Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen marsstartere her?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 15:04   #301
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av hannedt, her.

Tenkte jeg fikk slenge meg med i denne tråden jeg også, godt med litt støtte! Jeg startet 4 mars og har gått ned 5.2 kg siden da, storfornøyd! Håper på å komme ned til 75 kg innen 30 juni, så da har jeg akkurat 5.2 kg igjen til det delmålet.

Trives veldig godt med lavkarbokosthold og har fått dilla på rent vann, cola zero smaker ikke godt lenger, det smaker altfor kunstig. I begynnelsen så var pepsi max noe jeg måtte ha i kjøleskapet, nå er det ikke lørdagskos engang!

Mye godt man kan spise som er lavkarbo, men jeg har begynt å bli veldig lei av egg, så i dag skal det bakes lavkarbobrød :P

Velkommen velkommen=) prøv tekakene til lene beatrece=) Smaker kneipbrød

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 18:49   #302
hannedt
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 37
hannedt er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Velkommen velkommen=) prøv tekakene til lene beatrece=) Smaker kneipbrød

Synes de blir litt for saftige og myke, savnet noe med mer "substans". Så i dag ble det sesambrød, veldig greit å ha noe lettvint til lunsj på jobb.

hannedt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 12:33   #303
Iskald
Juniormedlem

Iskald er på en erverdig vei

Da er påska over og jeg justerer litt, etter å ha forsøkt alle gode råd med å spise nok fett, gir jeg opp. Jeg har jo gått ned hver uke selv om energimengde fra fett kun har ligget på ca 50%. I påska har jeg skeia litt ut vært oppe i over 200 gram med karbohydrater (endel sixpacks med Tuborg lite) flere dager på rad........ Det rareste er at jeg ikke har vært ute av ketose. Så nå legger jeg opp til ca. 50 gram karbohydrater, og da blir det økning via knekkebrød om morgenen. Vekten i dag viste 113,5 - 1,4 kg sist uke med utskeielser og - 11,8 siden starten.

Iskald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 08:08   #304
Tempest
Medlem

Tempest er på en erverdig vei

Fortsatt ned, tross påska. Nøgd med det, sjølv om nedgangen kunne ha vert større.

Veidag i dag: 95 kg. Har da tatt av 6 kg på 7 uker. Ser at ting fungerer, så holder fast ved kostholdet, skal fokusere litt meir på trening

Tempest er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 10:17   #305
Aranel
Gjest

Hurra! 2 dager nå med rikitg kost igjen, dog litt mer karber enn jeg normalt har spist (mellom 20-25 tipper jeg), men alikvel gått ned den kg jeg la på meg i påska. *juble* Ergo er jeg tilbake igjen der jeg var rett før påske, hvilket gjør at 17.mai-delmål er så absolutt oppnåelig!

Ellers lurer jeg på hvordan det går med treninga for folket her, kommet igang etter påske? Jeg var på første spinningtime nå i dag morres siden før eksamen. Det gikk overraskende greit, klarte faktisk å presse meg mer enn her før eksamen og påska. Og blodsukkerfall uteblir fortsatt, hvilket er helt herlig!!!

Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:22   #306
AneAne
Medlem

AneAne sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Trondheim
AneAne er på en erverdig vei

Hei!

Jeg har vært skikkelig dårlig på å følge opp her inne ser jeg! Har det travelt med påskeferie og eksamenslesing og vår! Hadde ikke noe spesielt å melde etter påske -vektmessig! Hverken ned eller opp, men jeg er forsåvidt fornøyd med det Håper alle nyter våren og at alle er like heldige med været som vi har vært her! Har forresten lagt ut en oppskrift på sjokoladekake om noen skal bake i nærmeste fremtid, den passer både for oss og andre ikke-lavkarboere fordi den er så utrolig god! http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43501

Håper det går så det suser for alle sammen

AneAne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 22:33   #307
thenewmiz
Nytt Medlem

Hvor: Oslo
Alder: 35
thenewmiz er på en erverdig vei

stixen min er rosa idag. etter 50g karbo=P

Trent hardt i det siste. nå ligger jeg på 103-104kg! så har 7kg igjen til sommern starter!=D hehe

Gammel 03-05-11, 19:46   #308
Iskald
Juniormedlem

Iskald er på en erverdig vei

Her går vekten fremdeles nedover sakte, men sikkert. -1,6 kg siste uke og totalt -13,4 siden 7. mars. Det kan se ut som om jeg skal klare å komme under 110 til 17. mai, da er jeg fornøyd.............

Iskald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 08:21   #309
Tempest
Medlem

Føler at det begynner å gå litt tregere, kun 0,6 ned siste uka. Kanskje på tide å stramme inn litt igjen, har vel gått litt på autopilot i forhold til kostholdet. Lett å undervurdere betydningen av "litt her og litt der". Lurer litt på om eg var ute av ketose ifm helga, litt mykje kos i finværet...

Gammel 05-05-11, 09:49   #310
hannedt
Medlem

Jeg har vært for slapp tror jeg, har ikke gått ned noe i det hele tatt de siste to ukene. Har hele tiden vært i ketose, men ingen vektnedgang og det frustrerer meg noe innmari. Vil veldig gjerne under 80-tallet før 17. mai :P Nå blir det ihvertfall en teskje med cocosa i kveldskoppen min med te, tror kanskje jeg får i meg for lite fett. Føler meg litt mislykket med vektnedgangen til tider når jeg ser andre som har sust ned i vekt, og jeg har bare gått ned 5 kilo på to måneder... Vet jo at vektnedgang er individuelt, men jeg skulle gjerne gått ned mer jeg også! :P

Gammel 06-05-11, 17:25   #311
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Jeg har vært for slapp tror jeg, har ikke gått ned noe i det hele tatt de siste to ukene. Har hele tiden vært i ketose, men ingen vektnedgang og det frustrerer meg noe innmari. Vil veldigt gjerne under 80-tallet før 17. mai :P Nå blir det ihvertfall en teskje med cocosa i kveldskoppen min med te, tror kanskjeg får i meg for lite fett. Føler meg litt mislykket med vektnedgangen til tider når jeg ser andre som har sust ned i vekt, og jeg har bare gått ned 5 kilo på to måneder... Vet jo at vektnedgang er individuelt, men jeg skulle gjerne gått ned mer jeg også! :P

Jeg har heller ikke gått ned noe.. Spist for mye dritt.. Hele tiden vært i ketose også. Men spist for lite grønnsakertror jeg.. Definetivt ikke fet som er problemet selv om jeg ikke bryr meg så mye om det fett greiene. Jeg ser at jeg ofte tar av meg mer når jeg spiser mindre kalorier.. Frustret har holdt på å prøve å komme meg under 90 siden i juli i fjord men har tatt pauser der jeg har lagt på meg. Så har jeg gått i ketose og ned til 90 ut av ketose lagt på meg også inn igjen osv osv.. Men vær gang jeg begynner igjen så stopper det opp på 90-89.. URK! Lei hele greia...

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 18:41   #312
Aranel
Gjest

Dere som ikke går ned; måler dere lår, mage, bryst og armer også? Jeg kjenner flere som står stille vektmessig en periode, men som fortsatt går ned i cm.

Her har man gått opp 1 kg, og det skyldes utelukket min egen svakhet for is! Herregud det er jo så godt!!! Kroneis for å være spesifikk.
Men nå er det skjerpings, 17.mai om halvannen uke, og da skal den kg + litt til være av! Jeg har planer om å se smashing ut i den nye kjolen jeg har vært å blakka meg på i dag

Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:22   #313
hannedt
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Aranel, her.

Dere som ikke går ned; måler dere lår, mage, bryst og armer også? Jeg kjenner flere som står stille vektmessig en periode, men som fortsatt går ned i cm.

Jeg har ikke målt i det hele tatt, men fikk samboeren til å ta bilder av meg for en god stund siden så jeg har noe å sammenligne med senere. Fettet hjalp gitt, plutselig var det 0,7 kg mindre på vekta! Nå blir det en teskje med cocosa hver dag i kveldsteen.

Gammel 11-05-11, 07:49   #314
Tempest
Medlem

Tilbake til -1kg i uka, det hjalp å stramme inn litt. Har og fokusert litt meir på å få rett fettmengde, samt prøvd å redusere mengden mat litt.

Merker det godt på klærne no, har litt moro av å komme inn i bukser og skjorter som har måtte ligge litt på vent

Gammel 12-05-11, 08:23   #315
Aranel
Gjest

Jeg har stramma inn her jeg også, siden vekta har stått stille de siste ukene. Vet jo at det er min feil, vært litt for svak for kroneis når jeg har vært hjemme, pluss at jeg har tillatt meg selv potetsalat så og si hver dag. Det straffer seg.
Men alt ordner seg, aldri for seint å stramme inn eller tenke nytt

Åssen går det med dere andre? Tråden vår er veldig stille, betyr det at folk har falt av???

Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 15:13   #316
AneAne
Medlem

AneAne sin avatar

Jeg har ikke falt av! Er her fortsatt, men har eksamensperiode så da blir det litt travelt! Forøvrig så vil jeg si at hetogen diett passer superbra med lange dager på lesesalen, overraskende nok!

Gammel 14-05-11, 11:36   #317
hannedt
Medlem

jeg er her jeg, men må innrømme at jeg blir litt demotivert av å gå inn her og se "alle" som går ned så mye i vekt, her går det veldig i rykk og napp, nå er det bare 5,6 kg siden 4 mars, kjedelig... Jeg er i ketose ifølge stix. Kan være det at jeg har begynt å gå turer i det siste som gjør at det stopper opp, at kroppen bytter ut litt fett med litt muskler.

Jeg sliter med å få i meg nok mat jeg, blir så fort mett og matlei. Skal prøve å stappe i meg mer mat nå i helga, prøve å få opp inntaket. Evnt begynne å følge noen ukesplaner for å være sikker på at jeg får i meg både nok fett og nok mat. Er det noen flere som sliter med å få i seg mat/matlei?

Sitter og venter på pakke fra iherb nå, den ble sendt for ti dager siden, gleder meg til å få pakke!

Gammel 14-05-11, 16:35   #318
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

jeg er her jeg, men må innrømme at jeg blir litt demotivert av å gå inn her og se "alle" som går ned så mye i vekt, her går det veldig i rykk og napp, nå er det bare 5,6 kg siden 4 mars, kjedelig... Jeg er i ketose ifølge stix. Kan være det at jeg har begynt å gå turer i det siste som gjør at det stopper opp, at kroppen bytter ut litt fett med litt muskler.

Jeg sliter med å få i meg nok mat jeg, blir så fort mett og matlei. Skal prøve å stappe i meg mer mat nå i helga, prøve å få opp inntaket. Evnt begynne å følge noen ukesplaner for å være sikker på at jeg får i meg både nok fett og nok mat. Er det noen flere som sliter med å få i seg mat/matlei?

Sitter og venter på pakke fra iherb nå, den ble sendt for ti dager siden, gleder meg til å få pakke!

Jeg har gått ned en kilo på 1 mnd nå. Jeg var i danmark og la på meg 3 kilo på tross av at jeg spiste merriktig lavkarbo der en her.. Fly forbanna og forstår ikke hvor det gik galt men har nå tatt av meg de + en kilo=) Så nei det er ikke bare du som er lei og deppa for nedgangen..

Gammel 21-05-11, 00:25   #319
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Dere er mer stille her en på februar tråden i fra i fjord.. Sukk

Gammel 21-05-11, 11:45   #320
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Det er så mange andre tråder jeg er aktiv på så denne ble visst litt glemt føler jeg gjentar meg så mange ganger ved å skrive i alle trådene hehe!

Men, kan si at 3kg er borte siden 24. Mars, det har vært mer men nesten en kilo klatret på igjen i 17.mai-stresset. Eller faktisk 2kg, men 1 er heldigvis allerede borte. Det går veldig opp og ned, men jeg ser at lavkarbo er den perfete dietten for meg. Føler meg kjempebra!

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 13:43   #321
AneAne
Medlem

AneAne sin avatar

Regret, jeg ser at du bruker periodevis fasting, hvordan fungerer det for deg? Hvorfor gjør du det? Anbefaler du det for andre?

Gammel 21-05-11, 14:13   #322
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av AneAne, her.

Regret, jeg ser at du bruker periodevis fasting, hvordan fungerer det for deg? Hvorfor gjør du det? Anbefaler du det for andre?

For meg er det veldig viktig da det holder overspisingen i sjakk og jeg går ikke ned i vekt uten den. Jeg faster i 15 timer, fra kl 22 til kl 13 og jeg går ikke ned i vekt før etter kl 10, merkelig saker men sånn er det. Jeg anbefaler det til de som er friske og aldri har hatt spiseproblemer ala spisevegring eller anoreksia, de vil få seriøse problemer ved å begynne med dette. Men om du bare står litt fast så anbefaler jeg det! Jeg har lært meg å kontrollere meg selv ved hjelp av dette og har bedre selvbeherskelse. Dessuten legger jeg meg tidligere også og har fått ei fin døgnrytme.

Om du vil prøve så må du ikke tenke at du ikke skal ha noe i kroppen på den tiden, for du kan fortsatt drikke væske og det burde du også forsåvidt. Jeg drikker grønn te til frokost hver morgen i stedenfor å spise.
Fastetiden kan du velge selv, men rundt 12-16 timer er ei grei tid, og du kan slik som meg inkludere søvn under disse timene. Men om du er frokostmenneske så bør du vurdere å starte fasten tidlig kveld slik at du kan spise tidlig også, visa versa.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:27   #323
AneAne
Medlem

AneAne sin avatar

Jeg har egentlig ikke stått fast ennå føler jeg, men jeg skal absolutt huske på denne metoden når jeg gjør det - for det forventer jeg nesten at jeg kommer til å gjøre snart. Tusen takk for tipset!

Gammel 22-05-11, 10:18   #324
Aranel
Gjest

Skal innrømme jeg har detti litt av lasset her. Prøver å ta meg inn, men med 17.mai-dagene og 14 timer på jobb i går så har det blitt "tvungne" utskeielser.

Nå reiser jeg på hytta alene noen dager, og da håper jeg at kostholdet kan rette seg igjen. Veier vel omtrent det samme nå som da jeg starta i førsteomgang. Skikkelig oppblåst om dagen hvertfall! Udigg!
Men jeg er ved godt mot, skal klare å holde meg unna karbene nå. Vært skikkelig dårlig etter 17.mai-dagene, så helt klart at sukker og hvete er de store stygge her!!!

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:25   #325
AneAne
Medlem

AneAne sin avatar

Aranel! Det kommer til å ordne seg helt fint! Det er jeg sikker på!

Jeg skjønner hva du mener med travelt på jobb - selv om jeg er student så blir det lange dager her i gården også. Har eksamen om to uker så det blir en del sene kvelder på skolen. Jeg er veldig (kanskje litt for) flink til å kose meg med ting jeg har lyst på i sånne perioder. Kicket mitt nå er lavkarboiskrem laget på fløte og eggeplommer - jeg elsker det! Tipper jeg spiser is kanskje fire ganger i uken. Det er drøyt, men jeg fortsetter så smått å gå ned så da tenker jeg det ikke er så ille, jeg! Kanskje du skulle prøve å bruke en dag eller noe til å bake litt og ordne ting som du kan ha med på jobb og kose deg med istedenfor andre fristelser? Jeg har laget brød, mandelkjeks, knekkebrød og masse osteterninger i krydret olje som jeg bruker i salater. Det hjelper veldig på altså!

Håper du føler det begynner å gå andre veien snart og at du nyter dagene og ser fremover!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen Brød oppskrifter med lavest mulig karbo? Aadna Lavkarbo generelt 3 17-09-06 18:18
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.