Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Frukt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-05-06, 23:34   #1
Tidligere bruker
Gjest

Question

Frukt

Jeg er kjempeglad i enkelte frukttyper, og lurer på hvordan dette er ifh til lavkarbo? Kan man spise 1-2 om dagen? Er det noen frukter jeg burde holde meg unna?

Jeg er spesielt glad i fersken, pære, appelsin og banan. Banan har jeg ikke spist på temmelig lenge da, for tror jeg leste et sted at de inneholder en god del karber? Stemmer det?

Svar med sitat
Gammel 01-06-06, 02:38   #2
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Frukt

Den gylne regel er vel at man helst bør spise flere grønnsaker om dagen, enn frukt.

Det er veldig forskjell på karbeinnholdet i frukt.

http://www.lavkarbo.no/matvaretabell

og videre på

http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt

Der ser du at f.eks banan har 21 g karbohydrater pr. 100 g. Fersken 7.6. Pære 8. Appelsin 10.4.

Det var karbeinnholdet - hvordan GI/GB er, har jeg ikke helt oversikten over akkurat nå.

Uansett, om du spiser frukt, vil det være en fordel om du balanserer måltidet med proteiner (og fett) - mange velger nøtter.

Gammel 01-06-06, 06:15   #3
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 44
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Frukt

På Lindberg kan du spise 1-2 frukter pr dag.

Eple, pære, appelsin, kiwi og druer er blant annet fruktene som det kan spises litt av.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mye mindre næring i frukt og grønnsaker nå enn før Iset Lavkarbo generelt 16 06-12-10 18:38
Frukt? Lille Kalori Spørsmål og svar 1 23-05-06 23:12
Lindberg og frukt Mambo Spørsmål og svar 16 22-02-06 19:10
SSS om frukt och grönsaker ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 26-01-06 13:24
Frukt og bær Nille Type O 0 12-12-04 01:58

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.