskjeielse tåles vel får man håpe

Ble kaka god, Dollsine?

Gammel 10-09-11, 20:05   #3444
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Ville bare innom en tur og ønske dere alle en god lørdagskveld

Jeg har nettopp vasket og ryddet huset og spist middag. Ett par venninner kommer innom en tur i kveld for å skravle og drikke litt vin. Er en liten stund siden siste skikkelige jentekveld, så jeg gleder meg. -Selv om jeg som dere vet er skeptisk til alkohol i ketose, både pga virkningen, men også pga at det hemmer fettforbrenningen. Men jeg føler jeg har fått skikkelig fart på fettforbrenningen min nå, så en liten vinkveld- utskjeielse tåles vel får man håpe

Ble kaka god, Dollsine?

Kos deg du, Bente.

Gjett hva som har skjedd her i dag ????
Jo, noen hadde hørt rykter om at jeg ønsker selge huset, så vi hadde en liten visning. Herlig, huset ble jo skikkelig ryddig og reint da....
Nå skal vi ta takst og håper på salg...

Gammel 10-09-11, 20:27   #3445
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Brukte du bakepapir? Jeg brukte formfett. Brukte ikke noe for å erstatte kjeksen. Det du ev. kan prøve ved et neste forsøk er Fiberhusk, kanskje 1 ss eller noe.
Stekte du til den slapp kanten?

Gammel 11-09-11, 00:42   #3446
bente1
Seniormedlem

Da har jentene dradd avgårde. Jeg sitter her ganske så små-brisen.... Vin og ketose hører ikke sammen altså, det er jeg helt sikker på! Men kjempekoselig var det. Vi har løst mange verdensproblemer i kveld.
Småbarnsmødre jeg har hatt på besøk da, så det ble ikke så sent, så nå skal jeg også snart krype til sengs.
Men dere disse mannehistorene jeg har hørt i kveld ???? Er alle menn slik eller? Fins det noen gode eksemplarer overhodet? Vi har sittet her i kveld og planlagt jente kollektiv - kjøpe et digert hus med plass til masse flotte damer med barna sine Vil gjerne ha dere med Kom hit til kollektivet vårt!

Sanna så spennende med salg av hus da, må få oppdateringer på hvordan det går! Du kan få komme og bo i jentekollektivet om du vil

Nå får jeg sove, så det hadde vært en stille lørdagskveld her inne. Prates i morgen kjære damer, natti natt

Gammel 11-09-11, 08:27   #3447
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Da har jentene dradd avgårde. Jeg sitter her ganske så små-brisen.... Vin og ketose hører ikke sammen altså, det er jeg helt sikker på! Men kjempekoselig var det. Vi har løst mange verdensproblemer i kveld.
Småbarnsmødre jeg har hatt på besøk da, så det ble ikke så sent, så nå skal jeg også snart krype til sengs.
Men dere disse mannehistorene jeg har hørt i kveld ???? Er alle menn slik eller? Fins det noen gode eksemplarer overhodet? Vi har sittet her i kveld og planlagt jente kollektiv - kjøpe et digert hus med plass til masse flotte damer med barna sine Vil gjerne ha dere med Kom hit til kollektivet vårt!

Sanna så spennende med salg av hus da, må få oppdateringer på hvordan det går! Du kan få komme og bo i jentekollektivet om du vil

Nå får jeg sove, så det hadde vært en stille lørdagskveld her inne. Prates i morgen kjære damer, natti natt

Jeg har jo kjempehuset, så kanskje kollektivet må bli her !
Men da må gubben få en hybel, for han er litt unik, tror jeg.
Ikke er han sur og grinete, ikke slår han, ikke drikker han (for mye), ikke er han utro. Flink i hagen, snill og grei, reinslig, god å lage mat OG LITE HJEMME !!
Vi kan jo ha han til en tjenende ånd, han er lydig og lett å be !!

Gammel 11-09-11, 08:44   #3448
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen! Ønsker dere en god dag!

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg har jo kjempehuset, så kanskje kollektivet må bli her !
Men da må gubben få en hybel, for han er litt unik, tror jeg.
Ikke er han sur og grinete, ikke slår han, ikke drikker han (for mye), ikke er han utro. Flink i hagen, snill og grei, reinslig, god å lage mat OG LITE HJEMME !!
Vi kan jo ha han til en tjenende ånd, han er lydig og lett å be !!

Hihihihi - en tjenende ånd kan alltid komme godt med, Sanna
Godt å høre at det finnes gode unntak fra følelsen jeg sitter med fra i går kveld da
Nå tror jeg hverken de slår eller er utro disse mennene heller, så det er jo de som har det enda værre, men hvordan å verdsette disse kvinnene det vet de jammen ikke! -Stakkars skjønne småbarnsmødrene jeg hadde her som jobber livet av seg med både krevende jobber, barn og hus og hjem, med menn som sitter i sofan og ser på og forventer å bli oppvartet på samme måte som småungene sine - jeg burde vel ikke bli sjokkert Men den ene av disse jentene tror jeg ikke er mange stegene fra å flytte ut for seg selv altså.....
Uanseett, tror vi alle hadde litt på hjertet som vi trengte å få ut, så det var en befriende kveld
Og i dag har jeg hodepine....nei nei nei til alkohol i ketose

Gammel 11-09-11, 09:19   #3449
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Godmorgen alle sammen! Ønsker dere en god dag!

Hihihihi - en tjenende ånd kan alltid komme godt med, Sanna
Godt å høre at det finnes gode unntak fra følelsen jeg sitter med fra i går kveld da
Nå tror jeg hverken de slår eller er utro disse mennene heller, så det er jo de som har det enda værre, men hvordan å verdsette disse kvinnene det vet de jammen ikke! -Stakkars skjønne småbarnsmødrene jeg hadde her som jobber livet av seg med både krevende jobber, barn og hus og hjem, med menn som sitter i sofan og ser på og forventer å bli oppvartet på samme måte som småungene sine - jeg burde vel ikke bli sjokkert Men den ene av disse jentene tror jeg ikke er mange stegene fra å flytte ut for seg selv altså.....
Uanseett, tror vi alle hadde litt på hjertet som vi trengte å få ut, så det var en befriende kveld
Og i dag har jeg hodepine....nei nei nei til alkohol i ketose

Sånn går det, når du går på fylla !!
Fra spøk til alvor : Trodde dagens unge menn var mere vant til å ta husarbeid, matlaging og ungestell, jeg.
Sånn er det iallefall hos datteren min. Tror jammen svigersønnen min er flinkere med både støvsugeren og komfyren enn datteren....
Sønnen min er kanskje ikke den store hus - og klesvaskeren, men han lager nesten all maten og har alltid tatt mye ansvar for ungene.
Skulle tro de var italienere alle de mennene som sitter og venter på oppvartning. De får heller reise hjem til mamman sin, da !!

I dag er det et he... vær her. Lenge siden jeg har sett sånne elver som renner nedover veien her. Det bøtter ned og ikke med måte da !
Holder meg inne i dag, jeg !

Gammel 11-09-11, 09:27   #3450
Dollsine
Gjest

God morgen!

Så artig at dere spekulerer på salg Sanna!! Gleder meg på dine vegne! Blir litt misunnelig jeg, men jeg får nok ikke med meg gubben på det nei. Ikke ennå i allefall. Og så vil jeg ha stor leilighet, litt fritt rundt som vi har i dag, litt utsikt - og da er valgene små. Store leiligheter med utsikt koster skjorta. Så vi blir nok her en stund til.

Og vin og ketose hører ikke sammen nei Bente. Men så koselig det er å drikke seg småbrisen mens en løser verdensproblemer Jeg blir gjerne med i kollektiv! Jeg og et par venninner her snakket mye om en slik løsning da ungene var mindre. Og vi hadde det veldig klart også, både hvor, hvordan vi løste felles utfordringer osv. Det var litt greit å dagdrømme sammen slik; hverdagen ble litt kjekkere. Jeg tror mange mannfolk nyter livets goder, slik du beskriver venninnene dine. Ikke alle er som han din Sanna; så han må du blåholde på!!! Jeg tror det skjer noe når kvinner er er hjemme med barna, evt det første året. Det er jo naturlig at den som er hjemme tar vare på hus og hjem, og at den som arbeid ute (les: mannen) kommer hjem og alt er på stell. Så begynner kvinnen å jobbe, og fortsetter å gjøre det hun gjorde da hun var hjemme hele dagene. Og vi vet alle at en vondt ting å vende er uvaner. Og mannfolk

Jeg brukte bakepapir ja Prutti, og formfett på sidene. Jeg lot den ikke stå til den slapp kanten; jeg tok den ut etter 25 min + noen til for ovntilpasning og da så den fin og gylden ut. Da den var nesten avkjølt skar jeg med kniv rundt for at den skulle løsne. Jeg lot den stå i går kveld, men den virket rett og slett rå da jeg kikket på den og den var helt avkjølt. Og så var peanøttene myke og ikke sprø, noe jeg hadde ventet. Verken du eller Bente har fått til det resultatet? Måtte bake en annen kake som ikke var LK i går kveld, og som jeg da ikke kunne spise av tok ikke skade av det, men hadde håpet på en smak da.

Noen som har hørt fra Appelsinpiken eller Nysgjerrig nok? Håper hullet er plugget Piken! Og at samboern din har overlevd denne måneden også Nysgjerrig Foksy delte oppskrift på en sjokoladekake sist; har du andre oppskrifter du kan anbefale? Jeg liker å bake, men ikke når jeg ikke får det til.

Sist redigert av Dollsine : 11-09-11 kl 09:36.
  Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 17:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.