Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 10-09-10, 09:41   #3326
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvorfor veier man så mye mindre når man våkner på morgenen enn når man legger seg? Altså uten å ha tissa eller noe i mellomtiden.

Du blant annet puster ut vanndamp og svetter. Soving er kjekt for vekta!!

Gammel 10-09-10, 09:48   #3327
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du blant annet puster ut vanndamp og svetter. Soving er kjekt for vekta!!

Jaa, det er jo snakk om minimum 500 gram og maks 1 kilo forskjell. Må puste og svette noe alvorlig da

Gammel 10-09-10, 11:46   #3328
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

hehe - det er utrolig hva kroppen får utav seg uten at vi ser det

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 10-09-10, 14:29   #3329
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Beatemor76, her.

Aner ikke om dette har vært oppe her før - men orker ikke lese gjennom over 100 sider for å finne det ut... så:

Har noen andre opplevd å få fetere hud av LCHF? Jeg har alltid vært plaget av tørr hud, men føler nå at huden er blitt mye fetere.

Noen andre?

Jepp, hele tiden mens jeg var i Ketose, var huden og hodebunnen min helt fin - til vanlig har jeg eksem både ved neserota, inni ørene og i hodebunnen......det har begynt å komme tilbake nå, etter 3 mnd med vanlig mat......

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 10-09-10, 14:56   #3330
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Jeg har et par sorte t-skjorter som har fått noe blekemiddel på seg, slik at de er blitt rødbrunoransje på noen plasser. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe tekstilfarge og farge de sorte igjen. Problemet er at de har hvit trykk, vil trykken også bli farget? Eller er den fiksert og reservert?

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 10-09-10, 18:57   #3331
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg har et par sorte t-skjorter som har fått noe blekemiddel på seg, slik at de er blitt rødbrunoransje på noen plasser. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe tekstilfarge og farge de sorte igjen. Problemet er at de har hvit trykk, vil trykken også bli farget? Eller er den fiksert og reservert?

Der har jeg blandede erfaringer, det spørs faktisk på trykket. Er det tekstilfargetrykk, så er det en fare for at det blir mørkere, er det silketrykk så holder det seg (silketrykk er det vanligste, og har en litt glattere overlate). Jeg tror det beste du kan gjøre, er å kjøpe en tekstiltusj, og tusje på flekkene. Jeg har hatt samme problemet ettersom jeg stort sett bare går i svart, og har holdt på en del med mørkeromsarbeid, og har sølt emulsjon på meg, så lenge det ikke er snakk om et utvaska plagg, så er det ikke verre enn å tusje over. Men, med det sagt, så er jeg ikke den som er mest nøye på det!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-09-10, 18:58   #3332
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg har farget flekkete plagg noen ganger, og som oftest har ikke fargen satt seg i flekkene. De har blitt lysere svarte på en måte, og syns nesten bedre

Gammel 10-09-10, 19:19   #3333
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har farget flekkete plagg noen ganger, og som oftest har ikke fargen satt seg i flekkene. De har blitt lysere svarte på en måte, og syns nesten bedre

Tror jeg gjør som photo foreslår jeg, kjøper en tekstiltusj! Sannsynligvis billigere og det.. Så kan jeg bruke den fler ganger og..

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 10-09-10, 19:41   #3334
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Medlem siden: May 2009
Timona er på en erverdig vei

Om man spiser en hel sukkerfri sjokolade (Cloetta) og sitter på do resten av kvelden..rekker kroppen å ta opp noen av karbene da?

*Angrer*

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 10-09-10, 20:27   #3335
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

*trøster*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 10-09-10, 20:35   #3336
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

*trøster*

Takk

Hehe ..og nå husker jeg plutselig hvorfor jeg ikke spiser sukkerfritt godteri (det blir en stund til neste gang for å si det slik )

Takke seg til en kurv bringebær som helgekos i steden asså

Gammel 11-09-10, 12:32   #3337
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Ooookei, jeg har hatt en klokkeklar syklus i årevis. 6 uker mellom hver gang. Nå har jeg mensen. Det er bare 4 uker siden sist! Har jeg krysset en eller annen magisk grense mht på fettprosenten på kroppen min, som gjør at den kommer nå?

Det passer veldig dårlig, jeg skal på date i kveld

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 11-09-10, 12:33   #3338
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Det passer veldig dårlig, jeg skal på date i kveld

Kjeft på den og be den gå og skamme seg?

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 11-09-10, 13:50   #3339
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Hehe ..og nå husker jeg plutselig hvorfor jeg ikke spiser sukkerfritt godteri (det blir en stund til neste gang for å si det slik )

Takke seg til en kurv bringebær som helgekos i steden asså

Rart hvordan vi glemmer det mellom hver gang. Jeg fortrenger det negative ved for mye maltitol... Atkinsbarene reagerer jeg ikke på da. Men det skal ikke mange bitene av en sukkerfri kjøpe-sjokolade før det bobler i magen. Men det er da vi heller lager sjokolade selv. Økosjokolade! Og så søter vi med litt stevia eller sukrin. Mmm!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 11-09-10, 14:27   #3340
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Kan man drikke øl når man har magekatarr? Snakker ikke store mengder, men en halvliter porter f.eks? (Liker best det mørkemørke ølet)

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 11-09-10, 16:23   #3341
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg lurer på; hvordan vi kan få i oss så mye karber av mais når maisen kommer hel ut igjen?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 11-09-10, 16:30   #3342
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Skal fårikålkjelen ha lokk på når den trekker?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 11-09-10, 17:40   #3343
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Jeg bruker ikke lokk når den nærmer seg ferdig, men jeg liker at en del av væsken fordamper.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 11-09-10, 17:46   #3344
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Jeg bruker ikke lokk når den nærmer seg ferdig, men jeg liker at en del av væsken fordamper.

Ah, ok, etter å ha googlet en del oppskrifter så satte jeg på lokk, men den er ikke ferdig før om tre kvarter, så da tar jeg det av om ikke så lenge .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 11-09-10, 18:49   #3345
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Rart hvordan vi glemmer det mellom hver gang. Jeg fortrenger det negative ved for mye maltitol... Atkinsbarene reagerer jeg ikke på da. Men det skal ikke mange bitene av en sukkerfri kjøpe-sjokolade før det bobler i magen. Men det er da vi heller lager sjokolade selv. Økosjokolade! Og så søter vi med litt stevia eller sukrin. Mmm!

Jeg hadde nok fortrengt bivirkningene selv, men kommer til å ha det friskt i minne en stund nå

Jeg lagde sjokolade fra økosjokolade i vinter, men synes ærlig talt ikke det var så veldig godt(forsøkte mange oppskrifter). Sluttet heller å spise sjokolade, og har spist bringebær eller en halv skyr med fløte som lørdagskos isteden.
Går tilbake til det jeg

Gammel 11-09-10, 18:55   #3346
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg lurer på; hvordan vi kan få i oss så mye karber av mais når maisen kommer hel ut igjen?

Vi fordøyer kjernen, men vi har ikke enzymer til å fordøye skallet.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 11-09-10, 21:16   #3347
katten
Medlem

katten sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av fettnurket, her.

Et spørsmål i natten- jeg er usikker på hvor mye jeg egentlig trenger å gå ned i vekt. Jeg er 175 cm høy og veier nå 121 kilo- og ja det høres MASSE ut, men jeg SER egentlig ikke så stor ut. Idealvekten min er i følge legen 83 kilo, da burde jeg jo i teorien ta av 40 kilo..? Jeg har snakket med med-slankere som ikke kan begripe hvor disse 40 kiloene skulle kommet fra, de henger hvertfall ikke på kroppen min. Jeg aner ikke om det virkelig er rett eller om jeg da kommer til å se avmagret ut, vanskelig å vite når man aldri har vært normalvektig..

Hvordan har deres erfaringer med idealvekt kontra reell vekt vært? Er idealvekten deres i det hele tatt innen rekkevidde uten at man ser avmagret ut?

Hei
Min idealvekt er 71 kg og eg er 163 høg.
Grunn til høg idealvekt er pga kraftig beinbyggning. Har fått sjekka det opp Har tenkt å gå ned i 79 kg, for når eg veier 71 kg, kan du telle ribb-beina mine.. Det er ikkje så fint. I følge BMI osv skulle eg vore rundt 60 kg... Stor forskjell

Du kan jo berre gje deg når du er fornøgd med deg sjølv Eller kroppen stopper når den har funni si idealvekt

Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening
Gammel 11-09-10, 22:25   #3348
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Hva skjer om man kjører såpass fort forbi en fotoboks at man kvalifiserer til å miste lappen? Må man vente i flere måneder på at det skjer da, sånn som man innimellom må når man bare får en enkel bot?

(bare lurer forresten har erfaring med det siste, men lurer ille på det første)

Gammel 11-09-10, 23:46   #3349
Minimeg78
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Hvor mye har jeg satt meg selv tilbake ved å fråtse en helt vanlig pizza-bit?

Gammel 12-09-10, 09:31   #3350
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Hvor mye har jeg satt meg selv tilbake ved å fråtse en helt vanlig pizza-bit?

Ingenting så lenge du henter deg rett inn igjen. Hvis målet er å være i ketose har du sikkert ikke kommet ut av den engang

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.