Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

THEs dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-06-07, 11:25   #251
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

Takk. Det er jo et langt prosjekt dette her, men oppturer og nedturer...

Igår to ruter sjokkis til, og 5-6 macadamias til.

Idag: Ferskendessert, to kaffe, salat med ca. 30g. ost, 3 skiver kalkun, 1 ss. pinjekjerner, en stor tomat.

En bar.

Ellers er det en slapp dag i solen med et ekstra barn hjemme. 4-åringen (snart 4, da) vil ikke i barnhagen om dagen, tar til tårene for ingenting, så i dag får han være hjemme og jeg går inn for at han skal kjede seg mest mulig... Tror kanskje han synes det er vanskelig at besteforeldrene har dratt igjen, men det er vanskelig å vite med disse små. Greit å tilby ham å være hjemme når det er slik, ofte sier han at han ikke vil, så sier jeg at han gjerne må være hjemme, og da ombestemmer han seg og vil likevel...

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 12:34   #252
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Kanskje det er noe med alderen? Husker jeg leste at barn hadde en sånn angst for å skilles fra foreldrene-periode rundt to-års-alderen. Kanskje den kommer igjen i fire-års-alderen. Akkurat det samme her om dagen hvertfall. Og det virker som han er oppriktig lei seg og vil at vi skal være sammen med han hele tiden.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 15:00   #253
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Jeg synes det er vanskelig å skille mellom hva som er et ønske om å se hvor mye av omgivelsene han kan styre (jmf at han gir seg og gjerne vil i barnehagen når jeg sier han kan være hjemme) og ev. mistrivsel i barnehagen.

Han storkoser seg i allefall hjemme...

Fortsatt på mat idag: En shake 0 karbs, en kaffe til, noen pistasjenøtter. Og så kom mannen min hjem med jordbær... Spiste 7-8 stykker. Så jeg sjekket karbo.innh. Jordbær er i overkant av 6 netto, men bringebær er bare 3!!!! Og en rute sjokolade er 3,5! Så nå skal jeg forsøke litt bringebær i dagene som kommer, og se hvordan det funker. Er så lei av at alle spiser digg frukt rundt meg hele tiden!

Middag: Kjøttdeig, tomat, mozarella, salat, sukkererter (bare noen få). et par jordbær til. En halv Heistad gele.

Har en pudding i kjøleskapet, får se om det blir plass i magen etter alt jeg har spist...

Sist redigert av THE : 06-06-07 kl 19:00.
Gammel 06-06-07, 21:40   #254
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

Jeg synes det er vanskelig å skille mellom hva som er et ønske om å se hvor mye av omgivelsene han kan styre (jmf at han gir seg og gjerne vil i barnehagen når jeg sier han kan være hjemme) og ev. mistrivsel i barnehagen.

Han storkoser seg i allefall hjemme...

Ja, det er ikke lett det der. Her tror jeg faktisk Erik helst vil være hjemme med meg, han koser seg og kjeder seg sjelden. Men han synes jo det er topp i bhg også når han først er der, men hvis han kan velge så vil han helst bli hjemme med oss.

Gammel 07-06-07, 20:19   #255
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Idag gikk guttungen i bhg uten problemer, og fortalte at det hadde vært fint da han kom hjem.. Rart med det..

Mat: Ferskenfrokost, tre kaffe, en pannekake med et egg og litt smør, en bar. Halvannen rute sjokolade. En halv pudding. Litt salat, litt tomatsuppe.

Til kvelds blir det vaniljepudding, og kanskje litt krem eller til og med bringebær ?

Var det ikke mer? Føler jeg har spist mye i dag, men det var det kanskje ikke.

Mannen min skal seile Færdern, så det blir 3 barn på meg en stund fremover. Uoverskuelig lenge, i og med at det er meldt noe sånt som 2 m/s eller noe men varmt og deilig får jo gutta det.

Gammel 07-06-07, 20:27   #256
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Jo også en halv Heistad gele..

Gammel 08-06-07, 00:49   #257
Ani
Gjest

Har dere seilbåt? Fattern har en havseiler så han har vært med på færderseilasen noen ganger... aldri blitt til at jeg ble med. Skal "hjem" til vestfold i ferien så da blir det nok noen turer med seilbåten tenker jeg. Ungene synes det er stas. Jeg for min del synes det er litt kjedelig, spesilet når det nesten er vindstille... da sitter man jo bare der

Ha en fin varm dag i morgen da. Natta klem fra meg

Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 08:44   #258
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Ja vindestille blir det garantert denne gangen. Men de får vel sitte å fortelle røverhistorier og koser seg garantert.

Veid med - og har gått opp!! Men har ikke vært på do på en stund, så jeg krysser fingrene og beholder tickeren litt til Har spisrt greit de siste dagene, men forrige helg var det flere utskeielser da svigers var på besøk. Nuvel. Det er ikke målgang i denne seilasen på en stund

Gammel 08-06-07, 23:22   #259
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Håper det bare var vann og at vekta er snill igjen i morgen!

Gammel 09-06-07, 16:09   #260
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Idag var jeg "gått ned" igjen, til minus 300. Men vekten min er schizofren, så tar en sjekk imorgen også. Dessuten tror jeg denne varmen (32 i Oslo akkurat nå) gjør at kroppen binder litt vann.

Igår: Helt grei dag, litt mye sjokolade, 4 ruter, og litt kremfløte, ellers både grønt, nok produkter og 2 timers tur.

Idag: En pudding, to egg og litt bacon, en bar, litt gele, litt vaniljesaus :O auda, tre skiver skinke, to skiver ost. Så skal spise litt mer når, men har vært på en øy i fjorden og ikke kommet hjem før nå.

Gammel 09-06-07, 16:18   #261
Ani
Gjest

Så bra at vekta viste minus i dag da. Tror nok vi lider litt i denne varmen ja, vansklig nok å få i seg all drikke ved normal tmp, men nå som det er så varm må vi jo drikke enda mer og vanskelig å få i seg det vi skal synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 19:08   #262
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 50
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Jeg sliter og med dette vannet. Og synes det er super stress å gå tur i dette været... har jo tredemølle, men synes det er mye koseligere å gå tur i naturen på denne tiden av året. Og det er faktisk uholdelig varmt inne og....

Må jo bare si jeg synes du er kjempe flink Godt på vei mot målet ditt
Og jeg er enig i det du sier om at varmen kan påvirke vekten...

ønsker deg en fin fin lørdagskveld

KLEM

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 16:04   #263
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Takk takk.

Igår ble det litt mye sjokolade og tre glass hvitvin.

Idag har jeg spist sjoko-frokost og ca. 5 valnøtter, en 0 karb shake og spist 4 skiver skinke og bittelitt ost, og agurk og 2 kaffe latte. Ikke sulten.

Middag: Salat, yoghurt agurk suppe, kyllingfielt med parmaskinke. 3 jordbær. Tenker jeg tar en bar til kos.

Har søren meg litt kuppelhue etter 3 glass vin?! Det var litt urettferdig.

Sist redigert av THE : 10-06-07 kl 19:44.
Gammel 10-06-07, 20:48   #264
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Takk takk.

Igår ble det litt mye sjokolade og tre glass hvitvin.

Idag har jeg spist sjoko-frokost og ca. 5 valnøtter, en 0 karb shake og spist 4 skiver skinke og bittelitt ost, og agurk og 2 kaffe latte. Ikke sulten.

Middag: Salat, yoghurt agurk suppe, kyllingfielt med parmaskinke. 3 jordbær. Tenker jeg tar en bar til kos.

Har søren meg litt kuppelhue etter 3 glass vin?! Det var litt urettferdig.

Må vel innrømme at jeg var rimelig på bærtur etter 4 glass rødvin på fredag.. he he Vi er jo billige i drift da
Håper du får en fin uke
Klem

Gammel 10-06-07, 22:15   #265
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Ja det er jo greit å være billig i drift når man klarer å dosere, og det følte jeg at jeg gjorde igår, men formen tok seg heldigvis opp etterhvert. Vært en kjempefin dag med barn, naboer og soling.

Gammel 12-06-07, 09:16   #266
Euroslankerinnen
Seniormedlem

GOD MORGEN
Innom for å ønske deg en fantastisk flott dag

Gammel 12-06-07, 09:42   #267
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Kos deg i dag, THE! Snakkes om en ukes tid

Gammel 12-06-07, 10:28   #268
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Igår: Sjokofrokost, shake, kalkunsalat til lunsj, bar, halv pudding, ca. 3 kjøttkaker laget på karbonadedeig. Blomkål, et par cherrytomater, 3-4 sukkererter. Litt mandler, to ruter sjokolade. Føler meg oppblåst/vannete. Tre kvarters tur, halvtimes sykkeltur i solen. Halv Heistad gele.

Idag: Vekten min er schizo, viser +-to kilo. Så da får jeg forholde meg til buksene

En halv pudding, to kaffe

Gammel 12-06-07, 11:15   #269
Ani
Gjest

Synes du skal kjøpe ny vekt jeg, var det ikke den som tulla seg for en stund siden også??

Hvordan går det m mann og jobbsøking, har han funnet seg noe nytt? Er han med godt mot?? Ja det var din mann det gjaldt, eller blander jeg kortene nå??

Ha en flott dag da flinka

Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 17:34   #270
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Ja, kan kjøpe ny vekt, eller bruke klær som målestokk. Trenger også å frigjøre meg fra vekt, så ser an litt. Og er blakk.

Min mann er blirr arbeidsledig, ja, og det har ikke dukket opp noe ennå, men han søker aktivt. Jeg skal på et intervju om to uker, på en spennende jobb, grugleder meg til det.

Det er ikke lett dette her, men samtidig ikke helt krise enda.

Gammel 12-06-07, 17:36   #271
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Idag: Vekten min er schizo, viser +-to kilo. Så da får jeg forholde meg til buksene

En halv pudding, to kaffe

En pannekake med et egg, en halv bar, en kjøttkake, salat, litt tomat og mozarella (under en hel stor tomat), en kaffe til, en pudding. Noen få mandler.

Den andre halvdelen av baren og en halv pudding med litt kremfløte, bitteligg ost, og et par skinkeskiver, 5-6 mandler.

Sist redigert av THE : 12-06-07 kl 21:35.
Gammel 13-06-07, 10:00   #272
Ani
Gjest

Blir spennende med jobbinterju da, håper virkelig det går veien for deg, det fortjener du flinke jenta...

Hadde han det kjekt på færder seilas?? Han avblåste vel? Måtte le da jeg hørte de hadde brukt 10 timer bare til drøbakk... herregud noe så kjedelig Glad det ikke var meg. Ha en super dag, håper det er varmt hos deg. Klem

Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 10:41   #273
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

He he Færdern endte ved Filtvedt etter 17 timer, og resulterte i et lett solstikk..

Vekten står litt stille her, tror jeg har tillatt meg litt for mye i den siste tiden. Nå skal jeg på fest lørdag, så får prøve å leve litt mer according to diet frem til det. Spiser mye mer enn jeg gjorde før også, ser det ut som når jeg leser journalene. Utrolig lurt å skrive alt ned, ellers ville jeg vel ha skyldt på et platå, men nå tror jeg jammen jeg kan skylde på meg selv! Det som er vanskelig, er at alt hjemme er litt nedtur og preget av usikkerhet for fremtiden, dårlig stemning og kjefting. Jeg sover utrolig dårlig og er bekymret for hvordan det skal gå fremover.

Idag: Halv pudding, en bar, ca. 8 mandler. To kaffe.

Gammel 13-06-07, 11:28   #274
Ani
Gjest

Forstår det godt THE. Når man bekymrer seg så er det lett for at det gjenspeiler seg i måten man lever/spiser på. Forstår at du er bekymret, ikke lett når livet blir snudd opp ned uten at man har bedt om det.... føles så utrolig urettferdig, og man føler at man har mistet litt kontroll over livet. Ikke vær for streng med deg selv i denne tiden, vær glad i deg selv, men ikke trøst deg med mat.. det er så fryktelig lett å gjøre. Ikke sikkert du gjør det heller selv om du spiser litt mer enn før. Synes du skal skrive mer om dine bekymringer her eller i en dagbok hjemme, det er så godt å få ting ut av kroppen og ned på papiret. Får liksom en annen disstanse til ting da. Sender deg masse gode varme tanker og masse positiv energi. Håper du merker det.

Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 14:29   #275
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Takk for omtanken, den varmer

Har akkurat vært og trent, det varmer også, svett nå.

Det går faktisk opp og ned, og man må lære seg å komme gjennom nedturene også. Og når jeg får denne perioden på avstand vil den sikkert ha lært meg noe.

Igår var det rimelig greit, salat med tunfisk, to puddinger, en Atkinsbar, en suppe med broccoli og mer broccoli senere.

Idag: To shaker, en bar, en pannekake med et egg. Og da trent.

Salat, litt nøtter, en bar til og en halv pudding. Merker når jeg har trent...

En pølse, et par håndfuller mandler/valnøtter.

Sist redigert av THE : 15-06-07 kl 09:19.
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagbok? mabe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 17-08-11 14:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.