Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Tusentråden 2006

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-11-06, 22:54   #251
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

I dag har jeg kost meg masse med poden og mannen. Meg og poden har skrelt mandler til å lage marsipan med en annen dag, også har vi laget deilig fedons franske sjokoladekake med egenkomponert glassur (eggedosis, smeltet sjokolade og ghee) med en stor P på for pappa laget av mandler.

Vi har hatt snikpremiere på pinnekjøtt og kålrabistappe, og spist kake, og julestemningen har vært veldig fremme i dag. Det holdt hardt å ikke begynne å pynte til jul altså. Men jeg får vel vente litt til. Bittelitt. Ja, ok da, jeg SKAL vente til første desember, men ikke et sekund lenger. Eller, det blir kansje 3 desember i år siden det er første søndag i advent ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:06   #252
Mila
:)

Mila sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Hehe, vi har å hatt pinnekjøtt i dag ! Duverden så godt! Nam
Har vært hos kjæresten i helga da, men vi ble bedt på middag her hjemme, og vi hadde begge lyst på pinnekjøtt så da ble det sånn, hehe.
Ellers i helga så har jeg å kjærestren igrunn bare surra hjemme hos han, ute en liten tur å kjøpte hånkler ol. Og jeg kjøpte nye sko da *like*

Men men.. 50 ord nå? *telle* jadda.. satser på det

Gammel 12-11-06, 23:22   #253
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg er ikke kommet så mye i gang med juleforberedelsene. Jeg har lagd julekortene jeg skal sende. Synes det er mye koseligere å lage kort selv. Blir mere personlig da. I århar jeg laget av sånn der karen-marie klipp. de ble kjempesøte

ellers kommer det ikke noeannet enn adventstjerne opp her før nærme jul

Gammel 12-11-06, 23:30   #254
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hva er karen-marie klipp? Jeg også liker å lage julekortene selv, og lurte på å gå i gang med de første forberedelsene i dag mens vi hadde korttingene fremme når poden skulle lage farsdagskort, men fant ut at jeg må ut å kjøpe nye glitterlimpenner (det var et langt ord det, kansje jeg skulle dele det opp i tre slik at jeg får flere ord, men egentlig, så tror jeg at jeg kom lenger med dette. ).

Det ble forresten et fint farsdagskort, med tegning av pappa på forsiden, og pappa skrevet av poden øvers. Sjarmerende med ene A en oppned.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 00:35   #255
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Karen-marie klipp er sånne ark med utstansede figurer som du klipper fra hverandre, og limer på kort, eller til og fra lapper. Kjempegøy. De har de på panduro, så det går sikkert an å søke på deres internettside om du vil vite hva det er... jeg er kjempedårlig til å forklare. Men de var ganske morsomme å lage... viss du ikke skal få hjelp av poden da. Det var en jobb som krever mye konsentrasjon og finmotorikk...

Gammel 13-11-06, 07:39   #256
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Det ble Fedons franske sjokoladekake på far i går - til min store overraskelse var jeg godt forsynt etter et halvt stykke, syntes det ble alt for mektig. Og jeg som alltid har elsket mørke, tunge sjokoladekaker...
men resten av familien koste seg. Og det var jo liksom det som var meningen da, bare bra for meg at kaker ikke er noe attraktive lenger .
Skritt-telleren min er veldig bra, nullstiller seg kl 24 - men jeg innbilte meg faktisk at jeg går mye mer enn jeg i virkeligheten gjør , må nok få rompa opp av godstolen ja...

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 09:29   #257
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Jeg går jo nesten aldri, så jeg tør ikke henge på meg skritt telleren engang... kanekje jeg burde gjort det?

uansett, så har hjernen min igjen vært utsatt for punktering... jeg skulle stille vekkeklokka mi i går, og siden jeg har avtalt å møte ei kl halv ni, så måtte jeg stå opp en time før, -halv åtte. så da tenker jeef at 08.30 er halv åtte... våknet kl åtte i sjokk skal løpe å møte henne nå da

Gammel 13-11-06, 12:19   #258
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Hi hi skritt-teller er ganske avslørende ja. Hittil viser min 5448 skritt i dag, tror jeg går MYE mer på hverdagene enn i helgene - trodde det var omvendt, men da sitter jeg jo helst på rompa og strikker .
Nå snør det ute - og vi som hadde avtalt å sitte inntullet i pledd og spise lunsj ute - er nok noen som hever øyenbrynene når de ser oss sitte som en gjeng pleiehjemsbeboere på utflukt . Men det blir nok ikke noe av det i dag

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 13:47   #259
Grethe
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Alder: 63
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Tid for det første innlegget her i tråden idag Her laver snøen ned og jeg koser meg skikkelig. Har puttet inn en masse ved i ovnen slik at den står og hopper inne på stua og der skal jeg sette meg med strikketøyet etterhvert. Holder på med en genser i tynn alpakka ull og den blir virkelig fin. Skal bare ha omelett til middag så det er ikke så mange forberedelser som skal til så jeg kan kose meg hele dagen med strikketøyet.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 14:02   #260
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Er på jobben og er ferdig med første del av dagen. Er godt med lunsj og en liten pustepause ja!

Været er ok, hverken snø eller regn akkurat nå vertfall. Men, går vel utifra at det kommer til å regne litt mer etterhvert.

Ha en fortsatt god dag!

(og så må det bare inn et par ord til her, så jeg er sikker på at det blir mer enn 50!)

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 14:27   #261
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 53
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Snør i Oslo i dag og! Stooore snøfnugg... Håper det legger seg, så det blir sånn julekortstemning!
...Og jeg bor skikkelig nedi Oslogryta, altså... Så vi krysser fingra for at det blir littegranne kaldere.
Ellers så har vi kjøpt inn til å lage delfiakake!! Da blir det julestemning! Så pakka med kokosfett i butikken og kunne ikke gå fra den...

Gammel 13-11-06, 14:30   #262
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Mmm...Sov altfor lenge i dag (som vanlig), men kroppen min vil liksom ikke helt for tida...Har store problemer med å stå opp..
Nå sitter jeg nå iallefall her, og har spist frokost, fyrer i ovnen, og skal være litt kreativ tenkte jeg..Må jo innom her først og dytte litt på Tusentråden..Har ikke vært så aktiv her før, så har litt å ta igjen
Rart det der..når jeg først har satt med foran pcen, og begynt å lese her inne, er det fryktelig vanskeligå begynne på noe annet....

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 14:57   #263
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Kjenner meg igjen i det Hyper sier, når jeg først har sett meg ned foran pc'en, ja så får jeg ikke gjort noe annet.

Nå har jeg enda litt mer pusterom på jobb, men skal være fornuftig nå! Har altformange henvisninger, rapporter og bekreftelser som skal skrives, og viss jeg vil slippe å jobbe lenge i dag, ja så er det vel bare å sette i gang!

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:33   #264
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Må vel få utlitt frustrasjoner her jeg nå da... har jobet masse med prosjektoppgave, som går som eksamen. vi var ferdige med 1/3 av oppgaven når veilederen sier at vi gjør det helt feil... Vi har jobbet så hardt, og jeg vet at vi har en bra oppgave., Jeg har skrevet pppgaver før, som jeg til og med har fått A på... Jeg har en viss følelse på om vi gjør det bra elelr ikke da... men hu dama som er veileder har aldri veileda på en slik oppgave før, bare i dag brukte hun over en time på å svare ja eller nei på om hun godkjente problemstillinga vår...

Gammel 13-11-06, 15:55   #265
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 53
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Nå har vi skrevet nesten 100 innlegg på 1 uke!
5 nov. var det 169 innlegg...
Så nå går det virkelig framover med tråden!
Er optimist, jeg.

...Nå har det begynt å sludde ute... Typisk november...
Men, vi får nå se hvor glad jeg er i snø når det blir 17 minus og det snør vannrett..

Gammel 13-11-06, 16:01   #266
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Har nettopp googla på orkideer jeg..
fikk en nydelig, hvit en til bursdagen min i september, men de siste dagene, har de hvite blomstene falt av..
Jeg har ikke peiling på planter/blomster, så jeg trodde den nå var død/avblomstret, og bare kunne kastes..
Så leser jeg, at det kommer nye blomster på stilken etterhvert...
Lurer på hva jeg skal gjøre med den så lenge..Ikke så veldig dekorativ der den står..En lang stilk, med 2 store., grønne blader nederst...hihi...
Tror jeg setter den i vinduet en stund jeg, så får den nok lys..Blir jo så fort mørkt om dagene nå...

Gammel 13-11-06, 16:04   #267
Grethe
Medlem

Tid for andre innlegg idag. Begynner å få stive fingre av strikkinga og er lei av lydboka. Hører på Hvite Niggere av Ambjørnsen , liker han, men er mer i humør for krim tror jeg.
Kan man ikke klage på avgjørelsen Jeef? Lager du ikke denne oppgaven sammen med andre ? Er jo mye arbeid som er "bortkastet" hvis dere ikke får dette godkjent.

Gammel 13-11-06, 17:44   #268
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Hele klassen har samme veileder, og hun er på skolen kun en dag i uka, og det virker som hun har fått noe i mot meg og hun jeg skriver med, for hun svarer aldri påvåre spørsmål...Jeg vurderer faktisk å bytte både såpe og deodorant, for å se om det hjelper...Vi skal ha veiledning i morgen, så vi får se hvordan det blir da... vi er temmelig oppgitte nå i allefall... og jeg bruker å være flink men sånne oppgaver...

Gammel 13-11-06, 18:29   #269
Grethe
Medlem

Så synd at et menneske skal ødelegge så mye, men først kan du jo bytte såpe, deodorant og tannpasta...og hvis ikke det hjelper så er det vel andre dere kan snakke med ? Hva med de andre i klassen, hvilken opplevelse har de og hvordan sammarbeider de med vedkommende? Jeg har vært borti slike mennesker før, er ikke lett å forstå hvordan man skal behandle dem, om man skal lage oppstyr og risikere enda mer uvilje, eller om det kanskje kan renske lufta ?

Gammel 13-11-06, 21:15   #270
Mila
:)

Mila sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Jeg er trøtt.. jah..
Vært på jobb 11-19 i dag, kjøpte med meg ibux hjem sånn i tilfelle ledda mine reagerer sterkt i natt, det gjorde dem hvertfall natt til lørdag når jeg hadde brukt meg selv på jobb litt for mye på fredagen.. glemte bort hele greia fordi jeg hadde vært så bra en stund, å bare kjørte på... Ikke lurt Ente med konstant rivende verking i kneledda utover natta, og måtte stå opp å ta ett par ibux.. Virka ikke før etter en halvtime så hadde det nokså vondt en stund.. Årrh.. vil ikke
Ellers baare fint

Gammel 13-11-06, 21:29   #271
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Ikke bra med leddsmerter Mila...

Veilederen svarer de andre gruppene når de sender mail, men til oss tar det tid... og hun svarer surt føler jeg...mulig jeg er paranoid da,og at det bare er jeg og hun på gruppa mi som føler det sånn... menmen... vi får bare jobbe på. Jeg er litt bortskjemt med gode karakterer, og setter nok litt høye krav til meg selv også da...

Nå har jeg sikekrt 50 ord... eller?

Gammel 13-11-06, 21:31   #272
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Hvorfor tar det så himla lang tid å sende bilder i en mail??!!...
Irriterende altså..
så venter du i laange tider, og så kommer det opp at filene tar for stor plass..så må du begynne om igjen, legge til alle bildene på nytt, minus noen, fordi det ikke er plass, og sende i flere omganger...
æsj, så kjedelig...
Sitter og ser på 71grader nord jeg..
Ho Kristine som er med der, har jeg klippet og stripet på den salongen jeg jobbet før..
Verden er liten

Gammel 13-11-06, 21:47   #273
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Jeg sitter også og ser 71 gr. nord... spennende vet ikkehelt hvem jeg heier på, men leste i her og nå at hun trude for en stund tilbake (om det var i fjor) hadde et brudd i ryggen, og at det i det heletatt er utrolig at hun går. men jeg vet ikke helt hvem jeg heier mest på... i allefall gøy at ei jente vinner i år...

Gammel 13-11-06, 21:56   #274
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sender du bilder i mail lønner det seg å ikke sende mer en 2-3 pr mail. Ellers tar det forever å få dem avgårde. Digre filer vettu. Og ikke minst irritrende for mottaker - som det tar minst like lang tid hos. For ikke å snakke om hvis en har modem og ikke bredbånd.

Mitt råd er å enten behandle bildene så de blir mindre eller sende bare få om gangen ! DA tar det mye mye kortere tid !

Jeg sitter her på jobb jeg. Har akkurat fått utlevert skritt teller. På fredag starter vi arbeidsdagen med å gå en tur på 1.5 time. Eller ca. 10000 skritt (har noen telt seg frem til). Håper været blir bedre enn nå, ellerskan det blir en kald og våt affære.....

Gammel 13-11-06, 21:57   #275
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Og ho heter visst Christine..Med Ch...Men uansett..Litt vittig..Ho har jeg sitte og skravla med i salongen...tror ikke ho nevnte noe om 71 grader nord da..Men det kunne ho vel ikke..Har egentlig ikke fulgt med jeg da, så vet ikke hvem jeg heier på ...
Men litt kult at det er to jenter i finalen!!
Så nå, hva de må gjøre neste gang..Balansere på et eller annet, HØYT oppe!!...
Uææææh...Det hadde ikek vært meg nei...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pollensesong 2006 mofe Generell diskusjon 3 12-05-06 03:22
Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 Iset Generell ernæringsdebatt 11 14-02-06 20:41
Sommerferie sommer 2006 Helene Generell diskusjon 10 04-01-06 03:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.