| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sukkerfritt men fullt av karbo!! :oHar funnet noen deilige sukkerfrie skumbananer. De var utrolig gode, men kom til å se etter at de var fortært at de var fulle av karbo.
|
Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
|
|
|
#2 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 61
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukkerfritt men fullt av karbo!! :oMaltitol er et sukkeralkohol, og som alle alkoholer har det karber, om enn noe mindre enn sukker (Sukker = 4 kalorier pr. gram, maltitol = 3 kalorier pr. gram). Så om noe er søtet med maltitiol er det teknisk sett "sukkerfritt", men ikke karbefritt, fordi det bare har 25% mindre karber. Riktignok påstås det at maltitol ikke påvirker blodsukkeret, men... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF
|
|
|
#3 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukkerfritt men fullt av karbo!! :omebn regner vi med sukkeralkoholer da? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Fedon
|
|
|
#4 |
|
Supermoderator
Alder: 55
Sv: Sukkerfritt men fullt av karbo!! :oJeg blir litt forvirret av det 'jankph' skriver jeg, og syns det blandes litt med karber og sukker og kalorier og ..... Men kanskje jeg er trøtt?
|
|
|
#5 |
|
Seniormedlem
Sv: Sukkerfritt men fullt av karbo!! :oDet er vel større sansynlighet for at magen merker det enn blodsukret da er det ikke? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Sukkerfritt men fullt av karbo!! :oSå Atkinsproduktene er bare svindel? De bruker jo malitol i sine produkter...
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman
|
|
|
#7 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 61
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukkerfritt men fullt av karbo!! :oHm...mulig at jeg har blandet noe...jeg forsøkte bare å finne ut av hvorfor dise banangreiene hadde så høyt karboinnhold, og utfra innholdslisten var det ikke så mye annet som slo meg som noe som innehold karber, så jeg søkte litt på nettet og fant det jeg skrev, men det er jo mulig at vitenskapen er like uenig der som den er om unenig om at lavkarbo er sunt. Men hvis dere har rett og jeg tar feil, så betyr vel det at karbene i maltitolen ikke betyr noe fra eller til...sukk, nå blir også jeg forvirret...hva er da karbene i dette skummet? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF
|
|
|
#8 |
|
Seniormedlem
Sv: Sukkerfritt men fullt av karbo!! :ode karbene kommer fra sukkeralkoholer. de påvirker ikke blodsukret og skal derfor ikke regnes med |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Sukkerfritt men fullt av karbo!! :oTvilen ligger vel ikke i om malitol er karbohydrater eller ikke, for det er det jo, like mye som kostfiber (men kostfiber har jo ingen innvirkning på blodsukkeret). Men har det en innvirkning på blodsukkeret eller ikke? Ifølge artikkelen du har funnet har den det.
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman
|
|
|
#10 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 44
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukkerfritt men fullt av karbo!! :o
Ja, Lindberg og Atkins nutritionals sier det, men andre har kritisert Atkins nutritionals for dette med net carbs fordi de mener at maltitol ikke har så lav glykemisk indeks.
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#11 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukkerfritt men fullt av karbo!! :oOy sann, så hyggelig dette utviklet seg da. Selv om det er litt tvil om saker og ting. Jeg skal i hvert fall se om jeg finner flere slike poser, de lå nemlig i en utsalgskurv, og har aldri sett de noen andre steder enn i denne ene butikken. Hamstre, hamstre, og bare spise en pose hver lørdag
|
Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
|
|
|
#12 |
|
Seniormedlem
Sv: Sukkerfritt men fullt av karbo!! :oda er du egentlig heldig, for jeg blir skikkelig uggen i magen av små mengder kunstig søtning... et glass pepsi max, og jeg ligger med luftsmerter, oppkast og diare... derfor er jeg glad for cola light med splenda |
|
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||