| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() |
Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?Det første tallet er de første blodprøvene, mens det siste er de siste resultatene. Ser at det er noe endringer men aner ikke hva prøvene er eller om det er gode endringer :P Er det noen som vil tolke og forklare litt for meg? normalverdier står bakom i paranteser.
Sist redigert av lucifine : 11-11-11 kl 11:40. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
|
|
|
#2 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?Tja ... hvordan føler du deg? Det er jo det som er viktigst, ikke sant? Ingen vits i å snakke om optimalområder på blodprøvene dersom du kjenner deg bra.
Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
|
|
|
#3 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?Tja den siste måneden har jeg følt meg dritt men det skyldes sykdom. Utenom det så kjenner jeg meg fin. Pleier ikke kjenne om jeg har vitamin/mineralmangler før blodprøven avdekker dem. Er det ikke derfor det anbefales å ta blodprøver emd jevne mellomrom på ketolyse? For å oppdage evnt mangler tidlig? og hvor er kolesterol oppført?
|
|
|
#4 |
|
Seniormedlem
Sv: Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?Jeg kan iallfall ikke si at jeg ser noe spesielt. Stoffskiftedelen (ft3, ft4 og tsh) er jo det jeg har mest kjennskap til og den ser - i forhold til en som er medisinert - pussig ut. Men om du nettopp har vært syk så er ikke det uvanlig at den nedreguleres (man skal ligge rolig og bli frisk når man er syk).
Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
|
|
|
#5 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?B12 er sånn midt på treet, skader ikke om du tar litt ekstra b-vitamin da det ofte er skyld i slapphet |
|
|
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
|
|
|
#6 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?
Men jeg har forhøyet folat? Er ikek det bvitamin? Fins det bvitamin uten folat?
|
|
|
#7 |
|
Seniormedlem
Sv: Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?Folat og b12 er to forskjellige ting. B12 finner du i kjøtt.
|
|
|
#8 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Sv: Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?Jeg har brukt bla denne siden for å lære litt mer om hva de forskjellige prøvene betyr |
|
|
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
|
|
|
#9 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?Takk for grei link!
|
|
|
#10 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Sv: Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?Folat er vel B9.
Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
|
|
|
#11 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Sv: Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?Vegard Lysnes blogg om bla vitaminer og mineraler er en gode kilde til info om bla folat. Ihvertfall min nye favoritt når det gjelder den type informasjon, og det er så kjekt at man kan jo spørre om det er noe man lurer på |
|
|
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
|
|
|
#12 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Blodprøver 24/6 og 8/11, noen som vil synse?Nå har jeg masse å lese på, tusen takk! Ser frem til å prøve forstå mer av dette
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| PCOS - blodprøver. Noen som vet? | Nuffe | PCOS og karbohydratkontroll | 2 | 31-07-09 14:33 |
| Blodprøver | ixi | Ketolysekuren | 2 | 31-03-09 11:18 |
| Noen som vil synse og tipse? | Momse | Spørsmål og svar | 1 | 15-03-09 23:49 |
| Svar på blodprøver, kan noen "tolke" for meg? | trude.lutt | Stoffskifte / hormonproblemer | 8 | 25-07-08 23:10 |
| Blodprøver | Trolljenta | Spørsmål og svar | 3 | 27-03-06 04:35 |